ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 178 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 78 128 168 176 177 178 179 180 188 228 278 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.311 - 5.340 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

Tuohon paleluun auttaa huono kunto. Kun joutuu painamaan kympillä, pysyy lämmin (jos kohta hikoileekin sen mukaan) Jotta hikoilu ei muuttuisi paleluksi pitää tietty painaa koko ajan kovempaa. Tiedä kauanko tuota pystyy jatkamaan, mutta meikäläisen parin kolmenkympin iltalenkit on toistaiseksi menneet tuolla logiikalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmora Katso viesti
    Naaman paleluun voi vaikuttaa myös se, ettei iholle anneta lisäsuojaa. Talvisin esim. puhdas manteliöljy on aika hyvä valinta.
    Lapsenahan äiti laittoi aina pakkasella jotain pakkassuojarasvaa poskiin muksuille. En muista sen nimeä, mutta kaipa noita vieläkin on. Pakkasia ei vaan enää ole niin usein.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Lapsenahan äiti laittoi aina pakkasella jotain pakkassuojarasvaa poskiin muksuille. En muista sen nimeä, mutta kaipa noita vieläkin on. Pakkasia ei vaan enää ole niin usein.
    No sehän oli tietty Vitalis(tm)

Ei sitä enää kyllä suositella. Taitaa edesauttaa paleltumista
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Kaikki vesipohjaiset voiteet edesauttavat paleltumista sekä sellaiset, jotka eivät päästä hikeä läpi. Ylen juttu parin vuoden takaa. Ja Smo on siinä oikeassa, että ihon oma rasva paras, itse vannon yhä manteliöljyn nimeen.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Meikällä jäätyy vatsa. Ja pylly.

Lisää underwearia auttaa berberiin mutta minkä sais järkevästi vatsan suojaksi? Ei välttis huvittais vanhaa turkkaria änkeä. Vai pitäskö vetää kuppi kuumaa välillä kun muuten juo vaan jääkylmää vettä rakosta..

p.s. Nana oot söpö

Mä olen laittanut joskus Nivea Cremeä, joskus oliiviöljyä.

^ Jos jalkoväli tai maha meinaa vetoa ottaa siihen voisi yksinkertaisin ratkaisu, ilman lisävaatekertoja, olla säärystin tms. pienehkö, mutta hyvin lämmittävä vaatekappale, jonka saa kätevästi taiteltua housujen alle tai vyötärönauhan alle. Eikä varmasti erotu talvivaatetuksesta.
    -team Söpöshox

ite tarviin jonkun villatuubin pakkasilla, koska vatsa ja jenkkakahvat jäätyy ensimmäisenä vaikka muuten olisi hiki päässä

Ai niin tämä oli tämä "älä käy näissä kamppeissa kultasepänliikkeessä" topic?

Testasin tosiaan tuon kokonaama-Buffin ja tuntuu toimivan. Se ei ole ihan yhtä lämmin kuin silkkinen kommandopipo mutta se säilyttää ominaisuutensa huomattavasti pidempään kuin mainittu silkkihuppu joka ekan kilometrin jälkeen on hengitetty läpimäräksi ja toisen jälkeen useimmiten jäässä. Buff alle, siihen päälle vielä tavallinen kauluri ja takin kaulus pystyyn jos on, päähän windstopper-pipo ja kypärä niin eiköhän tämä ole tässä. Huonona puolena ainakaan minä en tuon kanssa pysty ajolaseja käyttämään koska niin paljon hengitysilmasta tulee silmille mutta eipä niissä lämpötiloissa joissa sitä tarvitsee yleensä sada mitään mikä vaatisi lasien käyttöä.

Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

Kokeillu noita suun peittäviä ratkaisuja, mutta ei vaan pysty oikeasti hengittämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    ite tarviin jonkun villatuubin pakkasilla, koska vatsa ja jenkkakahvat jäätyy ensimmäisenä vaikka muuten olisi hiki päässä
    Sä tarviit haramakin!

http://www.naturalhealthwelwyn.co.uk...-for-Men-Blue/
    http://www.kokoro-japan.co.uk/

Noissa suun peittävissä on tosiaan se haittapuoli, että jos niitä suun edessä pitää kokoajan ne jäätyvät. Itse siksi useimmiten lasken tuon juuri suun alapuolelle. Se suojaa silti paljon paremmin kuin poolokaulus, sillä se yltää poskien päälle. Poolokauluksenkin voi nostaa vähän ylemmäs, mutta siltikään se ei poskia suojaa, ellei sitä suun eteen nosta, jolloin se jäätyy myös.
    -team Söpöshox

Mikäs on paras kauluri systeemi, itsellä kun tuo niska on tosi arka vedolle. Aina tuntuu,että jostain pääsee kylmää...sitten särkee päätä,kun niska ihan jumissa.

Kokeillu noita suun peittäviä ratkaisuja, mutta ei vaan pysty oikeasti hengittämään.
    Sama, paitsi tosi rauhallisessa tahdissa. Vielä on testaamatta juoksijoille tarkoitettu maski, siis tällainen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Mikäs on paras kauluri systeemi, itsellä kun tuo niska on tosi arka vedolle. Aina tuntuu,että jostain pääsee kylmää...sitten särkee päätä,kun niska ihan jumissa.
    minusta tollaiset balaclava/buff tapaiset, koska ne peittävät myös niskan ja kaulan. Siihen kun tulee päälle vielä poolokaulus tai kauluri, sekä ehkä vielä tuulitakin kaulus ei pitäisi vetää.
    Ainakin tuota balaclavaa voi helposti käyttää niin, ettei peitä suuta, sen saa leuan allekin vedettyä.
    -team Söpöshox

Kävin XXL:stä tuollaisen balaclavan ja justiinsa äsken tuota tuli testattua Espoon muutaman asteen pakkasessa 30 kilometrin verran. Hyvä hankinta Paljon hyviä pukeutumisvinkkejä aloittelijalle tässä ketjussa - kiitos noista vinkkaajille. Seuraavaksi Varuste Lekaan hakemaan tuota "reikä-kerrastoa".

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Millaisilla lenkeillä? Itse nyt en ole ehtinyt kovemmilla pakkasilla ajamaan pidempää, mutta tuollaisella 45min mutkan kautta töistä kotiin pätkällä -12:ssa varpaista alkoi vasta hikoilu vähentymään Wölveillä ja ohuella Prisman merinosukalla.
    No nyt on ajettu Wölveillä pidempään pakkasella. 4h maastossa ja laitoin ihan uhallakin pukusukan paksuiset todella ohuet merinosukat jalkaan. Viimeisellä tunnilla yhdellä siirtymällä kävi pikkainen viileyden tunne varpaissa, mutta häipyi heti kun pääsi takaisin polulle ja tuokin todennäköisesti johtui siitä, että sukat pääsi yhdessä vaiheessa kostumaan hiestä kun joutui vähän tunkkaamaan pidemmästi. Pakkasta tosin ei ole kuin -7. Kädet kun vielä saisi pidettyä yhtä hyvin lämpöisenä.

Oikein tyytyväinen Wölveihin. Ei olleet halvat, ovat hyvät. Klossin puoleltakaan ei missään vaiheessa tuntunut kylmyyttä.

Varustelekassa on muuten paljon hyvää merino-kamaa tarjolla, näyttävät nykyisin kulkevan Särmä-nimellä (mulla on jotain vanhempaa mallistoa). Siellä näyttää olevan myös kunnon kauluria, josta tossa yllä oli puhetta. Mulla on tuolta hankittuna pari merino kommandopipoa, joita oon käyttänyt pyöräillessä, kun pakkanen painuu alle -20C. Kun tota myssyä käyttää laskettelulasien kanssa niin suojaamaatta ei jää kuin nenä, suu ja vähän postia. Koen itse miellyttäväksi sen, että suu ja nenä ei ole peitossa jotta happea saa otettua estotta. Naamaan eteen tekstiileihin kertyvä kosteus tuo mielestäni enemmän ongelmia (hengitys vaikeutuu, epämiellyttävä fiilis, tulee kylmä jos rasituksen jälkeen polkee taas hiljempaa) kun mitä suojaava vaikutus antaa etua/lämmitystä. Itse oon tosin sitä sorttia, että pärjään aika vähällä joten ymmärrän kyllä jos joku vaatii koko naaman suojaa jo pikkupakkasilla.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

IncBuff Guest
    Kai sulla on henkseli-bibsit alla ettei housun ja paidan sauma vuoda suoraan pakkiin? Tai osta tämmönen http://www.bike-discount.de/en/buy/l...327/wg_id-6719

Kai sulla on henkseli-bibsit alla ettei housun ja paidan sauma vuoda suoraan pakkiin? Tai osta tämmönen http://www.bike-discount.de/en/buy/l...327/wg_id-6719
    Ei ne nouse niin ylös että mahaa peittäisi.

Lähetetty minun XT1562 laitteesta Tapatalkilla

IncBuff Guest
    Ei ne nouse niin ylös että mahaa peittäisi.
    Jaa mulla on jotkut Craftin talvi-bibsit ja kyllä ne mahaläskit peittää. Selänkin puolelta aika ylös niin ei vilu tule sieltäkään.

Jaa mulla on jotkut Craftin talvi-bibsit ja kyllä ne mahaläskit peittää. Selänkin puolelta aika ylös niin ei vilu tule sieltäkään.
    Juu, kyllä peittää. Tuohon päälle vielä merinovillaa ja tuulenpitävä takki, niin ei kyllä vatsaa palele. Tämän saman on kyllä pakko toimia housujenkin osalta, eli ihan normaalia kerrospukeutumista... Satulan päälle leikellen vaikka lampaantaljaa, jos vielä paleltaa.

Goren alp-x shortsit on nyt tilattu. Nämä voisivat toimia helteitä lukuunottamatta maastossa melkein aina. Yhdistelee vain bibsejä, topattuja kalsareita, talvihousuja ja jalanlämmittimiä. Vähän meni koko arpomiseksi ja epäilen vieläkin L-koon olevan liian iso 178/73kg mitoille. No, bike24:n kanssa vaihto onnistuu helposti.

Noi on craftin housut, ne jää ihan normaalille housukorkeudelle. Ne on tarkoitettu uloimmaksi kerrokseksi.

Noi on craftin housut, ne jää ihan normaalille housukorkeudelle. Ne on tarkoitettu uloimmaksi kerrokseksi.

Mutta maantiefillarillahan tuohon väliin jää tosiaan väkisin sauma, joka vuotaa kylmää ilmaa? Takkihan nousee ylös ajoasennossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mutta maantiefillarillahan tuohon väliin jää tosiaan väkisin sauma, joka vuotaa kylmää ilmaa? Takkihan nousee ylös ajoasennossa.
    No, on mulla paita housussa ja pitkä takki. Mulla on semmonen tuubi joka kyllä auttaa sitten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cobbo Katso viesti
    Sama, paitsi tosi rauhallisessa tahdissa. Vielä on testaamatta juoksijoille tarkoitettu maski, siis tällainen.

Mulla on just toi, niiltä ajoilta kun harrastin vielä kilpaurheilua ja piti treenata myös kovilla pakkasilla. Sen läpi on vielä raskaampi henkittää kuin jonku ohuen kankaan läpi. Siinä on semmoinen paperikenno jonka läpi henkitetään, siitä on aika raskas vetää sitä ilmaa. Pk lenkeilyyn se o ihan ok, mut rajummassa menossa siitä ei tahdo saada ilmaa riittävästi. On se siitä hyvä että se lämmittää sen sisään vedettävän ilman, niin on kehkoille ystävällinen. Jos en ihan väärin muista niin se lämmittää vielä kovillakin pakkasilla sisään vedettävän ilman plussan puolelle.
    Ja onhan se oikein himo treenaajalle hieno kapistus. Sillä kun ei saa tarpeeksi happea, niin sehän kasvattaa veren punasolujen määrää. Sama vaikutus kuin korkeanpaikan harjoittelussa!

^ mulla on edelleen Jonas-kypärähuppu 90-luvulta käytössä talvisin miinusasteilla. Vielä -15 .. -20 menee ilman kennoa kun pelkkä kangas on suun ja nenän edessä, sitten tarvitaan 1-kertainen kenno jolla voi pk-vauhtia polkea mutta ei juuri kovempaa.

Alle laitan silkkihupun alle -10°C ja vielä toisen tuulenpitävän väliin alle -20 keleillä.

Nyt Jonas alkaa olla niin kypsä että ensi talveksi tarvii uuden vastaavan.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Tuolta olen löytänyt aika hyviä http://www.motonet.fi/fi/kategoria/2...ja-kaulasuojat

...tää on taivaallista rallia...

Kahdet paksut alpakka sukat

No siellähän on monenlaisia, kiitti vinkistä, pitää käydä katsomassa! 😀

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •