ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 127 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 77 117 125 126 127 128 129 137 177 227 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.781 - 3.810 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #3781
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Jos pidettäis nastanviilaustalkoot joku ehtoo? Omat viilat ja kaliat mukaan
    Asiaan:
    Iso Knardi on melko kiva 65mm kehällä. Harmi ettei Puksuun mahu semmottine taakke mut Natella mennään.

    Ja tunkataan loput

  2. #3782
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    273
    Löytyykö muita 24" läskirinkuloita on kuin speccu ground ctrl ja vee rubber vee mission?

  3. #3783
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^Ainakin Chao Yang 27TPI ja 120TPI -versioina.

    Veetä ja Spessuakin saa vähempilankasena versiona (72TPI/60TPI).

  4. #3784
    mutanaama Guest
    Uhallakin kirjuutan tänne kokemuksista. Nimblen runko ei oikein toiminut kovemmassa vauhdissa meikäläisen alla, liikaa painoa tai sitten se oli sen vika kun nappulat ei ollu suorassa. Sama se. Eilen märällä kalliolla ei 0.8 bar paineilla tahtonut olla pitoa, mutta kun pudotin ne tuonne 0,5:n tuntumaan niin siihen loppui sutimiset. Vinolla kalliolla pito olisi voinut olla parempi, mutta veto- ja jarrutuspito oli täysin riittävä. Asennushan oli 65mm kehälle hiukka haastava, mutta nousi nätisti sisurilla paikalleen, kaiken kaikkiaan aikaa taisi palaa noin vartti.
    No tänään sitten tuli askarreltua Hodag tuon tilalle. Rengas vanteelle, desi litkua pohjalle, paineilmaa 1bar ja se oli sitten siinä. Saman verran meni aikaa kuin mammutilla. Ja piti heti. Leveys noin 95mm, eli inan nimbleä leveämpi, mutta mammuttia 3mm kapeampi. Eli ei mitään merkitystä

  5. #3785
    zipo Guest
    Hodari kasvaa jonnin verran litkutettuna.6 kpl tubeless konversiota hodarille tehty erilaisille kehille joiden leveydet olivat 50-80mm.
    Bontyt olleet yllättävä tasalaatusia eli suoria eikä niisä ole ollut tiiveysongelmia lukuunottamatta yhtä poikkeusta joka "hikoili" kyljistä about 1 viikon ajan.
    Ei meitsin suosikki etusena märällä alustalla.

    Nimble on just tasasen huono kaikessa eli mun suosikkirengas.

  6. #3786
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Kuka se oli ku kyseli niistä Nimbleistä? Niitä oli tänään Toikkalassa mut mä ostin yhen 29" DW:n. ja mattamustaa patarautaa

  7. #3787
    Läskikuume kun kasvaa (toimitus 2kk päästä), niin miten tärkeä läskissä on nastarengas talvella? Saako niitä 27.5" kokoisina, vai joutuuko vanhalla trekillä ja ISP:llä ajelemaan jääkelit? Hodag on vissiin ok kumi, kun tekee tubelessiksi. Talvikäyttöön tuo on kuitenkin ostettu.

  8. #3788
    IncBuff Guest
    Eipä se läskinkään kumi jäällä pidä ilman nastoja.. Jokaisestahan itsestähän se on kiinni onko ne tärkeät vai ei, mutta eipä tolla läskillä ollut oikealla jääkelillä mitään palaa pysyä Ice Spikerein varustetun 29erin perässä, vaikka läskissäkin oli nastat. Ilman olisi ollut kyljellään koko ajan.

  9. #3789
    zipo Guest
    27.5x 3.8-> rengasta ei ole nastalla tarjolla.Nastarenkaita en ole omistanut vuosiin koska täällä kehä 3:n kupeessa pahoja jääkelejä about 9 vrk yhteensä.
    Eikös kaikki laita DIY nastoitukset kun tarjolla olevat valmiit nastarenkaat maksaa maltaita.
    Hodag on helppo tubeless,kyljessäkin taitaa olla printattu TLR.=tubeless ready.Kaikki fatbike renkaat saa toimimaan tubelessina .
    Se tubeless ongelma johtuu vanteesta.Parin valmistajan vanteelle en lähde tekemään tubeless konversiota enää,ei kannata.Kevyt sisuri toimii niissä paremmin.

  10. #3790
    zipo Guest
    Onza on paras.Näistä putiikeista varasisurit haettu. http://www.lundberg.fi/ ja http://shocktherapy.fi/


  11. #3791
    IncBuff Guest
    Juurikin niitä. Toimii hyvin.

  12. #3792
    mutanaama Guest
    Just ne, ja mitä noihin nastoihin tulee, niin Zipon mielipidettä ei kannata kuunnella. Se nyt ajaa vaikka slicksillä märässä mutaisessa juurakossa kasia muiden ympärillä.

  13. #3793
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Freeride mullakin sisurina mutta Continentalin valmistamana. Löytyi keväällä suoraan Tammisto äksäksäksällän huollossa käydessäni jotin kaupat tuli. Tais painoa olla noissa 270 grammaa eli alle puolet mitä niissä Walcon alkuperäisissä norsunkortsuissa


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  14. #3794
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521

    Ground Control -> Bud&Lou tubeless

    Laitetaas faktaa Fatboyn renkaanvaihdon tiimoilta.

    Lähtötilanne:
    • renkaat Specialized Ground Control 26x4.6: 1375 g ja 1428 g
    • sisuskumit Specialized Mountain 26 92-120x559(26x3.8-4.8): 484 g ja 515 g
    Yht. 3802 g

    Lopputulema:
    • renkaat Surly 26x4.8: Bud 1643 g, Lou 1568 g
    • Schrader-tubelessventtiilit: 13 g/kpl
    • teippi Fixman PE 100 mm n. 4 metriä/kiekko á n. 20 g/m = yht. n. 160 g
    • litkua 120 ml/rengas = yht. 240 g
    Kaikki yht. 3637 g

    Summa summarum, painonsäästö = 175 g vaikka 1 kg:n edestä sisuskumeja poistettu välistä. Painavat noi Surlyn renkaat, mut onhan noissa kulutuspintaa/nappulan korkeuttakin muita vastaavia enemmän. Kiekkojen paino renkaineen kevennee ajan saatossa reilun 100 g kun litku kuivuu/neste haihtuu?

    Bud nyt lipsahti kuitenkin propulsion-suuntaan kun ei tullut katottua sitä ekalla kerralla (luulin että vain Loussa on pyörintäsuunnat) kun sisurin kans laitoin vanteelle ja sit litkuja laittaessa en enää muistanut tarkastaa. Onkohan tuolla toiminnallista eroa eturenkaana pyöriessä?
    Läskimasa muokkasi tätä : 18.07.2015 at 12.33

  15. #3795
    zipo Guest
    Menee ihan ok maastossa tosin viistolla pinnalla saatat huomata eroa. Siirtymällä hurisee erilaisella taajuudella.
    Käännät pyörimissuunnan sitten jos speksailulle on ylimääräistä aikaa tai renkaaseen kehittyy ns.korvasieni litkun kuivuessa tai ylenpalttisen rengaspaineiden säätämisen takia.
    Huom,Jos tekstit eivät ole asemoitu venttiilin nähden oikein saattaa seuraukset olla vakavat palstapööräilyssä..Tarkista ennen kuvan postaamista.

  16. #3796
    mutanaama Guest
    Hodag on varsin asiallinen rengas. Pitää kantatessa, kalliolla, soralla, ei oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Tällä lenkillä oli yllättävän paljon mutaa ja siinäkin meni ilman sen suurempia ongelmia.

  17. #3797
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mitäs suosituksia on jos jossain hetkessä hankkii toiset renkaat f8:iin.Nyt läskeily startattu hodageilla joista ensi lenkin perusteella ei ole pahaa sanottavaa.
    aloitin alkuun siirtymä pätkän 1bar paineilla ja johan rullasi niin pirusti.Pelipaikoilla puottelin paineet aluksi edestä 0,7 ja takaa 0,8bar->ja vielä edestä 0,55 ja takaa 0,65.Rullaavuus muuttui toki,mutta ai ristus sitä pidon määrää vrt ex konan enskapeli

    Olen speksaillut että paljoa yli 4" en lähde alle laittamaan.Millaiset schwalben JJ on?Maxxis?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  18. #3798
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Olisko toi Hodag rengas jota kannattaisi GC:n jälkeen kokeilla 60mm kehille?
    Mun mielestä GC toimi paremmin spessun orkkiskehällä (90mm) ja vaikka muuten sen kanssa hyvin pärjäänkin on se aika arvaamaton märällä kalliolla ajellessa.

  19. #3799
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti

    Olen speksaillut että paljoa yli 4" en lähde alle laittamaan.Millaiset schwalben JJ on?Maxxis?
    Jumbo Jimeillä, 4" LiteSkineillä, on tullut ajeltua. ( Muista ei juurikaan kokemusta.)

    Hyvin rullaavat, myös alhaisemmilla paineilla suht kevyesti kulkee. Ei juurikaan selfsteeringiä. Kuivissa oloissa pito ihan hyvä. Siis varsin hyvät kesäkäyttöön.

    LiteSkineissä kyljet ei ole paksut joten kivikoissa rymistelyyn ei parhaasta päästä. Kun mennään enemmän märkiin olosuhteisiin, tarkoittaa mutaisia tai savisia yms, niin kanttipitoa ei hirveästi ja etupää alkaa lähtemään alta samoin kuin vetopito alkaa loppumaan. Eli ihan niinkuin aiempana topikissa mainittu saksalaislehtikin testissään totesi.
    Märissä juurakoissa pidosta en osaa sanoa. Samoin Snakeskin versiot tuntemattomia kun ei mistään saa.

    Kesärenkaiksi, jos ei enempää kivikoissa ajella ja ajomaastoissa ei paljoa ole mutaisia osuuksia, voi Jumbo Jimien LiteSkinejä hyvin suositella.

  20. #3800
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mikäs tuo selfsteering oire on? Huomasin tänään hodageilla että kun paineita pudotti tuonne kirjottamaani arvoon niin kovassa vauhdissa ohjaus "vastusti" paljon. Johtuuko suuresta pidon määrästä vai mistä? Ohjaus siis jäykkeni paljon.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  21. #3801
    mutanaama Guest
    Renkaan profiili, rengaskuvio ja paineet. Niistä se tulee.

  22. #3802
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Eikä sit unohdeta auringonpilkkuja ja kuskin asennetta. Sivutuulikin vaikuttaa.... :-)
    80mm kehällä oleva Nate on matalampi kuin 50mm kehällä oleva 29+ DW. Tulossa on julmia eläinkokeita...
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  23. #3803
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    HC taisi myös jossain viestissä mainita että joku huomattavan selgsteering-taipumuksen omaava gummi oli huomattavasti paremmin käyttäytyvä kun mentiin leveämmästä kapeampaan kehään.
    Jonkinlainen muistikuva on että puhe oli 80mm kehä -> 65mm Nextie. Tosin tämähän oli kai tietoa mitä ei saa paljastaa.

  24. #3804
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Mikäs tuo selfsteering oire on?
    Parhaiten huomaa vinolla pinnalla kun saa pitää oikeesti vastaan halutessaan säilyttää kulkusuunnan, toisilla renkailla ei juurikaan ohjausvoimiin vaikuta.

    Esim. GC:ssä melko paljon pikkupaineilla selfsteeringiä, Budilla ei juurikaan.

  25. #3805
    Jossain etelän hetelmien ajoissa pääsin koestamaan Whiteä ensiasennusveerubbereilla ja 100mm stemmillä kalliolla. Sanotaan nyt vaikka näin, että yleinen paskuuteni kuskina oli kulminoitua lopullisesti.

    Selfsteeringiä usein liioitellaan ja vähätellään, mutta ihan todellinen ilmiö se on.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  26. #3806
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    HC taisi myös jossain viestissä mainita että joku huomattavan selgsteering-taipumuksen omaava gummi oli huomattavasti paremmin käyttäytyvä kun mentiin leveämmästä kapeampaan kehään.
    Jonkinlainen muistikuva on että puhe oli 80mm kehä -> 65mm Nextie. Tosin tämähän oli kai tietoa mitä ei saa paljastaa.
    Kyseinen rengas on Mammothi.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  27. #3807
    Tere
    Kertokaas missä renkaassa on paksuin sivu, tulee ajettua aika paljon kivikoissa ja juurakoissa. Mammothissa ainakin alkaa sivuista langat näkymään, liekö vika ajajassa vai renkaassa.

    Lähetetty minun D2403 laitteesta Tapatalkilla

  28. #3808
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    183
    Onko kenelläkään tietoa koska noita leveämpiä jumbo jimejä saapuisi kauppoihin asti?
    Onko valmistaja lupaillut mitään?

    Miten mahtaa olla Kendan juggernauttien kanssa?
    Tällä hetkellä ei taida olla kuin noita wire peadeja saatavilla. Koskahan mahtaa tulla niitä taittuvakylkisiä kevyitä?
    Kuinkahan tollanen wire-versio toimii tubeleksena mulefut-kehällä?
    Oliko jollain kokemusta?

    Onko tällä hetkellä missään kaupassa saatavilla vähintään 4.5" leveetä kumia alle sataseen?
    Paitsi toi juggernaut?

    Miksi näitä renkaita on todella huonosti saatavilla vai kuvittelenko vaan?

  29. #3809
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    No Rola
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Jossain etelän hetelmien ajoissa pääsin koestamaan Whiteä ensiasennusveerubbereilla ja 100mm stemmillä kalliolla. Sanotaan nyt vaikka näin, että yleinen paskuuteni kuskina oli kulminoitua lopullisesti.

    Selfsteeringiä usein liioitellaan ja vähätellään, mutta ihan todellinen ilmiö se on.
    Jep! Jos jollekulle on ilmiö jäänyt foorumikeskustelujen varaan ja kiinnostusta riittää, niin minulta löytyy ylimääräinen Bulldozer millä pääsee kokemaan homman kaikessa karmeudessaan. Eihän tuo talvella haitannut, mutta vähänkin kovempi alusta tekee menosta pelottavaa ainakin 80 mm Mulefutilla.
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

  30. #3810
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mitä leveyttä tuo F8 syö vakio kiekoilla renkaiksi? max4,5"?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •