GiantGarminElectrobikeHepha
Sivu 78 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.311 - 2.340 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #2311
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    En tietenkään ole, siksihän minä haluaisinkin sellaisen nähdä.
    Näihin merkkeihin ja osiin tuppaa liittymään aika paljon myös uskomuksia, jotka eivät välttämättä muutu samaa tahtia kuin ne osat kehittyvät.
    Tottakai jokainen varmasti huomaisi eron halvimman ja kalleimman välillä, mutta ei mitenkään välttämättä lähellä toisiaan olevien välillä, vaikka niin haluaisi uskoakin.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  2. #2312
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Näihin merkkeihin ja osiin tuppaa liittymään aika paljon myös uskomuksia, jotka eivät välttämättä muutu samaa tahtia kuin ne osat kehittyvät.
    Esimerkiksi?

  3. #2313
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juipp4 Katso viesti
    Ei kyllä mene näin.
    Kyllä muuten menee. Omassa pyörässä on tuliterä XT-vaihtaja jota ohjaa tuliterä SLX-vipu tuliterällä vaijerilla eli hinta-laatusuhteeltaan suunnilleen paras kokoonpano mitä Shimanolta saa ja säädöt on kohdallaan. Äidin tuhatkunta kilometriä ajetussa pyörässä on Acera-vaihtaja jota ohjaa Altus-vipu, foorumin yleisen käsityksen mukaan ajokelvotonta roskaa. Sokkotestissä väittäisin puhtaasti fiilispohjalta että nuo halpikset on pari hintaluokkaa kalliimmat kuin omat, ne vaihtaa kevyemmin ja muutenkin siistimmin. Omat kyllä vaihtaa ehkä vähän nopeammin ja huomattavasti varmemmin muttei läheskään niin nätisti ja mukavasti.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  4. #2314
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    Kumpi sitten maastokäytössä tärkeämpää? Nätti ja mukava vaihteenvaihto, vai nopeus ja huomattavasti parempi vaihtamisen varmuus?

  5. #2315
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Mistä se muuten johtuu, että jotkut vaihtajat tuntuu hyvinkin jäykiltä?
    Ajoin kerran kaverin fillarilla, Radon jotakin, en muista mitkä vaihteet siinä oli, mutta jotkut paremmat kuitenkin, kun oli parempi pyöräkin. Pyörä tuntui kivalta jne mutta vaihtajat oli ärsyttävän jäykän tuntuiset verrattuna silloisiin Altuksiini.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  6. #2316
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Pyörä tuntui kivalta jne mutta vaihtajat oli ärsyttävän jäykän tuntuiset verrattuna silloisiin Altuksiini.
    Ärsyttävän jäykkä tunnetaan myös nimellä "laatu palikat".. Kalliimmissa vaihteistoissa on käytetty parempia/jäykempiä materiaaleja jolloin tuntumasta tulee jämäkämpi ja vaihteet toimivat kovemmankin paineen alla kuin kellon koneisto..
    The end of the road is just the beginning...

  7. #2317
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^
    Joo, pitää varmaan paikkansa. Olihan nuo minun Altukset parikin kertaa säädettävä kun jostain syystä löystyivät tms. kun oli jonkun aikaa ajellut, mutta säädön jlk taas asettuivat, mutta oli ne tosi kepeät vaihtaa, mikä oli varsinkin usein vaihteita vaihtaessa maaston paljon vaihdellessa mukava, mutta on siinä varmaan perää, että, jotta ne toimivat varmasti täytyy niiden olla vähän jämäkämpää tekoa.
    Ei muuten ollut Radon se kaverin pyörä millä ajoin, vaikka sellainenkin seurueessamme oli, vaan Cube, vaikka eipä sillä tämän asian kannalta ole merkitystä, pätee yhtälailla kaikkiin pyöriin nämä vaihteiden eroavaisuudet.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  8. #2318
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Kyllä muuten menee. Omassa pyörässä on tuliterä XT-vaihtaja jota ohjaa tuliterä SLX-vipu tuliterällä vaijerilla eli hinta-laatusuhteeltaan suunnilleen paras kokoonpano mitä Shimanolta saa ja säädöt on kohdallaan. Äidin tuhatkunta kilometriä ajetussa pyörässä on Acera-vaihtaja jota ohjaa Altus-vipu, foorumin yleisen käsityksen mukaan ajokelvotonta roskaa. Sokkotestissä väittäisin puhtaasti fiilispohjalta että nuo halpikset on pari hintaluokkaa kalliimmat kuin omat, ne vaihtaa kevyemmin ja muutenkin siistimmin. Omat kyllä vaihtaa ehkä vähän nopeammin ja huomattavasti varmemmin muttei läheskään niin nätisti ja mukavasti.
    Kyllähän nuo acerat ja altukset asiansa ajaa kun rullaillaan pyöräteitä, mutta kun moisilla lähdetään kiipeemään jotain lähes pystysuoraa kallioseinämää ylös niin ymmärtää miksi ne ovat siinä kohtaa sitä foorumin lyttäämää käyttökeovotonta roskaa..
    The end of the road is just the beginning...

  9. #2319
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Mä olen kyllä niin ilonen tosta uudesta fillarista, se on mainio, ihanan pirteän värinen (kirkkaan sininen, punaisilla ja mustilla yksityiskohdilla), Deorea on tuossa vaihteet, mutta eniten tykkään tuosta kivasti muotoillusta rungosta taivutettuine yläputkineen, mikä tekee siitä vähän omannäköisensä, on se mainio, hymyilyttämään alkaa aina sitä vilkaistessa. Ihanaa kun on taas maasturi.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  10. #2320
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Olihan nuo minun Altukset parikin kertaa säädettävä kun jostain syystä löystyivät tms. kun oli jonkun aikaa ajellut, mutta säädön jlk taas asettuivat,
    On ihan normaalia, että alkuun uudet vaijerit venyy hieman ja joutuu säätämään.. Se ei niinkään liity vaihteiston laatuun..
    The end of the road is just the beginning...

  11. #2321
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Jousituksen pieniin kysymyksiin palatakseni, tuossa taannoin kun otin keulasta bottomless tokenit pois niin täytyy todeta että ne tosiaan toimii. Minulla ne vaan toimi ihan liian hyvin.

    Ymmärrän kyllä että joku isompi kaveri saattaa niitä lyhytjoustoisessa keulassa tarvita mutta tällainen vinkuheinä kiroaa jo sitä keulan luonnollistakin progressiota puhumattakaan että sitä olisi vielä erikseen lisätty, nyt on paineita lähinnä säälittävät 60 psi (63 kg ja kevyemmille kuskeille on ohjearvona 70-90 psi ja minä painan kesävarusteissa suunnilleen sen) enkä ole vieläkään saanut sitä pohjaamaan. Epäilen vähän että lähtee koko härveli hanskasta ennen kuin se onnistuu, minun taidoilla jäykkäperästä loppuu takapään ominaisuudet mikä varsin tehokkaasti rajoittaa sitä vauhdilla pahoihin paikkoihin ajoa.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  12. #2322
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    On ihan normaalia, että alkuun uudet vaijerit venyy hieman ja joutuu säätämään.. Se ei niinkään liity vaihteiston laatuun..
    Joo, varmaan, mutta jos se olisi jatkunut, olisin joutunut miettimään vaijerinvaihtoa. En tosin kerennyt pidemmälle seuraamaan, kun joku muu halusi päästä vastahuollettua pyörää testailemaan niin en tiedä kuinka olis käynyt.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  13. #2323
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Näihin merkkeihin ja osiin tuppaa liittymään aika paljon myös uskomuksia, jotka eivät välttämättä muutu samaa tahtia kuin ne osat kehittyvät.
    Niin osasitko Nana antaa tästä väitteessi esimerkkejä vai unohtuiko se tahallaan vaihtaessasi aihetta vaihtajaiin?

  14. #2324
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Ihan tarkoituksella jäi vastaamatta, kun tuntuu menneen nyt joku pätemisvaihde sinulla päälle, kamala tarve päästä pätemään.
    Samalla sitten annoit itse esimerkinkin aiheesta, kun sanoin, ettei lähellä toisiaan olevista keuloista välttämättä sokkotestissä eroja löytäisi sinä väität, ettei tämä pidä paikkaansa, vaikket ole sokkotestejä tehnyt sen enempää kuin minäkään, etkä siten voi tulostakaan tietää.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  15. #2325
    Liittynyt
    02/2015
    Viestit
    245
    Tarkoitukseni oli kitkeä perusteettomia väitteitä asiaan liittyen.
    Kun nyt näyttää olevan kauhea tarve antaa neuvoja/suosituksia joita et saa kysyessä perusteltua.
    Ei tässä muuta. Ei ole henk kohtaista.

  16. #2326
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Jousituksen pienet kysymykset

    Kieltämättä on välillä melko huvittavaa seurailla tällaisella vaatimattomalla viiden vuoden ja joidenkin kymmenien tuhansien kilometrien kokemuksella, kun foorumilla lauotaan melko itsevarmoja väitteitä "olen kokeillut tätä hinnat alkaen -palikkaa ja tätä joka maksoi vähän enemmän, ei niissä eroja ole" heti kun on päästy vähän harrastuksen alkuun. Toki ihan arvokkaita mielipiteitä nekin, mutta toivottavasti myös lukijoilla pysyy jonkinlainen järkevä lähdekritiikkiasetus päällä näitä suosituksia lukiessa.

    Oman kokemuksen mukaan eri tyyppisillä, erilaisilla toleransseilla rakennetuilla ja erilailla hinnoitelluilla palikoilla yllättäen on eroa. On kuitenkin ihan eri asia määritellä palikoiden ominaisuuseroja ja omaa tarvetta. Minkälaista suorituskykyä se oma ajaminen vaatii kalustolta ja mihin se saturaatiopiste lopulta asettuu, jonka jälkeen erot hukkuvat kun niitä ei edes ikinä päästä kokemaan. Hyvänä esimerkkinä Greycapin sivuama ajajan painon merkitys esimerkiksi joustokeulaa valikoitaessa. Keulan vaimentimen toiminta ja rakenteellinen tukevuus näyttäytyvät vähän eri valossa kun kuskin paino muuttuu vaikka 60 kilosta 90 kiloon.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  17. #2327
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Jousituksen pieniin kysymyksiin palatakseni, tuossa taannoin kun otin keulasta bottomless tokenit pois niin täytyy todeta että ne tosiaan toimii. Minulla ne vaan toimi ihan liian hyvin.

    Ymmärrän kyllä että joku isompi kaveri saattaa niitä lyhytjoustoisessa keulassa tarvita mutta tällainen vinkuheinä kiroaa jo sitä keulan luonnollistakin progressiota puhumattakaan että sitä olisi vielä erikseen lisätty, nyt on paineita lähinnä säälittävät 60 psi (63 kg ja kevyemmille kuskeille on ohjearvona 70-90 psi ja minä painan kesävarusteissa suunnilleen sen) enkä ole vieläkään saanut sitä pohjaamaan. Epäilen vähän että lähtee koko härveli hanskasta ennen kuin se onnistuu, minun taidoilla jäykkäperästä loppuu takapään ominaisuudet mikä varsin tehokkaasti rajoittaa sitä vauhdilla pahoihin paikkoihin ajoa.
    Jos ei pohjaa ajaessa kovemmissakaan osumissa, niin voisi olla syytä säädellä sekä nopeaa, että hidasta sisäänvaimennusta vähemmäksi tai tarvittaessa vaikka vaihtaa notkeammat öljyt vaimennukseen. Tulisi myös herkkyyttä lisää. Mulla parin kokeilun jäljiltä alkaa giant käyttää kaikki 6" joustoa myös suhteellisen loivissa heitoissa, sietäen kuitenkin varsin hyvin kovemmat tällit riittävän nopean vaimennuksen ansiosta. Joskin nyt perässä on herkkyyttä liikaakin, mutta sen verta lähellä ettei viitsi kesken leikin iskaria aukoa.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  18. #2328
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juipp4 Katso viesti
    Kun nyt näyttää olevan kauhea tarve antaa neuvoja/suosituksia joita et saa kysyessä perusteltua.
    No siis niillähän puolet tästä foorumista pyörii, yleensä vaan niin päin että siinä missä Nana sanoo "ihan hyvä se on" niin yleensä sanotaan "se on ihan paska" eikä kukaan kyseenalaista jälkimmäistä. Syytä tähän en tiedä, tiettyjä asioita vaan saa haukkua ilman mitään kokemuspohjaa koska on yleisesti hyväksytty fakta että ne on huonoja.

    Otetaan nyt esimerkkinä, jousitustopicissa kun ollaan, yleisesti surkeana pidetty RockShoxin TurnKey-vaimennus. Onko se huono, onko oikeasti? Huonous ei ainakaan itsellä ole näkynyt sen noin 12000 km aikana mitä olen sellaisella varustetuilla pyörillä ajanut - myönnetään, olen kevyt kuski ja käyttökin on melko kevyttä mutta silti. Se toimii aivan hyvin peruskäytössä. Tilanne muuttuu varmasti paljon kun aletaan ajaa isoa kovaa pahoista paikoista mutta se ei tee siitä absoluuttisen huonoa, vain sopimattoman kovaan käyttöön. Eihän kukaan väitä että tavallinen vitossarjan Bemarikaan olisi huono auto, päinvastoin, vaikka se on toivottoman tuolla puolen jos pääasiallinen käyttötarkoitus on offroad tai rata-ajo.

    Sitten on tämä "fakta" että Reba on eka keula jolla tekee jotain. Asia saattoi olla näin silloin kun muu valikoima oli osastoa Dart & Tora mutta eipä tuo nykyinen paljon tunnu Reconista, kokemusta on sekä Silveristä että Goldista, eroavan. Sisäänpäinvaimennuksella on toki puolensa mutta useimmiten sekin on omassa käytössä pidettävä täysin auki yllämainituista syistä johtuen ja samat jatkohuomiot kuin yllä pätevät tähänkin. Jos käyttötarkoitus on mallia "tarvitsen pyörän koulu/työmatkoihin ja ajan joskus hiekkateitä" kuten usein on, siihen riittää ihan mikä tahansa edes jonkunlaisella paluuvaimennuksella varustettu keula. Jopa kierrejouselliset jotka on vieläpä vähemmän harrastuneelle käyttäjälle helpompia koska toiminta on sama oli sitten 25 astetta pakkasta tai saman verran hellettä.

    Noin niin kuin yleisesti sanoen, kaikki foorumilla annetut suositukset on suunnattu lähinnä sellaisille jotka käy kotona vessassa, syömässä ja nukkumassa, kaikki muu aika ajetaan ja ajetaan muuten kovaa. Useimmiten unohtuu se tavallisen käyttäjän tarve ja ihmisellä ostatetaan kahden tonnin pyörä vaikka se 699€ maksava malli olisi ollut täysin riittävä. Sitten niille huippuosille ei ikinä tule käyttöä jossa niiden ominaisuuksista tulisi hyödynnettyä edes puolet mutta sellaiset pitää olla koska muut on ihan paskoja ja jokainen joka muuta väittää on automaattisesti väärässä. Jopa ne jotka on itse asiassa molempia vaihtoehtoja kokeilleet koska väärä lopputulos, väärin kokeiltu.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  19. #2329
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Noin niin kuin yleisesti sanoen, kaikki foorumilla annetut suositukset on suunnattu lähinnä sellaisille jotka käy kotona vessassa, syömässä ja nukkumassa, kaikki muu aika ajetaan ja ajetaan muuten kovaa. Useimmiten unohtuu se tavallisen käyttäjän tarve ja ihmisellä ostatetaan kahden tonnin pyörä vaikka se 699€ maksava malli olisi ollut täysin riittävä. Sitten niille huippuosille ei ikinä tule käyttöä jossa niiden ominaisuuksista tulisi hyödynnettyä edes puolet mutta sellaiset pitää olla koska muut on ihan paskoja ja jokainen joka muuta väittää on automaattisesti väärässä. Jopa ne jotka on itse asiassa molempia vaihtoehtoja kokeilleet koska väärä lopputulos, väärin kokeiltu.
    Samaa mieltä, tosin kovat kuskithan hoitaa nuo vessahommatkin lenkillä.
    Ja joskus vois olla ihan mielenkiintoista pistää noita kovimpia foorumiasiantuntijoita virallisesti järjestettyyn sokkotestiin, varsinkin jousituksen osalta. Siis miten hyvin ne iskareiden pikkuerot tulisikaan selville kun ei olisi hajuakaan kenen valmistajan palikat olisi alla.

  20. #2330
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    398
    Sanokaas, löytyykö vuoden 2014 Rockshox SID XX:stä sisäänpäinvaimennuksen säätöä? Keulassa vaimennuspatruunan ja Xloc -lukituksen päällä on joku ruuvi, josta olin lukevinani, että sillä saisi säädettyä sisäänvaimennusta, mutta jostain kumman syystä en saanut mitään kuusiokoloavainta siihen sopimaan.

  21. #2331
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Vuoden 2013 SID XX:n XLocissa on säätörulla jolla voi hienosäätää sen lukon kynnyksen sopivaksi. Eli miten kova sisään tuleva isku pitää olla että lukko päästää sen läpi. Periaatteessa siis kyse on sisäänpäinvaimennuksen säädöstä, mutta ei siinä perinteisessä merkityksessä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  22. #2332
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Minua häiritsee tuollainen toisten sanomisten mielivaltainen vääntely ja oman mielen mukaan tulkinta ja suoranainen kammo kaikkea totutusta mielipiteestä poikkeavaa kohtaan.
    Esim. kun sanon, että olisi mielenkiintoista nähdä sokkotestiä keuloista, sillä voihan olla, ettei lähellä toisiaan olevia keuloja sokkona testattaessa niiden järjestys niin selvä olisikaan.
    Sehän on tietysti suomeksi yhtä kuin "kaikkien pitää ostaa halvin mahdollinen keula, koska sokkotestin, jota ei koskaan tehty, mukaan hieman paremmat, eikä varsinkaan paljon paremmat keulat ole mistään kotoisin, eikä niitä siksi pidä ostaa." Eikö vain?
    Minun mielestäni, jos sanotaan, että järjestys voisi olla erilainenkin jätetään avoimeksi kumpi se olisi, mutta jo se on monille selvästi liikaa ja oikeuttaa väittämään tätä tyyliin neuvoksi, tai paremminkin käskyksi ostaa halvin Suntour kuukauden Alppivaellukselle.

    Mutta ei tätä foorumia tarvitse kovin pitkään lukea, että vastaavaan törmää, sinänsä outoa, etten ole ulkomaisilla ainakaan toistaiseksi vastaavaan törmännyt. Liekö sitten kotimaisen peppusilmä edellä kulkevan ajokulttuurimme heijastuma täällä foorumilla.
    Onneksi sentään täälläkin siitä huolimatta on myös niitä, kuten esim. yllä Greycap ja Miku80, jotka viitsivät ilmaista mielipiteensä asiallisesti.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  23. #2333
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Pätkiikö muilla foorumi? Katkesi kertaalleen kesken viestin kirjoituksen ja nytkin näkyi vain osa viesteistä, latautuu sivu vain osittain. Noh, enpä nyt ehtisikään pitkään lueskella.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  24. #2334
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Jos ei pohjaa ajaessa kovemmissakaan osumissa, niin voisi olla syytä säädellä sekä nopeaa, että hidasta sisäänvaimennusta vähemmäksi tai tarvittaessa vaikka vaihtaa notkeammat öljyt vaimennukseen. Tulisi myös herkkyyttä lisää.
    No kun vaimennus (se ainoa mikä Reba RL:stä löytyy) on jo täysin auki. Kyllähän tuon varmaan saisi pohjaamaan ajamalla johonkin tosi isoon tälliin kovaa mutta sekunnin murto-osaa myöhemmin lähtisi koko komeus hätäisesti lepikkoon kun jäykkä takapää osuisi siihen samaan pattiin. En lähde kokeilemaan.

    Sehän tuossa on sinänsä ongelmana että jos paineet laittaa ns. tarpeeksi alas, nytkin ollaan jo siinä rajoilla ellei vähän ohikin, niin sagia alkaa tulla tarpeettoman paljon. Tokihan se on ilmakeulan ominaisuus mutta ärsyttävä silti, pitäisi saada sitä kantavuutta alkumatkalle enemmän ettei 90 mm keula sukeltaisi kolmea senttiä heti kun nousee polkimille seisomaan. Pitäisi vissiin vaihtaa RLT-mallin vaimennin että saisi sen lukituksen säädön tai sitten vaan pärjäillä asian kanssa.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  25. #2335
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    No kun vaimennus (se ainoa mikä Reba RL:stä löytyy) on jo täysin auki. Kyllähän tuon varmaan saisi pohjaamaan ajamalla johonkin tosi isoon tälliin kovaa mutta sekunnin murto-osaa myöhemmin lähtisi koko komeus hätäisesti lepikkoon kun jäykkä takapää osuisi siihen samaan pattiin. En lähde kokeilemaan.

    Sehän tuossa on sinänsä ongelmana että jos paineet laittaa ns. tarpeeksi alas, nytkin ollaan jo siinä rajoilla ellei vähän ohikin, niin sagia alkaa tulla tarpeettoman paljon. Tokihan se on ilmakeulan ominaisuus mutta ärsyttävä silti, pitäisi saada sitä kantavuutta alkumatkalle enemmän ettei 90 mm keula sukeltaisi kolmea senttiä heti kun nousee polkimille seisomaan. Pitäisi vissiin vaihtaa RLT-mallin vaimennin että saisi sen lukituksen säädön tai sitten vaan pärjäillä asian kanssa.
    Vaihda/vaihdata seuraavassa keulahuollossa notkeammat öljyt vaimennuspuolelle.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  26. #2336
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Jos joku ei rebassa tai sidissä bottomless tokeneita tarvitse niin vaihtaisin erittäin mielelläni tuollaisen normi ilmapuolen korkin bottomless tokeneita syövään korkkiin. Itse taas progressiivisuutta haluaisin yhden tokenin verran lisää. Pienemmillä paineilla keula toimii herkästi, mutta pohjaa hieman liian helposti. Yhden tokenin lisäämällä voisi saada halutun progressiivisuuden jo pienemmillä paineilla.
    Respect is not given, it is taken.

  27. #2337
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juu-zo Katso viesti
    Jos joku ei rebassa tai sidissä bottomless tokeneita tarvitse niin vaihtaisin erittäin mielelläni tuollaisen normi ilmapuolen korkin bottomless tokeneita syövään korkkiin. Itse taas progressiivisuutta haluaisin yhden tokenin verran lisää. Pienemmillä paineilla keula toimii herkästi, mutta pohjaa hieman liian helposti. Yhden tokenin lisäämällä voisi saada halutun progressiivisuuden jo pienemmillä paineilla.
    Tuo korkkiko se on se sopivuuden salaisuus?
    Mihin keulaan meinasit laittaa?

    Itselläni on Recon Silver TK ja pohdin josko progression lisääminen parantaisia säädettävyyttä.


    Edit:
    Itse itselleni vastaten: näköjään melko erilaisia konstruktioita noiden ilmajousien rakenteessa mallisarjojen välillä ja yhteistekijä "Solo Air" viitannee lähinnä tuohon yhdestä venttiilistä täyttöön. Ei siis tarvinne haaveilla noiden tokenien sopivuudesta Recon Silveriin..
    t3mppu muokkasi tätä : 24.08.2015 at 10.54

  28. #2338
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Sopivuus tosiaan sid, reba, rs1, bluto ja argyle rct solo air malleihin joissa 32mm liukuputket. Niissä tuo korkki on siis vaihdettavissa.
    2015 malleissa nuo siis tulevat automaattisesti, mutta itsellä 2014 reba rl joka on vielä ilmeisesti oem malli joten siinä ei tuota sisäpuolista kierrettä tokeneille ole.
    Respect is not given, it is taken.

  29. #2339
    Fox rl120mm-10 pitäs päivittää johonki parempaan.. Minkälaisia ehotuksia saadaan? kuski 75kg ja perinteistä juurakko polkua ja jotain pieniä hyppyjä välillä..
    runko Giant Anthem ALUXX 26" (-14).

  30. #2340
    Mikä nykyisessä keulassa on vikana? Tuohon vaan uudet liukuholkit ja simmitys. Eri asia, jos putkissa on pahaa kulumaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •