Jäi tuosta sunrinkeliteipistä mainitsematta, että sehän jää munkehillä sisäleveyttä tuijottaen kymmenkunta milliä kapeaksi, jos hakis semmosta ratkaisua että litku ei "näkis" muita liimasaumoja kuin yhden poikittaisen. Pitkittäissaumat eli teipin reunat jäis siis kuminreunan ja kehän väliin.
http://www.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808 tuosta 100mm leveenä, joillakin oli kait tuokin on pelannut
Mulla tuli "paineilmadremelillä" samalla terällä paljon isommat reiät kuin pylväsporakoneessa. Epäilen että käsi tärisee sen verran että reikä on isompi "dremelillä" kuin tukevasti paikallaan olevalla vehkeellä tehdessä.
Luonnollisesti nasta tuntuu olevan tukevammin paikallaan, kun laitetaan tiukkaan reikään asennettu ja isoon horoon pistetty vierekkäin.
Voi olla kyse myös kierrosluvusta ja terästäkin, en alkanut testaan, kun pylväskoneessa tuli hyvä. Tavallinen metalliterä 3mm käytössä.
Mä testasin tuota teippiä eilen spessun 90mm kehiin, siis ihan vaan testailin noin 20cm pätkää ja koitin saada sitä asetetua paikalleen. Melko jäykkää tavaraa, ei jousta oikeestaan yhtään. Kokeilin kaventaa teipin palaa, mutta sitten se halus valua alas reunoilta kun painelin keskikohtaa kiinni. En tiedä miten tuolla oikeasti onnistuisi tubeless teippaus, en viitsinyt sitten edes kokeila koko vanteen teippausta kun tuntui noin hankalalta jo ton pikku pätkän kanssa testailu. Teippasin sitten uudestaan gorillalla joka oli pitäny ihan ookoo puol vuotta, mutta navan vaihdon ja renkaiden vaihtojen jälkeen oli vähän huonossa hapessa.Ehkä tuolla clasun teipillä onnistuu jotenkin, en tiiä. Tarpeeks levee gorilla olis mielestäni tosi hyvä ratkaisu, mut ei oo olemas niin leveetä.
Etralla kauppasivat vulkanoituvaa teippiä, millanenkahan helvetti sitä ois joskus tarpeen tullen irrottaa...
^Osta tuota Sunringlen teippiä tai Gorillaa, niin säästät säätämisen. http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod132907
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kyl toi kuulostaa että säätäminen vaan pahenis tolla teipillä: Customer Reviews
- Do not buy.
- by Gibbergnarl, 14 August 2015
- This is basically just regular packing tape with an inflated price tag. The weak glue and plasticy material make it some of the worst tape you could ever use for a tubeless conversion.
- Cons:
- weak glue
- folds instead of adhering to contours
- glue not compatible with tire sealant
Unohtakaa ne teipit... Se on tarpeetonta läskitubelessissä.
Mä kokeilin tuota teippiä ja se toimi ihan hyvin. Sen voi kaventaa saksilla oikean levyiseksi. Sitten ottaa liimapinnan näkyviin ja alkaa levittämään keskeltä reunoja kohti ja reilusti sinne hyllyjen päälle. Leveyden saa mallattua ennenkuin ottaa liimapinnan näkyviin eli poistaa sen valkosen. Itse teippi ei ole kankeaa, se valkonen "liiman vastapahvi on".
https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä
Lundbergilla näyttäisi olevan taas Barbegazia varastossa. Viimeksi mietin liian kauan ja kaikki meni, joten ostin bud&lou kombon. Nyt ei tarvitse ostaa, mutta jos joku on kaipaillut noita, niin 8kpl näyttää saldo tällä hetkellä.
Joo mä vedin eilen tolla pressuteipillä white3 lite vanteen nii todella vaikea saada kehälle teippi,saksilla vähän kavensin teippiä nii pikkasen helpotti.
Silti jäi kauheat rypyt teippiin nii laitoin sisurin yöks painamaan nii tänään kokeilin nii ei ollu ton teipin liima ottanu kunnolla vanteeseen kiinni joten revin irti.
Eli en suosittele vaikka halpaa on..
Mulla toi kaks kiekkaa gorillaa on toiminut tähän mennessä hienosti. Sissareiden kanssa annoin tiivistyä pari viikkoa, ja hyvin asettu.
Mä veikkaan että tolla kaverilla on jotku yyber tubeles hiilari sissikehät ja sen takia ei tarvii mitään teippejä.
Mulla on gorillaa tolleen kuin Lanssin kuvassa, enempi ryppyjä tottakai. Ei vuoda. Ja kestää kauemmin kun takanapa.
Ja väliaikakommenttina nastoitusstudiolta että ompahan hienoa hommaa toi nastoittaminen..! Ehkä noin puolet eturenkaasta tehty.
En oikein ymmärrä mikä on menny vikaan... tota teippiä ei voi yrittää "kiristää" sinne kehälle vaan ilman mitään vetoa lähtee asettamaan sen keskeltä poikittain reunoille päin painaen. Ensin pitää leikata oikean levyseks. Kuorin vähän liimapintaa näkyviin, pullistin teipin kaarelle, asetin vanteen keskelle ja tein hommaa molempien käsien peukaloilla pätkän kerrallaan. Sitten kuorin aina lisää liimapintaa näkyviin ja jatkoin painamista keskeltä reunoille. Lopuksi kiersin vielä vanteen molemmat reunat painaen pitkittäin. Vannenauhan kohdalle jäi jotain kurttuja, mutta mitäpä väliä niillä on. Teippi otti kuitenkin tiukasti kiinni vannenauhan jälkeen näkyvään "keskiosaan" ja hyllyille. Tartuntapintaa tuli DT:n kehällä ehkä melkein kaks senttiä per puoli.
https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä
Ei oo yyberkehiä. Olis kyllä jos ois varaa. Mulla on pelkkä muovirenkula. Ei vannenauhoja tai teippejä. Menetelmä on tyhjiöputki... Monesti jo selitetty tässä ketjussa. Videokin löytyy youtubesta.
Kaks kierrosta gorillaakin on ehkä hieman over killiä. Kun putsaa vanteen edes jotenkin ja painelee teipin reunoilta kunnolla kiinni, niin kierros riittää hyvin. Ainakin mulefuteilla.
Ja eipä tuo tyhjiöputkikaan tunnu toimivan kaikilla...
Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.
...ja juuri tämän takiahan siellä sitten on lähemmäs 2 metriä saumaa sulamassa esim stanin litkun propyleeniglykolin vaikutuksesta (löysin MSDS-filen) vs "riittävän leveän teipin" 10cm sauma.
Siellä siis on samaa tavaraa kuin jäähdytysnesteissä ja lentokenttien deicereissä.
Tyhjiöputki varmaan hyvä jos ei tarvi vaihdella renkaita. Eikö ne mene perseelleen aina rengasta irroittaessa ja pitää tehdä uus.
Säkityskalvosta tai jostain vastaavast "AIV-muovista" kun tekee niin ei tarvi renkaanvaihdon yhteydessä tehdä uusiksi. Tämä kalvo lähti kolmannelle kierrokselle ilman ongelmia:
Sen sijaan Jumbo Jimin kyljet ei tiivisty, kun ei ole litkua kuin loraus kierrätettyä. Koitin huvikseni maalata lisää pintaa kylkiin, saa nähä pysyykö:
![]()
Kyllä se tyhjiömuovikin on pysynyt vaikka rengasta on vaihdettu.
Ok. Tai mikäpä minäkään oon sanomaan kun väärät renkaat posauttanu vanteelle joskus toukokuussa ja ajellu siitä lähtien niillä. Oishan tuossa tuo Budi, mutta en tiiä jaksaako ajaa sisurilla ku ei oo kompuraa.
Kuluukohan nää läskikumit jotenkin nopsempaan, kun eilen kattelin takagummiakin niin nappulat jo selvästi madaltuneet ja kuluneet, vaikka ei tuolla nyt niin paljoa oo ees ajettu. Kapeissa kumeissa vastaavaa näkyny yleensä vasta parin kesän ajoilla.
Kirjanmerkit