HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 20 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #571
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    ^Genesis Croix de Fer kannattaa tsekata. Siitä löytyy eri hintaisia versioita ja alessakin on paikoin.


  2. #572
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilho89 Katso viesti
    Mitä merkkejä olisi suositella, johon kannattaisi tutustua tarkemmin?
    Cannondale CaadX nyt ainakin.

  3. #573
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilho89 Katso viesti
    Hinta tuossa 2015 oli 999€ joka vielä menisi mukavasti budjettiin, 1500€ oli hinta uudemmassa mallissa, menee itselleni liian kalliiksi.
    Jos tuo 2015 malli oli oikean kokoinen niin anna mennä. Ei se tuosta enää kummene.

  4. #574
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^Genesis Croix de Fer kannattaa tsekata. Siitä löytyy eri hintaisia versioita ja alessakin on paikoin.
    Tämä ainakin mielytti silmää todella paljon! Löytyykö tätä muualta kuin nettikaupoista?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avokid Katso viesti
    Cannondale CaadX nyt ainakin.
    Kiitoksia!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Jos tuo 2015 malli oli oikean kokoinen niin anna mennä. Ei se tuosta enää kummene.
    Pienen lenkin perusteella tuo Kona tuntui mukavalta ja oikean kokoiselta. Kuitenkin kiinnostaisi kokeilla jotain muutakin ennen ostopäätöstä.

  5. #575
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilho89 Katso viesti
    Tämä ainakin mielytti silmää todella paljon! Löytyykö tätä muualta kuin nettikaupoista?
    Löytyyhän sitä, mutta turha alkaa mainostaa kaikkia tietämiään jälleenmyyjiä kun ei tiedä missä asut.


  6. #576
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avokid Katso viesti
    Cannondale CaadX nyt ainakin.
    Samaa mieltä! Cannondale CaadX 105 disc sopivalla rungolla on nautinto ajaa!
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  7. #577
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacKonte Katso viesti
    Samaa mieltä! Cannondale CaadX 105 disc sopivalla rungolla on nautinto ajaa!
    Sitä nyt ei vaan saa tonnilla.

  8. #578
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Löytyyhän sitä, mutta turha alkaa mainostaa kaikkia tietämiään jälleenmyyjiä kun ei tiedä missä asut.
    Turussa asustelen.

  9. #579
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilho89 Katso viesti
    Turussa asustelen.
    Raispo. Sieltä on omakin Genesis (ei CDF).

  10. #580
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Sitä nyt ei vaan saa tonnilla.
    No joo, jos tingitään osasarja Tiagraan niin melkein saa
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  11. #581
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilho89 Katso viesti
    Turussa asustelen.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Raispo. Sieltä on omakin Genesis (ei CDF).
    Nonnih, helppo juttu. Tommonnen paremman pään malli (30) on näköjään sivuillakin mainittu (ei kokoa tosin), mutta senkin koeajolla päässee käsitykseen.

    Tai runkosetti ja rakennat/rakennutat siihen mieleisen.


  12. #582
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.053
    Lisätään listaan myös Giant TCX SLR 2. Ohjehinta menee yli budjetin mutta luulisin että alennusten jälkeen ei jää enää kauaksi (jos jostain vaan vielä löytyy varastoa).
    The older I get the faster I was

  13. #583
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Onkohan Giantilla Turun seudulla edustajaa?

    Tonni menee pahasti yli, mutta Velotema mainostaa Meridan cc500 mallia kampanjahintaan. Tavarateline vaatii jonkinlaisen kiinnikkeen, mutta ei pitäisi olla ylivoimainen juttu.

    Ja jos jostain löytyy viime vuoden malli, se voisi olla hyvä vaihtoehto. Soita huviksesi Pyöräkeitaaseen ja kysy heidän tarjontaa. Jokin aika sitten siellä oli 2015 malleja tarjouksessa.

    Tai jos press fit-keskiö ei pelota, Felt F85X on ollut joissain kaupoissa kohtuullisella hinnalla myynnissä. Esim. tässä: http://www.polkupyorakauppa.fi/polkupyorat/cyclocrossit/felt-cyclocross-f85x.html

    2015 Rove on varmasti hyvä vaihtoehto etenkin tonnilla. Ei ehkä urheilullisin malli kevyempien alumiini/hiilikuituversioiden rinnalla, mutta taatusti monipuolinen pyörä ja mukava ajaa pitkiäkin matkoja. 2016 mallista jäi etuvaihtaja pois, mikä ei välttämättä ole hyvä juttu.

  14. #584
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Yksi jäi pois listasta, Kona Jake. Helppo verrata eri pyöriä, kun Ajopyörässä voi varmaan kokeilla Roven kanssa peräkkäin. Ja jos olet pitkä, vanhan mallin saa alta 900 eurolla.

  15. #585
    Kiitoksia paljon kaikista vastauksista! Paljon tuli hyödyllistä infoa ja vinkkejä

  16. #586
    Olen nyt muutaman päivän ehtinyt ajamaan uudella cyclollani lähinnä työmatkaa. Aikaisempi fillarini oli hyvin sporttisella ajoasennolla varustettu fitness-pyörä.
    Tämän uuden cyclon kanssa en ole saanut aikaan minkäänlaisia selkäkipuja (pelkäsin hieman tätä lukemani perusteella), mutta molemmat ranteet kipeytyvät ja puutuvat todella nopeasti suunnilleen 10 minuutin ajon jälkeen. Myös oikean polveni ulkosyrjä kipeytyy ikävästi.
    Polven kipuun siirsin klossia jostain lukemani ohjeen mukaisesti hieman sisäänpäin -> jalan etäisyys kammesta isommaksi, mutta tämän toimivuudesta ei vielä tietoa. Luotilangalla myös katsottu tuo satulan asema mielestäni suunnilleen oikeaksi.
    Lisähuomiona jarrujen käyttö tuntuu jotenkin todella vaivalloiselta, tuntuu etteivät sormet riitä puristamaan kahvaa ergonomisesti. Olen siirtänyt kahvojen etäisyyden jo minimiin. Pyörässä ovat nuo shimanon hydrauliset jarrut, joten voimaa ei tosin tarvita kauheasti, mutta tuo tuntuma kahvoilla on jotenkin todella hukassa verrattuna vanhaan suoratankoiseen verrattuna.
    Pyöränä Canyonin Inflite AL 9 vuosimallia 2016, koossa SX.
    Itselläni kokoa vaivaiset 170/79.
    Ajatuksia?

  17. #587
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hundis Katso viesti
    Ajatuksia?
    Ranteen kulma suoraksi kahvoilta ajaessa. Kämmenpohjan (tai kämmenen sen alueen jolle osuu eniten painetta) tulisi olla kyynärvarren jatkeella. Jos ranne on ikävässä kulmassa, se tietysti kipuilee. Valmiiksi kasatun pyörän kanssa on helpompaa muuttaa koko tangon asentoa, mutta tietysti vähän enemmän vaivaa näkemällä voi kahvojakin siirtää tangolla.

    Satulan paikalle on olemassa muutamia hyviä oletuksia joista säätöjen kanssa on hyvä lähteä liikkeelle, mutta ne eivät ole mitään kiveenhakattuja totuuksia joita pitäisi noudattaa täysin ilman kritiikkiä. Polvikipua ei aiheuta polvi itsessään, vaan syy on siellä alhaalla klossin asennossa tai ylhäällä satulan asennossa. Jos/kun vain toinen polvi kipuilee, kyse on toivottavasti vain pienestä hienosäädöstä oikeaan suuntaan. Ja kun ei ole tarkkaa tietoa siitä missä kohdassa säädöissä ollaan nyt, minkälaiset pyörän mitat on suhteessa vartalon mittoihin ja minkälaiset nivelkulmat toteutuu ajon aikana, en lähde tekemään tarkempaa virtuaalidiagnoosia.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  18. #588
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    436
    CamoNin kommentteihin vielä voisi jatkaa että ajoasennon tulisi olla rento, ei painoa liikaa käsillä eikä puristusta tangosta/kahvoista. Satulan asento vaikuttaa tähän paljon. Oliko sulla vanhassa pyörässä lukkopolkimet? Jos oli, niin mikä on muuttunut? Lukkoja voi ainakin vähän löysentää jotta jalka pääsee hieman elämään.
    Pyöräilyvideoita * Vuoden pyöräilyteko 2015 * www.velogi.com * www.youtube.com/velogi

  19. #589
    Kiitoksia molemmille huomioista. Sain tuollaisen trainerin lainaksi ja ajattelin sen kanssa käydä säätöjä läpi ajan kanssa. Ulkona kelit ovat sitä luokkaa täällä etelässä, ettei ulkona viitsi oikein viettää aikaa.
    Aloitan tuosta tangon kulman säädöstä peilin avustuksella.
    Kahvoja tulee varmaankin puristettua liikaa, varsinkin tuossa kaupunkialueella, kun täytyy melko usein pysähtyä ja lähteä taas liikkeelle. Vanhassa pyörässä oli myös lukkopolkimet jonkin aikaa käytössä ja sain silloinkin aluksi polviongelmaa samaan pisteeseen. Tuo ongelma kuitenkin ratkesi silloin klossien säädöillä ja sen jälkeen ajo oli miellyttävää. Lukot olen säätänyt melko löysälle, koska polkimilta täytyy irroittautua usein.
    Tuon pienen kisakireän rungon ansiosta sain riesakseni nyt myös melko massiivisen "toe overlapin", eihän tuo varsinaisessa ajossa haittaa ollenkaan, mutta kaupungin kaduilla täytyy olla tarkkana. Vanhassa pyörässä se oli myös todella lähellä, mutta vältin sen muutamalla millimetrillä. Tämä on varmaan näitä meidän pienten ihmisten ongelmia

  20. #590
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    253
    ^Joo tuosta ranteen asennosta itsekkin lähtisin liikkeelle. Kannattaa peilin ohella luottaa myös ihan omaan tuntumaan.
    Tottumuksen ja kokemuksen kautta ajoasentoon syntyy rentous, mutta siihen vaikuttaa tietysti myös ylävartalon lihasten kuosi eli niiden pitää hoitaa oma osansa ajoasennon pidentyessä ja madaltuessa. Itse olen kanssasi suht samoissa mitoissa ja ajan ohjustamoltaan aavistuksen pidemmillä/matalemmilla pyörillä joten sen ei pitäisi olla ongelma (vaikka yksilöllisiä eroja aina on).

  21. #591
    Tuli sellainenkin mieleen, josko tuo stonga olisikin hieman liian kapea. Kädet menevät jotenkin pieneen aurauskulmaan. Hartioiden leveys on ~43cm ja tuo tanko on 40 senttinen.

  22. #592
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Ensimmäisen hieman pidemmän lenkin aikana (CaadX 56cm) tuntui ranteissa kipottelua. Lepuuttajia joutui aivan aavistuksen kurottelemaan ranteella. Kokeilin ajaessa, missä asennossa ranne on luonnollisimmillaan ja säädin tankoa tänään pari astetta siihen suuntaan ja voilá - ranteissa ei mitään ikäviä tuntemuksia eilistä pidemmällä reissulla. Satulan vaihdoin jo eiliselle lenkille luottosatulaan (Fizik Gobi XM) ja takapuolen paineet katosi. Fizikiä sai lisäksi 10mm edemmäs kuin Cannondalen omaa penkkiä, mikä oli sekin parannus. Pienillä säädöillä saa paljon aikaan.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  23. #593
    Tervehdys arvon asiantuntijat! Aikani lueskeltua päätin lopulta liittyä foorumille ja kysellä hieman vinkkejä viisaimmilta. Toivottavasti kysymys päätyi sopivaan viestiketjuun...

    Mutta asiaan, pyöräilyinto on vuosien tauon jälkeen nousussa ja tarkoituksena olisi hankkia pyörä työmatkoja, yleistä kuntoilua sekä mahdollisia hieman pidempiä retkiä varten. Jonkinlainen yleispyörä siis. Juurikaan en pyöristä ymmärrä, mutta järkeilin, että jokin cyclocross voisi olla paikallaan. Tähän asti on poljettu ns. perushybridillä, mutta etenkin pidempiä lenkkejä varten toivoisi hieman erilaista kulkupeliä alle.

    Kriteereitä pyörälle on hinta, jonka pitäisi pysyä alle 1000 eurossa (mieluiten siellä noin 800 euron tuntumassa), mahdollisuus lokasuojille ja tarakalle sekä kyky kannatella tällaista +100 kilon äijää päällänsä. Minkäslaisia vaihtoehtoja näillä rajoitteilla kannattaisi alkaa tarkastella? Konan alumiini-rove vaikuttaisi ainakin mielenkiintoiselta vaihtoehdolta ja hintakin olisi miellyttävä. Kuinka hyvin esimerkiksi tuon Roven osat ja runko jaksavat painavan kuskin alla?

  24. #594
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeV Katso viesti
    Tervehdys arvon asiantuntijat! Aikani lueskeltua päätin lopulta liittyä foorumille ja kysellä hieman vinkkejä viisaimmilta. Toivottavasti kysymys päätyi sopivaan viestiketjuun...

    Mutta asiaan, pyöräilyinto on vuosien tauon jälkeen nousussa ja tarkoituksena olisi hankkia pyörä työmatkoja, yleistä kuntoilua sekä mahdollisia hieman pidempiä retkiä varten. Jonkinlainen yleispyörä siis. Juurikaan en pyöristä ymmärrä, mutta järkeilin, että jokin cyclocross voisi olla paikallaan. Tähän asti on poljettu ns. perushybridillä, mutta etenkin pidempiä lenkkejä varten toivoisi hieman erilaista kulkupeliä alle.

    Kriteereitä pyörälle on hinta, jonka pitäisi pysyä alle 1000 eurossa (mieluiten siellä noin 800 euron tuntumassa), mahdollisuus lokasuojille ja tarakalle sekä kyky kannatella tällaista +100 kilon äijää päällänsä. Minkäslaisia vaihtoehtoja näillä rajoitteilla kannattaisi alkaa tarkastella? Konan alumiini-rove vaikuttaisi ainakin mielenkiintoiselta vaihtoehdolta ja hintakin olisi miellyttävä. Kuinka hyvin esimerkiksi tuon Roven osat ja runko jaksavat painavan kuskin alla?
    No tällä hetkellä on loppuunmyyny mutta tuota XXL:n white cycloa myytiin taannoin 750€ erikoishintaan. Hydrauliset shimanon levarit ja 105 voimansiirto, kuituhaarukka. Ainoa miinus on ettei siihen saa niin hyvin lokareita kiinni... Siellä tonnin paikkeilla sinulla olisi huomattavasti enemmän valinnanvaraa. Esim Cannondale caadx tiagra, cube cross race jne. Uskoisin kyllä että kun olet ihan työssäkäyvä mies niin kannattaisi sijoittaa se 1000€ vähintään. Miksi ? Koska saat yksinkertaisesti paremmin rahallesi vastinetta. Sitä halvinta paskaa ei kannata ostaa jos aijot oikeasti ajaa paljon. Koeaja mielellään kivijalkaliikeesssä vähintään 5 eri pyörää ja muutamassa liikeessä niin saat vähän perspektiiviä pyöristä.

    http://www.bike-discount.de/en/buy/c...75646/wg_id-40
    http://www.sportax.fi/product/708/ca...agra-disc-2015

    Kysymys kuuluu sijoitatko autoon vaikka 2000€ vai 4000€ ja millaisen eron sillä rahalla saa ? Samalla tavalla käy pyörissä. Ominaisuudet, ajettavuus, mukavuus, luotettavuus paranevat kun seteliä lappaa pyötään vähän enemmän. Tulee huomattavasti halvemmaksi ostaa kerralla kunnolla kun tapella halvan paskan kanssa ja päivittää itse jälkikäteen.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  25. #595
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    No tällä hetkellä on loppuunmyyny mutta tuota XXL:n white cycloa myytiin taannoin 750€ erikoishintaan. Hydrauliset shimanon levarit ja 105 voimansiirto, kuituhaarukka. Ainoa miinus on ettei siihen saa niin hyvin lokareita kiinni... Siellä tonnin paikkeilla sinulla olisi huomattavasti enemmän valinnanvaraa. Esim Cannondale caadx tiagra, cube cross race jne. Uskoisin kyllä että kun olet ihan työssäkäyvä mies niin kannattaisi sijoittaa se 1000€ vähintään. Miksi ? Koska saat yksinkertaisesti paremmin rahallesi vastinetta. Sitä halvinta paskaa ei kannata ostaa jos aijot oikeasti ajaa paljon. Koeaja mielellään kivijalkaliikeesssä vähintään 5 eri pyörää ja muutamassa liikeessä niin saat vähän perspektiiviä pyöristä.

    http://www.bike-discount.de/en/buy/c...75646/wg_id-40
    http://www.sportax.fi/product/708/ca...agra-disc-2015

    Kysymys kuuluu sijoitatko autoon vaikka 2000€ vai 4000€ ja millaisen eron sillä rahalla saa ? Samalla tavalla käy pyörissä. Ominaisuudet, ajettavuus, mukavuus, luotettavuus paranevat kun seteliä lappaa pyötään vähän enemmän. Tulee huomattavasti halvemmaksi ostaa kerralla kunnolla kun tapella halvan paskan kanssa ja päivittää itse jälkikäteen.
    Kiitos vastauksesta ja suosituksista!

    Budjetti on kohtalaisen tiukka ja tosiaan sinne tuhanteen euroon sen pystyy venyttämään sopivan pyörän osuessa kohdalle. Köyhällähän ei tosiaan olisi varaa sitä halpaa ostaa...

    Kokeilemalla varmasti selviää monia askarruttavia asioita liittyen muun muassa eri runkojen mahdollisesti hieman erilaisiin ajoasentoihin (suht "rentoa" olisi haussa), mutta mielelläni kuulisin vielä kokemuksia ja mielipiteitä siitä kuinka paljon tämän hintaluokan pyörissä on eroa osien, itse runko ja kiekot varmaankin ne oleellisemmat, kestävyydessä painavan ajajan alla.

  26. #596
    XXL:ssä olisi myynnissä Merida CX 100 pyörä hintaan 640€, joka olisi oikean kokoinen minulle. Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta?
    Tuotetiedot:
    -Runko: CC Lite BC-D-Single
    - Haarukka: CC BC straight disc
    - Jarrut: Promax MTD Mechanical 160
    - Vaihteenvalitsin: Shimano Claris
    - Etuvaihtaja: Shimano Claris D
    - Takavaihtaja: Shimano Sora SS
    - Kampi: FSA Tempo 50-34
    - Napa: Bearing Disc Cassette
    - Vanteet: Merida comp 22 disc cross
    - Renkaat: Continental Cyclocross Race 35
    - Ketju: KMC 8s
    - Kasetti: Sunrace CS-8S 11-28
    - Ohjaustanko: Merida Anatomic road OS
    - Ohjauspylväs: Merida Comp OS -6
    - Satulatolppa: Merida road comp SB12 27.2
    - Satula: Merida Race 1
    - Polkimet: Ei sisälly hintaan
    - Paino: 11 kg

  27. #597
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    64
    Vanha Tricross varastettiin ja olin vakuutusrahoilla (+omaa) hankkimassa Spessun Crux Elite X1 http://www.specialized.com/fi/en/bik.../crux-elite-x1 .
    Nyt näyttää siltä, että sitä ei enään saa tällä kaudella ja pitäisi löytää vastaa fillari jota saa Suomesta kivijalasta (vakuutusyhtiö ostaa).

    Vaihtoehtoja ainakin samaan hintakategoriaan on
    Trek Boone 5 http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py...p/2464000-2016
    ja
    Kona Major Jake http://www.konaworld.com/major_jake.cfm

    Tuleeko jollain mieleen jotain muuta merkkiä/pyörää mikä kannattaisi vilaista? Ajatuksena tässä olisi hankkia lenkki ja krossipyörä samaan raamiin. Päivityskuume sanoo, että rungon pitää olla hiilaria mutta ei ne muut materiaalit ole pois suljettua. Spessun geometriasta 52 sopii jaloille ja selälle .Tosin hiukan pidempi reachi ei haittaa, koska vanhassa tricrossissakin minulla oli sentin pidempi stemmi. Kauppakassifillari on sitten erikseen.

  28. #598
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Cannondale CaadX

  29. #599
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avokid Katso viesti
    Cannondale CaadX
    Cannondale CaadX:lle ääni täältäkin - kannattava sijoitus

    Cannondaleissa on kokemuksen mukaan pituutta hieman enemmän. Oma laskennallinen runkokoko on 58cm ja muissa pyörissä se onkin pitänyt, mutta Cannondalen otin 56cm ja ei tunnu yhtään liian lyhyeltä. Liikkessä näin mitoiteltiin ja hyvältä on tuntunut.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  30. #600
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti koshui Katso viesti
    Vaihtoehtoja ainakin samaan hintakategoriaan on
    Trek Boone 5 http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py...p/2464000-2016
    Kehutaan nyt omaa, kun ei muista kokemusta. Boonessa on hyvin maantiemäinen geometria, jäykkä ja erittäin mukava.
    Runkohan on sama noissa kaikissa Boonen malleissa. Veikkaisin, että ensi kaudelle tulee malli jossa läpiakseli myös
    takana, mutta se on kyllä nyanssi. Ollut myös testeissä ihan kärjessä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •