HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 160 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 60 110 150 158 159 160 161 162 170 210 260 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.771 - 4.800 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #4771
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Läskinöösinä en löydä jäykkäkeula-Duden eturenkaaseen (JJ 4,0") miellyttävää painetta. Mukavan pehmeäksi laskettu paukuttaa helposti vanteelle, ja paukuttamaton on epämukava. Kompromissi tuolta väliltä löytyy, mutta satunnaisesti joku huomaamaton kivi silti muksauttaa vanteelle. Tuo kompromissipaine on luokkaa 0,3bar. Takana 0,4bar on toiminut ilman huolia.

    Mikä auttaisi? Tubeless-konversio? Isompi rengas? Vai kovaa ajoa vannetta säälimättä?
    No tubeless nyt ensin. Katso sitten tilannetta uudestaan.

  2. #4772
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Kyl se 4.8" kumi auttais myös kovasti, pärjää heti kymmenystä pienemmällä paineella.

  3. #4773
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Oletteko hyvin pärjänneet yhdellä nastarenkaalla jos on ollut jäärännejä tai muuten liuklasta?
    Kahdellakaan ei tahtonut pärjätä kun oli kunnon jääränni.

  4. #4774
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Läskinöösinä en löydä...
    Tunnistan tuosta itsen läskinöösinä puolitoista vuotta sitten... Sanoisin, että ongelma poistuu itsestään ajotekniikan harjannuttua. Karkeasti ottaen ajetaan kevyellä otteella kyynärpäät alas taitettuna ja annetaan pyörän elää maaston mukaan. Alamäkivauhdeissa kivikossa ei silti tahdo pärjätä millään mukavilla paineilla.

  5. #4775
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Läskinöösinä en löydä jäykkäkeula-Duden eturenkaaseen (JJ 4,0") miellyttävää painetta.
    ...
    Mikä auttaisi? Tubeless-konversio? Isompi rengas? Vai kovaa ajoa vannetta säälimättä?
    Bluto. Toi ilon, vauhdin ja hauskuuden takaisin läskirymistelyyn!

  6. #4776
    Missäs niitä paukkumaisseja meillä säilytettiinkään...
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  7. #4777
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Mieluummin 4.8" ja 0.3 bar kun Bluto, 4" ja 0.6 bar.

  8. #4778
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Sit kun ajat tolla 0.3:lla kovempaa alamäkeen niin hyvin paukkuu vanteelle.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  9. #4779
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Sit kun ajat tolla 0.3:lla kovempaa alamäkeen niin hyvin paukkuu vanteelle.
    Ei piä vouhottaa. Mut nieleepä juuret nätisti, nätimmin mitä Bluto kovemmalla kumilla.

    Näyttäis et huomenna vihdoin pääsis testaileen miten 5.05":n läpi paukkuu.

  10. #4780
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Missäs niitä paukkumaisseja meillä säilytettiinkään...
    Kalja toimii myös hyvin;-)

  11. #4781
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Sanoisin, että ongelma poistuu itsestään ajotekniikan harjannuttua. Karkeasti ottaen ajetaan kevyellä otteella kyynärpäät alas taitettuna ja annetaan pyörän elää maaston mukaan. Alamäkivauhdeissa kivikossa ei silti tahdo pärjätä millään mukavilla paineilla.
    Juuri näin. Vauhdin kasvaessa paineiden nosto on ikävä kyllä väistämättä edessä.
    Mulla meni vuosi huomata että niitä "yleispaineita" ei vaan ole.
    Mut mä kuljen muutenkin hitaalla. Ja olen kohtuu itsepäinen puupää.

  12. #4782
    Liittynyt
    02/2014
    Viestit
    172
    Kyllä se vain on uskottava että uusissa kumeissa on jokin muottiaine tai muu liukas kerros pinnassa. Jumbojimistä louhun siirtyessä tuli vastaan uskomaton liukkaus kovalla pinnalla. Märällä pitkoksella tappoliukas ja kivellä ja juurella myös. Nyt parin lenkin jälkeen tuntuu että alkas pito paraneen pitkoksillakin. Meinas olla vakiolenkillä vaikeuksia nousta olematonta mäkeä pitkosta pitkin kun suti vain lou, jj pitäny samassa paikassa aivan erimalliin. Josko tuo käytössä paranee nii ei hylji jokasta kiveä ja juurta sitten.

    Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

  13. #4783
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Onhan tosiaan uuden renkaan nappulan pää ihan toisen näköinen kuin jonkun verran ajetun.

    Tosta muistuu mieleen kun joku vuosikymmen taaksepäin pikkupoikana katselin isojen poikien touhuja kun nämä pyyhkäisivät karkealla viilalla nappularenkaiden nappuloita. Sanoivat pitävän paremmin jäällä kun on ihan pientä pykälää sileän kumin sijasta.
    Ei siinä rengasta varsinaisesti kulutettu mutta sileästä pinnasta pyrittiin eroon, varmaan vähän sama idea kun sisäänajollakin.

  14. #4784
    Aloittelevalle herännyt parit kyssärit. Farley 5 vakiorenkaat siis bontrager barbegazit 4,7". Tubeleks hommat mielessä, mutta ennen sitä: kuinka matalilla paineilla sisurien kanssa uskaltaa mennä? Koitin hakuakin vaan ei tuottanut tulosta: digitaalista painemittaria valitessa heräsi kysymys soveltuuko kaikki myytävät myös prestalle? Löytyykö sopivaa motonetistä? Entä litkutus, paljonko per rengas varaan ensiasennukseen, kun myyntipakkauksia kerran Stanilla 473ml ja 946ml?.

  15. #4785
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Riippuu sun painostas mutta kokeilemalla selviää, pikkuhiljaa vähennät paineita kunnes rupee kevyesti kolahtamaan vanteelle, veikkaan jotain 0,3-0,4bar

    Hyvä ja kohtuuhintainen mittari on Shwalben oma, motonetin mittari toimii niin kauan kuin patterikin, on melko hankala vaihtaa kun on juotettu kiinni.

    Litkua ehkä pari desiä/rengas, riippuu paljon kyllä vanteesta ja renkaasta miten pitää ilmat sisällä.

  16. #4786
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    motonetin mittari toimii niin kauan kuin patterikin, on melko hankala vaihtaa kun on juotettu kiinni.
    Tuon lisäksi Motonetin PRO-mittari on aika epäergonominen käyttää. Mittarin ollessa venttiilissä kiinni näytön näkee korkeintaan ylösalaisin jos sittenkään, käynnistysviive on tosi pitkä, ja vastaavasti mittari ennättää sammahtaa sillä välin kun mittaria siirtää renkaasta toiseen. Mittaskaala lienee useimmille riittävä läskikäytössä, 0,26 bar on toistaiseksi ollut pienin lukema mitä olen onnistunut saamaan. Jossain tuolla tienoilla se tuntuu kuitenkin loppuvan, hitusen pehmeämpään renkaaseen mittari ei reagoinut enää ollenkaan.

  17. #4787
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kapteeni Katso viesti
    Entä litkutus, paljonko per rengas varaan ensiasennukseen, kun myyntipakkauksia kerran Stanilla 473ml ja 946ml?
    Stan'ssin pullon kyljessä lukee 90-120 ml 4" kumille asti.

  18. #4788
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Ihan turha sinne on laittaa reilua desiä enempää
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  19. #4789
    mutanaama Guest
    Jos sitä on liian vähän, se kovettuu koska happea on saatavilla renkaassa melko paljon. Jotenkin näin sen olen omin silmin lukenut. En tosin itsekään käytä enää desiä enempää.

  20. #4790
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Mikä olisi hyvä rengastus tällaiseen alkusyksyn märkään säähän? Nykyiset Natet tuntuu vähän turhan karkeilta, kun polut pääosin vielä kovina ja ei parempi rullaavuuskaan olisi pahitteeksi. Eteen haluaisin vähän enemmän nappulaa, joten olisiko esimerkiksi Helgassa järkeä? Entä taakse? Ja 4" riittää...

  21. #4791
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Hodag edessä ja takana tai mammoth takana ainakin todistettavasti toimii. Mudassa mammoth lipsuu, mutta Lumella sitten taas pitää.

    Lähetetty minun LT25i laitteesta Tapatalkilla

  22. #4792
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Jos sitä on liian vähän, se kovettuu koska happea on saatavilla renkaassa melko paljon. Jotenkin näin sen olen omin silmin lukenut.
    Oliskos ideaa pumputa hiilaripatilla rengasta tästä syystä jos silloin tällöin tarvii litkutettuun lisätä painetta...?

  23. #4793
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Mikä olisi hyvä rengastus tällaiseen alkusyksyn märkään säähän? Nykyiset Natet tuntuu vähän turhan karkeilta, kun polut pääosin vielä kovina ja ei parempi rullaavuuskaan olisi pahitteeksi. Eteen haluaisin vähän enemmän nappulaa, joten olisiko esimerkiksi Helgassa järkeä? Entä taakse? Ja 4" riittää...
    Syksyn polut ainaki meillä päin on pehmeitä ja juurikin Naten tapainen pitää vaikkei rullaakkaan niin hyvin kuin BFL tai Hodag.
    Jos ei Naten nappula sitten taas riitä edessä niin laita BUD.
    Vähän ristiriidassa nyt toivomukset nappulaa >< rullaavuutta

  24. #4794
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Erik Bruce Katso viesti
    2015 Kona Wo:hon teki mieli uusia isompia renkaita alkuperäisten Snowshoe 4.5 tilalle. Tilasin nyt sitten Italiasta Chaoyang 4.9:t. Saa nähdä miltä tuntuvat, ei nyt ainakaan mtbr:n foorumeilla paljoa ole haukuttu. Hinta kuitenkin kotiin tuotuna 104,90e / 2 kpl.
    Renkaat tuli ovelle n. viikossa, nyt kolme lenkkiä takana. Tyytyväinen olen renkaisiin, isompi ilmatilavuus mukavasti pehmentää menoa hankalammassa kivikossa. Pito ok, rullaavuus hyvä. Tosin vertailukohtia mulla on huonosti. Suoria onneksi olivat molemmat kun joku ehti runkovioista pelottelemaan, kumpikaan ei vipota kovassakaan vauhdissa.

  25. #4795
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    S.S:n mietintään.

    Tota pitävyysjuttua olen tuuminut vähän niin että onko niitä mutaisia tai savisia liukkaita paikkoja jotka karkeaa rengasta vaatii, niin paljoa vakilenkeillä, että kannattaa vaihtaa karkeaa kumia pidon lisäämiseksi ja samalla hyväksyä huonompi rullaaminen. Ja samalla vähän matalammat vauhdit jotka ei ole niin hauskaa kuin ajaa vähän kovempaa.

    Mutta makuasiahan toi on eli henk.koht. juttu mitä suurimmassa määrin. Kannattaa kokeilla vähän erilaisia renkaita. Skin mainitsemat Nate ja Bud on minustakin kokeilemisen arvoiset. Jos rullaa heikosti ja /tai pitoa ei niin paljon tarvi niin sit vaan miedompaan suuntaan.

    Itse olen esimerkiksi takarenkaana kokeillut J.J 4.0, 4.8, Bulldozer 4.7 ja Nate. Pitävyys pehmeässä menee suunnilleen samassa järjestyksessa. Mutta ei Natellakaan paljon pidemmälle pehmeässä mennä kun vaikka Bulldozerilla eli ei ero iso ole. Ajolinjan valinta ja vauhti ratkaisee enemmän. Nate noista vähän tahmeammin rullaa. Mutta mun paineilla 0,55-0,6 baria ei ole iso ero siinäkään.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 04.10.2015 at 11.02 Syy: Vika kappale lisäys.

  26. #4796
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mulle niitä liukkaita paikkoja ei tartte olla kuin se yks. Sillon renkaan pitää ottaa ote.
    Kyrpii suuresti sen challenge-mäen päällä kun suttaa viimemetrillä.
    Tai keula muljahtaa vinojuuresta alta.

    Siksi pitävät kummit. Tasasella ja helpossa maastossa nekin etenee.
    Siinä missä slicksitkin.
    Ei siihen tarvita kuin kampien pyörittämistä.

  27. #4797
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Toi on ihan totta.

    Ja itekin vaihdoin ihan vähän aikaa sitten Naten taakse juurikin ajatuksella että testataan vähän pitoa syksyn keleissä. Onhan se vähän enemmän harjoitusvastusta tarjoava kun vaikka JJ mutta mielenkiintoinen yhtenä karkeista ja pitävistä renkaista, erityisesti pehmeässä. Joten taidan ajella ja tetailla ainakin vähän aikaa.
    Muuten, Natessa oli yön yli 1,8bar eikä venynyt yhtään. Kaikki kumit ei veny ainakaan helposti.

  28. #4798
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Erik Bruce ootko mitannu uusia renkaita? Kuinka leveät todellisuudessa? Kuinka leveät vanteet sulla on?

  29. #4799
    Terve.

    Pyörää odotellessa aattelin tilata pari sisärengasta. Pyörä white 3 fat pro. Bike-discount my schwalben sv 13j kumia ja ilmottaa painoksi 290g. Sitte löytyy pelkkä 13j 390g. Sitten on tuo 13f, mutta voiko sitä tuohon laittaa ku rengas 4.5? Voisko viisaammat ohjata "oikeaan" suuntaan. Alkuun suunnittelin tekeväni vanteista tubeless readyt, mutta ajaisin kuitenki sisurilla. Tilaukseen olis tarkotus pistää myös litkut yms., mutta ajaan olis kiva päätä nopeesti.

  30. #4800
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Bike-discount my schwalben sv 13j kumia ja ilmottaa painoksi 290g. Sitte löytyy pelkkä 13j 390g.
    Mulla oli just noi Schwalben SV13J sisuskumet ja vieläpä B-D:stä tilattuna, punnitut painot 370 g ja 387 g.

    Näemmä englannin kielellä 100 g kevyemmät kuin saksaksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •