GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 166

Aihe: Sähkömaastopyörät

  1. #31
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    100
    Onko jengillä kokemuksia tai tuntemuksia tuosta verkkokaupan sähkömaasturista tai siitä jopomallisesta kulkineesta?

  2. #32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bouldero Katso viesti
    Allekirjoitan edellisen. Nyt muutaman päivän kokeilujen jälkeen en voi olla muuta kuin tyytyväinen KTM:n hankintaan. Lisäksi kaikki kaverit jotka ovat sitä kokeilleet ovat tulleet testilenkiltä naama virneessä takaisin. Sähköavustus sopii läskiin täydellisesti ja kun muukin paketti on kunnossa, niin hyvin hauskoja kilometrejä ja työmatkoja on kyllä luvassa!

    Meillä ajatuksena on kytkeä perään pyöräkärry lapsien ja tavaroiden kuljetusta varten, joten tällä yhdistelmällä korvataan periaatteessa kakkosauton tarve. Taka-akselin kiinnitys oli kuitenkin sen verran erikoinen, että homma vaatii vielä pientä suunnittelua Burleyn adapterin kiinnittämiseksi.



    Sain viimein Burleyn kiinni KTM:ään. On kyllä mahtava yhdistelmä! Täällä kuvia ja tekstiä enempi: https://twitter.com/JanneKfin

  3. #33
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.608
    Mitenkäs pitkään Kottaraisen sähköläskissä riittää akku metsässä?

    Entämahtuuko 4.8" renkaat?

  4. #34
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    15
    Tämähän on ihan selvästi KTM-ketju Joku tuossa edellä sanoi että odottavan aika on pitkä. Aivan totta, omaa -16 kotarin CX5 sähköläskiä odotellen. Pidetään sitten kokooontumisajot Paloheinän huipulla.

  5. #35
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MrValdemar Katso viesti
    Onko jengillä kokemuksia tai tuntemuksia tuosta verkkokaupan sähkömaasturista tai siitä jopomallisesta kulkineesta?
    Foorumilla taitaa ainakin yhdellä olla semmonen jopomallinen? Tampereella niitä tuntus näkyvän aika montakin arkiliikenteessä. Toimintasäde taisi vaan olla aika huono(?), muuten vaikuttas ihan fiksulta.

  6. #36
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Mitenkäs pitkään Kottaraisen sähköläskissä riittää akku metsässä?

    Entämahtuuko 4.8" renkaat?
    Riippuu niiiin monesta seikasta. Mä ajelen eco-moodissa, metsäajossa varmaan joku 60-80 kilometriä. Mittarin mukaan tour-modessa puolet tuosta, sportilla ja turbolla vielä joku kilsa tuosta pois.

    Blutoon varmasti mahtuu tuo 4.8", taka-akseli on 170mm joten en ole varma tuosta 4.8".

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -fat- Katso viesti
    Tämähän on ihan selvästi KTM-ketju Joku tuossa edellä sanoi että odottavan aika on pitkä. Aivan totta, omaa -16 kotarin CX5 sähköläskiä odotellen. Pidetään sitten kokooontumisajot Paloheinän huipulla.
    Näin tehdään :-)

    Odotus oli tosiaan pitkä -15 mallin pyörästä. Tilaus lokakuussa, pyörä kotiin toukokuussa. Nyt tuolla elektrofahrrad24:ssa näyttää olevan jokunen -15 malli hintan 2999e.

    Siinä fiilistelykuvaa aamun työmatkalta Hgin keskuspuistosta:


  7. #37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Mitenkäs pitkään Kottaraisen sähköläskissä riittää akku metsässä?

    Entämahtuuko 4.8" renkaat?
    Sanoisin että metsässä ajeluun riittää lähes joka paikkaan "tour" asetus, jossa 120% tehonlisäys. Tuolla ajelee sellaiset 50-60 km ja ylämäet menee tällä jo todella näppärästi. Enempi treeniä haluava ajelee mukavasti myös "eco" asetuksella ja 50% tehonlisäyksellä noin 100 km.

    Kampien levitys on mielestäni tehty mahdollisimman pieneksi, jotta polkemista ei tarvitsisi tehdä haarat levällään. Normaalilla 4,0" renkaalla ketjun ollessa suurimmalla takarattaalla jää takarenkaan ja ketjun väliin vain n. 5 mm, eli tuohon ei 4,8" mahdu. Edessä renkaan ja haarukan väliin jää n. 10 mm molemmin puolin, eli 4,8" saattaa mahtua, riippuen siitä tuleeko nappulakuvio pahasti ulos renkaiden sivuilta.

  8. #38
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hippo04 Katso viesti
    Riippuu niiiin monesta seikasta. Mä ajelen eco-moodissa, metsäajossa varmaan joku 60-80 kilometriä. Mittarin mukaan tour-modessa puolet tuosta, sportilla ja turbolla vielä joku kilsa tuosta pois.

    Blutoon varmasti mahtuu tuo 4.8", taka-akseli on 170mm joten en ole varma tuosta 4.8".



    Näin tehdään :-)

    Odotus oli tosiaan pitkä -15 mallin pyörästä. Tilaus lokakuussa, pyörä kotiin toukokuussa. Nyt tuolla elektrofahrrad24:ssa näyttää olevan jokunen -15 malli hintan 2999e.

    Siinä fiilistelykuvaa aamun työmatkalta Hgin keskuspuistosta:
    Minkälainen sinulla on Hippo tuo etulokariviritys? Valmis vai itse tehty? Märällä tuppaa aika paljon roiskumaan ilmeisesti kimmokkeena tuosta haarukan poikkituesta.

  9. #39
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    15
    Tohon lokari asiaan; kaikenlaista lärpäkettä on tarjolla muttei oikein mitään sellaista kunnollista. Kunnes törmäsin tämmöseen. http://stores.bigomfg.com/

    Hintaahan noille hiukka tuli mutta ovatpahan ainakin kunnolla peittävät. Ulkonäkö tulee olemaan sanotaanko karu mutta käytännöllisyys edellä. Väkästelin 3D-tulostimella Bluton kaareen kiinnikkeen, takalokari on helpompi parsia kiinni.

    Spekkien mukaan -16 mallissa on 4.8" gummit.

  10. #40
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bouldero Katso viesti
    Minkälainen sinulla on Hippo tuo etulokariviritys? Valmis vai itse tehty? Märällä tuppaa aika paljon roiskumaan ilmeisesti kimmokkeena tuosta haarukan poikkituesta.
    Mucky Nutz Fat Face Fender. Enpä tullut ostaessa huomioineeksi että tuo on tarkoitettu jäykälle haarukalle. Pienellä askartelulla (=uusien reikien tekemisellä) sain tuon ihan hyvin Blutoon kiinni.

    Laitoin tuon kun kyllästyin kaivamaan rapaa silmistä, samoin tuo pitää haarukan liukuputket puhtaana. Nuo isot renkaat viskovat maa-ainesta ilmaan kunnioitettavan määrän. Kuten -fat- tuossa kirjoittaa niin eiväthän nämä kunnolla pyörää suojaa, melkoinen tiskaaminen pyörässä välillä. Eikä tuo älytön mattavalkoinen maalaus urakkaa helpota >:-/

  11. #41
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.608
    Kun kerran Kotariin ei siis taida mahtua 4.8" kumes kumpaankin päähän niin mahtaakohan kukaan tietää jotain muuta sähköistettyä etujoustollista läskiä mihin mahtuisi isot gummit?
    Lisätään vielä että järjellisissä hinnoissa. Tuo Kotarin 3300e on vielä ihan ok.

  12. #42
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Kun kerran Kotariin ei siis taida mahtua 4.8" kumes kumpaankin päähän niin mahtaakohan kukaan tietää jotain muuta sähköistettyä etujoustollista läskiä mihin mahtuisi isot gummit?
    Lisätään vielä että järjellisissä hinnoissa. Tuo Kotarin 3300e on vielä ihan ok.
    Haibiken Full Fat Sixissä näyttäis olevan 197mm taka-akselilla. Tiedä sitten korreloiko tuo takahaarukan leveyden kanssa renkaan osalta. Ja täysjousto kun on niin hintaakin on tonni lisää. Napamoottoreita taitaa saada myös nykyään tuolle leveämmelle akselille jos haluaa lähteä tee-se-itse linjalle.

  13. #43
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.608
    Napamoottori ei käy kun niistä ei saa ulos voimaa pienillä nopeuksilla mitä tarvitaan hangessa möyrimiseen.

    No tuo 4300e ei ole paha täysjoustosta mutta sen mitä löysi mitään tietoa niin noissa on 4" Jumbo Jimit joten mahtaako isompi mahtua, sitä ei kerrottu.
    Jäykkäperäinen malli on vähän lyhyt akseliväliltään mutta täysnotku onkin jo kunnollinen (1204mm).

  14. #44
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    Ohessa muutama fiilistelykuva, pyörä Haibike FatSix. Ei mene tähän ainakaan 4" Jumbo Jimiä isompaa rengasta, mutta hauskaa on tuonkin renkaan kanssa ajellessa Dillinger 4 renkaat nastoilla jo odottamassa talven liukkauksia...






  15. #45
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.608
    Tässä käsittääkseni saman merkkinen pyörä kuin mitä verkkiksen sivuilla näkyy jo olevan. Tässä kevyellä 1kW avustuksella. https://endless-sphere.com/forums/vi...hp?f=6&t=72694

  16. #46
    No nii, meitsillä oli kolme päivää Kanarian lomalla sähköavusteinen Scottin jäykkäperä 29-tuumainen vuokralla ja pitää kyllä sanoa, että jäi vähän ristiriitaiset fiilikset. Olihan se toisaalta kiva kammeta helpolla komeiden näkymien päälle vuorilla, mutta sittenkin... se fiilis, kun et itse suorita sitä kaikkea... vähän siitä jäi tympeä tunne. Ja ehkä sellainen hienoinen ryntäileväisyys (viive) tuossa boschin koneessa minua häiritsi. Ei olisi ehkä kovin kiva maastossa. Tosin eipä tuolla kaktusten ja kivenlohkareiden välissä sellaista suomalaistyyppistä polkua löytynyt, että voisi kyllä olla eri juttu täällä...

    No se oli ensipuraisu, mutta vähän pettynyt tunne valitettavasti (vai lompakolle onneksi?), että en tiä. Ei tullut ainakaan mitään jeejee pakkosaada fiilistä. Sen ainakin opin, että try before you buy. Harkintaan jää sähköavusteiset edelleen, suin päin en nyt rynni ostamaan.

  17. #47
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Olihan se toisaalta kiva kammeta helpolla komeiden näkymien päälle vuorilla, mutta sittenkin... se fiilis, kun et itse suorita sitä kaikkea...
    Lensitkö sä omin lihasvoimin Kanarialle?

  18. #48
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    No nii, meitsillä oli kolme päivää Kanarian lomalla sähköavusteinen Scottin jäykkäperä 29-tuumainen vuokralla ja pitää kyllä sanoa, että jäi vähän ristiriitaiset fiilikset. Olihan se toisaalta kiva kammeta helpolla komeiden näkymien päälle vuorilla, mutta sittenkin... se fiilis, kun et itse suorita sitä kaikkea... vähän siitä jäi tympeä tunne. Ja ehkä sellainen hienoinen ryntäileväisyys (viive) tuossa boschin koneessa minua häiritsi. Ei olisi ehkä kovin kiva maastossa. Tosin eipä tuolla kaktusten ja kivenlohkareiden välissä sellaista suomalaistyyppistä polkua löytynyt, että voisi kyllä olla eri juttu täällä...

    No se oli ensipuraisu, mutta vähän pettynyt tunne valitettavasti (vai lompakolle onneksi?), että en tiä. Ei tullut ainakaan mitään jeejee pakkosaada fiilistä. Sen ainakin opin, että try before you buy. Harkintaan jää sähköavusteiset edelleen, suin päin en nyt rynni ostamaan.
    Siihen viiveeseen tottuu, ja itseasiassa sillä jopa voi tehdä juttuja jota ei normipyörällä voi. Olin skeptinen myös sen suhteen, mutta kun hetken polkee, se istuu kuin nenä päähän.
    Miten muuten kesti akku tommosessa touhussa? Tuppaa noi oikeasti jyrkät mäet syömään akkuja aika tuhdisti. Joskin jos omistaa tehokkaahkon sähköpyörän, niillä on aika letkee vetää jotain jyrkkää ylämäkeä ylös kun eturengas on kokoajan 5-15cm ilmassa

  19. #49
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Lensitkö sä omin lihasvoimin Kanarialle?
    Aivan hemmetin typerä vertaus.

  20. #50
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    Korjaan vielä tuota tietoa, että meneekö 4" isompi rengas Haibike FatSix:iin ja näyttää menevän. Ohessa miltä näyttää ketjulinja 4" Jumbo Jimeillä:










    Saksan foorumilla näyttää olla todistettu, että tuo Dillinger 5 (4.8") menee vielä tähän FatSixiin...juuri ja juuri :













    Hieman alkoi mietityttää, josko pitäisi viedä Dillinger 4" renkaat takaisin kauppaan ja vaihtaa ne 5":iin....?

  21. #51
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Miten muuten kesti akku tommosessa touhussa? Tuppaa noi oikeasti jyrkät mäet syömään akkuja aika tuhdisti.
    Joo siltä vaikutti, tuohan riippuu hyvin pitkälti siitä avustustasosta, mutta tommonen vähän reilu 40 kilsan lenkki sisämaahan ja takas riitti tour-sport-tasoja vaihdellen akun lopettamiseen. Tie vaihteli asfaltista todella kiviseen/röykkyiseen/sateiden syömään kärrypolkuun ja korkeimmillaan taidettiin jossain 600 metrin korkeudessa meren tasosta käydä. Toisena päivänä n. 35 kilsan lenkki lähes kokonaan asfaltilla ja nousua kertyi 800 metria. Kuulostaa vaatimattomalta, mutta onhan noi nousut ihan toista kuin missään Suomessa, eli ei tuo toimintasäde kerro mitään siitä, kuinka pitkälle suomimetsäpolulla pääsee.

  22. #52
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    En tiedä paljoakaan sähkötekniikasta, mutta olisi melkein kova jos pystyisi pistämään kaksi akkua pyörään. Mulla on yhdellä akulla paino 23kg. Kyllä siihen voisi hyvin toisen vielä heittää, ei menisi mahdottomaksi. Sähköpyörillä ei minun mielestä toi matkan pituus sinänsä ole se ongelma, vaan enemmänkin se, että joutuu miettimään kuinka sitä matkaa ajaa. Esim. itse kun tykkään mennä vähän kovempaa ja vaativammin, sitä akkua myös sit syödään. Joutuu aina vähän ajelemaan taas hiljempaa ja pohtiin että pitäisikö nyt ajaa 15km pienellä teholla jne. Joku 40km säde sillain että vois oikeesti vetää pää märkänä, olis todella pop. Se sähkössä on ongelma..ei voi ihan täysin ajattelematta polkea.

  23. #53
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.608
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hai71 Katso viesti
    Korjaan vielä tuota tietoa, että meneekö 4" isompi rengas Haibike FatSix:iin ja näyttää menevän. Ohessa miltä näyttää ketjulinja 4" Jumbo Jimeillä:
    Saksan foorumilla näyttää olla todistettu, että tuo Dillinger 5 (4.8") menee vielä tähän FatSixiin...juuri ja juuri :
    No mutta perskutarallaa, tuopa on hieno juttu. Tottuukohan tuohon hain ulkonäköön. Muistuttaa taistelukopteria
    Pyöriikö eturatas kampien kanssa samaa vauhtia vai onko koneen sisällä jokin nostovälitys ketjurattaalle? Meinaan se, vetoratas näyttää aika pieneltä. Itselle olisi vaan hyvä jos kammet pyörii tuon ketjurattaan kanssa samaa vauhtia. Silloin visi jopa jättää isoimman rattaan pois käytöstä jos tulee ketjulinjan kanssa tiukkaa.

    Onkos muuten käsitystä, saisiko tuohon kaasukahvaa ja kaikki pedelec-sydeemit pois?

    Lisäys: Pahus! FatSix on järjettömällä geomerialla. Aivan liian lyhyt väli keskiöstä etuakseliin. Kiikkerä minun makuun. Kaippa se vaan on viriteltävä nykyisen 26+ pyörään kevyt sähkö ja odoteltava niitä uusia 400-1000W läskejä mitä varmasti on tulossa kun EU laki jo muuttuikin ja Suomi seuraa vuodenvaihteessa.
    Kiituri muokkasi tätä : 01.11.2015 at 11.10

  24. #54
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    79
    FatSix:sä on 16-piikkinen eturatas. Kun testaa polkea tuota off-modessa, niin kyllä tuohon hieman isomman eturattaan haluaisi
    En tiedä saako kaasukahvaa asennettua, mutta kyllä Saksassa ainakin yleisesti noihin Boschin-moottoreihin kaiken maailman dongleja saa asennettua, joilla noita pedelec-rajoituksia saa pois. Itse olen täysin pedelec-miehiä ja haluan käyttää myös jalkavoimaa pyörän eteenpäin viemiseksi.

    Tuohon akunkestoon on Bosch:ilta tullut jo parannus eli 500 Wh akku nykyisen 400 Wh rinnalle. Tuon pitäisi antaa kai n. 20% parannuksen akunkestoon.
    hai71 muokkasi tätä : 02.11.2015 at 10.20

  25. #55
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti

    Lisäys: Pahus! FatSix on järjettömällä geomerialla. Aivan liian lyhyt väli keskiöstä etuakseliin. Kiikkerä minun makuun. Kaippa se vaan on viriteltävä nykyisen 26+ pyörään kevyt sähkö ja odoteltava niitä uusia 400-1000W läskejä mitä varmasti on tulossa kun EU laki jo muuttuikin ja Suomi seuraa vuodenvaihteessa.
    Miten se front center liittyy kiikkeryyteen?. Akseliväli siihen vaikuttaa ja boschin kun lykkää moottoriks niin chainstay pitenee.
    ennemmin olisin huolissani että se on liian vähän kiikkerä.

    S-pedelecejä on ollu jo kauan myynnissä, sekä tämä laki"uudistus" on ollu euroopassa jo ajat sitten.

  26. #56
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    334
    Boschin moottorissa tuo eturatas pyörähtää 2,5 kertaa kampien pyörähtäessä täyden kierroksen. Joten tuo vastaa 40 piikkistä eturatasta, jolloin ne kevyimmät vaihteet ovat kyllä ihan tarpeen.

  27. #57
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    No mutta perskutarallaa, tuopa on hieno juttu. Tottuukohan tuohon hain ulkonäköön. Muistuttaa taistelukopteria
    Pyöriikö eturatas kampien kanssa samaa vauhtia vai onko koneen sisällä jokin nostovälitys ketjurattaalle? Meinaan se, vetoratas näyttää aika pieneltä. Itselle olisi vaan hyvä jos kammet pyörii tuon ketjurattaan kanssa samaa vauhtia. Silloin visi jopa jättää isoimman rattaan pois käytöstä jos tulee ketjulinjan kanssa tiukkaa.

    Onkos muuten käsitystä, saisiko tuohon kaasukahvaa ja kaikki pedelec-sydeemit pois?

    Lisäys: Pahus! FatSix on järjettömällä geomerialla. Aivan liian lyhyt väli keskiöstä etuakseliin. Kiikkerä minun makuun. Kaippa se vaan on viriteltävä nykyisen 26+ pyörään kevyt sähkö ja odoteltava niitä uusia 400-1000W läskejä mitä varmasti on tulossa kun EU laki jo muuttuikin ja Suomi seuraa vuodenvaihteessa.
    Ei ne mopot ole ilman maanomistajan lupaa jatkossakaan maastossa laillisia. Tai en ole ainakaan missään nähnyt edes ehdotusta, että olisi.

  28. #58
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.608
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Miten se front center liittyy kiikkeryyteen?. Akseliväli siihen vaikuttaa ja boschin kun lykkää moottoriks niin chainstay pitenee.
    ennemmin olisin huolissani että se on liian vähän kiikkerä.

    S-pedelecejä on ollu jo kauan myynnissä, sekä tämä laki"uudistus" on ollu euroopassa jo ajat sitten.
    Etukautta ympärimenemiseen tuo keskiö-etunapa väli vaikuttaa ja se on tärkeä juttu. Jos vaakaputki olisi pidempi tai keula loivempi ja tätä kautta akseliväliä 3-4cm lisää niin se olisi siinä. TÄmä on näitä makuasioita.

    Vuodenvahiteessa Suomen laki kuitenkin muuttuu niin että pedeleccien tehoraja nousee 1kW asti.

    Itseä ei kiinnosta kovaa ajaminen (25km/h enemmän kuin tarpeeksi puiden välissä) mutta fillarilla haluaisi ajaa myös jyrkistä paikoista ylös ja siihen tarvitaan tehoa.


    Hippo, tuo on mielenkiintoinen tieto.

  29. #59
    IncBuff Guest
    3-4cm lisää akseliväliä tuohon. Onko tuolla tarkoitus ajaa junaradalla vai missä?

  30. #60
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Vuodenvahiteessa Suomen laki kuitenkin muuttuu niin että pedeleccien tehoraja nousee 1kW asti.
    Euroopassa vain ja ainoastaan alta 250w avustavia max. 25km/h pedelecceja rinnastetaan polkupyöriin, ihan direktiivin 2002/24/EC mukaan. Suomesta ovat puuttuneet siitä tehokkaammat väliluokat, vaan seuraava luokka on heti mopo.

    Vuodenvaiheessa ehkä tehokkaampia väliluokkia tulee Suomeenkin, mutta kukaan ei ole rinnastamassa niitä polkupyöriin täälläkään, kuten ei muuallakaan Euroopassa.

    Eli vaikka oma luokka tulisikin 1kW max. 25km/h pedeleceille, ne eivät ole rinnastettavissa polkupyöriin vaan ovat ihan oma luokkaansa ja niillä ei ole Suomessa mitään asiaa maastoon ilman maanomistajan lupaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •