GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 29 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #841
    sledgehammer Guest
    Mä oon jättänyt painetta sen verran, että kumi on muodossaan, kun poistan sen kalvon. Ehkä joku 1,5-2bar. Se on silloin helppo keskittääkin. Sitten oon rullaillut sitä vähän lattialla ja sen jälkeen 9bar ja lenkille. Alkuun varovaisesti, että ottaa varmasti hyvin kiinni. Irroitusta varten kannattaa pakata yksi kappale rengasmuoveja mukaan. Voi olla muuten tosi m*lkku irroittaa tien poskessa. Irroittaessa kannattaa kaivaa se valkoinen liimaosa irti vanteesta. Sen jälkeen se kyllä tulee nätisti pois pienellä voimankäytöllä. Vanne jää sopivasti vielä sen verran tahmeaksi, että varatuubi puraisee siihen riittävästi kiinni.

    Sent from my SM-T315 using Tapatalk

  2. #842
    Liittynyt
    07/2000
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Nyt tarvitaan uudet tuubit...Ultremo takana on ihan tasainen ja täynnä viiltoja. Tänään lenkillä sitten pari reikää, mutta litku paikkasi onneksi. Sprinterit on ilmeisesti järkivalinta. Kertokaas kokeneemmat millä sitä liimaa kannattaa yrittää poista kuituvanteelta? Asetoni vai? Ajattelin laittaa uudet tuubit teipillä.

    Asetoni on tehokkaan varma, mutta usein jopa turhan järeää tavaraa. Käytän tähän hommaan sitruunapohjaista rasvan- ja liimanpoistajaa. Sillä voi puhdistaa myös vaatteissa olevat tahrat tai kädet remontin jälkeen. Kaverini käyttävät tätä telakalla histaussauman puhdistukseen ja mattoasennukessa liimajämien siivoamiseen. Samanlaista tavaraa myydään auton jarrulevyjen puhdistukseen (Motonet, Biltema, Clasu).

  3. #843
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    ...hmm... lähtisiköhän ketjuistakin lika miten hyvin ed. "liimanpoistajalla"

    J.k. Siirryin, btw, tuubeista takaisin avorenkaisiin, tosin vain kokeiluna, tällä ajokaudella. Ja huomasin heti, että kun olin tottunut tuubien tietynlaiseen "helppouteen" (etenkin viime vuosina teipin kanssa), niin jonkin verran oli jopa "tuskaista" äheltää avorenkaiden asennusten parissa (...kun ei ollut peukalossa vääntövoimaa). Viimeksi ajelin avoilla 2000-luvun alussa, joten oli "avotekniikkakin" päässyt vähän unohtumaan...
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  4. #844
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Eka tuubi asennettu ilmeisesti onnistuneesti ️ vähän sai äheltää ja tenniskyynärpää tykkää...Iso kiitos neuvoista! Nyt testaan..


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  5. #845
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Seuraavaksi kulutustestissä maantiepyörän alla Contin Attack Comp + Force Comp -parivaljakko.
    ...ja 960km myöhemmin Force Compista meni märällä lenkillä jotain kulutuspinnan läpi viistosti. R.I.P. Pari kilometria joutua taluttamaan tuon takia. Mihin lie litkut hävinneet, laitoin sitä silloin alle 2kk sitten eikä se ole vielä voinut oikein vanhuuttaan kuivua. Reiästä sitä ei oikein tullut enkä löytänyt roiskeita esim. pyörän rungosta. Periaatteessa on mahdollista etten kuullut sateessa ensimmäisiä suhinoita ja litku peseytyi märästä renkaasta ja pyörästä ajon aikana. Tai sitten se on ehtinyt sitoutua jotenkin sinne renkaan sisälle. Ei jaksa tehdä ruumiinavausta.

    Nyt heräsi vähän uskoa siihen, että jotkut tuubit saattaa olla oikeasti käsin tehtyjä. Schwalbe One 24mm meni suoraan paketista kehälle venymään ilman mitään ähellystä. Aikaisemmin on kaikki uudet tuubit vaatineet ainakin vartin jumpan, tämä meni heittämällä. Sietämättömän helppoa, ei syntynyt edes mitään onnistumisen elämystä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  6. #846
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Highlander millä poistit liimat? Olisi tarkoitus myös vaihtaa uutta tuubia FFWD kehälle, mutta mietityttää et mitenkä toi lakkakerros tykkää tujummista myrkyistä.

    Munamankelin linkkaama tuote on varmasti hyvä, mutta melko tyyristä postikuluineen...

  7. #847
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Xyleenillä lähtee liimat mutta ei vahingoita kiekkoa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #848
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.162
    Mutta lähteekö sillä myös terveys?

  9. #849
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.162
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munamankeli Katso viesti
    Asetoni on tehokkaan varma, mutta usein jopa turhan järeää tavaraa. Käytän tähän hommaan sitruunapohjaista rasvan- ja liimanpoistajaa. Sillä voi puhdistaa myös vaatteissa olevat tahrat tai kädet remontin jälkeen. Kaverini käyttävät tätä telakalla histaussauman puhdistukseen ja mattoasennukessa liimajämien siivoamiseen. Samanlaista tavaraa myydään auton jarrulevyjen puhdistukseen (Motonet, Biltema, Clasu).
    Tästäkin olen lukenut varoituksia. Siis nimenomaan 3m:n citrus cleaneristä. Tehokasta kyllä ja ostin sitä itsekin, kun kontaktimuovista jääneet liimajämät eivät muilla irronneet pyörän rungosta. Puhdistin sillä myös takapakkaa irroittamatta sitä ja jälkikäteen olen huomannut pieniä muun pinnan väristä aavistuksen poikkeavia laikkuja mattapintaisen harmaan kuitukehän pinnalla. Olen jäänyt miettimään tulivatko silloin siitä sitruscleaner spraysta. Huuhtelin kyllä toki silloin pyörän pesun jälkeen vedellä.
    Parhaiten mieleen jäänyt varoitus 3m sitrus cleaneristä on kuitenkin keskustelupalstalta lukemani "jopa virolaiset raksamiehet käyttää hengityssuojainta sitä käyttäessään"

  10. #850
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Ajoin syksyn ja kevään Contin Sprinter Gatorskineillä ja nyt kesän on alla ollut Contin GP 4000 S kakkoset. Huomattava ero rullaavuudessa ja mukavuudessa jälkimmäisten hyväksi.

    Mitkä mahtaisivat olla hyvät harjoitusrenkaat huonopintaisille teille? Eli saisi rullata kohtuullisesti ja kestää hyvin (siis että eivät puhkeaisi helpolla). Painotus jälkimmäisellä ominaisuudella. 22mm täytyy laittaa, koska Roseen ei valitettavasti mahdu taakse 25 millinen.
    twitter: @Myrkkykieli

  11. #851
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Highlander millä poistit liimat? Olisi tarkoitus myös vaihtaa uutta tuubia FFWD kehälle, mutta mietityttää et mitenkä toi lakkakerros tykkää tujummista myrkyistä.

    Munamankelin linkkaama tuote on varmasti hyvä, mutta melko tyyristä postikuluineen...
    Joo siis mainitulla ksyleenillä. Olihan se melko vahvaa tavaraa hengitettäväksi, mutta eipä sitä paljon tarvitse haistella tuolla yllämainitulla kikalla. Enkä kyllä jaksa muutenkaan huolestua näistä kun kaiken maailman hiukkasia ym. tulee imettyä keuhkoihin pyöräillessäkin. Eri asia jos vaikka tuon ksyleenin kanssa joutuisi pelaamaan päivittäin. Nimimerkillä entinen tupakoitsija...jaa niin meinasin unohtaa, että edelleen pilaan keuhkojani mutta höyryttelemällä
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  12. #852
    sledgehammer Guest
    Ajoin syksyn ja kevään Contin Sprinter Gatorskineillä ja nyt kesän on alla ollut Contin GP 4000 S kakkoset. Huomattava ero rullaavuudessa ja mukavuudessa jälkimmäisten hyväksi.
    Onko sun huonot tiet vain huonoja pinnaltaan, vai onko sora ja muu skeida ongelmana? Kokeile ihan normi sprintteriä. Mun mielestä kestävät ihan ihmeen hyvin ja rullaavuudessa ei kyllä oo mitään eroa esimerkiksi Competitioniin. Ei oo hinnan kiroissa. Sain rakennettua itselle pikku patentin juomapullotelineeseen, nyt kulkee varatuubikin helposti mukana. Vaikka teippaankin tuubit, niin varatuubiin oon vetänyt kerroksen liimaa. Ottaa sitten tarvittaessa kivasti kiinni. Onneks ei oo tarvinnut tänä kesänä kuin kerran.

  13. #853
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Onko sun huonot tiet vain huonoja pinnaltaan, vai onko sora ja muu skeida ongelmana? Kokeile ihan normi sprintteriä......
    Lähinnä ajattelin parempaa pistosuojausta syksylle ja talven ulkomaan ajoihin. Etenkin jälkimmäisessä rengasongelmat ankeampia kun ei voi soittaa vaimolle kotiin... Toki varatuubi on yleensä mukana. Lähinnä siis varmuuden maksimointia, eipä noilla nykyisilläkään rengasrikot ole olleet ongelmana.

    Nykyisistä GP4000S 2:sista alkaa takaa paistaa kudos nyt hieman vajaan 2000km jälkeen. Hyllyssä on varalla juurikin tuollainen normi sprintteri, jonka vaihdan tilalle. Myöhemmin sitten jotain muuta jos löytyy "varmempaa".

    Onko muuten mikä contin tuubi kuvassa? Näyttää menevän kohtuu pieneen tilaan.
    twitter: @Myrkkykieli

  14. #854
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    ....Näyttää menevän kohtuu pieneen tilaan.
    Vaikka en Tufon tuubeista tykkää yhtään, niin Tufo S3 <215g on siitä kiva, että menee todella pieneen tilaan. Varatuubeina ovatkin saaneet palvella.

  15. #855
    sledgehammer Guest
    Competition tuo taisi olla. Sprintteri siellä nyt on ja sekin meni ihan nätisti samalle paikalle. Mulla on semmoset avattavat nippusiteet tuossa, millä kiinnitän tuubin satulan ja pullotelineen väliin. Sinne väliin sai kätevästi myös rengasmuovin ja tarvittaessa pari kuusiokoloavaintakin.

    Sent from my SM-T315 using Tapatalk

  16. #856
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Täytyy ottaa osaa pääkaupunkiseutulaisten puolesta näissä rengasasioissa. Ei mennyt kahta viikkoakaan että seuraavasta takatuubista tuli entinen. Sitä edellinen laukesi Helsingissä ja tähän viimeisimpään tuli joko Porvoon kuntoajossa tai pääkaupunkiseudulla lenkillä keskelle kulutuspintaa syvän näköinen vekki, joka päästi tänään ilmaa läpi täällä kotoisemmissa maisemissa. Huoh, 400km kesti Schwalbe One tällä kertaa. Jos/kun jatkossa tulee ajettua lenkkejä pääkaupunkiseudulla täytyy ottaa treenikiekot tai jotkut melkein loppuunajetut tuubit alle, vähän syö miestä kun melkein sisäänajettu kumi muuttuu roskiskamaksi. Tällä kertaa litku pelasti kuitenkin kotiin.

    Vähän houkuttaisi downgreidata Contin Sprinteriin kun niitä saisi kolme kahden Onen hinnalla ja teipit kaupan päälle, mutta nuo Onet on toisaalta ajotuntumaltaan mielestäni aivan erinomaiset.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  17. #857
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    ^25mm Sprintereillä nyt rapiat 1300km ilman puhkeamista. Pinnoiltaan myös hyvässä kunnossa.

  18. #858
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Highlander millä poistit liimat? Olisi tarkoitus myös vaihtaa uutta tuubia FFWD kehälle, mutta mietityttää et mitenkä toi lakkakerros tykkää tujummista myrkyistä.

    Munamankelin linkkaama tuote on varmasti hyvä, mutta melko tyyristä postikuluineen...
    Mineraalitärpätillä lähtee. Ei vaurioita FFWD:n clear coattia. Ei kallista.

  19. #859
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Contin competitioneista meni asfalttireiän takia sisuri puhki, mutta ulkokumi täysin ehjä. Luulin ettei tälläin voisi tapahtua tuubeissa. Sprintteri tulossa tilalle kun piti jotakin saada nopeaa tilalle.

  20. #860
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Eikö litku auttanut?

  21. #861
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Koitin tien päällä tunkea litkua sisään huonolla menestyksellä. Aattelin, että venttiilin juuresta olisi revennyt sisuri kun puhalsi ilmat ulos niiltä kohti ja litkut tuuppasi ulos sitä mukaa venttiiliä pitkin vanteen aukosta, kun sain puserrettua sisälle. Nyt kun tuubin repi irti en ymmärrä mistä se pääsi sen litkun tuuppaan läpi kun litkusta ei ole jäänyt jälkiä. Venttiilin jatkopala oli tukevasti kiinni ja olin sähköteippiäki kietonu venttiilin ympärille. Saatto olla käyttäjävirhekin kun ensimmäistä kertaa tuubi puhkesi tien päällä.

    Täytyykin kokeila vielä kotona jos tuota saisi Tufon litkulla paikattua.
    JohannesP muokkasi tätä : 19.08.2015 at 13.25

  22. #862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Koitin tien päällä tunkea litkua sisään huonolla menestyksellä. Aattelin, että venttiilin juuresta olisi revennyt sisuri kun puhalsi ilmat ulos niiltä kohti ja litkut tuuppasi ulos sitä mukaa venttiiliä pitkin vanteen aukosta, kun sain puserrettua sisälle. Nyt kun tuubin repi irti en ymmärrä mistä se pääsi sen litkun tuuppaan läpi kun ulkonäöllisesti tuubi on kuin uusi. Venttiilin jatkopala oli tukevasti kiinni ja olin sähköteippiäki kietonu venttiilin ympärille. Saatto olla käyttäjävirhekin kun ensimmäistä kertaa tuubi puhkesi tien päällä.

    Täytyykin kokeila vielä kotona jos tuota saisi Tufon litkulla paikattua.
    Contin competitionilla saman tyyppinen kokemus! En tosin ehtinyt analysoida tuubia tarkemmin kun puhkeaminen tapahtui triathlon-kilpailuissa ja jätin puhjenneen renkaan katsojalla. Vaahdot tuli läpi venttiilin juuresta sisäpuolelta. Renkaalla oli ajettu yhteensä 70 kilsaa joten tuli miellyttävän hintaiset kilometrit! Mitään kolahdusta/vastaavaa en huomannut ennen puhkeamista.

  23. #863
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Venttiilin jatkopala oli tukevasti kiinni ja olin sähköteippiäki kietonu venttiilin ympärille.
    On muuten tärkeä seikka, että jatkopala on kunnolla kiinni. Mulle kävi niin, että jatko oli paljon löysemmin kuin venttiilin pää, ja kun sitten yritin tien päällä irrottaa sitä päätä, niin ainoastaan venttiilin jatko kiertyi auki. Ja eihän siinä mitään pihtejä ollut tietenkään mukana. Sormilla ei saanut pidettyä kiinni riittävän tiukasti, että olisin saanut sen pään irti. Joten sitten koko jatko irti ja sain sen päänkin sitten irti kun oli kaksi niitä pikkuisia venttiilin avaajia sattumalta mukana, ja aikani äherrettyä sain myös kierteelle takaisin, mutta aikaa tuhraantui.
    timpe muokkasi tätä : 19.08.2015 at 13.32 Syy: typo

  24. #864
    sledgehammer Guest
    Mä vedän aina pienilä pihdeillä noi jatkot kiinni. Silleen, ettei tarvii ruuvata sormin pois. Varatuubiin ruuvaan samalla tavalla jatkon kiinni. Kisaan voisin ottaa vieläyhden jatkon sielulla, jos sattuisin jäämään toisten renkaiden armoille, tosin mun tuurilla se ei sitten sopisi ojennettuun tuubiin... Ainakaan tufoihin ei contin jatkot menneet.

  25. #865
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Tuuppasin puoli pulloo Tufoo sisälle ja lopulta lakkas pihisemästä. Jos toi pitää paineet niin mitenkä toi litku käyttäytyy ajansaatossa, voiko liimata takasin kiinni ja ajaa huoletta?

  26. #866
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Tuuppasin puoli pulloo Tufoo sisälle ja lopulta lakkas pihisemästä. Jos toi pitää paineet niin mitenkä toi litku käyttäytyy ajansaatossa, voiko liimata takasin kiinni ja ajaa huoletta?
    Ei kai sitä tiedä kuin Taivaanisä, mutta itse laittaisin alle jollei nyt juuri kesän tärkeintä kisaa ole menossa ajamaan. Lyö siihen tuubiin baarin yli normaalin käyttöpaineen ja testaa, jos se kestää sillä ylipaineella niin voipi kestää pitkäänkin normipaineella.

  27. #867
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    263
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nga Katso viesti
    Mineraalitärpätillä lähtee. Ei vaurioita FFWD:n clear coattia. Ei kallista.
    Asetoonia lähiapteekista. Ei taatusti vaurioita kuitukiekkoja.

  28. #868
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Kokemuksia tästä renkaasta? http://www.wiggle.com/schwalbe-one-tubular-road-tire/ Nyt alla Continentalin Competition 25 mm leveenä. Noihin ollut myös erittäin tyytyväinen, mutta ainahan sitä voisi kokeilla jotain muutakin rengasta alle. Tuota Onea ei näköjään saa 25 mm leveänä? 24 ja 26 vaihtoehdot.

  29. #869
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.162
    Olikohan Onen kokemuksista täällä peräti ihan oma keskusteluketjukin. Katso sieltä kommentteja. Itselläni on Onet 24 mm tuubiversioina kaapissa odottamassa ens kesää.

    Edit. Tosa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...8-Schwalbe-one

  30. #870
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Heikki Katso viesti
    Asetoonia lähiapteekista. Ei taatusti vaurioita kuitukiekkoja.
    Ainakaan Vittorian tuubiliima ei lähde asetonilla irti käytännössä ollenkaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •