GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 83 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 73 81 82 83 84 85 93 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.461 - 2.490 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #2461
    Voiko esim nopeasti haihtuvalla brake cleanerillä puhdistaa keulan öljyisiä elementtejä? Saako noita liukuputkien tiivisteitä paikalleen ilman tuota työkalua ?
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  2. #2462
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Voiko esim nopeasti haihtuvalla brake cleanerillä puhdistaa keulan öljyisiä elementtejä?
    Metalliosat voi, mutta muovien kanssa olisi tarkkana, kun kaikki eivät välttämättä kestä. Riippuu tietysti paljon käytetystä aineesta, mutta ainakin CRC Bräkleen pehmentää joitakin muoveja tehokkaasti. Kannattaa ostaa Puuilosta Polaric jäänestoa, joka on puhdasta isopropanolia. Sitä Rock Shoxin omissa ohjeissa neuvotaan käyttämään. Se on vielä reilusti halvempaakin kuin jarrujen puhdistusaineet.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Saako noita liukuputkien tiivisteitä paikalleen ilman tuota työkalua ?
    Saa, mutta tuon kanssa menee paljon helpommin, eikä ole vaaraa niiden rikkoutumisesta.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  3. #2463
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Voiko esim nopeasti haihtuvalla brake cleanerillä puhdistaa keulan öljyisiä elementtejä? Saako noita liukuputkien tiivisteitä paikalleen ilman tuota työkalua ?
    Itse olen irrottanut pölytiivisteet 15mm lenkiavaimella kampeemalla ja uudet asentanut peukaloilla painamalla.... Viimeksi tais mennä hommaan about 15min.

  4. #2464
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Metalliosat voi, mutta muovien kanssa olisi tarkkana, kun kaikki eivät välttämättä kestä. Riippuu tietysti paljon käytetystä aineesta, mutta ainakin CRC Bräkleen pehmentää joitakin muoveja tehokkaasti. Kannattaa ostaa Puuilosta Polaric jäänestoa, joka on puhdasta isopropanolia. Sitä Rock Shoxin omissa ohjeissa neuvotaan käyttämään. Se on vielä reilusti halvempaakin kuin jarrujen puhdistusaineet.
    Tässä on toinen sopiva aine:
    http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...li-2000021819/

  5. #2465
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti St0neyNut1 Katso viesti
    Itse olen irrottanut pölytiivisteet 15mm lenkiavaimella kampeemalla ja uudet asentanut peukaloilla painamalla.... Viimeksi tais mennä hommaan about 15min.
    Eilen tuli todettua, että RS:n 35mm keulaan meni tiivisteet paikoilleen kätevästi Ikean Droppar maustepurkilla. Sopi just eikä melkein.

    Irroitus Shimanon HT2 BB työkalulla.

  6. #2466
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    422
    Talavi tulloo ja talven myötä taas uusi asia, eli tuon täpärin säilytys ajotauon aikana. Mietin että pitäisikö tuosta keulasta ja iskarista laskea ilmat pois talven ajaksi?

  7. #2467
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    En ole koskaan laskenut. Ilmeisesti olisi hyvä kuitenkin silloin tällöin käydä kääntämässä pyörä katolleen ja välillä taas oikein päin. Voiteluaineet voitelevat kaikki osat paremmin. Toisaalta kevyenä kuskina paineet ei mulla iskarissa ja keulassa ole kovin kovat (edessä alle 100 psi ja takana 150 psi). Voihan se olla, että mitään reilusti korkeampia lukemia ei kannata turhaan pitää koko talvea varastossa makaavassa pyörässä.

  8. #2468
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomos Katso viesti
    Talavi tulloo ja talven myötä taas uusi asia, eli tuon täpärin säilytys ajotauon aikana. Mietin että pitäisikö tuosta keulasta ja iskarista laskea ilmat pois talven ajaksi?
    Juurikin tänään ajattelin laittaa täpärin talviteloille. Tarkoittaa käytännössä sitä että irrotan takaiskarin ja tuon sen huonelämpötilaan talveksi, muu pyörä jää kylmän tallin kattoon roikkumaan. Oman kokemuksen mukaan Foxin takaiskarit ei oikein kestä pakkasta. Kovassa kylmyydessä tiivisteet jäätyy ja vaimennuspuolelta menee typpi ja öljy sekaisin, josta alkaa kurlaus.

    Voisihan iskarin jättää paikoilleenkin, ajaa satunnaisesti talvella ja teettää sitten keväällä täyshuolto kun varsinainen ajokausi alkaa, mutta kun maasturilla on tullut rullattua tänä suvena aika vähän. Ei ole vielä huoltovälin tunnit lähellekään täynnä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  9. #2469
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Tuon kun kaadan eteisen matolle niin on myös hella punasena ! Kiitos kokeneemmille neuvoista. Useampi kaveri on ajanut 1-2 vuoden satunnaisesti esim reballa ja sanoivat, ettei sitä kannata huoltaa, toimii niin kauan kuin toimii ja sitten huoltaa. Eikö tälläinen kuitenkin altista kaikille typerille laiskuudesta aiheutuville ongelmille kuten liukuputkien naarmuuntumiselle ? Onko tuo 50h hyvä väli vaihtaa noi alajalkojen öljyt ? Mites täyshuolto 100h, 150h ?

    OFFTOPIC: Täytyy laittaa öljyt ja tiivisteet tilaukseen. Onko ihmisten ajokausi loppumassa kun talviteloille täpärit menossa ? Itse elättelin toivoa, että pääsis jouluun asti käymään lenkillä maastopyörällä. Tänään oli varmaan kauden viimeinen Tandem lenkki kun -3C ja viima kävi Tampereen illassa.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  10. #2470
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Onko ihmisten ajokausi loppumassa kun talviteloille täpärit menossa ?
    Kyllä tässä ainakin omalta kohdalta alkaa kauden paketointi olla kohta käsillä jos ei sää tästä vielä lämpene. Siinä vaiheessa kun lämpötila alkaa mennä 3-4°C huonommalle puolelle niin lopettelen ajamisen koska ajoviima jäähdyttää jo liikaa maantiepyörällä ajaessa, ja luulenpa että täpärin öljytkin alkaa jo jähmettymään noissa lämpötiloissa. Turhapa tuota uutta pyörää on heti ensitöikseen rikkoa

  11. #2471
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Mistä tällainen harhakuvitelma on peräisin, ettei täpärillä voi ajaa pakkasella?

  12. #2472
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Mistä tällainen harhakuvitelma on peräisin, ettei täpärillä voi ajaa pakkasella?
    Ku jokku ajaa huoltamattomilla vehkehillä ja sitte ihmetellää stuckdowneja ja jumituksia ja tahmaamisia..

  13. #2473
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Onko ihmisten ajokausi loppumassa kun talviteloille täpärit menossa ?
    Talveksi on eri kalusto, joten täpäri menee nukkumaan tulevana viikonloppuna.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Ku jokku ajaa huoltamattomilla vehkehillä ja sitte ihmetellää stuckdowneja ja jumituksia ja tahmaamisia..
    Onhan noita tapauksia ihan kun ihan huolletuistakin vehkeistä on iskarit oksentaneet tavarat pihalle talvipakkasella...

  14. #2474
    Milläs sitten pitäis ajaa talvella jos ei läskiä löydy ? Käsittääkseni ilmakeulaista jäykkäperää kuitenkin voi talvellakin käyttää ?
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  15. #2475
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Tottakai voi käyttää. Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia. Vähän tahmeampi herkkyyspuoli toki on jos pakkanen on kovempi.

  16. #2476
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    lohja
    Viestit
    48
    ainoa mikä minun täys jyystössä viime talvena reistaili oli reverppi ja kuski, eilen alkoi taas tolppa reistailla vaikka oltiin vielä plussan puolella. äskön ilmasin linjan ja toivon että toimii taas kylmässäkin, muistaisin että viime talvena auttoi jumiin(neste oli ainakin mustaa mönjää nyt)

  17. #2477
    Okei, offtopic, mutta melko outoa kun eilen tuli lenkiltä ja lokakuun alku niin -4C pakkasta ja revontulet paukkuu tampereella
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  18. #2478
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Milläs sitten pitäis ajaa talvella jos ei läskiä löydy ? Käsittääkseni ilmakeulaista jäykkäperää kuitenkin voi talvellakin käyttää ?
    Jokainen tokii ajaa sillä kalustolla mikä on tallissa. Itse ajattelin ajaa täysjäykällä. Ilmakeulaista jäykkäperää voi kyllä käyttää ja ihan samoin voi käyttää täpäriäkin, mutta ongelmia voi tulla joskaan todennäköisesti ei tule.

  19. #2479
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Mikäli viittii ennen talvea huoltaa/huollattaa keulat ja iskarit niin toimivat paremmin sitten pakkasilla.. Itellä ei ole yksikään keula tai iskari antautunut pakkasen takia vuosien saatossa..
    The end of the road is just the beginning...

  20. #2480
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Milläs sitten pitäis ajaa talvella jos ei läskiä löydy ? Käsittääkseni ilmakeulaista jäykkäperää kuitenkin voi talvellakin käyttää ?
    Jäykkäperä on hyvä jos haluaa ajella poluilla ja tasaisemmilla alustoilla. Läskillä umpihankeen ja cyclocrossilla jäisille hiekkateille. Omana talvipyöränä oli parin edellisen talven ajan jäykkäperä, mutta tasaisemmat alustat houkuttaa siinä määrin että se vaihtui äskettäin cycloon.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  21. #2481
    Onko sillä väliä käyttääkö SRAM:n tiettyä "military Grease" rasvaa noihin huulitiivisteisiin ennen liukuputkien asentamista ? Vai voiko käyttää huoletta ihan perus parktool grease ?
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  22. #2482
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Tuo srammin military grease on melko paksua tököttiä ja ite ohennan sitä hieman öljyllä, mutta nykyään noissa uusissa tiivisteissä on rasva valmiina pinnassa..
    The end of the road is just the beginning...

  23. #2483
    Ensin kysymys: Onko kevyttä joustokeulaa jonka saa etälukittua ala-asentoon?
    Sitten selitys: Ajelen Kickbikella ja viime aikoina enenevässä määrin maastossa. Tuossa laitteessa astinlaudan korkeus ja maavara ovat erittäin oleellisia asioita. Maavaraa pitäisi tietysti olla mutta korkea astin aiheuttaa raskasta yhden jalan kyykkyliikettä. Joissain Kickbiken maastomalleissa on Suntourin XCR-keula jonka saa etälukittua ala-asentoon. Silloin voi maavaran vetää kätevästi pieneksi kun tulee tielle ja päästää korkeaksi tarvittaessa. Mutta tuo keula painaa lähes 2,5kg. Mielellään säästäisin tuossa kilon jos mahdollista. Tieto siitä lukittuuko keula ala-asentoon ei ole fillarissa niin oleellinen joten sitä ei oikein löydy esitteistä.

  24. #2484
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Tällä viikolla menee keula huoltoon ja pitäisi tulla 20mm lisää, nam.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  25. #2485
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti akuusist Katso viesti
    Ensin kysymys: Onko kevyttä joustokeulaa jonka saa etälukittua ala-asentoon?
    Sitten selitys: Ajelen Kickbikella ja viime aikoina enenevässä määrin maastossa. Tuossa laitteessa astinlaudan korkeus ja maavara ovat erittäin oleellisia asioita. Maavaraa pitäisi tietysti olla mutta korkea astin aiheuttaa raskasta yhden jalan kyykkyliikettä. Joissain Kickbiken maastomalleissa on Suntourin XCR-keula jonka saa etälukittua ala-asentoon. Silloin voi maavaran vetää kätevästi pieneksi kun tulee tielle ja päästää korkeaksi tarvittaessa. Mutta tuo keula painaa lähes 2,5kg. Mielellään säästäisin tuossa kilon jos mahdollista. Tieto siitä lukittuuko keula ala-asentoon ei ole fillarissa niin oleellinen joten sitä ei oikein löydy esitteistä.
    Ei ainakaan mun tietääkseni. Maastopyörissä nimenomaan ei haluta että keula jää lötköttämään. Ja turhaa rasittaa jousipuolta jos lukittais ala-asentoon. Eli kickbikespesifisiä keuloja vaan etsimään, tai sitten alat perehtymään sisuksiin miten onnistuisi modaaminen omiin käyttötarpeisiin, se lukitus nyt ei rakettitekniikkaa ole.

  26. #2486
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Marzocchi mx comp (80mm juustoa) lukittui ainakin ala-asentoon, oisko painunu aboout jouston puolväliin tai inasen syvmmälle ja jäi siihen lukkoon..
    Ko. Keula jostain 2002-2004 akselilta..

  27. #2487
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Marzocchi mx comp (80mm juustoa) lukittui ainakin ala-asentoon, oisko painunu aboout jouston puolväliin tai inasen syvmmälle ja jäi siihen lukkoon..
    Ko. Keula jostain 2002-2004 akselilta..
    Mulla oli tuollainen, mutta ei ollut etälukittava. Nykyisessä Kakkospyörässä on 10 v vanha Marzocchi AM 2 130 mm samalla ominaisuudella. Ei-etälukittava siis tämäkin.

  28. #2488
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Aivan totta, sen piti olla myös etälukittava.. Juueisitten..

  29. #2489
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.183
    Niin, taitaahan manitoullakin olla joissain malleissa semmonen että lukittaessa ei aivan yläasentoon jää, mutta ala-asennosta oli puhe, joten oletin sen tarkoittavan nollajoustoa.

  30. #2490
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Dt swissin keula lukittuu välille, ainakin osa malleista, etälukituksista en tietä..

    nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •