FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 197 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 97 147 187 195 196 197 198 199 207 247 297 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.881 - 5.910 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #5881
    Joo sisurit on. Tubeleksista ei ole osaamista ja kokemusta + tuo vanne on tosiaan uskomaton lerppu, joten ei kiinnosta edes kokeilla. Sen paremmin aiempia Floatereita kuin Bud+Loutakaan en ole saanut paikalle ilman nippusidevirityksiä. Nytkin täyttäessä lerpahti useaan otteeseen rengas "auki" vanteelta jostain kohtaa => tiputa paineita => työnnä takaisin sisään => laita nippuside ympärille siitä kohtaa ja yritä uudestaan. Nyt jopa jännittää vähän, että voiko tuo tippua vanteelta kesken ajon? Lenkillä taitaa olla turha kantaa mukanaan paikkatarpeita/varasisureita jos ei satu ottamaan myös nippusiteitä mukaan...

    Floaterit oli mulla muuten Schwalbe 13F sisureilla ja nyt reilu vuoden niitä käytettyäni olen tullut siihen tulokseen, että epätasaisesti täyttyessään ne on aivan p-skat. Pelittää jotenkuten jos pitää suht kovia paineita, mutta kun tykkään matalista <0.5 barin paineista (mitä ideaa on läskissä jos ajaa kovilla paineilla?), niin noilla renkaista tulee melkoisia pompottimia tasaisella (eihän sitä maastossa tosin huomaa). Lisäksi ne ovat loppujen lopuksi käsittämättömällä mutkalla siellä sisällä, venyvät muodottomiksi ja lopulta murtuvat venttiilin juuresta, kun löysillä paineilla niin sisuri kuin ulkokumikin pääsevät hiljalleen elämään ja pyörimään suhteessa vanteeseen, mutta venttiili ei pääse. Joten nyt vaihdoin myös sisurit 13J-mallisiksi. Painoa lisää, mutta tasainen täyttyminen oli pitkästä aikaa luksusta.

  2. #5882
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Hyvä tarkennus, oli siis osan nastoittanut pienillä ja osan isommilla nastoilla.
    Ok, eli valmiiks nastoitetulla Dillingerillä joutuis irrottamaan osan nastoista ja vaihtaan isommiksi. Hmm... Pitää kyllä ensin testata nykymoodissa


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  3. #5883
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    2014 Lite2ssa nyt Bud/Lou alla viimein. Hyvinkin 5mm jäi ahtaimpaan kohtaan rakoa rungon ja Loun välissä takana. Aika hyvin saa varmaan runtata, että tuo osuisi, mutta aika näyttää. Ei oo ollu kiirettä ruuvata alle, kun ei tuota lunta kuulu kunnolla.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Yllättävän helposti noi rungot joustaa ja renkaat venyy käytössä... mut toivotaan ettei ota kii. Kantsii välttää isoja paineita niis renkaissa vaikka kuinka houkuttais rullaavuuden tavoittelu, niin minimoit venymisen.
    Näinpä. Omassa Lite2:ssa meni ensimmäisen talven Lou takana hankaamatta, mutta nyt syksyllä taas alle ja heti alkuun kovemmilla paineilla putkelle noustessa alkoi hankaamaan. Leikkelin reunimmaisten rivien nappuloiden korkeudesta puolet pois niin ei ole tuon jälkeen enään tullut runkokosketuksia. Nyt tosin paineetkin alempana taas...

  4. #5884
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Klaukkala
    Viestit
    11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Joo sisurit on. Tubeleksista ei ole osaamista ja kokemusta + tuo vanne on tosiaan uskomaton lerppu, joten ei kiinnosta edes kokeilla. Sen paremmin aiempia Floatereita kuin Bud+Loutakaan en ole saanut paikalle ilman nippusidevirityksiä. Nytkin täyttäessä lerpahti useaan otteeseen rengas "auki" vanteelta jostain kohtaa => tiputa paineita => työnnä takaisin sisään => laita nippuside ympärille siitä kohtaa ja yritä uudestaan. Nyt jopa jännittää vähän, että voiko tuo tippua vanteelta kesken ajon? Lenkillä taitaa olla turha kantaa mukanaan paikkatarpeita/varasisureita jos ei satu ottamaan myös nippusiteitä mukaan...

    Floaterit oli mulla muuten Schwalbe 13F sisureilla ja nyt reilu vuoden niitä käytettyäni olen tullut siihen tulokseen, että epätasaisesti täyttyessään ne on aivan p-skat. Pelittää jotenkuten jos pitää suht kovia paineita, mutta kun tykkään matalista <0.5 barin paineista (mitä ideaa on läskissä jos ajaa kovilla paineilla?), niin noilla renkaista tulee melkoisia pompottimia tasaisella (eihän sitä maastossa tosin huomaa). Lisäksi ne ovat loppujen lopuksi käsittämättömällä mutkalla siellä sisällä, venyvät muodottomiksi ja lopulta murtuvat venttiilin juuresta, kun löysillä paineilla niin sisuri kuin ulkokumikin pääsevät hiljalleen elämään ja pyörimään suhteessa vanteeseen, mutta venttiili ei pääse. Joten nyt vaihdoin myös sisurit 13J-mallisiksi. Painoa lisää, mutta tasainen täyttyminen oli pitkästä aikaa luksusta.
    Minä olen Lite2:n kiekolla käyttänyt noita 13J-sisureita ja pärjännyt ilman nippusidevirityksiä. Täyttämisen olen tehnyt tehnyt kiekon ollessa kyljellään maassa ja alkuun pikkuhiljaa ilmaa lisäillen sekä tarvittaessa hieman lisäasettelua jonkin reunan pyrkiessä pois kiekolta olen saanut ne nousemaan hyvin vanteelle. Nuo taittuvakylkiset (esim. Lou) ovat hankalempia noiden rimpulakiekkojen kanssa, mutta reunalangalla olevat Juggernautit esim huomattavasti helpommat.

  5. #5885
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Läskipyöräilyetiketin mukaan omatekoisilla nastarenkailla tarinointi foorumilla edellyttää kuvia!
    Muuten sä olet joku sissinastoittaja tms.
    Parit fotot todisteeksi.
    Kyseessä siis jo ajetut kumit, nappuloissa just korkeus riitti mukavasti. Eikä ollu sitä uraa juuri härkkimässä.
    Kävin pikaiseen järven rannassa testiajolla kun oli muitakin humuja uskaultaunu jäille jo. Kuten todettu aiemmin, pitoa ei ole "järkyttävissä määrin".
    Mutta pito on loogista ja pidon menetys ei tapahdu yllättäen. Toimivilta tuntuvat, äkkipäätä kokeiltuna. Puhtaalla peilijäällä siis.

    Kun pakettiin lisätään kombon testattu toiminta lumella, eiköhän tää ole tässä.




    EDIT: Niin ja kelvisisäänajolenkillä huomattua; et tartte enää pirikielloa laisinkaan
    brilleaux muokkasi tätä : 02.01.2016 at 22.47

  6. #5886

    Dillinger 5 kokemuksia jääpidosta

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Velli76 Katso viesti
    Tänään pääsi ensimmäistä kertaa kunnon jäällä (valumaa kalliolla) testaamaan nastoitettuja Dillinger 5:iä ja yllätys olikin melkoinen kun pito oli aika kehnonlainen! Loivassa nousussakin perä lähti tosi helpolla alta ja sitten liuttiin X-asennossa pitkin kalliota. Renkaiden pitoa on lukemani perusteella ylistetty, mutta ei nyt kyllä jääpito vakuuta alkuunkaan. Paineet oli 0,4-0,5 bar luokkaa. Onkohan vika kuskissa vaiko renkaissa...? 29" jäykkäperän Suomi Tyresin Extreme 294:ssä pito on ihan eri luokkaa jäällä.
    Tänään mittasin D5:sten paineet -10 asteen lämpötilassa, eikä niissä sitten ollutkaan kuin reilu 0,3 bar. Pumppasin renkaisiin reilut 0,5 bar, mutta ei jääpito sillä vielä ainakaan dramaattisesti parantunut, hiukan kyllä. Seuraavalla reissulla vielä hiukan painetta lisää, tosin tuosta kun lähtee vielä nostamaan niin alkaa muut ominaisuudet varmasti heikkenemään...

  7. #5887
    Nyt saa tulla Siperian pakkaset ja lumisateet! =)


    Bud = 1560g
    Lou = 1608g

  8. #5888
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Pakko kysyä miks bud ja lou yhdistelmiä porukat käyttää eikä lou ja lou tai bud ja bud,mitä eroa noissa on?

  9. #5889
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Pakko kysyä miks bud ja lou yhdistelmiä porukat käyttää eikä lou ja lou tai bud ja bud,mitä eroa noissa on?
    Koska Bud suunniteltu etuseksi ja Lou takaseksi. Mikään ei kuitenkaan estä käyttämastä niitä miten tykkää.

  10. #5890
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Nyt saa tulla Siperian pakkaset ja lumisateet! =)

    <kuva>
    Bud = 1560g
    Lou = 1608g
    Menikö punnituksen jälkeen oikeaan pakettiin? (Lue ennen asennusta ohje kyljestä).

  11. #5891
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Hyvin pärjäs tänään Bontragerin 3.8 Gnarwhalilla edessä ja Natella takana

  12. #5892
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Nyt kun tuli lumi maahan täälläkin niin kylläpä tuntuu tuo snowshoe hyvältä. Lumisilla kallioilla piti tosi hyvin ja loppui se itseohjaus ihan täysin kun on lunta alla. Ja jäälläkin pidon kadotessa on kuitenkin vakaa ja luisto osin jopa hallittavissa.


    A design for life

  13. #5893
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Ylivieska
    Viestit
    91
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Parit fotot todisteeksi.
    Kyseessä siis jo ajetut kumit, nappuloissa just korkeus riitti mukavasti. Eikä ollu sitä uraa juuri härkkimässä.
    Kävin pikaiseen järven rannassa testiajolla kun oli muitakin humuja uskaultaunu jäille jo. Kuten todettu aiemmin, pitoa ei ole "järkyttävissä määrin".
    Mutta pito on loogista ja pidon menetys ei tapahdu yllättäen. Toimivilta tuntuvat, äkkipäätä kokeiltuna. Puhtaalla peilijäällä siis.

    Kun pakettiin lisätään kombon toiminta lumella, eiköhän tää ole tässä.
    Montako nastaa tuli eteen/taakse?

  14. #5894
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Toimiiko nuo tubeless paikkasarjat miten fatbike renkaiden kanssa? Vaihteeksi takana Vanhelga puhki ja sisäpuolelle liimatut paikat kestää paikoillaan vaihtelevasti. Reiät sellaisia, että litkut vaan hulahtaa läpi.

    Eli tällänen


  15. #5895
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Pakko kysyä miks bud ja lou yhdistelmiä porukat käyttää eikä lou ja lou tai bud ja bud,mitä eroa noissa on?
    Bud kuvio suunniteltu pitämään sivuttain paremmin, toimii edessä hyvin. Kantatessa ja kääntäessä ei luista pois alta. Lou suuniteltu pitämään eteen/taakse, jolloin vetopito hyvä. Loistava takarengas. Bud rullaa kuvion suunasta johtuen paremmin kuin Lou. Lou aika tahmea rullaamaan, mut vastapainoksi hyvä vetopito.

  16. #5896
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Jälleen löytyi kylästä uusi vuotanut gorillateipattu läskitubeless. Vuotoa ja burppaus. Uskokaa nyt tulevat tubeless-veijot, ettå gorilla voi vuotaa. Ei se aina vuoda, mutta näköjään monesti.

  17. #5897
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Eiköhän mikä tahansa tubeless vuoda jos sen huonosti tekee. Vähän kun käyttää aikaa ja vaivaa, niin gorillan kanssa mitään ongelmia.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  18. #5898
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teemui Katso viesti
    Montako nastaa tuli eteen/taakse?
    Enpä tullut laskeneeksi, kunhan töpöttelin kiinni.

  19. #5899
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Jälleen löytyi kylästä uusi vuotanut gorillateipattu läskitubeless. Vuotoa ja burppaus. Uskokaa nyt tulevat tubeless-veijot, ettå gorilla voi vuotaa. Ei se aina vuoda, mutta näköjään monesti.
    Mulla ei ole vuotanu vielä kertaakaan. Mutta satunnaisesti näyttää rengas irroitusvaiheessa työntävän gorillaa irti kiekosta paikoitellen.
    Ei ole tuokaan aiheuttanut vuoto-ongelmia silti. Toimiva teippi. Imo.

  20. #5900
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Gorillasta... Karhentelin aikoinaan alumiinin, puhdistin, teippasin, ajoin sisurilla pari viikkoa ja litkutin sitten. Piti vuoden. Sitten vuoti. Purettaessa liima oli paikoin aika muhjua. Mikä toimii yhdelle, ei toimi täällä.

  21. #5901
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Toimiiko nuo tubeless paikkasarjat miten fatbike renkaiden kanssa? Vaihteeksi takana Vanhelga puhki ja sisäpuolelle liimatut paikat kestää paikoillaan vaihtelevasti. Reiät sellaisia, että litkut vaan hulahtaa läpi.
    Laita TipTop sisälle ja ulkopuolelle LiquidSolea. Näin mulle suositeltiin, kokeilin, toimii.
    Jos oikein äijä haluaa olla niin laittaa TipTopin ulkopuolelle. Sekin toimii. On kokeiltu. Ja on helevetin tyylikäs. (y)

    Mulle kerrottiin että noi tubelesspaikat ei toimi läskikumissa; liian ohut seinämä. Itse en ole kokeillut.

  22. #5902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Toimiiko nuo tubeless paikkasarjat miten fatbike renkaiden kanssa?
    Ei toimi. Tai en mä ainakaan saanu toimimaan. Fättisrenkaat taitaa olla ihan liian lötköjä, että noi toimis.

    Toihan tavallaan vedetään väkisin renkaan reikään nelinkerroin ja se ympärillä oleva rengas puristaa sen kasaan. Toimii kyllä autonrenkaassa hienosti.

  23. #5903
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Gorillasta... Karhentelin aikoinaan alumiinin, puhdistin, teippasin, ajoin sisurilla pari viikkoa ja litkutin sitten. Piti vuoden. Sitten vuoti. Purettaessa liima oli paikoin aika muhjua. Mikä toimii yhdelle, ei toimi täällä.
    No onpa paska teippi kun ei kestä kuin vuoden.
    Ja litku oli arvaten Stania?

  24. #5904
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikkupoika Katso viesti
    Bud kuvio suunniteltu pitämään sivuttain paremmin, toimii edessä hyvin. Kantatessa ja kääntäessä ei luista pois alta. Lou suuniteltu pitämään eteen/taakse, jolloin vetopito hyvä. Loistava takarengas. Bud rullaa kuvion suunasta johtuen paremmin kuin Lou. Lou aika tahmea rullaamaan, mut vastapainoksi hyvä vetopito.
    Loussa toki vetopidon lisäks myös hyvä jarrutuspito. Budin kanssa menee helposti jyrkässä lumisessa alamäessä luisteluks.

    Mut parasta comboahan noissa ei oo. Jokanen valkatkoon omalle ajotyylille ja -maastoilleen sopivan setin.

  25. #5905
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Nyt oli viimeinkin aikaa vakuumipussi-kokeiluun. Lähtötilanteena Fatboyn kiekko jossa vannenauhana Gorilla, sähköteipillä reunoilta tilkittynä + kirkas pakkausteippi:



    Seuraavaksi silitin kahden leivinarkin välissä ••• raudan lämpötilalla tuollaisen 174cm ympärysmittaisen lenkin:



    Lenkki oli pirullisen tiukka vetää kehän ympärille mutta saumakohdatkin kestivät väkivaltaisen operation hyvin. Tiiviinoloinen lopputulos ja 174cm varmaan just passeli mitta.



    Venttiilinreikä kynttilässä kuumennetulla meisselillä, ja venttiili kiinni. Budin sain nousemaan kuormaliinan avulla, kun kiristin renkaan tosi tiukkaan ja vedin reunoilta sitä hyllyille päin. Aika paljon kupli aluksi reunoilta mutta asettui sitten. Trimmatessa jätin pari milliä muovia näkyviin, jos vaikka pysyisi paremmin paikoillaan kun kevätkumeja sit vaihtelee aikanaan...

    Nyt on sitten kaikki mahdolliset viritelmät kokeiltu: Gorilla, Scotch, Höyrysulkuteippi, Elmukelmu, ghetto... mutta jospa tämä olisi se niin sanottu "Endlösung der Tubelessfrage..."


  26. #5906
    mutanaama Guest
    Suosittelen lämpimästi sisurin käyttöä renkaan nostoon, jos vaan on kompura käynnissä. Tänään dillingerit vartissa paikalleen, liimauksineen ja litkuineen.

  27. #5907
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Onko Prisman 300kpl/10e nastarenkaiden nastoista jollain jo "pitempiaikaista" kokemusta? Vähän alkoi nuo mietityttään, jos laittais Lou+Lou komboon reilummasti.. ei mikään hyvännäkönen nasta kyllä oo, mutta jos ees vähän pitäis ku olis tarpeeksi monta..

    Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla

  28. #5908
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Mulla vahvassa harkinnassa paluu sisuriin.
    Bud&Lou ei vain halua tiivistyä Rolling Darryl kehään. Pikkupakkasella jo pitää ilmat, mutta kylmällä kelillä möyrintä paineilla vuotaa vuoroin edestä ja takaa.
    Isommilla paineilla ilma pysyy oikeassa paikassa, mutta pienillä paineilla maastossa ajaessa vuotaa.
    Ei oikein tue ict:n filosofiaa, sillä minun kalustossa tämä pyörä on nimenomaan tarkoitettu reittien avaamiseen ja tekemiseen :-)

    Mietin, että täytyy vielä kerran kokeilla lisätä tuoretta litkua renkaisiin ja jos taas menee lenkki pumppailuksi, niin tulee norsunnahat takaisin.

  29. #5909
    mutanaama Guest
    Vedä ohut nauha kumiliimaa vanteen reunaan. Rengasta ei tarvii ottaa edes pois paikaltaan, Reuna kerrallaan irti ja kontaktiliimaa niin ohut viiva kun saat aikaiseksi. "Pitäisi" toimia (disclaimerit ja muut vastuusta vapautumiset) RD:llä mulla oli pahoja ongelmia myös BFL:llä, mutta jollain konstilla niistäkin selvittiin.
    https://www.youtube.com/watch?v=Lg2JVZ2BEzQ tossa videon pätkä, siitä ei nyt näy, että laitoin renkaan ensin sisurilla paikalleen.

  30. #5910
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Vedä ohut nauha kumiliimaa vanteen reunaan. Rengasta ei tarvii ottaa edes pois paikaltaan, Reuna kerrallaan irti ja kontaktiliimaa niin ohut viiva kun saat aikaiseksi. "Pitäisi" toimia (disclaimerit ja muut vastuusta vapautumiset) RD:llä mulla oli pahoja ongelmia myös BFL:llä, mutta jollain konstilla niistäkin selvittiin.
    Tuota voisi kokeilla. Pienellä paineella rengas tuntuu elävän sen verran, että aina jostain kuplii.

    Edit: Lähteekö liimattu rengas hyvin ja ehjänä irti vanteelta?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •