Ootkos Shikaani kattonut miltä Floaterit näyttää just nyt?
Mun Floateri ei tykänny olla nastoitettu. (Säilytetty aina kylmässä ulkovarastossa valolta suojassa.)
![]()
Ootkos Shikaani kattonut miltä Floaterit näyttää just nyt?
Mun Floateri ei tykänny olla nastoitettu. (Säilytetty aina kylmässä ulkovarastossa valolta suojassa.)
![]()
Toissa talvi meni Floaterit eessä ja takana. Viime talvena takana lähinnä. Tuohan on huippu kumi talviajoo ja kesään jos kaipaa nappulaa, mutta silti kohtuullista rullausta ja jos 4" riittää mielelle. Omat kokemukset mustista noin 1450g painoisista.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Tikalta ei viimesyksynä enää saanu kuin tylppäkärkistä. Tilasin Schwalben piikkejä tuolta:
http://www.bike24.com/1.php?content=...bp=157;page=16
Yhden pussukan otin työkalun kera:
http://www.bike24.com/p239567.html
Ja sitä mustaa Loctiteä kannattaa pukata reikiin.
Eteen 200 kpl ja taakse 100. Sai siinä komeen rakon kämmeneen. Mutta hyvin pysyi nastat talven.
EDIT: tänä vuonna katson kokeeksi pitkällekö mennään ilman nastoja.
Kolmas kokeilussa ollut Fat B Nimble osoittautui sen verran vähän kieroksi rungoltaan et pääsi metsään asti.
Renkaan hyvyydestä en tiedä, mut sen verran viisastuin et nyt tiedän miltä tuntuu kun snadisti lyhyeksi jääneen pupuhypyn seurauksena perä lähtee viistosta limatukista alta ja kurashortsin taskussa ollut abloyn exec- avain jää kaatuessa samaisen tukin ja reiden väliin. Runko osoittautui kovemmaksi kun reisi joten avain oli kaivettava irti sit siitä pehmeemmästä.
![]()
Ei välttämämättä huono suvikumi tuo uusi S Fast Trak 4" http://www.specialized.com/us/en/ftb.../fast-trak-fat
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Talveen ja märkään: 2x Surly Big Fat Larry vai Bud+Lou -kombo?
Mulla on ollut noi molemmat ja kyllä bud ja lou on aivan omaa luokkaansa!
Sent from my iPhone using Tapatalk
@pah, anna olla luussa vaan kiinni kotiin asti, ei ainkaan pääse hukkumaan.
Ja että se jakso kattoa kolmannenkin![]()
Mulla roikkuu varaston seinällä kaksi Panaraceria ja täytyy ihmetellä miten voi joku rengas olla noin kiero. Hirveetä kuraa.
Laitoin äsken Fat B Nimblen kehälle, normirenkaaksi aika paljon heittoa mutta Nibleksi aika vähän. Pystysuunnassa pari milliä heittoa, sivusuunnassa 5 milliä, täytyy kattoo miltä vaikuttaa ajossa. Noustakseen vanteelle joutu käyttämään kaikki temput, lopuksi nousi nätisti sisurilla paikalleen.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Onko Fat B Nimblessä jotain erikoisen hyviä ominaisuuksia kun on kieroudestaan ym saanut huomattavan suosion?
Meinaan että onhan muita ihan laadukkaita saatavilla.
Mulla on JJ 4.8 ja Bulldozer enkä ainakaan kesäkäyttöön tarvi yhtään parempia. Kyllähän Bulldozer märällä kalliolla sutii vähän mutta niin varmasti moni muukin. Siirtymilläkin rullaa hyvin.
Mulla on tuo Nimble ollu hyllyssä muutaman kuukauden, tänään eka lenkki. Rengas menee ehdottomasti jatkoon, kevyelle kuskille ainakin hyvä takakumi, melko joustava kylkinen ja yllättävän kapea. Pito oli hyvä märässä juurakossa, kivikossa sekä polulla, yhtään Abloy avainta ei jäänny reiteen pystyyn.
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Väärin ajettu parikymppinen helpohkossa maastossa. Samassa mutkassa tapolan MÄELTÄ tullessa mun alla nimble sortui alta moneen kertaan, hiukan alemmilla paineilla hodag vain vähän yskiskeli. Ei kai Anttikaan tossa samassa mäessä huomannut mitään outoa, joten tälle läskimmälle kuskille ei mene jatkoon.
Toisaalta, Nimble pitää hyvin, on kevyt, joten kiihdytyksissä on miellyttävä. Mun painoiselle (85) se vaan vaatisi enemmän painetta toimiakseen kunnolla, mutta sitten loppuu nappuloiden ominaisuus, tai sitten se johtui kierosta kuviosta ja renkaasta. Kevyemälle kuskille tuo on nyt samassa porukassa ajaessa osoittautunut loistavaksi rullaavaksi yleiskumiksi.
Oonko mä muutaman kerran sanonu miksi se rengas sortuu alta...vika ei ole renkaassa, vaan liian kapeassa vanteessa.IMO. (Eli luulen ja aavistelen näin. Kyseessä ei ole faktaksi luokiteltava tieto. Heitän siis mutua.)
Väärin ajettu lenkki myös takana; koitin ajaa kosteahkossa lähimetsässä limajuurikivikkoa 5/7psi paineilla. Sama kuin ois ajellu saippuapaloilla.
Varsin takana, Lou ei juuri pidä sekään "kovana". Budi hiukka parempi tuossa suhteessa.
Eli niitä "yleispaineita" vaan ei ole; aina noita on näemmä säädeltävä kelin ja maaston mukaan. Oppii nöösi pikkuhiljaa.
Edit: tuosta vanteen kapeudesta; on toi kapea käyny mielessä itelläkin, kylkien takia(eilen piti hakea TipTop+Liquidsolea). Mietityttää vaan juuri toi renkaan alta sortuminen ja muljuaminen. Kuinka mahtaa toimia kevyellä kuskilla ja pienillä paineilla? Äkkiä ajateltuna luulisi ongelman pahenevan? Mut kun sillä Mcarbonilla pääsee kuulemma vaikka puuhun! Huonolle kuskille tuolla saa siis lisää apua?![]()
brilleaux muokkasi tätä : 05.09.2015 at 09.01
Jos 65mm on liian kapea nimblelle, niin mikähän tuollaselle kapealle renkaalle ois hyvä.
Floaterin nastoitin minäkin mutta scwalben alunastoilla, jokusen sai laittaa uusiks mutta hyvä se on. Kapeemmat ois kyllä jäällä paremmat.
Jos noin kymmenestä testatusta renkaasta vain pari käyttäytyy noin, en ihan heti hakisi syytä vanteesta. Toki tuo testimutka on vähän sellainen, ettei vastaavaan tule juurikaan törmättyä, mutta hyvä se on jossain katsoa, mihin asti renkaassa riittää pito.
Mutta noin muuten epäilen, että nimblen nappula on suunniteltu olemaan parhaimmillaan noin 75kg kuskilla, raskaammalla se alkaa sortumaan alla vaikka paineet olisikin kovemmat. Esim mammutissa ei sortumisesta ole tietokaan.
Brille hei. Ei muuten johdu vanteesta. Takana 50mm nextie ja bfl, tänään 0,58 paineilla sai painaa bermiin meinigillä "kaasu pohjaan jeesus ohjaa" eikä sortunut kumit alle. Parempi bfl on tuolla kapeella kuin edessä olevalla 82mm jackalopella🏿
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Kävin kysymässä Barbegazia paikallisesta. Alustavasti Marraskuun puoliväli ja 119 euroa pala. Eipä tuo kyllä enää livenä muutenkaan niin houkuttelevalta näyttänyt..
Kai tässä on uskottava kokeneempia, riisuttava ajotakki ja puettava toistepäin päälle.
JOS ylimääräistä joskus siunaantuu on toi Mcarboni kai sitten kokeiltava.
Kokeneemmat voisi myös valaista toiminnasta pienillä paineilla, luokkaa 0.2-0.3bar? Siis nimenomaan leveällä renkaalla. Lou tai Bud esim.
Mikä Barbegazissa ahisti?
Ei mulla möhkörenkaatkaan kaadu alle kuusvitosilla ja kokeiltu on läpilyöntipaineillakin. Toki renkaan käytös ajossa muuttuu profiilin takia.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Minuakin kiinnostaa Barbagazin heikkoudet.
Onhan se tietty eri kun näkee renkaan ja voi käsitellä kuin vain tyylikkäitä(ehkä jopa kuvankäsittelyllä tyyliteltyjä) kuvia.
Kovin oli pientä ja matalaa nappula. Kuvissa näytti karkeammalta. Saattaahan tuo silti toimia, en minä sitä sano, mutta ei jaksaisi 250 euroa laittaa kokeiluun.
Samalla tuli ihmeteltyä uutta Farley 9:iä 27.5" kiekoin ja Hodagein. Kovin on onnettoman näköinen ilmatila noissa. Kehtaako tuota enää edes läskiksi sanoa..
Mistäs näitä läskirenkaita kannattaa ostella ilman että Eurojackpot osuu kohdalle ja toimitus osuu ajankohtaan enne lumien sulamista.
Ride and Smile!
Fillaritorilta. Ihan ilman vittuilua, markkina on just nyt semmonen.
Bike Componentsillä Surlyä hyvin hyllyssä, Bike24n valikoima on hyvä vaan varastotilanne kehnohko. Halvalla uutta kumia ei saa mistään kun halukkaille ei ole myydä kalliillakaan. On Onen renkaita saa hyvillä alennuksilla jos semmoset kelpaa.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Ok, kiitos. Jokseenkin käsittämätön tilanne kaikenkaikkiaan läskipyörien osien suhteen kyllä. Vaikka markkinat on käytännössä maailmanlaajuiset on silti käytännössä kaikesta pulaa ja myyjän markkinat. Bud/Lou kombo kiinnostais. 125€*2 tuntuu vaan renkaista "aika" kovalta hinnalta. Tietty jos vertaa valmiiksi nastoitettuihin D5:iin tuo on halpa hinta. No just nyt pärjää vielä JJ 4.0:lla (jotka kyllä hyvällä kelillä on mainiot).
Ride and Smile!
Kirjanmerkit