FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 165 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 65 115 155 163 164 165 166 167 175 215 265 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.921 - 4.950 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #4921
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Voi olla Beistit hyvät lumella. Tosin eiks Bud ja Lou ole aika hyviä siellä(kin)?

  2. #4922
    Olen tässä miettinyt Bud-Bud tai Bud-Lou rengastusta, mutta en osaa päättää kumpi parempi setti talviajoon. Nyt ollut käytössä vajaan vuoden Jumbo Jim 4.0", joista ei mitään pahaa sanottavaa.

  3. #4923
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Väitän että kumpi vaan. Ei mee metsään.

    Ens talvi ajetaan Bud-Bud rengastuksella.

    EDIT: Tai meneehän se. Ehe-ehe..

  4. #4924
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Siis nimenomaan menee metsään!

  5. #4925
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Laita lou eteen propulsion suuntaan ja bud taakse cornering suuntaan. Eiköhän sillä saada kompensoitua rengassuunnitelijoiden tekemät virheet..! :-)

  6. #4926
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lou edessä propulsion suunnassa on jo melko surkea.

  7. #4927
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Lou edessä propulsion suunnassa on jo melko surkea.
    Voisitko kertoa tarkemmin miten Lou edessä toimi. Ihan mielenkiintoisia tuommoisten kokeilujen tulokset.

  8. #4928
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    On tämä kyllä vaikeaa: 27.5-tuumaisilla Hodageilla kyljet kärsii renkaan kapeuden takia kivikoissa ja Flowbeist/Dunderbeist-yhdistelmä on liukas märillä kallioilla ja juurakoissa

    Teenköhän nyt kuitenkin väärin, jos kaikesta huolimatta tyydyn näihin renkaisiin. Ja ennen kaikkea ajankohan väärin, jos sopeutan ajamistani ja mietin enemmän ajolinjoja allaolevista renkaista riippuen: Hodageilla ajan jatkossa kivikot rauhallisemmin ja Beisteillä yritän löytää pitävämmät ajolinjat kallioilla ja juurakoissa. Tosin, ajan kai cyclollakin väärin kun käytän sitä maantieajoon ja alla on 35 milliset Rocket Ronit

  9. #4929
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpf Katso viesti
    Teenköhän nyt kuitenkin väärin, jos kaikesta huolimatta tyydyn näihin renkaisiin. Ja ennen kaikkea ajankohan väärin, jos sopeutan ajamistani ja mietin enemmän ajolinjoja allaolevista renkaista riippuen: Hodageilla ajan jatkossa kivikot rauhallisemmin ja Beisteillä yritän löytää pitävämmät ajolinjat kallioilla ja juurakoissa. Tosin, ajan kai cyclollakin väärin kun käytän sitä maantieajoon ja alla on 35 milliset Rocket Ronit
    Luultavimmin aika pieleen menee, ihan niinkuin mullakin. En mäkään viitsi ajaa ihan mistä vaan. Esimerkiksi teräviä kiviä varon ja joskus jotain kaatunutta kuusen närettäkin, jossa on muutaman sentin terävät oksan tyngät, tulee väistettyä ettei kumit hajoa jos vaan ehtii huomaamaan. Tosi ajomiehet ei kuulemma väistele. Samoin just märillä viistoilla kallioilla ja juurakoissa yritän aina etsiä hyvää ajolinjaa. Tulee lipeämisiä ja lippoja vähemmän ja ajaminen on mukavampaa.
    Mäkin ajan joskus lenkkejä, joissa on iso osa tietä, jäykkäperämaasturilla jossa on Racing Ralphit. Sopimatonta mutta ihan mukavaa.

  10. #4930
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    62
    Paljonko tuota Stanin litkua ny pitää kaataa 4,8" kumiin? hirveän ristiriitaista jokapuolella.

  11. #4931
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    183
    ^^ P*skaa sen väliä. Laita 100ml 4-4,8" kumiin niin olet voittavassa joukkueessa. Ei ole ikinä jäänyt siitä kiinni että litkua olis jotenkin liikaa tai liian vähän. Tolla määrällä ei ainakaan ole loppunut koskaan vaikka onkin kyljet itkenyt. Lisäät sit jos siltä tuntuu.

  12. #4932
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Tähdellisempää on huolehtia tasaisin väliajoin siitä, että litkua ylipäätään on renkaassa. Itselle ainakin riittää, kun vähän lotisee.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  13. #4933
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Voisitko kertoa tarkemmin miten Lou edessä toimi. Ihan mielenkiintoisia tuommoisten kokeilujen tulokset.
    Sivuttaispitoa on huomattavasti vähemmän, kuin Budilla, erityisesti Propulsion-suunnassa, suorastaan pyrkii karkaamaan alta. Syy – V-muotoiset nappulat. Sama vika samasta syystä on esim. D5:lla edessä asennettuna ”väärinpäin”.

  14. #4934
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mielenkiintoinen juttu. Ei näköjään ole ollenkaan sama jos jotkut kuviotyypit asentaa väärinpäin.

    Nopeasti katsoen ilman parempaa kokeilemalla saatua tietoa luulisi että Lou pitää hyvin niin takana kuin edessä. Ja kuinka päin vaan. On se sen verran karkean näköinen.

  15. #4935
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Ainakin cornering suunnassa pitää lou ihan mallikkaasti, n. 3000 kilsan kokemuksella...siis etusena...tai sit oon ajanu väärin

  16. #4936
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    267
    Jei, miten nastahommelit läskissä, kannattaako ollenkaan vaiko jos pelkästään eteen? Ja mimmosta nastarenkulaa suositellaan?

    orikinaalikummit ois konassa tuommoset: Schwalbe Jumbo Jim 26x4.8"

    Hirveen hintasethan nuo on

    http://www.bikeshop.fi/VeeTire_Snows...02/&listpos=11

  17. #4937
    Hyvät on, joskus jopa tarpeen. Mulla on 45Nrth Dillinger 5 eli Lipsaset. En tiedä paremmista.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  18. #4938
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Hyvät on, joskus jopa tarpeen. Mulla on 45Nrth Dillinger 5 eli Lipsaset. En tiedä paremmista.
    Tuo Lipsaset vissiin se kallein malli. Onko edessä ja takana, pitoja on vissiin hyvästi?

  19. #4939
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  20. #4940
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Han$a Katso viesti
    Tuo Lipsaset vissiin se kallein malli. Onko edessä ja takana, pitoja on vissiin hyvästi?
    Molemmissa on ja toimii. Hyvät kumit ovat.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  21. #4941
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Eihän noi Dillingerit ihan ilmaiset ole mutta jos ei asfaltilla paljoa ajele niin mitä arvelette, eikö ne toisenkin talven ainakin mene?

  22. #4942
    Mun siirtymillä on asvalttia, ja onpa noilla ajettu ihan maantietäkin. Kuvio on käytännössä uudenveroinen, yksi nasta irronnut ja yksi kaatunut. Nämä on itse nastoitettu tylppäkärkisillä. Täyden luoton rengas.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  23. #4943
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mites tubeless asennus Dilsuilla, ongelmatonta?
    Ihmetyttää vieläkin ton Flowbeistin temppuilut...

  24. #4944
    mutanaama Guest
    Ei ihan


    https://www.youtube.com/watch?v=ntdSUekrF3A

    https://www.youtube.com/watch?v=Lg2JVZ2BEzQ

    Mutta lopputulos oli kuitenkin se, että rengas alkoi pitämään

  25. #4945
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Voe helevettiläenen!!, sanos Mielikäinen.

    Mikäs näissä 45Nrth:ssa oikein seems to be a problem..?

    Edit: Itse en Flowbeistin kanssa alkanu vääntämään. Meni kiertoon.
    Toki sillä itse asennus sujui mallikkaasti ja helposti; nousi helposti vanteelle ja alkoi pitämään heti ilman litkujakin.
    Ongelmat alkoi kun mentiin juurakkoon ja kivikkoon. Tai yleensä ajamaan.

    Burbbaili parista kohtaa molemmin puolin, eikä asettunu.
    Tai ois ehken ja ehken jos olisin viitsinyt ajella pari viikkoa hissukseen ja puNpailla kesken fiilistelyjen.

  26. #4946
    mutanaama Guest
    Renkaan reunassa on toisissa kangas esillä ja valujäännökset voi olla melkosia. Osa taas menee heittämällä..

  27. #4947
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Omasta putsasin valuraadit pois, sen teen aina ensimmäisenä.
    Niitä tosin oli Beistissä todella vähän.

  28. #4948
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Mikäs näissä 45Nrth:ssa oikein seems to be a problem..?
    Olisko tää:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 45nortin kotisivuilta kopsasin Katso viesti
    WARNING
    Bicycle products should be installed and serviced by a professional mechanic. Never modify your bicycle or accessories. Read and follow all product instructions and warnings including information on the website. 45NORTH TIRES ARE NOT TUBELESS READY.
    Tosin eipä ne Surlynkää kumit mitään tupelesredejä oo.

  29. #4949
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Olisko tää:
    Tosin eipä ne Surlynkää kumit mitään tupelesredejä oo.
    No Flowbeisti nimeenomaan on.

    Surlyjen ja GC:n kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa.

  30. #4950
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    No Flowbeisti nimeenomaan on.
    No niinpä olikin, tuli vaan noita Dillingerejä selatessa tuo lause vastaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •