GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 27 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 37 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #781
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    10
    Tervehdys! Heti alkuun voisi mainita että mun maantie/kilpapyöräkokemus rajoittuu siihen että olen kerran maantiepyörällä ajanut. Nyt kuitenkin kävi niin että sain käsiini Bianchin Specialissima X4:sen (Vuodelta ~1987?) ja siinä on tuubirenkaat jotka ovat hapertuneet käyttökelvottomaksi kun pyörä on maannut varastossa vuosikausia.

    Hakusessa olisi jotkut tuubit jotka toimisivat ja kestäisivät tällaisella lähemmäs satakiloisella mötikällä maantiellä tuon pyörän kanssa. Ensin meinasin ostaa vain halvimmat Continentalin Girot, mutta niillä ei kuulemma pitkälle pötkitä. Mahtaisiko Continentalin Sprinter Gatorskin olla optimaalinen ratkaisu jos etsin hyvää hinnan ja kestävyyden ja pistosuojauksen kombinaatiota? Ja mielellään semmoista ettei tarvitsisi ennen joka ajokertaa pumpata, mutta tämä ilmeisesti on ongelmana lähinnä lateksituubeissa?

    En tiedä miksi mulla pitäisi edes olla tuubirenkaat, mutta ilmeisesti noiden Mavicin GP4 -vanteiden vaihtaminen sellaisiin joihin sopisivat sisäkumilliset kumit olisi jonkunasteinen pyhäinhäväistys tuota pyörää kohtaan?

  2. #782
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Veloflex Roubaix 25mm, koska tanwall ja täältä niitä saa


  3. #783
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Jos teet googlen kuvahaun, niin varmaan huomaat että kaikissa kuvissa on "tanwall" -renkaat. Suosittelisin ihan tyylipoliisin raipaniskujen välttämiseksi samantyylisiä tuubeja.

    Oma suosikkini on Veloflex Roubaix:
    http://www.veloflex.it/products/roubaix.asp

    vaikka täältä:
    http://bike-palast.shopgate.com/item/545258
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  4. #784
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Jaahas..Plus ehti ensin, mutta näköjään viestien sisältö identtinen. Chapeau!
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  5. #785
    jarit Guest
    Vittoria Rally tanwall 25mm. Asiallisen hintainen ja toimiva rengas ilman latexi-tuubi hifistelyjä. Minulla on samanlaisissa GP4 kiekoissa Vittoria Rallyt ja kelpaa duunimatka fillarointiin oikein hyvin.

    http://www.rosebikes.fi/tuote/vittor...tyre/aid:49659

  6. #786
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    10
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarit Katso viesti
    Vittoria Rally tanwall 25mm. Asiallisen hintainen ja toimiva rengas ilman latexi-tuubi hifistelyjä. Minulla on samanlaisissa GP4 kiekoissa Vittoria Rallyt ja kelpaa duunimatka fillarointiin oikein hyvin.

    http://www.rosebikes.fi/tuote/vittor...tyre/aid:49659
    Kiitokset, hinta todellakin on asiallinen! Taidan lähteä näillä liikenteeseen ja yleensäkin kokeilla mitä koko pyöräilystä tällä pyörällä tulee kun ajoasento ja kaikki ovat täysin uusia, aiemmin olen poljeskellut vaan maastopyörällä. Silläkin slickseillä välillä jotain 100-150km päivämatkoja, mutta retkeilyvauhdilla. Tsekkailen noita aiempien viestien parempia tuubeja siinä vaiheessa kun näistä aika jättää jos pyöräily tällä menopelillä maistuu edelleen.

    Ostan varmaankin siis kolmannen kumin samointein ja taittelen sen tuohon satulan alle tulevaan pussiin mukaan kun näitä ei hirveän helposti paikkailla matkan varrella? Vanhat kumit on liimattu kiinni, mutta ne varmaan saa suksien voiteenpoistoaineella irti, ja uusien liimaaminen onnistunee vaikkapa tällä aineella? http://www.rosebikes.fi/tuote/velox-...glue/aid:49039

    Anteeksi hienoinen offtopicci, mutta jos nyt saisin edes oikeat tavarat tilaukseen niin voin ihmetellä niitä sitten tarkemmin kun olen edes kerran elämässäni nähnyt ehjän tuubirenkaan.

  7. #787
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalza Katso viesti
    mutta ne varmaan saa suksien voiteenpoistoaineella irti
    Todennäköisesti. Koeta asetonia ja sitten ksyleeniä jos ei.

    ja uusien liimaaminen onnistunee vaikkapa tällä aineella? http://www.rosebikes.fi/tuote/velox-...glue/aid:49039
    Ota Continentalia tuon sijaan. Keltainen tuubi/purkki metallivanteelle.

  8. #788
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Omat kokemusten mukaan (ihan suksivoidetehtaan labrasta) Rexin voiteenpoistoaine irroittaa Vittorian Mastik Onen loistavasti, mutta Contin liiman kanssa on nihkeää. Contille itse käytän asetonia, tai siis käytän nykyään Vittoriaa...
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  9. #789
    sledgehammer Guest
    Se conti on kyllä kamalaa tervaa putsata. Yhdet kiekot piti siivota teipin käytön takia ja se oli 2pv projekti. Lopulta se liima lähti porakoneella ja nylonharjalla.

  10. #790
    Eiko Schwalbella ole joku tökötti liimanpoistoon? (En jaksanut googlettaa, enkä juuri nyt pääse käsiksi aikoinaan ostamiini pariin tuubiin kyseistä tököttiä.)

  11. #791
    jarit Guest
    Bilteman tinneri on toimiva vaihtoehto moneen eri puhdistukseen.
    Maalinpoistoaineet, kuten Nitro Mors, ovat myös hyviä "yleispuhdistusaineita" mutta näiden käytön jälkeen pinta on pestävä vedellä puhtaaksi. 2

  12. #792
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Ennen putsailin liimoja pois ja nykyään laitan vain uutta hiilikuituvanteelle. Olenko kuolemanvaarassa?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #793
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Ennen putsailin liimoja pois ja nykyään laitan vain uutta hiilikuituvanteelle. Olenko kuolemanvaarassa?
    Kyllä ne parin vuoden välein pitäisi putsailla kun alin kerros hapertuu, mutta muuten voi iloisesti bondata uudet liimat vanhojen päälle.

    Sitä en ole vielä uskaltanut kokeilla että laittaisi teippiä vanhan liiman päälle. Vanhojen teippijämien päälle menee kyllä, ne ovat helvetin tiukassa kiinni.

  14. #794
    sledgehammer Guest
    Tänään teippasin Contin sprintterit alle (ei gatorskin, ne on kuulemma jopa noita tavallisia huonommat) ja enpä kertakaikkiaan keksi valitettavaa. Mun mielestä rullasivat tosi kivasti ja tuntuivat hyviltä ajaa. Pistin revosealia 15ml/tuubi varoiksi. Jos noissa ilma pysyy sisäpuolella, niin en kyllä keksi mitään syytä maksa Compesta 2x kovempaa hintaa ainakaan perus reeniajoissa. Ihan pitävän oloiset olivat, sadekeli on kyllä kysymysmerkki. Mitään kuvioohan noissa ei oo, mutta se compen kuviokin on muutamassa tonnissa kadonnut, että en tiedä onko sillä niin väliä. Kisoihin varmaan laitan compet ihan vaan paremman pistosuojauksen takia ja litkutan nekin. Katsotaan käännänkö kelkkani, kun eka flätti tulee. Toivottavasti ei tuu.

  15. #795
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Erinomaiset. FMB on vielä parempi, paitsi että niille tuntuu sattuvan usein maanantaikappaleita. Kaksista on sisäkudos revennyt.
    Minä tilailin kymmenkunta A. Dugastin Competition CX:ää. Noita on käytössä sekä 23 mm että 25 mm versioina pyörän etuhaarukan tilasta riippuen. Verrattaessa esimerkiksi Veloflexin 25 mm Roubaixiin nuo häviävät pehmeydessä selvästi. Minulla on vain pari vuotta käyttökokemusta Veloflex Roubaixeista, joiden perusteella sanoisin että A. Dugastit ovat myös vähemmän kestävät.

    Itse palaan Veloflex Roubaixeihin taas jatkossa. Syynä edellä mainittu parempi kesto ja mukavampi ajotuntuma. Lisäksi hinta on hieman halvempi.

    Toivottavasti myös Toni & Toni saa ne valikoimiinsa, niin ei tarvitse tilata Güntheriltä noita(kaan). Toki tarvitsee vähän käydä ajamassakin että tuubivarasto saadaan vanhoista tyhjäksi, mutta se on positiivinen ongelma.

  16. #796
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Tänään teippasin Contin sprintterit alle (ei gatorskin, ne on kuulemma jopa noita tavallisia huonommat) ja enpä kertakaikkiaan keksi valitettavaa. Mun mielestä rullasivat tosi kivasti ja tuntuivat hyviltä ajaa. Katsotaan käännänkö kelkkani, kun eka flätti tulee. Toivottavasti ei tuu.
    Viisi vuotta Sprintereillä ajettuani en kyllä parempia ala etsimäänkään! Vain kerran on flätti tullut, mutta Tufon litku paikkasi tien päällä, ja renkaalla ajettiin vielä tuhansia sen jälkeen. Hyvät pistosuojaukset tuossakin tuntuu olevan - Gatorskinit on tosiaan karseat ajaa ja yhtä lailla nekin puhkeavat!

    Harmi vain ettei näistä saa vielä 25 mm versiota kun ostin leveämmät hiilikuitukiekot täksi kaudeksi. Tehtaan ilmossa sellaiset on kyllä tulossa mutta missään kaupassa ei vielä niitä ole!

  17. #797
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nga Katso viesti
    Minä tilailin kymmenkunta A. Dugastin Competition CX:ää.
    FMB:n C-CX:ää, siis? Itse olen molemmilta puljuilta käyttänyt lähinnä vain Paris-Roubaix-kumeja.

  18. #798
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Planet X:n Areo Extrat alle sunnuntaiseen Pirkan lenkkiin. Liimaus helppoa. Butyyli-sisuskalut, toisin kuin Areo Looxoissa, kun ilmanpaine pysyy yön yli. Kovemmat, mutta ei huonot. Pito hyvä. 217 km Pirkanmaalaista sileää A-luokan supersileää tienpintaa vain lempeästi hyväili kulutuspintaa aiheuttamatta silmin havaittuja kulumia.


    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  19. #799
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Juuri väänsin Continentalin 22mm Attack Compin kehälle venymään. Peukalotuntumalla sanoisin että yhtä tiukka mitoiltaan kuin Schwalbe One, vaikka sai olla useamman viikon pumpattuna irrallaan. Tosin vähän epäilen irrallaan venyttämisen tehokkuutta, kun ainahan se kulutuspinta kääntyy sisäänpäin.

    Yllättävän hyvin tuntuu pitävän ilmaa. En mitannut kuinka paljon siellä oli, mutta joka tapauksessa ihan asialliset paineet vaikka tosiaan pumppasin sen venymään joskus viime kuussa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  20. #800
    Ei ne veny kun vanteella ollessaan, kaikki muu on teeskentelyä.

    Lähetetty minun HTC One_M8 laitteesta

  21. #801
    sledgehammer Guest
    Sprintterit meni muuten melkein "heittämällä" vanteelle. En venytellyt, enkä tehnyt mitään muitakaan proseduureja. Toki niitä sai painaa ihan voimalla alaspäin, mutta meni uudeksi tuubiksi ihan jees. Teipin kanssa ehkä vähän helpompaa, kun se rengas liukuu sitä kalvoa vasten, ennen suojanauhan poistoa.

  22. #802
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Aamusella teippasin Attackin kehälle eikä rengas vastustellut yön yli 10barilla venyttämisen jälkeen juurikaan. Olen käyttänyt Tufon teippiä aikaisemmin 3-4 kertaa ja nyt se suojakalvo katkesi molemmin puolin sitä poistaessa ensimmäistä kertaa. Veikkaisin että johtui renkaan liian kovasta paineesta, kun pistin ilmaa jonkun verran rengasta suoristaessa enkä sitten ottanut painetta pois. Onneksi oli ennalta venytetty rengas niin sen kärsi ottaa vielä puolikkaan kehän mitalta pois, jotta sai kalvon päistä uudestaan kiinni.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  23. #803
    sledgehammer Guest
    Mä laitan yleensä ilmaa asennusvaiheessa niin, että ensin tietty tyhjänä venyttelen vanteelle, sitten ehkä joku 2bar (tai sen verran, että rengas nyt saa muotonsa) ja nyin kalvon pois. Sitten vähän rullaillaan pitkin lattiaa ja sen jälkeen ajopaineet renkaaseen ja lenkille. Tähän asti mennyt ihan mukavasti noin. Competitioneja joutui kyllä ihan pää märkänä pakottamaan vanteelle. Ehkä praktiikkakin on vähän kehittynyt.

  24. #804
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Areon Extroja käytiin hyväilemässä vielä yö-Pirkan verran. Vieläkään ei asvaltin lempeä hyväily näy renkaassa. Taidan laittaa kiekot syrjään ja ajaa näillä kumeilla seuraavan kerran Styrkeprövenin.


    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  25. #805
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    153
    Competitionitkin menee vanteelle ihan nätisti. Laitan renkaaseen ilmaa sen verran se saa normaalin muotonsa ja sitten sen saa nostettua vanteelle melko vaivattomasti.

  26. #806
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Hyvät tuubirenkaat

    Noin vuosi sitten aloitin tuubirenkaiden käytön ja tähän mennessä on kertynyt kokemusta pidemmältä ajalta ainoastaan Schwalbe Onesta. Toki tuubin kulutuskestävyyteen liittyy aina myös ihan silkkaa onnea, kun ei ikinä tiedä milloin se ratkaiseva terävä esine osuu ajolinjalle. Ajattelin kuitenkin listata näitä omia kilometrejä, jos joku miettii kestävyyteen liittyviä asioita.

    Olen litkuttanut jokaisen käytetyn tuubin enkä ole sen takia jäänyt vielä kertaakaan tien päälle. Käyttöikä on käytännössä loppunut siihen kun tuubissa on pysynyt enää 4-6 Barin paine, jolla evakuoi itsensä kotiin. Kaikki käyttämäni Onet ovat olleet timanttikuvioidulla kulutuspinnalla varustettuja. Ajotavoiltani olen ollut tuubien kanssa aika huoleton. Aivan sama minkälainen keli tai mikä reitti, tuubit on olleet maantiepyörän alla viime vuonna juhannuksesta syyskuun alkuun ja tänä vuonna maaliskuun puolivälistä. Talven aikana tuli ajettua pari kertaa tuubeilla myös hallissa.

    Edessä:

    Schwalbe One 22mm: noin 5500km. Viimeisen tonnin aikana kulutuspinnassa alkoi olla sellaisia vekkejä jotka saivat harkitsemaan vaihtoa, vaikka kulutuspintaa oli vielä selvästi jäljellä. Lopulta kolarissa kulutuspinta repeytyi irti reunoistaan parista kohdasta ja päätin päästää renkaan eläkkeelle. Jatkaa kuitenkin edelleen hyllyssä erittäin pahan päivän varatuubina.

    Takana:

    Schwalbe One 22mm: noin 2500km. Oli ajossa viime vuoden juhannuksesta syyskuun alkuun. Laukesi lopulta isoimmasta vekistä tämän vuoden puolella halliajossa.
    Schwalbe One 24mm: noin 1000km. Kevään likaiset tiet sekä Suomessa että Mallorcalla osoittautuivat kohtalokkaaksi tälle yksilölle.
    Schwalbe One 24mm: noin 2000km.

    Seuraavaksi kulutustestissä maantiepyörän alla Contin Attack Comp + Force Comp -parivaljakko.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  27. #807
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Joku kehui aiemmin Vittorian Rallyja. Haen rengasta alukiekkoihin, joilla ei ainakaan koskaan kisailla tms., mutta flättejä välttäisin mielelläni. Kun 25 mm Rallyja saa alle kolmanneksella Vittorian Paven hinnasta, onko kenelläkään vertailevaa näkemystä sen pistosuojauksesta?

  28. #808
    Minä en ainakaan ole kehunut, päinvastoin....4 Rallya ja 250 km yhteensä enkä ajanut missään lasimurskassa! Eikä paikkaudu edes purukumilla, saati sitten litkulla! Joko oli maanantaina tehtyä erää tai jotain mutta en osta enää koskaan. Tufot on pyörinyt alla 4000 kilsaa ongelmitta, Vittorian Corsat kesti kanssa hyvin. Kiva jos jollain on mennyt hyvin Rallyjen kanssa, mulla ei!

  29. #809
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Kiitokset varoituksen sanoista. Välttelen.

  30. #810
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.104
    Edelleen voi suositella Continentalin competitioneja 25 mm leveänä. Aiemmin alla pyörinyt Tufoa ja Vittoriaa eri versioina.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •