FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 199 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 99 149 189 197 198 199 200 201 209 249 299 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.941 - 5.970 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #5941
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Osta se bontragerin pumppunapsauttaja. Niitä oli tiedät kyllä missä :-)
    Uuh hienoa ! Pitääpä käydä Pyörä-Suvalassa

  2. #5942
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Ookko testanna läskikumiin, piisaako? Kiinostelee itseäkin, ois helpompi roudata ku irtonapsautin+pumppu..
    En oo testannu, ski varmaan kohta osaa kertoa

  3. #5943
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    En oo testannu, ski varmaan kohta osaa kertoa
    Jäämme jännityksellä odottamaan..

  4. #5944
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Eka lenkki tyhjiömuovi-virityksellä ja heti tapahtui jotain mitä ei ikinä ghettosysteemin kanssa käynyt: Budi burppasi niin että meinasi mennä tubeless-kävelyksi

    Olisko tuo muovi sen verran ohuempi, kovempi ja liukkaampi että noin käy?

    Onko se ghettoon mentävä takaisin prkl...
    Tulipa muuten taas huomattua että ajotuntuma on parempi ilman sisäkumeja.


  5. #5945
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    ^ mutuilua; lienet ihan oikeassa, muovinretale on nii ohut, että gettoblasteriin venähtänyt Budi ei enää luotettavasti (ilman liimaa) pysy..

  6. #5946
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Olihan tyhjiöputken mattapinta ylöspäin eli kumia vasten? Se antaa kitkaa.

  7. #5947
    Mikäs se oli se sivu mistä pysty tilaan nuita "ghetto" tubeless settejä? Se taitaa olla vika mahollisuus itelle saada noi surkeat Chargen orkkisvanteet tubelekseksi. En vain hakusanoilla löytäny sitä millään.

  8. #5948
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Staara Katso viesti
    Mikäs se oli se sivu mistä pysty tilaan nuita "ghetto" tubeless settejä? Se taitaa olla vika mahollisuus itelle saada noi surkeat Chargen orkkisvanteet tubelekseksi. En vain hakusanoilla löytäny sitä millään.
    Prisma?

    20" tai 24" mtb sisurista teet helposti ghettotubeleksen. Sisuri kiekon päälle, vähän ilmaa sisälle ja keskeltä halki. Reunat pingoitetaan vanteen reunan yli, siinäpä se pääpiirteissään.

  9. #5949
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Olihan tyhjiöputken mattapinta ylöspäin eli kumia vasten? Se antaa kitkaa.
    Käyttämässäni tyhjiöputkessä ei ole mattapintaa, ainostaan sileä ja raidoitettu. Raidoitukset silitin toisiinsa kiinni, eli sileämpi on ylöspäin.

    Cyclecomponentsista on ainakin saanut ghettoiluun soveltuvia, leveitä Q-tubesin 24" sisäkumeja.


  10. #5950
    markettipyörämies Guest
    Pistin JumboJimeihin nastoja. ON HYVÄ, ainakin muutaman metrin testilenkin perusteella. Jätin nastat oikein kunnolla ulos, koska etelänlomamatkalla testailin syvään asennettuja nastoja ja eihän ne läskillä auttanut juuri mitään.

    Harvemmin on käynyt näin, että lähtee kilo fillarista, kun laittaa nastat


    Tämmöseen kuvioon tällä kertaa:


    Säkityskalvosta tehty tubeless-setup näyttää kestävän aika hyvin kierrätystä. Tämä on kolmas kerta samalla säkillä. Tossa on pohjilla kaksi kerrosta kalvoa reikien peitoksi ja sen päällä yksi saumattu kerros.


    Ai niin, nastat alu/teräväkärkiset kierrätys Suomityreksestä.

    Tässä vielä vähän miten mää ne nastat laitan, jos kiinnostaa, nastan laitto meni vähän sinne päin kun yhellä kädellä touhus:
    https://youtu.be/T-bdvkCZduM

    Anti Pole-päivä mulla, fillarin akseliväli lyheni, fillari keveni ja heti alko keuliin ympäri

    Ja vieläkin on sanottavaa, nanosti vuotaa tollanen kyljistä loppuuan ajettu JJ:
    markettipyörämies muokkasi tätä : 04.01.2016 at 00.29

  11. #5951
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Hienolta näyttää! Nastakin meni paikalleen näppärän näkösesti.
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  12. #5952
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    62
    Minulla tyhjiöpakkaus muovi tubeless viritelmä tihkuttaa hiukan kun laskee sopivat ajopaineet.Kannattaisiko vanteen ja renkaan väliin sipaista jotakin liimaa?

  13. #5953
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomiKoo Katso viesti
    Että en sitten tiedä, onko se nastojen lisääminen kovin autuaaksi tekevää. Lähtisin koittamaan tuota Brillen kuviota ja lisäisin jälkikäteen Plussan kuvion suuntaan, eli reunoille, mikäli kokee tarpeelliseksi..
    Työmatkalla testasin tuota takapään nastoitusta; ei tartte kauheesti kallistaa mutkassa niin perä karkaa sivulle.
    Keula taas ei osoittanut minkäänlaisia pidon loppumisen merkkejä.

    Ehkä taakse vois sivuille nastoja lisätä. Kyllä toi saattaa jäisellä kaltevalla pinnalla/tiukoissa mutkissa karkailla sivulle.

  14. #5954
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Tässä vielä vähän miten mää ne nastat laitan, jos kiinnostaa, nastan laitto meni vähän sinne päin kun yhellä kädellä touhus:
    https://youtu.be/T-bdvkCZduM
    Mä kokeilin ensin just samanlaisella työkalulla ja heitin konheen nurkkaan.
    Budiin ja Louhun ainakin uppos nopeemmin käsipelillä.
    Kumihan noissa on melko pehmeää.

    Edit: toki tarkemmin ajateltuna toi konheasennus varmaan hiertää nastan paremmin paikalleen?

  15. #5955
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    332
    DIY-nastotus Whiten orggisrenkaisiin (Veetire Snowshoe 4,5") ei tuottanut toivottua tulosta siinä mielessä, että nastat tuppaa lähtemään ulos kolosistaan. ~ 80 km ajon jälkeen eturenkaan n. sadasta nastasta on lähtenyt yli 10% pois. Syyksi epäilen sitä,ettei upotusreikä ole tarpeeksi syvä, jolloinka nasta jää liikaa ulos ja on alttiimpi pullahtamaan pois pesästään.

    1+1, nyt on vissiin alettava funtsimaan kaupallisia nastarenkaita, Dillenger 4 vai 5, kas siinäpä pulma.
    Budjetti syistä kiinnostaisi Dillenger4, TPI33, mutta mitä käytännön eroja sillä on isoveljeensä (Dillenger5), osaisko joku valottaa asiaa ?

  16. #5956
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Työmatkalla testasin tuota takapään nastoitusta; ei tartte kauheesti kallistaa mutkassa niin perä karkaa sivulle.
    Keula taas ei osoittanut minkäänlaisia pidon loppumisen merkkejä.

    Ehkä taakse vois sivuille nastoja lisätä. Kyllä toi saattaa jäisellä kaltevalla pinnalla/tiukoissa mutkissa karkailla sivulle.
    Omissa renkaissa 200 nastaa kummassakin = aika huoletonta ajoa. Tosin meikäläisen ajaminen on varsin rauhallista, joten tiukempien ja jäisten mutkien pidosta en osaa sanoa.

  17. #5957
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    ^ Tilannenopeus on a & o.

  18. #5958
    markettipyörämies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Edit: toki tarkemmin ajateltuna toi konheasennus varmaan hiertää nastan paremmin paikalleen?
    Kun laittaa ilman liukasteita koneella niin se nasta "palaa" kiinni siihen renkaaseen. Lämpenee niin kuumaksi ettei kärsi kädellä koskea. Luulen, että pysyy paremmin kuin jos vain painaa nastan paikalleen.

    Kävin testaamassa JJ:tä ja johan on hyvä pito Kävin jääkaukalossa testirundilla ja aivan huippu sivuttaispito. Toimi muutenkin kivasti kelkkaurallakin.

    Tollanen harva nappula taitaa olla paras aihio nastoitukseen, tulee enemmän painetta maata vasten / nasta.

  19. #5959
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Kun laittaa ilman liukasteita koneella niin se nasta "palaa" kiinni siihen renkaaseen. Lämpenee niin kuumaksi ettei kärsi kädellä koskea. Luulen, että pysyy paremmin kuin jos vain painaa nastan paikalleen.

    Kävin testaamassa JJ:tä ja johan on hyvä pito Kävin jääkaukalossa testirundilla ja aivan huippu sivuttaispito. Toimi muutenkin kivasti kelkkaurallakin.

    Tollanen harva nappula taitaa olla paras aihio nastoitukseen, tulee enemmän painetta maata vasten / nasta.
    Varmasti pysyy paremmin kuin pelkästään reikään painettu nasta jos ei liimata. Monesti puhutaan nastarenkaan sisäänajamisesta. Siinä käsittääkseni nastan kanta tekee itelleen tilaa nappulan sisälle. Korvaiskohan tuo nastan paikalleen sorvaaminen sekä liimauksen että sisäänajon tarpeen? Sulla ei visiin ollut irtoillut nastoja ollenkaan noista ite tehdyistä?

  20. #5960
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillarihemmo Katso viesti
    DIY-nastotus Whiten orggisrenkaisiin (Veetire Snowshoe 4,5") ei tuottanut toivottua tulosta siinä mielessä, että nastat tuppaa lähtemään ulos kolosistaan. ~ 80 km ajon jälkeen eturenkaan n. sadasta nastasta on lähtenyt yli 10% pois. Syyksi epäilen sitä,ettei upotusreikä ole tarpeeksi syvä, jolloinka nasta jää liikaa ulos ja on alttiimpi pullahtamaan pois pesästään.
    Varmaan noin käy, Toi kiertäminen koneella varmasti muotoilee reiän nastalle paremmin ja esim D5:ssa reikä on valmiiksi nastan muotoinen. Mutta tossa renkaassa nappulan korkeus ei antanut hirveesti varaa porata syvemmälle.

  21. #5961
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    ja esim D5:ssa reikä on valmiiksi nastan muotoinen.
    Enpä olisi arvannut. Nastan pysymisen suhteen toi on aivan varmasti merkittävä juttu.

    Muuten, onko sinulla minkälainen mielikuva itsetehdyn Best-grip nastoituksen ja D5 eroista käytännössä?

  22. #5962
    Kyselin jo toisaallakin,mut minkä kokoisen reiän vaatii toi ISP:n nasta?
    Tarttis oikeenlainen kumiterä hommata..

  23. #5963
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kumipää Katso viesti
    Kyselin jo toisaallakin,mut minkä kokoisen reiän vaatii toi ISP:n nasta?
    Tarttis oikeenlainen kumiterä hommata..
    Mä kyselin samaa kans ja 3,2mm oli suositus. Varmaan kolmonenkin menis. Nastan runko näyttäis olevan 3,4mm. Asennustyökaluihin porasin kolon 3,5mm terällä ja siihen nasta istahti nätisti.

  24. #5964
    mutanaama Guest
    Mä olen todennut parhaaksi dremelin ja 3mm jyrsinterän, tosin aika vähässä noi testit on ollu.

    @ kottenberg, bestgripillä on varmasti parempi pito, mutta saattaa raapia asflatilla hiukan enemmän.

  25. #5965
    TomiKoo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mä olen todennut parhaaksi dremelin ja 3mm jyrsinterän, tosin aika vähässä noi testit on ollu.
    Noin 450 reiän kokemuksella uskallan suositella Dremel 194 terää.

  26. #5966
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Mites nastatilaus? Onko Viron pojista kuulunu mitään?
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  27. #5967
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    Mites nastatilaus? Onko Viron pojista kuulunu mitään?
    Ei oo kuulunut. Täytyypi kysellä uudelleen.

  28. #5968
    Okei hyvä kiitti kaikille vastanneille!

    Eikun 3mm:n kumipora tilluuseen.

  29. #5969
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Yhden testinastan kerkesin eilen kokeilemaan vanhaan renkaseen sivunappulaan, terä oli 3,2mm dremelin mukana tullut joku jyrsintappi.. reijästä ei tullu kovin optimaalinen, toi terä ei ehkä leikannut kunnolla kumia koska halus lähinnä ruveta savuaa ja haisee. :-) Käsin asennettuna nasta ei oikein pysyny kuopassaan, oli kohtuullisen helppo kammeta irti. Pitää kokeilla tänään tota akkukoneella nastan sorvaamista paikalleen.

  30. #5970
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Mää tykkään että noi toimis noin, ilman mitään tiivisteitä tai kelmuja.
    Koko ajanhan noi kehittyy.
    [RANT]
    Niin tykkäisin minäkin, ja luulinkin että tää gorilla- yms sähellys olisi jo "ei muutakuin kovaa ajoa"- settiä tai että markkinoilla olisi edes rahalla idiotproof ratkaisuja
    [/RANT]

    Millä tuommonen 90mm ulkoleveyksinen Alexrims Blizzerk pitäs ny rakentaa ettei tarttis olla huolissaan että lähtee parin kuukauden välein vuotamaan? Markkinoiden levein tubeless-teippi taitaa olla Sunringlen brandilla oleva Mulefuttiin tarkoitettu.

    (Joka oli jonkun (crc?) asiakaspalautteen mukaan lähellä normi pakkausteippiä...)

    Mistä tuota säkityskalvoa saisi Oulun seudulta?

    Vai onko halkaistu sisuri se kaikkein käyttövarmin ratkaisu? Mikä sisuri piisaa tuon 90mm kehän kanssa?

    Kehät ja kumit onneksi pelaa hyvin yhteen, nämä 4 kertaa mitä nyt olen Bulldozereita Blizzerkeille tubelessina nostanut on kaikki onnistuneet AIM tornipumpulla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •