GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 128 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 78 118 126 127 128 129 130 138 178 228 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.811 - 3.840 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #3811
    mutanaama Guest
    Mulla on mammutit kestänyt parhaiten. Taitavat olla snakeskin 120tpi

  2. #3812
    GC:n kylki ei ole ohkaisemmasta päästä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  3. #3813
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Espoo,Rovaniemi
    Viestit
    10
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohje Katso viesti
    Onko kenelläkään tietoa koska noita leveämpiä jumbo jimejä saapuisi kauppoihin asti?
    Onko valmistaja lupaillut mitään?

    Miten mahtaa olla Kendan juggernauttien kanssa?
    Tällä hetkellä ei taida olla kuin noita wire peadeja saatavilla. Koskahan mahtaa tulla niitä taittuvakylkisiä kevyitä?
    Kuinkahan tollanen wire-versio toimii tubeleksena mulefut-kehällä?
    Oliko jollain kokemusta?

    Onko tällä hetkellä missään kaupassa saatavilla vähintään 4.5" leveetä kumia alle sataseen?
    Paitsi toi juggernaut?

    Miksi näitä renkaita on todella huonosti saatavilla vai kuvittelenko vaan?
    Kaverilla on toi juggernautti wire versio. Nousi ainakin clown shoelle plop plop vaan, toimii hyvin varmasti mulefuteillakin. Näyttää jotenki muhkummalta kuin 4.5" aika samalta leveydeltää kuin bud/lou aikaisemmin, näin silmämääräisesti. Pitäs varmaan mitata.

    Sent from my Jolla using Tapatalk

  4. #3814
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herman Katso viesti
    Jep! Jos jollekulle on ilmiö jäänyt foorumikeskustelujen varaan ja kiinnostusta riittää, niin minulta löytyy ylimääräinen Bulldozer millä pääsee kokemaan homman kaikessa karmeudessaan. Eihän tuo talvella haitannut, mutta vähänkin kovempi alusta tekee menosta pelottavaa ainakin 80 mm Mulefutilla.
    Kokeilitko millainen on takana? Kesällä ja talvella?

  5. #3815
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Bud on probulous suunnassa parempi edessä Imo.

    Mammoth exo, jos ei kestä on ihme. GC melkein yhtä paksu kylkinen. Bud ohempi.

    80mm vanteella Mammoth parempi väärinpäin takana tuntuu olevan aikas kiva yleis suvikumi. Vetopitoa kohtuudella, rullaa, jarru pito yllätti positiivisesti ja märkä kalliokin/juurakkokin sujui.

    Edessä ajoin oikeinpäin ei sillä voi yksinkertasesti ajaa Budiin tottuneena aivan jäätävä itse ohjaus ei meinannut pitkospuilla pysyä. Kapealla 65mm kehällä tuntui toimivan, kun HC ja Mutiksen pyöriä kokeilin.

    GC isompaa ilmatilaa en osaa kaivata Mammothilla takasena ajessa, koska GC on jotenkin, niin jäykkärynkoinen, niin kuin Mammothkin, mutta Mammothia viittii aja kuivalla löysempänä, kuin GC ja silti Mammoth rullailee kivemmin kesä poluilla. No onhan se melkeen 300g keveempikin.
    Bfl olis kyl kiva testaa takasena näin kesällä vielä, no ehkä ens suvena sit.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  6. #3816
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Huom,Jos tekstit eivät ole asemoitu venttiilin nähden oikein saattaa seuraukset olla vakavat palstapööräilyssä..Tarkista ennen kuvan postaamista.
    Tämäkin vielä. 😝 Pitäiskö olla venttiilin kohalla vai miten? 😄

  7. #3817
    zipo Guest
    Jep.Huom.Maxxisella ei onnistu asemointi,paistaneet tekstit offsettiin.
    Samasta seikasta viisastuneena Schwalben sissimarkkinointi osasto on pysäyttänyt Jumbo Jimien tuotannon.Mikäli palstalaiset antavat hiljaisen hyväksynnän voidaan
    valmistusta jatkaa ja renkaita on saatavilla jo marraskuussa tai sitten ei.

    Melko surkeeltahan renkaiden saatavuus tällä hetkellä näyttää,Tehtaat taitavat tehdä pöörävalmistajien tilaamat erät ensin ja sitten vasta jälkimarkkinoille tilatut määrät.
    Jotenkin harmittaa OnOnen puolesta nyky läskipöörämarkkinoilla sillä jos Fattya ja Floateria ei olisi tehty niin fatbike skene olisi takuulla ylihintaista nichetouhua.Brantille &Shiggylle rispektit
    halppisversion luomisesta.

  8. #3818
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    No Rola
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Kokeilitko millainen on takana? Kesällä ja talvella?
    Uutuuttaan Whitessa oli Bulldozerit edessä ja takana. Ei ongelmia talvella, paitsi että takarengas vipotti puolen sentin verran. XXL lähetti Loun korvaukseksi, mutta sillävälin nastoitin GC:t joilla ajelin lopputalven.
    Jonkun päähänpiston takia laitoin keväällä Loun eteen ja Bulldozerin taakse; ihan ajettava kombinaatio, joskin hassun näköinen. Parin kuukauden läskilläajotauon aikana vaihdoin nuo päittäin ja siitä se hauskuus alkoi; aivan karsea selfsteering, pienellä kallistuksella etupyörä lähti kääntymään "liikaa". Piti ottaa prätkäajoilta tuttu vastaohjaus käyttöön. Tilanne parani hieman, kun käänsin eturenkaan pyörimään valmistajan ohjeen vastaisesti. Paineilla huojuntaa pystyi hieman muuttamaan, mutta ajot jäi melko vähäisiksi ja enkä suosittele toisillekaan.
    Onneksi sain kaverilta lainaan 4.8 JJ:n ja Bud on jossain Saksan ja Suomen välillä DHL:n hoteissa tulossa seuraavaksi koekaniiniksi.
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

  9. #3819
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Laitoin vähän käytetyn Bulldozerin, 72tpi taittuva, taakse oikeastaan ihan uteliaisuuttani. Yhden ihan lyhyen koelenkin olen ehtinyt kiireiltä ajaa mutta täytyy kokeilla kun ehtii. Tuntuu ainakin rullaavan ihan kohtuullisesti. Painetta 0,63 bar.

    Tuosta selfsteeringistä olen lueskellut ulkomaisiltakin foorumeilta. Takana saa palvella.

  10. #3820
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Bulldozerissa oli itsellä selfsteeringiä jos oli kovin matalat paineet. Yli 0.5bar, niin mitään ongelmia.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  11. #3821
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Bud on probulous suunnassa parempi edessä Imo.
    Näin asensin heti alkujaan lukemani perusteella.
    Ei toi ole tainnut mulla "alta lähtee" kertaakaan.

    Kokemusta takarenkaana?
    Mun rengaskokeilut vois rajoittua Budin kokeilemiseen myös takana.

    Bud ja Lou toimii mun ajossa niin hyvin etten näe yhtäkään syytä tuhlata aikaa ja rahaa sen kummempiin rengasralleihin.

  12. #3822
    Kyllä Bud sukeltaa kummin päin hyvänsä sen asentaakin.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  13. #3823
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makton Katso viesti
    Bulldozerissa oli itsellä selfsteeringiä jos oli kovin matalat paineet. Yli 0.5bar, niin mitään ongelmia.
    Niinpä. Selfsteering oli ihan karsea käytettävillä paineilla joten Bulldozerit sai lähteä.

  14. #3824
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^^Väittäsin Budin toimivan hienosti kesällä takana. Ajoin reisun pari takana talvellakin ja veto pitoa oli jopa kohtuudella vaikka pyöri Cornering suunnassa. Vipotti vaan senverran paljon, että alko ahistaa ketjuihin.

    Edessä kerkesin ajaa vain yhden lenkin lumella edessä probulous suunnassa, mutta tuntu epä herkemmältä luistamaan alta. Kesällä on haastavaa löytää pehmeä olosuhde tuon kumin altalähdön testaukseen pyöri sitten kuin päin hyvään.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  15. #3825
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    . Kesällä on haastavaa löytää olosuhde tuon kumin pidon ulosmittaamiseksi pyöri sitten kuin päin hyvään.
    Samaa mieltä. Ainakin edessä Bud on hyvä. Pitoa ei voi moittia. Ainakin itselle hyvin riittävä. Toimii monenlaisilla paineilla. Rullaa myös hyvin isoksi renkaaksi. Ison halkaisijan ansiosta hyvä monessa paikassa. Paino voi olla jonkun käytössä häiritsevä.

  16. #3826
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Propulsion suunnassa rengas helpommin lähtee sivulle jarrutuspito päällä, kuin vetopito päällä. Cornering suunnassa toisinpäin, helpommin lähtee sivulle veto päällä.

    Lisäksi Budilla Cornering suunnassa nappuloidan jarruttava reuna on U-muotoinen ja pysty, Propultion suunnassa jarruttava reuna on suora ja loivempi. Joten jarrutuspito on selkeästi parempi Cornering suunnassa.

    Itselläni ei ole koskaan vetoa päällä eturenkaassa, arvostan parempaa sivuttaispitoa ja parempaa jarrutuspitoa, joten Bud on edessä Cornering suuntaan.

  17. #3827
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Eli jos mielii taakse vetopitoa ja eteen sivuttaispitoa kannattaa laitella etupää Cornering-modeen ja takana Propulsion-modeen?
    Siis jos tunkis Budit molempiin päihin..

  18. #3828
    zipo Guest
    Oikein,do it asap.

  19. #3829
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Minulla on tuo Bud ollut nyt jokusen viikon edessä ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen tuohon kumekseen eli pitoa on ilman selfsteeringia ja rullaakin kohtuullisen hyvin. Lou tosin odottaa minulla edelleen varastossa, kun on hieman pelko persiissä, etteivät sen rullausominaisuudet näin kesällä riitä eli on liian ankkuri Mammothiin tottuneelle. Mites kokeneempien mielestä asia?
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  20. #3830
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^^^ Riippuu sinusta. Tarvitsetko eniten sivuttaispitoa takana veto-päällä tilanteessa vai rullaus- / jarrutus tilanteessa? Vai kenties vetopito takana on sinulle tärkeämpi, kuin sivuttaispito? Eteen Cornering on aika selkeä. Taakse Cornering tai Propultion maun mukaan.

  21. #3831
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Juu kyllä vetopito on takana tärkeä, sivuttain saa lipsua.
    Edessä nyt Propulsion-modessa olevasta Budista ei kyllä pahaa sanaa.
    Ei ole yllättänyt vielä kertaakaan. Tollahan voi ajaa märän juureksen päällä myös pituus-suunnassa. :P

    Eli en ala suuntaa kääntämään, kunnes on syy irroittaa rengas.

    Joko nastakumien jälkeen ensi keväänä, tai kunnes edellinen kuluu loppuun jos noilla selviän talven.
    Luulen kyllä nastoitettua GC:a talvella tarvitsevani..

  22. #3832
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    146
    Kuuluukos tossa vanteen reunan olakkeessa olla sellainen pieni kynnys tai ura kuten vaikka tubeless mp-vanteissa?
    Jotta siis saisi konversion tehtyä. Tässä siis supin nimetön/merkitön vanne ja rinkuloina on Bulldozerit joiden ominaisuuksia yritän tällä vähän paikata. Nauhan kun leikkaan kapeammaksi niin leveä Gorilla sopii juuri hyvin tohon "pohjalle". Taakse tuo BD saa vaikka jäädäkin, mutta eteen kyllä tulee melko varmasti jotain muuta, mutta melko ei-oota tuntuu kaupoilla olevan.

  23. #3833
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Tuli ajettua Bulldozer takana lenkki jossa normipolkua, märkää kalliota, kivikkoa ja hiekkatiesiirtymää. Painetta 0,64 bar. Surlyn 26x4.00 sisärengas. Ei mitenkään hassumpi kumi takarenkaana. Rullasi ihan mukavasti ja piti märällä kalliollakin kohtuullisesti. Jossain kohdassa kyllä vähän sutaisi.
    Jos jostain kohtuuhinnalla osuu kohdalle niin ainakin kesällä menee takana.

    Yhtä hyvä ei ollut menestys yrityksessä käyttää Schwalben SV 13F sisärengasta. Kolme ostin ja heti eka hajosi venttiilin vierestä. Ei vaan venynyt niin paljoa että olisi Budin mitoille riittänyt. Toinen onnistui paremmin. Kolmannen laitoin Bulldozerin sisään. Kesti yhden lyhyen lenkin ja hajosi itsestään parin päivän kuluttua. Samalla tavalla repesi venttiilin vierestä. Paine 0,7 bar. Talkkia laitoin kokeneiden neuvosta oikein reilusti ja katsoin että sisuri hyvin asettuu. Tästä ei varmaan voi tuotetta moittia, eihän se yli 4" kumeille ole tarkoitettukaan. Onzan FR voi, kuten kokeneet sanookin, olla parempi.

  24. #3834
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^^ Hyvin toimii tuolla cahttyn vanteella tubelesointi, ei ollenkaan pöllömmän muotoinen vanteen olake. Ainakin näin 3 päivän kokemuksella olisin tätä mieltä.

  25. #3835
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Mulla oli yhet On-Onen kiekot joissa oli tuon mallinen olka, renkaat ei halunut sisurillakaan pysyä kunnolla vanteella maastopaineilla. Lisäksi muistan lukeneeni että samojen kiekkojen kanssa tubeless touhuissa burppailu alkoi alle 0,8baarin, mutta ehkä noi on paremmat. Mun mielestä noissa on liian vähän suoraa hyllyä että regas pysyisi siinä, saatan toki olla väärässä.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  26. #3836
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Tuossa nyt kuitenkin olis jopa vähän humpin tapaista, toisin kuin esim. Fatboyn vanteissa:

    Noissakaan ei tasaista tuon enempää, heti lähtee pyöristymään alas eikä humpista tietoakaan, silti pysyy näemmä nollapaineillakin hienosti vanteella vaikkei uskoiskaan.

  27. #3837
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Feltin vanteissa on hyvin lähelle tuon muotoinen varsin olematon hylly (Cahttyn vanne)ja siitä ainakin tipahtaa kumit itsestään kun paineet laskee pois. Käytän kai sen verran isompia paineita maastossa, reilu 90 kiloa kesäkamppeissa, että sisärenkaalla ovat kyllä toimineet.

  28. #3838
    Tarkoitus olisi laittaa talveksi Snowshoe XL nastoilla eteen ja Lou taakse. Miltä kuulostaa kokeneempien mielestä? Viime talven ajoin Bulldozereilla, jotka olivat kyllä hienoinen pettymys.

  29. #3839
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    146
    Mullakin oli tosiaan sisurin kanssa pudonnut maastopaineissa jostain kohdin pois paikaltaan. Takasessa alkoi jopa haittamaan kun kumin kylki tulee moisesta kohdasta aika paljon ulommas ja ottaa ketkulinjaa kiinni pienillä pyöriessä. Eli alan suosiolla pohtimaan tuon olakkeen virittelyä paremmaksi. Tai sitten, oliko Mutanaaman, liima-avusteista versiota väsäämään.

    Toi fatboyn olake on kyllä aika luisu.

    Painavampien vekottimien kanssa tottunut siihen että tossa olakkeessa on kunnon ura kumin reunan asettua.

  30. #3840
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kuivallahan GC on ihan jees. Toki jostain syystä ei yhtäänkään niin "mukava" kuin Bud ja Lou.
    Ja tuppaa vielä itseohjautumaankin.

    EDIT: Oma kokemus läskirenkaista on hyvinkin vajavainen, josko jopa olematon. Vain GC ja Bud&Lou. Enempää ei tartte kokeilla/tuhlata rahojaan.

    Ja jotensakin en vain siihen kokemukseen perustuen usko, että omaan ajoon ja makuun nykyistä komboa ratkaisevasti parempaa markkinoilta löytyy.
    Kompromissina varsin tasainen, luulisin.
    Kiitokset brilleauxille, osittain sunkin kehujen vuoksi kumit meni vaihtoon, isompia alkoi muutenkin tehdä mieli. Ko. kombo tuntuu n. 30 km kokemuksen perusteella tosissaan mieluisalta ja omiin mieltymyksiin sopivilta.

    Alkuun hämmästyin että MADE IN CHINA, et mitäs halpista myydään Surlyn nimellä, mut valmistusmaa nyt ei tällä kertaa tuntunut haittaavan. GC tuntui toki käteen/silmään vähän laadukkaammalta käsissä hypistelemällä, ehkä kun on vähän tukevampaa tekoo ja kuitenkin kevyemmät.

    GC:t ehket rullas hivenen paremmin, Lou tuntuu jurraavan melkoisesti vastaan varsinkin kun paineita ei enää oo juuri nimeksikään. Imee niin mukavasti pienillä (0.2/0.35 bar oman mittarin mukaan) paineilla kivet ja juurakot. Pituussuuntaiset juurakot pystyy ylittämään paljon rennommin. Onpahan muuten pehmeet kyljet GC:hen verrattuna, menee rullalle jarruttaessa ja reippaammin polkaistaessa samallalailla kuin kiihdytysautoissa takakumit. Suurin ero tuo itseohjautuvuus, ei juuri yhtään enään vaikka paineet nuo. Tiedä mitä samaan syssyyn tehty tubelesointi teki osaltaan, mutta hyvä näin. Ja kyllähän varsinkin vetopitoa tuntuu olevan liki loputtomiin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •