GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 177 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 77 127 167 175 176 177 178 179 187 227 277 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.281 - 5.310 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti

Kumpikohan koko olisi passeli?

Ja siis muutenhan ei minulla vielä tuossa -7 asteessa kylmä olisi. Edes softshell takkia ei ole vielä tarvinnut laittaa devoldin hupparin päälle, ohut kuori- tai tuulitakki toimii vielä hyvin.
    Izumin talvi hanskatkin sai vielä vaihtaa ohuempiin haltin hansikkaisiin, eikä varpaitakaan palele northwaven kengissä....
    Vasemmanpuoleisessa on nätimpi väri. Onko kukaan vielä ideoinut satulanlämmittimiä tai lämmitettyjä satuloita?

Aika yksilöllistähän tuo on kuten on täällä todettu jo moneen kertaan. Itse en palele käsistä tai pään seudulta ja olen ajellut aika ohkaisilla hanskoilla Tapaninpäivän tuulessakin, mutta varpaat tahtovat palella eniten ja succiksia on pakko olla näillä keleillä kahdet. Ja teininä sitä luisteli liikan tunnit yksissä trikoissa?
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Töihin menossa Oulussa.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Verkkoboxereita en olekkaan vielä koettanut. Muuten alkaa kyllä usko mennä alusasujen toimivuuteen kylmää satulaa vasten.
    Ei ne mitkään ihmekalusteet ole tuota vastaan, enemmänkin vaan pitävät lantion seudun yleisesti lämpimänä. Satulasta hiipii kylmyys hivelemään eturauhasta silti, enkä ole muuta ratkaisua keksinyt kuin säämiskälliset alushousut. Ei vaippaa enää pehmusteeksi tarvitsisi, mutta lämmöneristeeksi kylläkin. Hieman tympeän oloisethan nuo halpisbokserit ovat kaikkien muiden kerrosten lisänä.

Testaamatta on vielä se retkipatjan palanen satulan alapinnalle aseteltuna (muistaakseni Brooks-threadissa mainittu).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmora Katso viesti
    Onko kukaan vielä ideoinut satulanlämmittimiä tai lämmitettyjä satuloita?
    Onhan niitä lampaannahkaisia tai imitaatiolampaannahkaisia satulanpäällisiä nähty etenkin vanhempien elämäntapahyötypyöräilijöiden (eli niiden samojen jotka ajavat ympäri vuoden ja taiteilevat talven yli ilman nastarenkaita siitä numeroa tekemättä) käytössä. Ajatus ei ainkaan ole huono, kaikki eriste satulan metalliosien ja takapuolen välissä on tervetullutta.

Halkiosatuloihin ja Brooksin kaltaisiin nahkasatuloihin on myös tuunattu eristevirityksiä satulan alle. Lämmitysratkaisun kannalta vaikeus piillee siinä että suurin osa tuotetusta lämmöstä karkaa ilmaan (toisin kuin suljetussa kengässä).

PS "Pehmeä ja taatusti lämmin satulanpäällinen aidosta lampaanvillasta takaa ajomukavuuden hyisissäkin keleissä. Joustavareunainen päällinen sopii useimpiin satuloihin. Päällisen voi helposti ottaa mukaan, jos pyörän jättää ulos sateeseen tai vartioimattomaan paikkaan."

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuomas_T Katso viesti
    Töihin menossa Oulussa.

Hassua miten sitä ei tälläisestä pimeällä otetusta kuvasta heti hoksaa mistä se on, vaikka kymmeniä kertoja työmatkaa tuostakin tullut ajettua. Yleensä vain toista puolta niin hämäsi.

Mutta Äimäraution siltahan tuo on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Hassua miten sitä ei tälläisestä pimeällä otetusta kuvasta heti hoksaa mistä se on, vaikka kymmeniä kertoja työmatkaa tuostakin tullut ajettua. Yleensä vain toista puolta niin hämäsi.

Mutta Äimäraution siltahan tuo on.
    Siitähän se on otettu. Hiljasta ollut pyöräteillä nyt kun kelit vähän viileni.

[QUOTE=OneTen;2476031]Mikä on tämän hetken Virallinen Suositus mtb-kengäksi? Klossit pitäisi saada ruuvattua pohjaan.
    [QUOTE]

Esim. Lake 303, jostai halvemmallakin ja muistelisin, ett eilen cyclecenterissäkin oli 189 € (?)

http://www.cyclecenter.fi/tuotteet/varusteet/kengat/

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuomas_T Katso viesti
    Hiljasta ollut pyöräteillä nyt kun kelit vähän viileni.
    Juu niin on. Eilen aamulla tuli 8km työmatkalla kaksi muuta pyöräilijää vastaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Onhan niitä lampaannahkaisia tai imitaatiolampaannahkaisia satulanpäällisiä nähty etenkin vanhempien elämäntapahyötypyöräilijöiden (eli niiden samojen jotka ajavat ympäri vuoden ja taiteilevat talven yli ilman nastarenkaita siitä numeroa tekemättä) käytössä. Ajatus ei ainkaan ole huono, kaikki eriste satulan metalliosien ja takapuolen välissä on tervetullutta.

Halkiosatuloihin ja Brooksin kaltaisiin nahkasatuloihin on myös tuunattu eristevirityksiä satulan alle. Lämmitysratkaisun kannalta vaikeus piillee siinä että suurin osa tuotetusta lämmöstä karkaa ilmaan (toisin kuin suljetussa kengässä).

PS "Pehmeä ja taatusti lämmin satulanpäällinen aidosta lampaanvillasta takaa ajomukavuuden hyisissäkin keleissä. Joustavareunainen päällinen sopii useimpiin satuloihin. Päällisen voi helposti ottaa mukaan, jos pyörän jättää ulos sateeseen tai vartioimattomaan paikkaan."
    Jos sen sähkökäyttöisen kengänlämmittimen survoisikin housuihin...

Miten olisi mikrossa esilämmitettävät geelitäytteiset säämiskät?
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Hiljaista on kaikissa muissakin liikennevälineissä kun väki on lomilla.

Esim. Lake 303, jostai halvemmallakin ja muistelisin, ett eilen cyclecenterissäkin oli 189 € (?)

http://www.cyclecenter.fi/tuotteet/varusteet/kengat/
    Nää ollu nyt pari talvea ja ihan tyytyväinen olen ollut. Eilen tuli ekan kerran vilu. Tosin dippasin niillä syvään suolammikkoon, kun jää petti alta ja oli vielä 7 kilometriä matkaa perille -10 pakkasessa. Joutu sulattelemaan kenkiä kymmenisen minuuttia, että sai pikalukot auki.

Totta kyllä tuokin...

Nyt on kylmä etelässäkin. Vaihdan flatit häkeillä cycloon. Hyvää housukombinaatiota etsitään.

Edit: täyspitkät bibsit käytössä jotka menevät pitkälle alempiin lämpötiloihin mutta +105 kadenssi jolla tarkenee ei ole tässä tapauksessa toivottava.
    putki muokkasi tätä : 30.12.2015 at 19.14 Syy: Tarkentaminen housuista

Oma talvivaatetestailu päättyi tunnin ajoon, kun tulikin ajaessa paljon kylmempi kuin viikonloppuna. Goren Element -talvibibsit yhdistettynä Pearl Izumin talvitrikoisiin osoittautuivat tosin ihan toimiviksi, vaikka niissä onkin aina sama ongelma - yhtä kokoa isompanakin pituus jätti taas toivomisen varaa ja lahje just ja just jäi kengän sisään. Gore ei oikein tunnu valmistavan vaatteita pitkille naisille.
    *

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Juu niin on. Eilen aamulla tuli 8km työmatkalla kaksi muuta pyöräilijää vastaan
    Suotta sitä enää teitä pitkin ajelee, kun on tuo meri jäässä

Kukaan ei ole tuohon housupuoleen ehdottanut windstopper shortseja. Vielä näillä -12 keleillä pärjään craftin pitkillä housuilla joiden päälle windstopper shortsit.

Näpit on mulla suurin paleltuja. Bar mittsit kokeilematta...

Laitetaanpa tiedoksi itselläni toimiva setti, kun on tullut jonkin verran nähtyä vaivaakin näiden hyväksi osoittautuneiden varusteiden hankintaan. Ehkä tästä on jollekin muulle hyötyä. Olen noudattanut kolmea jostain lukemaani yleistä perusperiaatetta: "sopiva asu säähän kuin säähän löytyy kerrospukeutumisella", "kun pää, varpaat ja sormet pysyvät lämpiminä, niin muu kroppa ei ole ongelma" ja "kun lähtiessä on vähän kylmä, niin matkalla on sopiva".

Oma hyvä talvipyöräilysetti työmatkailuun (14 km / suunta), todettu toimivaksi ainakin lämpötiloilla +2C ... -9C ja ns. kelissä kuin kelissä (sateella, myrskytuulessa, poutasäässä...)

- pyörä Haibike Sduro HC 29" (oma tosin 2015 malli)
    - renkaat Schwalbe ISP evot
    - pari valoa tangossa eteen: Ixon IQ Premium ja Fenix BC30 (takana XXL:n UNO)
    - kengät Lake MXZ303
    - varustelekan merinosukkia (erilaisia)
    - sisäkerrasto Finnsvalan verkkoasu (sekä housut että paita) / North Outdoor -merinovilla-asu
    - välikerrospaitana eripaksuisia pitkähihaisia fleecejä tai teknisiä urheilupaitoja
    - housut Löffler Windstopper -hiihtohousut
    - takki Haglöfs Scramble / Raiski softshell (Raiski on vähän jo kulahtanut, eikä pidä enää vettä eikä oikein tuultakaan)
    - merkittömiä silkkisiä kypärämyssyjä (saa laitettua kylmällä myös kasvojen eteen)
    - Haglöfsin ohut kypäräpipo / Vaude Bike Windproof Cap III (Vaude kylmempään keliin)
    - Yokon YXG40 -lobsterhansikkaat
    - lasit UVEX 111 (poistunut malli)

Sähköavustuksen etuna olen huomannut talvipyöräilyssä sen, että jos alkaa tulla liian kuuma, niin polkee sitten itse vähemmän ja antaa pyörän tehdä työt, tai jos alkaa tulla kylmä, niin polkee kovempaa ja lämpö nousee nopeasti. Muutenkin pidän Sduroa aikalailla täydellisenä kulkineena omaan työmatkakäyttöön. Suosittelen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jakkok Katso viesti
    Kukaan ei ole tuohon housupuoleen ehdottanut windstopper shortseja. Vielä näillä -12 keleillä pärjään craftin pitkillä housuilla joiden päälle windstopper shortsit..
    No sitähän se kalleh ehdotti ensimmäisenä... Olisin jo nuokin hi5bikesta hakenut, mutta eihän ne penteleen kaupat ole tällä viikolla auki, vaikka goolge niin väittikin.

Jotenkin vain kuvittelen kylmyyden tulevan satulan puolelta, mutta voin olla väärässäkin.

Minkä merkkiset windstopper shortsit sinulla on käytössä?

^
    Rukka. Vaan nuita en enää löydä mistään. Ja ei ole se niiden oma A.W.S vaan ihka oikea gore windstopper...

Et kai oikeasti ajanut tuosta lahden poikki näillä jäillä? 😲 Olen kyllä katsellut, ettei se sula enää ole, mutta ei kyllä käynyt vielä mielen vieressäkään lähteä kokeilemaan...

Tässä vielä kuvaa Everestin balaclavasta. Oli tosi paljon lämpimämpi ajella tuon kanssa, vaikkei toi mikään järin paksu ole, mutta posket on huomattavasti lämpimämmät sen kera. Hinta oli n.9e ja risat.

Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Naama kyllä tottuu kylmään .. ainakin mulla. Jossain pariikymppiä lähestyessä pitää alkaa laittaa huppua mutta silloinkin on eka sormet ja varpaat jäässä. Näillä nollan lähistöllä menee sukkikset, polvenlämmittimet ja windstopper-bokserit tai ulkoiluhousut sukkisten sijaan, pitkät kalsarit lisäksi kun jäähtyy. Yläpäässä ohut softshell ja ulkoilualuspaita, -5C -10C toinenkin aluspaita ja alle -10C fleece ja aluspaita softshellin alle. +5 on jo t-paita softshellin alla tai pelkkä pyöräilypaita + aluspaita. Sormet ja varpaat tuntuu muutenkin aina helpoiten jäätyvän, muut paikat kyllä pärjää.

Mä olen aina ollut aika vilukissa. Kestän suht hyvin kuumiakin olosuhteita, mutta kylmän kanssa tekee tiukkaa. Siksi parempi pukea riittävästi päälle.
    Yksi, mikä on osoittautunut loistavaksi ostokseksi on Campan Multi season systemin pusero. Se on verkkomaista kangasta, osittain ohuempaa, osin hieman paksumpaa, mutta kohtuu ohkainen pusero, mutta yllättävän lämmittävä. Käytin sitä kesäisin kylminä iltoina ja nyt talvella toimii välikerroksena t-paidan ja takin tai vielä takin alla olevan villapaidankin alla jos on tosi kylmä.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Naaman suojana menee hyvin n.4cm paksu kokoparta... Tosin veemäinen kun jäätyy hengityksestä ja sitten erehtyy tekemään väärän liikkeen naamalla niin nyppäsee mukavasti :-)
    Itse luotan yläkropassa vanhaan villapaitaan jossa korkea poolokaulus. Alle tekninen paita ja päälle ohut kuoritakki.
    Alaruhossa lyhyet vaippahuosut, pitkät haalarimallin pehmusteettomat bibsit ja päälle ohuet kuorihousut.
    Jaloissa pelkät paksut merinovillasukat ja Crocsin tennarit.
    Hankalin osuus itsellä hanskat... Kunnon nahkarukkaset on lämpimimmät mutta maastossa niin kömpelöt! Tarttis ostaa sellaset etusormi irrallaan lobsterit.
    Ja reilu ylipaino + jahtaavat irtokoirat takaavat lämmön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka:A Katso viesti
    Et kai oikeasti ajanut tuosta lahden poikki näillä jäillä? 😲 Olen kyllä katsellut, ettei se sula enää ole, mutta ei kyllä käynyt vielä mielen vieressäkään lähteä kokeilemaan...
    10cm kiintojäätä on tuossa lahdessa. Siellä oli jo rantajäillä joku käynyt ajamassa jäärata-autolla
    Kyllä tuosta voi jo huoletta tulla yli.

10cm kiintojäätä on tuossa lahdessa. Siellä oli jo rantajäillä joku käynyt ajamassa jäärata-autolla
    Kyllä tuosta voi jo huoletta tulla yli.
    Lupaathan viedä vaimolle kukkia jos ei kestäkkään..

Naaman paleluun voi vaikuttaa myös se, ettei iholle anneta lisäsuojaa. Talvisin esim. puhdas manteliöljy on aika hyvä valinta.
    *

IncBuff Guest

Kukaan ei ole tuohon housupuoleen ehdottanut windstopper shortseja. Vielä näillä -12 keleillä pärjään craftin pitkillä housuilla joiden päälle windstopper shortsit.

Näpit on mulla suurin paleltuja. Bar mittsit kokeilematta...
    Eipä ole käynyt mielessäkään mennä vielä meren jäälle, mutta tuosta on tosiaan ihan hyvä oikaista Oulunsaloon kun se meri on oikeasti jäässä. Itse tosin ajan nykyään eri suuntaan niin ei pääse jäitä hyödyntämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti no-saint Katso viesti
    Hankalin osuus itsellä hanskat... Kunnon nahkarukkaset on lämpimimmät mutta maastossa niin kömpelöt! Tarttis ostaa sellaset etusormi irrallaan lobsterit.
    Ja reilu ylipaino + jahtaavat irtokoirat takaavat lämmön.
    Tokmannin tarjouslaarista löyty vitosella lobstereita .. sinne kun laittaa villasormikkaat alle pärjää jo ainakin -10C

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmora Katso viesti
    Naaman paleluun voi vaikuttaa myös se, ettei iholle anneta lisäsuojaa. Talvisin esim. puhdas manteliöljy on aika hyvä valinta.
    Kun ei käy aamulla suihkussa (tai illallakaan ) ihon oma rasva suojaa

Kyllä on todellakin näköjään erilaisia ihmiset kylmän sietämisen suhteen.

Itse vielä tarjennut tänä talvena (ollu maks -10 astetta) aluspaidalla + urheilupaidalla (lyhyet hihat) + hiihtotakilla ja alaosassa craftin talvipökät. Kerran oli fleecepaita yläosassa ja tuli kyllä hiki.

Olen ajanut läpi talven metsälenkkiä (maantiellä viima on kylmempää) ja aiempina talvina jopa siellä -25 tuntumassa. Sillon on jalassa lyhyet bibsit, merinovillabokserit (myös naisille käy) + kerrastohousut + fleecehousut + hiihtohousut. Yläkerrassa kerrastopaita, fleecepaita ja hiihtotakki. Päässä kypärämyssy, pipo ja tuubi kaulassa.

Lobsterit ei toimi mulla, kun haluan kolme sormea tankoon. Kahdella tulee liian turvaton olo. Löysinkin prisman alelaarista laskettelurukkaset, joissa on irtosormina peukku ja etusormi. Kovin ovat kuumat vaan vielä.

Niin ja jalassa on merinovillasukat ja xxl:n talvipyöräilykengät.

Sent from my iPad using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •