GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 8 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 1086

Aihe: 1x11

  1. #211
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Pääseekös missään pääkaupunkiseudulla räpläämään XT:tä ja GX:ää rinnakkain?
    Ridemorella pääsee. Ostin XT:t, koska olen tottunut vaihtamaan isommalle milloin milläkin sormella.
    --

  2. #212
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JES Katso viesti
    Hep.
    Testimielessä ostin xt 11-40 pakan kun jo toinen sramin pakan aluratas porsi.
    Simpan pakka jonkun on millin kapeampi, joten ei skulannu ongelmitta srammin kanssa.
    Jos sääti isoilla rattailla toimimaan niin pienillä tökki ja päinvastoin.
    Ongelma ratkesi kun Otin vanhasta 10 pakasta paksumman spacerin ja vaihdoin sen 8. ja 9. rattaan väliin.
    Tuollalailla toimi ok, mutta pakan kiinnitys ruuvi ei yllä yhtä hyvin, mutta pitää kyllä.
    Paremman saisi kun olis jotain 0.1mm spacereita joita laittais useampaan väliin.

    Testi jäi vain 200km mittaiseksi, kun huomasin wolftoothin tekevän sramin pakkaan tukevampaa aluratasta jolloin laitoin sellaisen.
    Tuon n.200km yhdistelmä toimi moitteetta.

    Xt-xx1 yhdistelmässä siis ongelman aiheuttaa takapakan eri leveys, mikä johtuu osin siitä että shimano halusi saada omansa sopimaan normi vapaarattaalle.
    Saa toimimaan pienellä kikkailulla...

    Jussi
    Jes. Kiitos arvokkaasta käytännön kokemuksesta. Sinun ansiosta en osta GX11 vaihteistoa Shimanon pakalla vaan suoraan kaikki XT, koska en tod halua sinneppäin toimivaa vain täydellisen toiminnan. Viime talvi tuli ajettua 10XT pakalla mikä oli höystetty OneUpin 42, mutta se ei vakuuttanut, koska 16 hampaisen ympäristö tökki liikaa.

    Voisko joku mitata XT11 pakan leveyden vielä?

    Mietin jo Sunracen 11-40 kymppipakkaa 10 osiin tilavamman ketjulinjan toivossa, mutta taidan 11XT päätyä suoraan.

    Oletteko saanut suoraan jarruklamppiin tuleva ice-B XT11 vaihtajan kanssa jarru liipasin kombon mieleiseksi vai pitääkö ostaa vaihtaja omalla klampilla, että saa molempien kulmat säätää erikseen?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  3. #213
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Ajaako foorumilaisista kukaan XT11 pakkaa Sramin 11 vaihteilla? Onko toiminta täydellinen?
    Cyclocrossissa SRAM Rival One -takavaihtaja ja vivut, yhdessä kiekkosetissä SRAM:n XG-1195-pakka (10-42, tietysti XD-vapaaratas) ja toisessa Shimanon M8000-pakka (11-40, perinteinen Shimano/SRAM-vapaaratas) ja molemmat toimii hienosti. Tällä hetkellä vain joitain kymmeniä kilometrejä kokemusta tuosta Shimanosta, mutta toistaiseksi sanoisin että vaihtaa jopa siistimmin sen kanssa vaikka ketjukin on SRAM:ia.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  4. #214
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Voisko joku mitata XT11 pakan leveyden vielä?
    Aika tasan 40 mm reunasta reunaan. Tönäri ei oikein taipunut rattaan keskeltä keskelle, mutta sanotaan ehkä karvan yli 38 mm.
    --

  5. #215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Oletteko saanut suoraan jarruklamppiin tuleva ice-B XT11 vaihtajan kanssa jarru liipasin kombon mieleiseksi vai pitääkö ostaa vaihtaja omalla klampilla, että saa molempien kulmat säätää erikseen?
    Jonkun sata kilsaa tuolla xt-8000 yhteiselo paketilla tahkonut ja kun en ensi säädön jälkeen ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota niin itselle ainakin hyvä. Uudet jarrut saakelin hyvät ja vaihteita olen siirtynyt käyttämään pelkästään peukalolla.

  6. #216
    noniinno Guest
    Mitähän ajatuksia herättää Sramin 11-pakat vs. Shimano XTR 11s kun käytetään kulutuskestävyyttä mittarina? Korreloiko XTR:n käyttöikä hinnan kanssa vrt Sram. Nuo sramin pakat ovat uskomattoman kestäviä (tai ainakin ne yksilöt, joita omiin pyöriini on osuneet).

  7. #217
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Itsellä on vasta ensimmäinen Sramin 11-pykäläinen voimansiirto käytössä. Mitä luokkaa on sinulla pakat menneet? Mitä ketjuja olet käyttänyt?
    Semmoista juttua on ollut jossain että ei toimisi kaikilla ketjuilla samalla tavalla, minkälainen käsitys sinulla asiasta on?

  8. #218
    Liittynyt
    01/2015
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    10
    ^Minä olen kahdella xx1 pakalla ajanut yhteensä n.4000km trailia, eikä vielä vaihdon tarvetta.
    Näistä pakoista on kyllä hajonnut 2 kertaa 42t alumiini ratas Ehkä omasta syystäni tai heikkouttaan, toinen meni takuuseen. Nyt on wolftoothin tekemä 42t ratas toisessa pakassa ja se on jämympi.
    Se teräksestä jyrsitty osa (10 pienintä ratasta) on todella kestävä, mutta tuo aluratas on herkkä virhevaihdoille tms.

    Eturattaita on pitänyt hioa ja vaihtaa kun alkavat rutista kuluessaan. Hampaisiin kuluu kolo josta ketju ei irtoa vaivatta alhaalla vaan aiheuttaa ärsyttävää rutinaa varsinkin kovassa vedossa. dremelillä kun vähän vingauttaa niin taas on ihanan hiljaista muutaman sata kilsaa. Srammin, spessun ja wolftoothin tekeleet kuluvat kaikki yhtä nopeasti. Pitäis saada teräksinen nw ratas tuohon.

    Ketjuina olen käyttänyt kolmea xx1:stä ja yhtä shimanon xtr:ää, Vaihteiden toiminnassa ei huomattavaa eroa, eikä ketjun kestossa. 11 ketjut venyy mielestäni huomattavasti nopeammin kuin 10x.


    Jussi

  9. #219
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Cyclocrossissa SRAM Rival One -takavaihtaja ja vivut, yhdessä kiekkosetissä SRAM:n XG-1195-pakka (10-42, tietysti XD-vapaaratas) ja toisessa Shimanon M8000-pakka (11-40, perinteinen Shimano/SRAM-vapaaratas) ja molemmat toimii hienosti. Tällä hetkellä vain joitain kymmeniä kilometrejä kokemusta tuosta Shimanosta, mutta toistaiseksi sanoisin että vaihtaa jopa siistimmin sen kanssa vaikka ketjukin on SRAM:ia.
    Mikä tämän Rival one cyclo vaihtajan olennainen ero on maasto vaihtajiin verrattuna? Pakathan on tosiiaan samaa Sramilla riippumatta oliko maasto vai cyclo.

    Tuntuu olevan erilaisi käytännön kokemuksia tästä Shimanon 11 pakka Sramin vaihtajilla toimivuudesta.

    Onkohan molempien pakat oikeasti saman levysiä ja rattaiden väli sama, jos näin nehän on pakko pelittää ristiin?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #220
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Hyvä että pikkuhiljaa alkaa kertyä käyttäjäkokemuksia näistäkin laitteista. Tuo eturattaan nopea kuluminen ei tullut yllätyksenä kun sitä on katsellut. Minäkin meinasin seuraavaksi ostaa teräksisen version.

  11. #221
    Liittynyt
    01/2015
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    10
    Shimano xt 40t leveys on 40.9mm ja painokin tuli mitattua eli 414g.
    Xx1 42t lev. 41.3mm ja 271g.

    Mitat mauserilla lasinpäällä keskireijästä, joten heittoa voi vähän olla ja painossa myös kun molemmat suoraan käytöstä likaisena.

    Mutta joo, 0.4mm eroa. Yllättävän paljon vaikuttaa toimintaan.
    Minä en saanut kunnolla toimimaan ennen kuin vaihdoin yhden spacerin 10s pakasta. Se on jotain 0.3mm paksumpi.
    Ennen viritystä toimi hyvin joko isoilla rattailla tai pienillä, mutta molemmissa päissä ei millään. Aina jäi raksuttamaan johonkin.

    Jussi

  12. #222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Hyvä että pikkuhiljaa alkaa kertyä käyttäjäkokemuksia näistäkin laitteista. Tuo eturattaan nopea kuluminen ei tullut yllätyksenä kun sitä on katsellut. Minäkin meinasin seuraavaksi ostaa teräksisen version.
    Oisko siitä mitään haittaa (no ehkä logot) jos kääntää rattaan ympäri? Itsellä cyclossa raceface N/W, tosin ei vielä kolmessa tonnissa juurikaan kulunut.

  13. #223
    Liittynyt
    10/2010
    Viestit
    225
    Mistähän niitä välitystaulukoita löytyikään, kun pitäis valita rimpulakintuille sopiva eturatas uutukaisen 10-42 takapakan pariksi.
    Kirjoittaja on tunnettu kaikkien alojen erityisasiantuntija.

  14. #224
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marcolli Katso viesti
    Mistähän niitä välitystaulukoita löytyikään, kun pitäis valita rimpulakintuille sopiva eturatas uutukaisen 10-42 takapakan pariksi.
    Kokeile vaikka tolla: http://gear-calculator.com/#


  15. #225
    http://gears.mtbcrosscountry.com/#26I1I1

    Esim. tuolla kohtuu näppärä vertailla.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

  16. #226
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Itse olen kättänyt. http://sheldonbrown.com/gears/
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  17. #227
    Liittynyt
    10/2010
    Viestit
    225
    Tattis taulukoista. Päädyin 30 piikkiseen eturievään, jolla saan 42 takarattaalla likimain yhtä lyhyen välityksen kuin nykyisen 24-34 kanssa.
    Kirjoittaja on tunnettu kaikkien alojen erityisasiantuntija.

  18. #228
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    ^Itsellä on vasta ensimmäinen Sramin 11-pykäläinen voimansiirto käytössä. Mitä luokkaa on sinulla pakat menneet? Mitä ketjuja olet käyttänyt?
    Semmoista juttua on ollut jossain että ei toimisi kaikilla ketjuilla samalla tavalla, minkälainen käsitys sinulla asiasta on?
    No nyt on korjattava, että olen muodostanut käsitykseni vain Sramin yhdestä jöötistä koneistettujen paremman pään 10-pakkojen perusteella. Ketjuna yleensä Sram. Nämä tuntuvat kestävän. Maastopyörästä työmatkahybridiin perintönä siirtynyt pakka on kestänyt hiekkamuhjua jo useammat tuhannet kilsat palveltuaan ensin useammassa maasturissa. Kilometrejä on vielä edessä.

    Mutta siis, en ole kiinnostunut Sramin 11-pakoista kun en halua vaihtaa vapaaratasta, toisaalta en ole kiinnostunut ankkureista, joten XT-pakka saa jäädä kauppaan. Eli vaihtoehdot ovat Shimano/sram vapaarattaalle joko XTR 11s tai pysyttely kymppivoimansiirrossa. En oikeastaan ole laajemman välitysalueen tarpeessa, mutta jotain uutta olisi kiva kokeilla. Keveitä ja kestäviä 11s tarvikepakkoja odotellessa...
    noniinno muokkasi tätä : 19.12.2015 at 00.11

  19. #229
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    No nyt on korjattava, että olen muodostanut käsitykseni vain Sramin yhdestä jöötistä koneistettujen paremman pään 10-pakkojen perusteella. Ketjuna yleensä Sram. Nämä tuntuvat kestävän. Maastopyörästä työmatkahybridiin perintönä siirtynyt pakka on kestänyt hiekkamuhjua jo useammat tuhannet kilsat palveltuaan ensin useammassa maasturissa. Kilometrejä on vielä edessä.
    En usko että noi Sramin 11-pakat huonommin tehtyjä ovat jotenka uskon että tietosi voi soveltaa kyllä niihinkin. Sramin omia ketjuja on muutkin pitäneet hyvinä. Ne menikin tilaukseen.

  20. #230
    IncBuff Guest
    Kaikki halpa ja painava kiinnostaa niin olen pohtinut painanko nappia GX:n vai XT:n kohdalla. Hintaeroa n. 15 euroa koko satsille. Tarviiko tuo Sramin XD-driveri jotain erityisiä työkaluja asennukseen? Ei jaksaisi ostella enää lisää niitä.

  21. #231
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    892
    Arvoin samaa, kallistuin shimanon satsiin, ja halvimmat XT:t tuli tilattua (vaihtaja ja triggeri ) ja 20km maastolenkki kokemuksella ihan jepa. Iisi säätää ja eikun ajamaan, mutta tulevaisuus näyttää työnsinkö kädet siihen itteensä
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

  22. #232
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tarviiko tuo Sramin XD-driveri jotain erityisiä työkaluja asennukseen? Ei jaksaisi ostella enää lisää niitä.
    Samat työkalut joilla vanha vapaaratas irtoaa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  23. #233
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Samat työkalut joilla vanha vapaaratas irtoaa.
    On näitä Dx-drive kiinnityksiä rikottu, koska Park Toolin avain on sisäpuolelta niin matala, että jos on 12 mm läpiakselinapa, niin holkin pää estää työkalulle riittävän upotussyvyyden.
    Itellä oli tällainen riski, mutta sattumalta googlasin sopivaa työkalua ennen asennusta.

  24. #234
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Samat työkalut joilla vanha vapaaratas irtoaa.
    Vai pakka? Vapaaratasta ei ole vielä eli ihan uuteen kiekkosettiin tulossa kiinni.

  25. #235
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Vai pakka? Vapaaratasta ei ole vielä eli ihan uuteen kiekkosettiin tulossa kiinni.
    Ihan sama sinänsä. Oma kokemus rajoittuu Mavic Crossmax SLR:iin, joista perinteinen Shimano/SRAM-vapaaratasrunko irtoaa samoilla vehkeillä joilla XD-vapaaratas kiinnittyy. Ja pakkoihin sopii sama pakka-avain. Sitten jos "driverillä" tarkoitettiin jotain ihan muuta, sillä tarkoitettiin jotain ihan muuta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  26. #236
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tilanne tämä: vanha ysivaihteinen voimalinjasto vetelee viimeisiään. Alla suht uudet kiekot eli Fulcrumin Red Power SLt. Haluja olisi vaihtaa 1 x 11 osastoon ilman kiekkojen uusimista, moni muu asia menisikin sitten luonnollisesti uusiksi. Vaan sopiiko Fulcrumeihini 11-pakka ja jos niin mi(t)kä ja millä ehdoilla? Kiitoksin.

  27. #237
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    ^Maantievehkeistä ilmeisesti kyse?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ride and Smile!

  28. #238
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Vaan sopiiko Fulcrumeihini 11-pakka ja jos niin mi(t)kä ja millä ehdoilla? Kiitoksin.
    Shimanon 11 vauhtiset pakat menee suoraan eli xt tai xtr..
    The end of the road is just the beginning...

  29. #239
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRa Katso viesti
    ^Maantievehkeistä ilmeisesti kyse?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ei kai maantiellä yhdellä eturattaalla pärjää. Mettästä on kyse.

  30. #240
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    On näitä Dx-drive kiinnityksiä rikottu, koska Park Toolin avain on sisäpuolelta niin matala, että jos on 12 mm läpiakselinapa, niin holkin pää estää työkalulle riittävän upotussyvyyden.
    Itellä oli tällainen riski, mutta sattumalta googlasin sopivaa työkalua ennen asennusta.
    Kuvassa ylempi Parkin työkalu, jossa 5mm. ohjuritappi noille vahan liiton pikalinkkuakseleille. Alempana kiinteävartinen BBB- merkkinen työkalu, jossa myös se 5mm ohjuritappi.
    Sorvasin 5mm tapin päälle naftin 12mm adapterin, joka antaa hyvän tuen aksilan reijästä.

    IncBuff: eli juurikin sama työkalu käy sekä pakkaan, että DX-kiinnitykseen/irrottamiseen. Kuten Juha totesi, kannatta tosiaan varmistaa että työkalu menee riittävän syvälle uritukseen.
    Varsinkin irrotus voi olla joskus voimaa vaativa. Niin ja vassua rutosti sinne kierteeseen/uritukseen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •