GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 192 / 380 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 92 142 182 190 191 192 193 194 202 242 292 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.731 - 5.760 / 11400

Aihe: Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

  1. #5731
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Eli autoilija on ajanut kuvanottosuunnasta kohti yliopistonkatua https://www.google.fi/maps/@62.61206...7i13312!8i6656
    No eipä nyt sitten ollutkaan, vaan jouduin myöntämään erehdyksen myös tuolla MTV:n keskustelupalstalla, eli tämä tietosi oli väärä, tapahtumapaikka toinen ja kolari oli pyöräilijän vika.

  2. #5732
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    No eipä nyt sitten ollutkaan, vaan jouduin myöntämään erehdyksen myös tuolla MTV:n keskustelupalstalla, eli tämä tietosi oli väärä, tapahtumapaikka toinen ja kolari oli pyöräilijän vika.
    Selvä. Päätän tämän täältä tästä tähän.

  3. #5733
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Erään pyöräilijän tarina - väistin autoa ja suistuin asfalttiin. http://www.lapinkansa.fi/kolumnit/va...in-asfalttiin/

    Tasan kaksi viikkoa sitten keskiviikkona ajelin pyörällä töihin vakioreittiäni. Ajan sitä viitisensataa kertaa vuodessa.Lasketellessani Kivikatua saavun yhteen Rovaniemen vaarallisimmista risteyksistä. Se on vaarallinen pyöräilijöille, joten mitään sen hyväksi ei ole tehty.Näen, että Katajarannantietä kolmion takaa tulee valkoinen farmariauto. Sieltä kolmion takaa on vähän huono näkyvyys rautasillalle menevään ja sieltä tulevaan liikenteeseen, joten autoilijat tulevat usein kuikuilemaan toisia autoja pyörätien jatkeelle.

    Autoilijoiden oletus on usein, että pyöräilijä väistää, koska se on pyöräilijälle ehdottomasti paras strategia. Niin säilyy henki.

    Valkoisen farmariauton kuski tekee sen, mitä kenenkään autoilijan ei pitäisi koskaan tehdä: sen lisäksi, että se on tullut väistämisvelvollisuudestaan välittämättä kolmion takaa eteeni, se myös pysähtyy kevyen pyörätien jatkeen päälle.
    Autoilijan toiminta tulee minulle yllätyksenä ja joudun tekemään väistöliikkeen. Yritän ohittaa poikittain edessäni olevan auton sen takaa. Väistöliike on liian raju ja suistun asfalttiin auton takana.Tulen asfalttiin kylki edellä koko 85 kilon painollani. Tajuan heti, että tänään en pääse töihin.

    Pääni iskee asfalttiin seuraavaksi. Kypärä kopsahtaa ja ottaa vastaan iskun niin kuin ei mitään: ”Wau, tätä varten kypärää siis käytetään!”Keuhkoistani on ilmat pihalla. Pyörä on nurin keskellä tietä. Nousen varovasti pystyyn. Kipu on todella kova ja en oikein tiedä mitä tekisin. Valkoinen farmariauto on yhä pysähdyksissä.

    Lähden kävelemään tieltä pois.Valkoinen farmariauto on vieläkin pysähdyksissä. Tässä vaiheessa silminnäkijöitä tulee jo auttamaan ja tajuan heidän neuvoistaan käydä tien laitaan makuulleni.Valkoinen farmariauto lähtee pois ja katoaa liikenteeseen.
    Ambulanssi soitetaan paikalle, mutta poliisit tulevat ensin. He ottavat jotain tietoja ja poistuvat nopeasti. Lääkärikin sattuu paikalle ja sitten lähdemme ambulanssissa pillit vinkuen.Sairaalassa kivut lisääntyvät ja virtsanäytettä antaessani tajuan, että jotain oikeasti rajumpaa on sattunut. Virtsa ei ole keltaista.

    Saan kipulääkettä, paljon. Elimistöni reagoi verenhukkaan ja kipuun menemällä sokkiin. Verenpaine laskee jyrkästi. Syke on jo 29 ja ilmeet vakavoituvat.Syke saadaan nousemaan ja tietokonekuvauksessa näkyy sisäistä verenvuotoa. Kaikkiaan menetin verta litran. Minua pidetään leikkausvalmiudessa vuorokauden. Sairaalassa vietän kolme vuorokautta.

    Seuraavana päivänä luen poliisitiedotteen, jossa kerrotaan, että kaaduin suojatiellä ja että kaaduin ojaan ja unohtaa mainita, että väistämäni auto tuli kolmion takaa.Aika monta virhettä lyhyessä tiedotteessa. Kellonaika oli oikein.
    Lehtien nettisivujen kommenteissa alkaa uhrin syyllistäminen. Parempi olla lukematta.Olin onnekas. Tätä kirjoitan vielä toipilaana, mutta palaan kohta töihin. Minulle ei jää pysyviä vammoja. Näiden kahden viikon aikana on Suomessa kuollut kolme pyöräilijää.

    Pyörän päälle en ole heti nousemassa. Paitsi painajaisissa. En tiedä onko valkoisen farmariauton kuljettaja ilmoittautunut.
    Entisenä opettajana kysyn: mitä sinä opit?

  4. #5734
    Täytynee uskoa että kirjoitit kommentin hupimielessä ? Tai sittn olet kunto- ja kilpapyöräilyn vastustaja

  5. #5735
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maantienässä Katso viesti
    Täytynee uskoa että kirjoitit kommentin hupimielessä ? Tai sittn olet kunto- ja kilpapyöräilyn vastustaja
    Jos viittaa edellä olevaan postaukseeni niin se on Lapin Kansassa julkaistu kertomus onnettomuudesta eikä minulla ole sen kanssa mitään tekemistä, joten kommenttiasi en ymmärrä.

  6. #5736
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Onnettomuuden syy on nähdäkseni pääasiassa kyseisen kilpailun ajotavassa itsessään. Ajoneuvojen välillä ei pidetä TLL 10 § mukaisia etäisyyksiä.

    Tässä mennään ilmeisesti aika lailla harmaalla vyöhykkeellä: kisa käydään yleisessä liikenteessä eristämättä ajorataa kilpailijoille, mutta ajossa ei noudateta yleisen liikenteen määräyksiä. Toisaalta, ei tuota ajoa mitenkään muuten voisi järjestää, ja osallistujat (minäkin) ovat vapaaehtoisia.
    Tähän viestiin kuului kommenttini se ei äsken kopioitunut

  7. #5737
    tempokisu Guest

    Peukalo alas välinpitämättömiä jalankulkijoita

    Tänään(kin) olisi saatu tapaus jossa "jalankulkija jäi suojatiellä auton alle" -- tai "auto ajoi suojatietä ylittävän päälle".
    Se vaan, että autoille oli nuolivalo vihreä, ja kävelijät ( kaksi nuorta miestä) ihan tietoisesti lähti vaan punaisia päin. Minä odottelin kiltisti.
    Oli sitten kohtelias auto, kun pysäytti näitten värisokeittenn sankarien maleksiessa ( hitaasti meni) suojatietä, eikä edes äänimerkkiä antanu ( mä olisin jo..)
    Samoin auton takana oleva rekka joutui pysähtyyn keskelle risteystä.
    Aina ei ole auton vika ( auto= auto ja kuski, monasti kun autoilija pysähtyy antaakseen tietä niin tuumaan "kiva auto") tai siis se alkusyy, toki kaikkien pitää katsella ympärilleen ja huomioida muut.

  8. #5738
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Voisin, mutta käsitykseni oli väärä. Uutisessa sanottiin, että auto ajoi Tapiolan suuntaan ja kääntyi Kehä II:lle. Kehä II:lle käännytään vasemmalle.

    Itään Kuitinmäentietä ajettaessa ennen Kehä II:ta voi kääntyä oikealle, jolloin ei kuitenkaan enää päädytä Kehä II:n ajoradalle, vaan liittymäkaista vie Länsiväylälle. Tienviitassa Kuitinmäentiellä lukee, että "Hanko".

    https://www.google.fi/maps/@60.16996...7524328,19.54z
    Kuitinmäentietä Tapiolaan päin ajettaessa Kehä II:lle käännytään vasemmalle eli risteys lienee tämä ja ainakin Tapiolasta tullessa oikealle kääntyville palaa vihreä valo samaan aikaan kuin oikealla puolella suoraan kulkevalle klv:lle. Risteyksen jälkeen Tapiolaan päin ajettaessa tie muuttuu Merituulentieksi. Jutussahan ei sanottu missään kohtaa, että auto olisi kääntynyt oikealle..tai vasemmalle.
    https://www.google.fi/maps/@60.17020...7i13312!8i6656

  9. #5739
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maantienässä Katso viesti
    Täytynee uskoa että kirjoitit kommentin hupimielessä ? Tai sittn olet kunto- ja kilpapyöräilyn vastustaja
    Kyllä niin kilpa- kuin kuntopyöräilijällä on velvoitteensa ja vastuu omista tekemisistään, toinen seikka on sitten virkavalta, joka katsoo sivulle liikennerikkomuksista tapahtumissa, vaikka kilpasäännötkin edellyttävät laillista ajamista.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  10. #5740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VeeVee Katso viesti
    Kuitinmäentietä Tapiolaan päin ajettaessa Kehä II:lle käännytään vasemmalle eli risteys lienee tämä ja ainakin Tapiolasta tullessa oikealle kääntyville palaa vihreä valo samaan aikaan kuin oikealla puolella suoraan kulkevalle klv:lle. Risteyksen jälkeen Tapiolaan päin ajettaessa tie muuttuu Merituulentieksi. Jutussahan ei sanottu missään kohtaa, että auto olisi kääntynyt oikealle..tai vasemmalle.
    https://www.google.fi/maps/@60.17020...7i13312!8i6656
    Joo, mutta paikka ei ollut tuo. Valojärjestelyistä: on mahdollista, että oikealle kääntyville on pallovalo vihreä, nuolivalo sammuksissa, ja suojatietä/pyörätienjatketta ylittäville on samaan aikaan vihreä valo. Vasemmalle kääntyjille tämä sen sijaan ei ole mahdollista, eli säädösten mukaan sellaista risteystä ei saa olla, että vasemmalle kääntyvien nuolivalot eivät olisi käytössä, jos muuta valot ovat käytössä. Eli tuossa mainitsemassasi risteyksessä ei voi olla tilannetta, että vasemmalle Kehä II:lle kääntyvä ja Kehä II:n rampin suojatien ylittävän kevyen liikenteen valo olisivat molemmat vihreitä samaan aikaan.

    Kolarin oikea paikka siis oli Kuitinmäentien ja Länsiväylän (Hangon suuntaan) liittymän risteys Kehä II:n länsipuolella.

  11. #5741
    kyllä, kyllä, olen 30 v kuntoajoja järjestänyt , mutta eipä ole tullut mieleen sanoa ajajille että jättäkää 5 m turvaväli toisiiinne. Kyllä siinä peesihyöty otetaan toisista. Keskiviivan ylittämistä en minäkään hyväksy, koska se ei ole edes järkevää kuntoajoissa kun on vastaantulevaa liikennettä.

  12. #5742
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maantienässä Katso viesti
    kyllä, kyllä, olen 30 v kuntoajoja järjestänyt , mutta eipä ole tullut mieleen sanoa ajajille että jättäkää 5 m turvaväli toisiiinne.
    Ilmeisesti aika on ajanut vaihtoehdottomuuteen peesauksen suhteen, toki 5m peesiraollakin saa hyötyä, mutta vastuu siitä ketä ja milläetäisyydellä peesaa on peesaajan ja lomittain peesaus tekee vain kasoja.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  13. #5743
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    89
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Joo, mutta paikka ei ollut tuo. Valojärjestelyistä: on mahdollista, että oikealle kääntyville on pallovalo vihreä, nuolivalo sammuksissa, ja suojatietä/pyörätienjatketta ylittäville on samaan aikaan vihreä valo. Vasemmalle kääntyjille tämä sen sijaan ei ole mahdollista, eli säädösten mukaan sellaista risteystä ei saa olla, että vasemmalle kääntyvien nuolivalot eivät olisi käytössä, jos muuta valot ovat käytössä. Eli tuossa mainitsemassasi risteyksessä ei voi olla tilannetta, että vasemmalle Kehä II:lle kääntyvä ja Kehä II:n rampin suojatien ylittävän kevyen liikenteen valo olisivat molemmat vihreitä samaan aikaan.

    Kolarin oikea paikka siis oli Kuitinmäentien ja Länsiväylän (Hangon suuntaan) liittymän risteys Kehä II:n länsipuolella.

    ...eli tämä https://www.google.fi/maps/@60.16992...7i13312!8i6656

  14. #5744
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maantienässä Katso viesti
    kyllä, kyllä, olen 30 v kuntoajoja järjestänyt , mutta eipä ole tullut mieleen sanoa ajajille että jättäkää 5 m turvaväli toisiiinne. Kyllä siinä peesihyöty otetaan toisista. Keskiviivan ylittämistä en minäkään hyväksy, koska se ei ole edes järkevää kuntoajoissa kun on vastaantulevaa liikennettä.
    Niinpä. Tämä juuri on se ristiriita. Kilpa-ajossa ei ole paljon järkeä, jos ei saa peesata, ja kuntoajona homman imu perustuu juuri, niin, imuun. Mutta tieliikennelain näkökulmasta tämä on kyllä aika selvästi väärin: ajetaan yleisillä teillä tieliikennelain vastaisella tavalla.

    Poliisi katsoo hommaa sormien läpi, koska pyöräily on nykyään pop, in ja muotia. Autokilpailuissa vastaavaa ei varmasti hyväksyttäisi yleisillä teillä.

  15. #5745
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    Niinpä. Tämä juuri on se ristiriita. Kilpa-ajossa ei ole paljon järkeä, jos ei saa peesata, ja kuntoajona homman imu perustuu juuri, niin, imuun. Mutta tieliikennelain näkökulmasta tämä on kyllä aika selvästi väärin: ajetaan yleisillä teillä tieliikennelain vastaisella tavalla.

    Poliisi katsoo hommaa sormien läpi, koska pyöräily on nykyään pop, in ja muotia. Autokilpailuissa vastaavaa ei varmasti hyväksyttäisi yleisillä teillä.
    Autokilpailujen takia saadaan suljettua tiet. Jäämme odottamaan sitä päivää jolloin pidemmälle pyöräilytapahtumalle vastavaa oikeus suodaan täällä Suomessa. Edellinen kerta lienee ollut Helsingin olympialaisten maantiekisa, vai onko tietoa onko sen jälkeen kortteliajoja isompiin tapahtumiin saatu vastaavaa?
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  16. #5746
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Autokilpailujen takia saadaan suljettua tiet. Jäämme odottamaan sitä päivää jolloin pidemmälle pyöräilytapahtumalle vastavaa oikeus suodaan täällä Suomessa. Edellinen kerta lienee ollut Helsingin olympialaisten maantiekisa, vai onko tietoa onko sen jälkeen kortteliajoja isompiin tapahtumiin saatu vastaavaa?
    Autokilpailujen takia suljetaan etupäässä jotain Ouninpohjan metsäteitä, ja rajallisia alueita Jyväskylässä. Jos pyöräkisat järjestetään samanlaisissa paikoissa, sulkeminen varmaan järjestyy. 140 km reitin sulkeminen Helsingin ympäristössä koko päiväksi on aika paljon vaikeampi rasti.

  17. #5747
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maantienässä Katso viesti
    kyllä, kyllä, olen 30 v kuntoajoja järjestänyt , mutta eipä ole tullut mieleen sanoa ajajille että jättäkää 5 m turvaväli toisiiinne. Kyllä siinä peesihyöty otetaan toisista.
    Oma kokemus on todella rajallinen, kun olen osallistunut vain yhteen yhteislenkkiin, missä maantietä ajettiin, mutta siinä vetäjä sanoi heti, että hänen lenkillä ei kasoja ajeta vaan on pidettävä turvaväli…

  18. #5748
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    En oo varma, mutta Hesassa ajetut dtm kisat taisivat olla koko alueelta suljetut ja ihan ydinkeskustassa? Oishan tuon voinut järjestää vain toista kaistaa käyttäenkin, eiku..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #5749
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Aina kun formulat ovat ajaneet Helsingissä, on löytynyt tahtoa ja intoa sulkea katuja muulta liikenteeltä - niin taisi käydä kesällä jonkin Neste Oil -tapahtumankin yhteydessä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Oma kokemus on todella rajallinen, kun olen osallistunut vain yhteen yhteislenkkiin,
    Kyse ei olekaan kokemuksen määrästä vaan onko toiminta oikeaa vai väärää - kyllä väärin voi toimia vuosikymmeniä työelämässä, niin miksi ei harrasteessakin.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  20. #5750
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Erään pyöräilijän tarina - väistin autoa ja suistuin asfalttiin. http://www.lapinkansa.fi/kolumnit/va...in-asfalttiin/

    Tasan kaksi viikkoa sitten keskiviikkona ajelin pyörällä töihin vakioreittiäni. Ajan sitä viitisensataa kertaa vuodessa.Lasketellessani Kivikatua saavun yhteen Rovaniemen vaarallisimmista risteyksistä. Se on vaarallinen pyöräilijöille, joten mitään sen hyväksi ei ole tehty.Näen, että Katajarannantietä kolmion takaa tulee valkoinen farmariauto. Sieltä kolmion takaa on vähän huono näkyvyys rautasillalle menevään ja sieltä tulevaan liikenteeseen, joten autoilijat tulevat usein kuikuilemaan toisia autoja pyörätien jatkeelle.

    Autoilijoiden oletus on usein, että pyöräilijä väistää, koska se on pyöräilijälle ehdottomasti paras strategia. Niin säilyy henki.

    Valkoisen farmariauton kuski tekee sen, mitä kenenkään autoilijan ei pitäisi koskaan tehdä: sen lisäksi, että se on tullut väistämisvelvollisuudestaan välittämättä kolmion takaa eteeni, se myös pysähtyy kevyen pyörätien jatkeen päälle.
    Autoilijan toiminta tulee minulle yllätyksenä ja joudun tekemään väistöliikkeen. Yritän ohittaa poikittain edessäni olevan auton sen takaa. Väistöliike on liian raju ja suistun asfalttiin auton takana.Tulen asfalttiin kylki edellä koko 85 kilon painollani. Tajuan heti, että tänään en pääse töihin.

    Pääni iskee asfalttiin seuraavaksi. Kypärä kopsahtaa ja ottaa vastaan iskun niin kuin ei mitään: ”Wau, tätä varten kypärää siis käytetään!”Keuhkoistani on ilmat pihalla. Pyörä on nurin keskellä tietä. Nousen varovasti pystyyn. Kipu on todella kova ja en oikein tiedä mitä tekisin. Valkoinen farmariauto on yhä pysähdyksissä.

    Lähden kävelemään tieltä pois.Valkoinen farmariauto on vieläkin pysähdyksissä. Tässä vaiheessa silminnäkijöitä tulee jo auttamaan ja tajuan heidän neuvoistaan käydä tien laitaan makuulleni.Valkoinen farmariauto lähtee pois ja katoaa liikenteeseen.
    Ambulanssi soitetaan paikalle, mutta poliisit tulevat ensin. He ottavat jotain tietoja ja poistuvat nopeasti. Lääkärikin sattuu paikalle ja sitten lähdemme ambulanssissa pillit vinkuen.Sairaalassa kivut lisääntyvät ja virtsanäytettä antaessani tajuan, että jotain oikeasti rajumpaa on sattunut. Virtsa ei ole keltaista.

    Saan kipulääkettä, paljon. Elimistöni reagoi verenhukkaan ja kipuun menemällä sokkiin. Verenpaine laskee jyrkästi. Syke on jo 29 ja ilmeet vakavoituvat.Syke saadaan nousemaan ja tietokonekuvauksessa näkyy sisäistä verenvuotoa. Kaikkiaan menetin verta litran. Minua pidetään leikkausvalmiudessa vuorokauden. Sairaalassa vietän kolme vuorokautta.

    Seuraavana päivänä luen poliisitiedotteen, jossa kerrotaan, että kaaduin suojatiellä ja että kaaduin ojaan ja unohtaa mainita, että väistämäni auto tuli kolmion takaa.Aika monta virhettä lyhyessä tiedotteessa. Kellonaika oli oikein.
    Lehtien nettisivujen kommenteissa alkaa uhrin syyllistäminen. Parempi olla lukematta.Olin onnekas. Tätä kirjoitan vielä toipilaana, mutta palaan kohta töihin. Minulle ei jää pysyviä vammoja. Näiden kahden viikon aikana on Suomessa kuollut kolme pyöräilijää.

    Pyörän päälle en ole heti nousemassa. Paitsi painajaisissa. En tiedä onko valkoisen farmariauton kuljettaja ilmoittautunut.
    Entisenä opettajana kysyn: mitä sinä opit?
    Tässäkin tapauksessa avainsana on tilannenopeus. Vaikka autoilija pysähtyi väärään paikkaan ei risteysalueelle voi singota semmoisella vauhdilla että ei saa kulkuneuvoaan(oli sitten auto/prätkä tai fillari) pysähtymään jos joku jää eteen.
    Toinen huomio, tutut paikat on yleensä ne vaarallisimmat. Sitä olettaa että tää menee ninkuin aina ennenkin ja sitten tapahtuu jotain yleisestä poikkeavaa eikä siihen olla varauduttu ajatuksellakaan...

  21. #5751
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    hesa
    Viestit
    423
    Onnettomuuksista tieteellisemmin suuren veden takaa

    http://www.npr.org/sections/health-s...re-spiking-too

    But at the end of day, reducing cycling accidents may boil down to something simpler: Making sure that bikers know the rules of the road — and that drivers know how to deal with bikers.

  22. #5752
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    En oo varma, mutta Hesassa ajetut dtm kisat taisivat olla koko alueelta suljetut ja ihan ydinkeskustassa? Oishan tuon voinut järjestää vain toista kaistaa käyttäenkin, eiku..
    DTM-radan pituus taisi olla lähempänä 1,4 kilometriä kuin 140 kilometriä.

  23. #5753
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juipp4 Katso viesti
    Tässäkin tapauksessa avainsana on tilannenopeus. Vaikka autoilija pysähtyi väärään paikkaan ei risteysalueelle voi singota semmoisella vauhdilla että ei saa kulkuneuvoaan(oli sitten auto/prätkä tai fillari) pysähtymään jos joku jää eteen.
    Toinen huomio, tutut paikat on yleensä ne vaarallisimmat. Sitä olettaa että tää menee ninkuin aina ennenkin ja sitten tapahtuu jotain yleisestä poikkeavaa eikä siihen olla varauduttu ajatuksellakaan...
    Tilannenopeus on helppo kritiikin kohde. Täytyy kuitenkin muistaa, että olemme kaikki ihmisiä ja itse kullakin on rajallinen ja vaihteleva kyky havainnoida ympäristöään. Jos joku toimii liikenteessä vaikeasti ennakoitavissa voi seurauksena olla onnettomuus. Tilannenopeutta arvioitaessa ensimmäinen olettama ei voi olla, ettei liikennesääntöjä noudateta. Jos sääntöjä noudatetaan niin kuin pitäisi, niin oikea tilannenopeus voi luonnollisesti olla kovempi.

  24. #5754
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ptaipale Katso viesti
    DTM-radan pituus taisi olla lähempänä 1,4 kilometriä kuin 140 kilometriä.
    Mutta sitä voisi kiertää useammin, suljettu liikenteeltä 08:00 - 20:00, hyvä reitti olisi Esplanadin puiston ympäri Ruotsalaiselta teatterilta eteläistä Amandalle ja pohjoista takaisin. Sirut laskisivat kierroksia ja näyttö kertoisi missä mennään kunkin osallistujan kohdalla jaerikseen kilpasarjan tilanne
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  25. #5755
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    ^^On tuolla eläimiäkin liikenteessä. Sairaskohtauksia ja vaikka mitä muuta vaikeasti ennakoitavaa. Tilannenopeus sen mukaan, ainakin risteysalueilla! Tuossa nyt ei vaan voi polkea eteen jäänyttä autoa kohti risteyksessä niin lujaa ettei ehdi pysähtyä! Jarrut kunnossa?

  26. #5756
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a
    Viestit
    2.746
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Tärinäraitoja epäillään Tour de Helsinki –onnettomuuden syyksi – yksi pyöräilijöistä yhä tajuton
    Tuo tärinäraitojen rakentaminen on mielnkiintoista liikenneturvallisuuden parantamista. Kun parannetaan yhden liikujaryhmän (nuokkuvat autoilijat) liikenneturvallisuutta, niin samalla vaarannetaan kaksipyöräisillä ajavien turvallisuus.

    Eli lyhennetty tarina siitä: kuinka vilkasliikenteisen tien reunalla oleva metrin levyinen pyöräilylle turvallinen piennar saadaan tuhottua:

    Ajoradalle syntyy kulumisuria-> Tehdään säästösyistä uudelleenasfaltointi siten, että pientareen reunaosiin jää puolen metrin levyinen rantu vanhaa, kulunutta ja paskaa keräävää asfalttia -> ajoratamerkintöen maalaamisen yhteydessä jyrsitään 20-30 senttiä leveät tärinäraidat ajoradan reunaviivan ulkopuolelle -> lopputuloksena metrin levyisestä pientareesta sisimmät 20-30 senttiä on tärinäraitaa, seuraava 30 senttiä ajokelpoista, jollei uuden ja vanhan asfaltin vaihettumiskohtaan muodostu railoa tai kynnystä, ja uloin 30-40 cm vanhaa rupuista asfalttia, johon kaikki roskat kerääntyvät. Tämän jälkeen on turvallisinta siirtyä ajoradan puolelle ajamaan?
    "Keep your distance and don't follow me"

  27. #5757
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika A Katso viesti
    Tuo tärinäraitojen rakentaminen on mielnkiintoista liikenneturvallisuuden parantamista. Kun parannetaan yhden liikujaryhmän (nuokkuvat autoilijat) liikenneturvallisuutta, niin samalla vaarannetaan kaksipyöräisillä ajavien turvallisuus.
    Eivät tärinäraitoihin ajaminen aiheuta välittömästi välitöntä kaatumista ja kaiken lisäksi niitä voi tehdä monen laisia - tiemestari saa päättää niistä.
    Lähinnä tulee mieleen perinteinen liukas keli, joka aiheuttaa onnettomuuksia.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  28. #5758
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Ruoholahti just nyt. Paku ajanut pyöräilijän päälle. Näille ei näytä tulevan loppua..

  29. #5759
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Ruoholahti just nyt. Paku ajanut pyöräilijän päälle. Näille ei näytä tulevan loppua..
    Tunti sitten Nurmijärvellä, auto stopin takaa ja pyöräilijä konepellin yli - liikenteen vaarantamisesta epäillään molempia.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  30. #5760
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    346
    Dtm rata oli 3.3km.. Pointti oli siinä, että autoilun takia ydinkeskustaa oli suljettu aika iso osa. Tour de Hki tuskin ajettiin ihan näin pääkallopaikalla?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •