FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 167 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67 117 157 165 166 167 168 169 177 217 267 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.981 - 5.010 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Mitenkäs Flowbeisti on takasena kostealla/märällä toiminut? Ei kai se takasena olisi yhtä vaarallinen kuin edessä?
    Saapi laittaa myös Dunderin märkäkokemuksia

Näin kuivalla olen ollut ihan tyytyväinen Flowbeistiin edessä, mutta muutamat märkäkokemukset pelottaa

Nimim. Bud eteen, mikä taakse (just mahtuis Flowwi)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa H Katso viesti
    Mitenkäs Flowbeisti on takasena kostealla/märällä toiminut? Ei kai se takasena olisi yhtä vaarallinen kuin edessä?
    Saapi laittaa myös Dunderin märkäkokemuksia

Näin kuivalla olen ollut ihan tyytyväinen Flowbeistiin edessä, mutta muutamat märkäkokemukset pelottaa
    Sama kiinnostaa täällä, olen harkinnut Flow/Dunderbeist-komboa Dudeen syksyn märille poluille ja talven ajoihin. (nastakelit poislukien.) Miten siis ...beistit toimii märillä juurilla ja kivellä/kalliolla? Nyt on alla 4.0 JJ:t.

Sanokaa jooko ettei mahdu 4.8" lipsanen pyörimään Dudessa niin mun on helpompi olla klikkaamatta xxl:n sivuilla

joo, on siellä nelosiakin mut niitä ei lasketa

^ Aivan varmasti mahtuu, sehän on aika pieni kokoisekseen.

Mahtuu mahtuu! Mulla Lou takana dudessa. Anna mennä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkey Katso viesti
    Mikäs malli Dudesta on kyseessä? Itse ajelen Dude CF 9.0 SL:llä eli vaihteet on 2x10 ja olen pähkäillyt että Lou ei välttämättä kunnolla mahtuisi pyörimään ketjulinjan takia...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkey Katso viesti
    annoin, jos ei mahdu niin myyn eteenpäin ja halpis 8.0 2x10 voimansiirrolla mulla

Mahtuu se.

Tuli tänään CRC:n tilaus postiin. Onzan free ride sisäkummeja tilasin. Paketin kylessä lukee 290g. Lidlin keittiövaaka näytti yhdelle 218g. Kiva kevennys!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Velli76 Katso viesti
    Mikäs malli Dudesta on kyseessä? Itse ajelen Dude CF 9.0 SL:llä eli vaihteet on 2x10 ja olen pähkäillyt että Lou ei välttämättä kunnolla mahtuisi pyörimään ketjulinjan takia...
    Mulla on Dude 8.0 ja siinä 1x10 voimansiirto.
    Piti akseli siirtää taaempaan asentoon, mutta nyt on tilaa yllinkyllin.

Nyt on Mutzissa Flowbeisti takana ja Bud edessä. Pari koeajoa tehty, ihan ok, kai tuon painonlisäyksen nyt jotenkin huomasi, rullaus oli melko hyvä. Hiukan takapää lipsui kosteista kivistä ja juurista, ei ollut kunnolla märkää vaikka kalliolammikoissa koitin renkaita kastella. Paineita 0,55, märällä voi sitten hiukan laskea, kunhan ei kolistele isompiin kiviin. Näillä mennään ainakin seuraavaan kaatumiseen asti

Taakse ei juuri isompi mene, nyt jäi 6-7 mm/puoli chainstayhin, renkaan leveys oli tubelessina nappulasta nappulaan 107mm, kehä 65 MacCarbon. Helppo on noille kehille kumeja vaihdella, jäykkiksestä otin Budin ja tilalle RD:lle piti laittaa Lou eteen, mutta vaatii sisäkuminoston, liinat, sielut irti ja kompurat ymssät että nousee

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa H Katso viesti
    Nyt on Mutzissa Flowbeisti takana ja Bud edessä...Hiukan takapää lipsui kosteista kivistä ja juurista, ei ollut kunnolla märkää vaikka kalliolammikoissa koitin renkaita kastella.
    Mullahan Flowbeisti ei tykänny pitää ilmoja sisällä kivikossa Spessun kiekolla. Oli takana siis.
    Pääsin ajamaan vain kuivalla, mutta luetun perusteella alkaa tuntumaan siltä että tuosta luopuminen oli oikea ratkaisu mulle.

Märkäpito ei taida olla parhaasta päästä näemmä..
    Nyt odotellaan uutta Budia saapuvaksi taakse, alla ollunna nyt vanha raiskattu varaston perältä kaiveltu Budi sisurilla.
    Ja jo toikin on metässä takana(kin) pirun hyvä. Parempi kuin Lou. IMO. Sisurillakin. Saati tubeleksena..

Kutina on, että Bud/Bud-kombo tulee mulle jäädäkseen.

Otsalampun valossa pyörää huuhdellessa näkee hyvin nuo Dunderbeistin eri kumiseosten rajat. Vai onko kyse jostain muusta? Loussa näkee vain yhden rajan.

Onpa sattuneet sopivat valo-olosuhteet ja märkä pinta vielä. Varmaan mainitsemasi kumiseosten raja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mullahan Flowbeisti ei tykänny pitää ilmoja sisällä kivikossa Spessun kiekolla. Oli takana siis....

...Kutina on, että Bud/Bud-kombo tulee mulle jäädäkseen.
    Mcarbonilla ei ainakaan vielä ole ollut ongelmia. Kerran töräytin kunnolla Flowbeistin kiveen, (juu en osaa ajaa, ajolinjat...) piti oikein kehä tutkia sen verran kova oli kolahdus, taisi olla pienet paineet. Nyt on kokeiltu Flow, VanHelga ja Bud noille kehille, kaikki pitää hyvin ilmoja. Pyörä on tosin täysjousto, joten paineet ei ihan alhaalla ole, toisaalta vauhti ja tilanteet alamäessä kasvavat :/

Bud/Bud on varmaan hyvä, Mutziin ei taakse mahdu. Jäykkiksessä nyt siis Lou edessä ja IsoKnardi takana. Talveksi on nastakumeja ja VanHelgat jäi nyt kesälle/varalle, alkaa riittämään

Mitenkä Jumbo Jim mahtaa pitää talvella takarenkaana? TIlasin juuri 199e hintaan dillingerin XXLstä eteen.

Talvella on niiiiin monta erilaista keliä ja pintaa että hankala sanoa. Kokeile

Tänään kävin ensimmäistä kertaa kokeilemassa Flowbeist/Dunderbeist-yhdistelmää kunnolla märillä poluilla, ja tulin heti vaihtamaan 27.5-tuumaiset Hodagit alle. Mun ajotaidoilla beisteillä märässä juurakossa tai on kivikossa lopputuloksena mustelmia ja rikkoutuneita jäseniä.

Hmmm.
    Valmistuttajahan meinaa nuita renkaita lumelle speksatuiksi...?
    Eihän ne voi toimia märällä juurella lämpöisen etelätuulen hönkiesssä...
    Ja härmässä ei aina ja joka paikassa toimi mikään kuten kaikki vuositolkulla fättäilleet tietää.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Hmmm.
    Valmistuttajahan meinaa nuita renkaita lumelle speksatuiksi...?
    Eihän ne voi toimia märällä juurella lämpöisen etelätuulen hönkiesssä...
    Ja härmässä ei aina ja joka paikassa toimi mikään kuten kaikki vuositolkulla fättäilleet tietää.
    No, kyllähän mä tuon tiesin jo ennen metsään lähtöä ja itseasiassa ihan hyvällä mielellä lähes naureskellen liukastelinkin. Olisin jatkanut kauemminkin, mutta itsesuojeluvaisto puuttui peliin

Olin tänään koiran kanssa kävelyllä samaa polkua mistä painelin eilen bud/lou yhdistelmällä. Ei siellä fillarilla ollutkaan liukasta verrattuna lenkkitossuihin..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Ènpä ole vuosia ajanut, mutta kerro missä Bud EI toimi? Menen heti kokeilemaan.

Edit: paljas vesipintainen jää voitais jättää pois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ènpä ole vuosia ajanut, mutta kerro missä Bud EI toimi? Menen heti kokeilemaan.

Edit: paljas vesipintainen jää voitais jättää pois.
    Pistä Budiin kunnon nastat niin sitten toimii jäälläkin.

En epäile.
    Ens talvi kylläkin tarkoitus kokeilla Bud/Bud-kombolla ilman nastoja.
    Katsotaan päästäänkö tavoitteeseen;
    Eli ajaa aina samoilla renkailla; rengasrumba minimoituu siis vaihtoon kun kummista pinta loppuu.
    Tai sivut antautuu.

markettipyörämies Guest
    Oltiin Isolla-Syötteellä testaamassa mm. Knardin märkäpitoa. On aivan tajuttoman pitävä kumi märällä juurakolla/kivikossa/suolla. Jäisellä pitkoksella oli Knardkin kyllä lipevä...

Perkele. Onko se nyt sitten ostettava?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Ei, mutta on tuvettava suunnittelemaan läskiä 190mm perällä...

Suosittelen menemään kerralla 197mm läpiakselitoteutukseen
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Näinkö se siis on, että 3liten tubeless vaatii sen telttapatjan/vastaavan avuksi, jotta ensiasennuslumikenkä asettuu vanteelle kunnolla? Ainakin kumissa lukee tubeless ready...

Vai olisko ghettotubeless helpompi tehdä/vaatiiko sekin apua kumin nostoon patjasta?

Mistä 4,7x26 kokoisia hyviä nastarenkaita saisi tilattua? En jaksa koko ketjua selata läpi, varmaan jollain kohdalla olisi mainintaakin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •