^Minä olen kahdella xx1 pakalla ajanut yhteensä n.4000km trailia, eikä vielä vaihdon tarvetta.
Näistä pakoista on kyllä hajonnut 2 kertaa 42t alumiini ratas Ehkä omasta syystäni tai heikkouttaan, toinen meni takuuseen. Nyt on wolftoothin tekemä 42t ratas toisessa pakassa ja se on jämympi.
Se teräksestä jyrsitty osa (10 pienintä ratasta) on todella kestävä, mutta tuo aluratas on herkkä virhevaihdoille tms.
Eturattaita on pitänyt hioa ja vaihtaa kun alkavat rutista kuluessaan. Hampaisiin kuluu kolo josta ketju ei irtoa vaivatta alhaalla vaan aiheuttaa ärsyttävää rutinaa varsinkin kovassa vedossa. dremelillä kun vähän vingauttaa niin taas on ihanan hiljaista muutaman sata kilsaa. Srammin, spessun ja wolftoothin tekeleet kuluvat kaikki yhtä nopeasti. Pitäis saada teräksinen nw ratas tuohon.
Ketjuina olen käyttänyt kolmea xx1:stä ja yhtä shimanon xtr:ää, Vaihteiden toiminnassa ei huomattavaa eroa, eikä ketjun kestossa. 11 ketjut venyy mielestäni huomattavasti nopeammin kuin 10x.
Kirjanmerkit