ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 15 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mä ottaisin tuon Chargen, mutta minä olenkin minä. Runko on aivan eri tasolla ajaa kuin esim. Rove AL:n kauhea alumiinikanki. Onhan tuolla toki hintaakin enemmän.
    Huomaako tälläinen nöösi tuon eron ? Tietenkin fiksua saattaisi olla tässä tilanteessa, että venaisi niitä mahdollisia aleja. Tosin pyöräkuume on lähellä ylitsepääsemätöntä.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  2. #422
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Kyllä tuo 42mm on maksimi takahaarukkaan ylipäätään..

  3. #423
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo_taalasmaa Katso viesti
    Huomaako tälläinen nöösi tuon eron ? Tietenkin fiksua saattaisi olla tässä tilanteessa, että venaisi niitä mahdollisia aleja. Tosin pyöräkuume on lähellä ylitsepääsemätöntä.
    Varmasti huomaa, mutta on tuo toisaalta eri tyyppisiä muutenkin.

  4. #424
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikkoVe Katso viesti
    Näiden pitkien cyclocrossiketjujen vakiovieraasta eli Pickenflickistä; nyt sitä saisi Euro-tyylin kahvoilla. Missähän kuussa alkavat kunnon alennusmyynnit kuluvan vuoden malleista?
    JackOjan 'tilaa heti' -neuvoa olisi kannattanut kuunnella. Koko ei ole vielä loppu, mutta jatkotuumailujen perusteella tuli tilattua vielä hieman arvokkaampi vehje: Kinesis Tripster ATR, koossa 54 ja renkaiksi Kinesis CrossLight CXDisc. Seuraavaksi tilaukseen menee Shimanon 105 sarja hydr levyjarruilla. Kiva päästä pitkän pähkäilyn jälkeen jossain vaiheessa ihan oikeasti pyöräilemäänkin...

  5. #425
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.180
    ^ Tripster on hieno!


  6. #426
    IncBuff Guest
    +1 edelliseen. Onnea uudelle pyörälle.

  7. #427
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    En ole eteen kokeillut isompaa. Mittasin mittanauhalla: runsaat 50mm edessä tilaa.
    Raivoisakaan googletus ei näköjään tuota tulosta kun etsii cycloa missä olisi hyvät tilat myös leveälle nastarenkaalle edes keulassa. Tuo 50 milliä alkaa olla maksimi mitä keulasta löytää tilaa. Pickenflickiä mainostetaan hyvillä "tiloilla", joka taitaa käytännössä tarkoittaa noin 44 milliä molemmissa päissä jos oikein muistan? Toisaalta jäsen Kare taisi löytää jonkinlaisen ongelman chainstayhin kiinnitetyn vahvistuspalan vuoksi.

    Ritcheyltähän löytyy tuo swiss cross disc, mikä olisikin ihan helvetin hieno. Jossain yhteydessä kehuttiin että keulassa olisi tilaa ihan monstercross renkaalle, mutta ritcheyn edustajan mukaan keulaan menee noin 45mm ja runkoon vain se 35mm. Tuosta Ritcheystä tulee mieleen Porche 911. Laadukas, hieno ajaton ja arvostettu muotoilu, joskaan ei kuitenkaan aivan se nopein ja uusin viritelmä markkinoilla. Hi5bikesilla näyttää olevan yksi vanhempi cantitappinen myynnissä. Siellähän voisi käydä mittailemassa. Tuossa disc version uudessa kuitukeulassa pitäisi kuulemma olla suurinpiirtein saman verran tilaa.

    Tuollaisesta tonnin runkosetistä kun alkaa kasaamaan niin tulee vaan helposti melko tyyris paketti verrattuna esim pickenflickin kompliittiin, mutta ihan erilainen rakkaussuhde siinä kasatessa kyllä syntyisi.

  8. #428
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Ridley X-Bow 10 myös hieman yli 50mm etuhaarukassa.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  9. #429
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti runttaa-ja Katso viesti
    Raivoisakaan googletus ei näköjään tuota tulosta kun etsii cycloa missä olisi hyvät tilat myös leveälle nastarenkaalle edes keulassa. Tuo 50 milliä alkaa olla maksimi mitä keulasta löytää tilaa.
    Teetä Cyclolla? Mullekin tulee 50mm tilaa eteen ja taakse.

    Toisaalta jäsen Kare taisi löytää jonkinlaisen ongelman chainstayhin kiinnitetyn vahvistuspalan vuoksi.
    Se on nykyversioon muutettu.


  10. #430
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.285
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti runttaa-ja Katso viesti
    Raivoisakaan googletus ei näköjään tuota tulosta kun etsii cycloa missä olisi hyvät tilat myös leveälle nastarenkaalle edes keulassa.
    Tuollainen on marginaalituote, koska yleensä krossarin halutaan olevan ajettavuudeltaan edes jotenkin maantiepyörän tapainen. Eli lyhyt akseliväli ja suhteellisen jyrkät kulmat. Tuollaisella geometrialla ja kovasti paksuilla renkailla ohjattavuudesta tulee helposti hassu ja lisäksi tulee toe overlapin kanssa ongelmia. Paksut renkaat vaativat rungolta erilaista geometriaa ja silloin pyörä ei enää oikein ole krossari, vaikka siinä käyrä tanko olisikin. Salsan Fargo on yksi tuollainen paksuille renkaille ja käyrälle tangolle suunniteltu monitoimipyörä.

    http://salsacycles.com/bikes/fargo
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #431
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Geometrioiden eroista monesti puhutaan ja cyclojen sanotaan oleva kulmiltaan miedompia kuin puhtaat maantiepyörät. Kuitenkin kun kulmia katsoo, ei mitään merkittäviä eroja mielestäni ole, joskus ne menee jopa ristiin. Salsassakin edessä runkokoosta riippuen 69-71 ja satulaputkessa 73-74,5. Ihan samoja löytyy tavallisista cycloista, ellei joku halua 0.5-1 asteen eroista jotain merkittäviä eroavaisuuksia ajettavuuteen löytää. Vain akselivälissä on kasvaneen renkaan vaatima tila huomioitu. Toki jos tarkkoja ollaan, pitäisi akseliväliä ja stainchayta verrata, jos toe overlapin merkitystä haluaa arvioida, mutta siihen en nyt ala.

    Pari esimerkkiä:
    Felt 65x: emäputki 70-72, satulaputki 73-75,5, akseliväli 103-108.
    Kona Jake the Snake: Emäputki 70-72, satulaputki 72,5-74,5, akseliväli 101-106.
    Salsa onkin mielummin jonkinlainen retkipyörä kuin cyclo, joten jos sitä verrataan Kona Sutraan, edelleenkään ei selkeitä eroja näissä esimerkeissä löydy
    Sutra: Emäputki 70-72,5, satulaputki 74,5-72,5, akseliväli 102-106.

    Sinänsä itseänikin kiinnostaa, jos löytyy cyclo, johon oikeasti mahtuu n. 2" renkaat. Yleensä valmistajien ilmoittama huge clearance tarkoittaa samaa minkä runttaaja on huomannut eli n. 40 mm. Täytyy kai lämmittää uudelleen ajatus maasturin runkoon kasatun cc:n tai gg:n rakentamisesta. Jottei tuo herätä pahennusta heti alkuun, nimettäköön se monsteriksi tai joksikin muuksi kuin maantiepyörään pohjautuvaksi nimikkeeksi. Ollenkaan huono vaihtoehto ei varmaan olisi Salsan hankinta. Sen ongelmana on vain se, että kustannukset on jo nyt tiedossa (>1750 €) ja sehän ei projektiin ollenkaan kannusta.

  12. #432
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.285
    Fargossa on joustokeulamittainen haarukka, jonka avulla eturengas on saatu sen verran edemmäs, että toe overlap poistuu.

    Surlyn Crosscheckiin ja ehkä myös Straggleriin näyttäisi ahtamalla mahtuvan noin 2-tuumainen rengas ainakin yhden eturattaan kanssa. Etuvaihtaja ei luultavasti mahdu toimimaan.

    http://farm8.staticflickr.com/7037/6...dfaeba82_b.jpg

    E: Mihin tahansa levarikrossariin voi vaihtaa 27,5-tuumaiset kiekot. Yleensä pienempi kehä mahdollistaa vähän leveämmän renkaan käyttämisen. 2,0" x 27,5" renkaan ulkokehän halkaisija on suunnilleen sama kuin 35c x 700 renkaan.
    stenu muokkasi tätä : 28.06.2015 at 08.39
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #433
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Tuo parantaa tilannetta varsinkin lokarien kanssa. Kuitenkin jos takana alempi haarukka on ahdas leveyden suhteen, kuten monesti on, ei muutos 28" > 27,5" riitä kasvattamaan rengasta n. 38 > 50 mm.

  14. #434
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.285
    Esimerkiksi Salsan La Cruz -krossariin, jota ei tosin valmisteta enää, mahtuu 2-tuumainen rengas 650b-kiekoilla, samoin veikkaisin että Straggleriin myös. Yleensähän takahaarukka on sitä kapeampi, mitä lähempänä keskiötä ollaan ja 700c-kiekoilla ongelmaksi tulee se, että leveyden lisäksi kasvaa myös ulkokehän halkaisija, kun renkaan vaihtaa paksummaksi.

    https://www.flickr.com/photos/253734...7613131795969/

    Noin yleisesti ottaen, jotta runkoon mahtuu paksu rengas, etuvaihtaja ja ehkä vielä maantiekammetkin, pitää takahaarukan olla pidempi kuin normi krossarirungoissa on. Pitemmällä takahaarukalla taas pyörän ajettavuus muuttuu erilaiseksi kuin mikä olisi optimaalinen kapeammalle renkaalle. Tämän vuoksi yksi runko, jossa pystyisi hyvin käyttämään minkä tahansa kokoista rengasta samoilla kiekoilla, on vähän mahdoton funktio.

    Tyypillinen maantiepyörän chainstay on n. 400 mm, krossarin 425 mm ja esimerkiksi Fargon Chainstay on minimissään 455 mm. Fargo maantierenkaalla olisi varmaan myös vähän hassu ajettava.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  15. #435
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Ainakin omassa pyörässäni leveys käy ahtaaksi 40 mm jälkeen, vaikka renkaan halkaisija pysyisi samana (2,0x27,5). Ehkä jokin pienikokoinen 2" rengas voisi mahtua, mutta en pidä hyvänä ajatuksena käyttää viimeisiä millejä kumin ja rungon välistä. Kaikenlaista kuraa yms. roskaakin täytyy sinne mahtua.

    Eri kokoisilla renkailla kokeilu voisi olla kiinnostavaa geometrian tuntemisen kannalta. Jos ajetaan niissä oloissa, johon kukin rengas soveltuu, on näin asiaa tuntematta vaikea ymmärtää, mikä Fargossa menisi pieleen kapeilla renkailla ajettavuuden suhteen, kun kohtuudessa pysytään (esim. 50 mm > 38 mm). Vaihdetaanhan cycloihin 35 mm tilalle 25 maantierenkaita, eikä niiden ajettavuuden sanota muuttuvan hassuksi.

  16. #436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Ridley X-Bow 10 myös hieman yli 50mm etuhaarukassa.
    Tjaa? Kävin cyclecenterissä katselemassa Ridleyn pyöriä (muistaakseni juuri tuota ) enkä saanut luottokorttia mahtumaan haarukaan väliin renkaan päältä (vaakatasossa...). Ei ollut edes lähellä.

    Kävin tuossa juuri ajelemassa tri-pyörällä pienen pk-lenkin ja oli kyllä taas aivan hanurista koko touhu. Asun Haagassa ja joka suuntaan saa ajaa ensin 20min että pääsee pois surkeakuntoisilta kelveiltä ja liikennevaloista. Noita saumoja ja kuoppia kun hakkaa menemään 23mm kumeilla vaihteet aerotankojen päässä niin on pakko myöntää itselleen että väärä kampe on alla. Enkä kyllä maasturillakaan lähde asfalttilenkkiä ajamaan.

    Kolmelle pyörälle ei ole tilaa joten kaipa se olisi maasturin tilalle valittava cyclo johon saa mahd isot nastakumit alle talveksi että työmatkat sujuu. Talvella voi taas sitten kyllä korpea lujastikin niinä aamuina kun lunta on pudonnut 10cm eikä ole enää maasturia ice spikereilla. Tää nyt on tällaista vatulointia. Sori vaan.

    @JackOja
    Voitko vähän tarkentaa? Millä firmalla teetät ja ilmeisesti alumiinista vääntävät?

    Salsa Fargo on tiedossa mutta menee vähän turhan retkipyörämäiseksi. Selväksi on tullut että monestakin syystä haluamani pyörä on vaikea toteuttaa joten täytyy vain etsiä lähimmät vaihtoehdot.

  17. #437
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    ^ Aina mahtuu pyöriä sisälle, jos vain on katto normaalilla korkeudella.

  18. #438
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.285
    1-vaihdefoorumin puolelta lainattu kuva, jossa on 559-renkaille modattu 700c runko. Renkaat ainakin pari tuumaa ja vielä mahtuu lokaritkin. Yksi mahdollisuus voisi olla myös sellainen, että levaripyörään sovittaakin 26-tuumaisen maasturin nastat talveksi. Keskiö kyllä tipahtaa vähän alemmas silloin.

    https://farm4.staticflickr.com/3725/...6b7b99e0_b.jpg

    Joskin mä en ole ihan samaa mieltä krossarin avuttomuudesta talvella. Ajoittain vähän kapeampi rengas toimii jopa paremmin, kun uppoaa lumen läpi sen sijaan, että se rupeaisi plaanaamaan lumen päällä. Gravdalit vaan alle ja pää pystyssä kohti pyryjä..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #439
    Iltaa!

    Foorumilla viisastuneena kävin tuossa ajamassa jo muutamaa cycloa (Genesis, Cannondale, focus ) Mitä mieltä olette kyseisistä pyöristä

    http://www.nippeli.fi/polkupyorat/cy...x-40-disc-2015

    http://www.cannondale.com/nam_en/201...-disc-6-tiagra

    http://www.sportax.fi/product/909/genesis-cda-20

    Genesis ja cdale tuntuivat mielestäni melko samalta. Hiilikuituhaarukka vaimensi mielestäni hyvin ja ajo oli yllättävän mukavaa. Focus tuntui hieman kovalta ja jotenkin nippelistä on jäänyt huono fiilis kauppana. Cdalessa arvelluttavat jarrut. Jarrut olivat säädettyjä vannejarruja huonompia ja toiminta todella tahmeaa. Eipä nuo promax render jarrut kyllä vakuuttaneet. AVID:n BB5 saisi noin 70e hankittua ovatkohan ne paremmat ? Kokonaisuutena olen yllättynyt cyclojen mukavuuteen ajettavuudessa. Tämä noin 1000e hintaluokka on kyllä ihan maksimi pienelle opiskelijabudjetille.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  20. #440
    Jumankauta. Nyt kävikin niin että kun laitoin kokeeksi Inbredin myyntiin torin puolelle niin sehän meni alle vuorokaudessa. Pyörättömän miehen on painettava justiinsa tilausnappulaa. Stevens Vapor kiinnostaisi hyvien kiekkojen ja leveän haarukan vuoksi mutta kapea takarenkaan tila ja alurunko eivät viehätä. Alumiinin pelko on varmaankin perusteetonta mutta yhden Feltin alumaasturin sain parissa vuodessa siihen kuntoon että runkoa ihan käsin vääntelemälläkin sain hirvittävän naksunnan aikaiseksi.

    Joten; Pickenflick. Titaanin kutsu on vastustamaton. Runkoa loppuiäksi. Ikävä kyllä vanteet taitavat olla aika peruskamaa, joskaan en ole eläessäni ajanutkaan hyvillä ja keveillä vanteilla enkä osaa niitä kaivata.
    http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOPICK...-cross-bikeNyt

    Pitäisi vain päättää koko. Olen 184cm ja 87 inseamilla L ja XL:n välissä. Yleensähän näissä tilanteissa on turvallisempaa valita se pienempi? Pyörällä ei tulla kikkailemaan missään teknisillä maastopoluilla. Ylijumala Kare Eskola valitsi 182cm pitkänä L koon mutta taisi jossain kirjoittaa että hiukan pidempänä koko olisi ollut XL. Ja jos ottaisi L koon, niin osaisikohan sitä valita suoraan oikeanmittaisen stemmin? Siltikään ei pelota ostaa sokkona...

    edittiä:
    Pickenflick tulee näköjään nykyään WTB Frequency CX - vanteella. PlanetX CX navat. Pelkät kehät painaa näköjään 417 grammaa. Vielä viikko sitten vanteena oli joku Planet X:n "oma". Onks toi 417g PALJON vai vähän kysyy dorka?
    runttaa-ja muokkasi tätä : 03.07.2015 at 20.54

  21. #441
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Jotta saisin sekoitettua vielä ajatuksiasi, niin kai tiedät, että Vaporissa on hiilarikeula? Itsekin olen katsonut Pickenflickiä sillä silmällä, joten en usko, että sillä menet metsään. Tai menet, jos haluat mennä, metsässä on hyvä.

  22. #442
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Jotta saisin sekoitettua vielä ajatuksiasi, niin kai tiedät, että Vaporissa on hiilarikeula? Itsekin olen katsonut Pickenflickiä sillä silmällä, joten en usko, että sillä menet metsään. Tai menet, jos haluat mennä, metsässä on hyvä.
    Joo tiedän kyllä. Varmasti hyvä pyöräkin. Samoin kuin autokaupoilla olen huomannut että pyörävalinnassakin pitää antaa tunteen viedä. Muuten sitä asiaa vatvoo jälkikäteenkin ja on taas vuoden päästä vaihtamassa. Kokemusta on. Siinä mielessä tuo titaanin ulkonäkö ja pinta ilman mitään vauhtiraitoja on lyömätön. Laitoin on onelle spostiakin koon ja stemmin pituuden tiimoilta ja yritin samalla persettä nuolemalla tingatakin. Jos tuottaa tulosta niin raportoin.

  23. #443
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti runttaa-ja Katso viesti
    @JackOja
    Voitko vähän tarkentaa? Millä firmalla teetät ja ilmeisesti alumiinista vääntävät?
    Oho, menny ohi mulle osoitettu kyssäri.

    Siis Cyclo Bicycles. Eikä mitään lelumiinia vaan titskua tai terästä voi valita. Kilpailukykyiset hinnat.


  24. #444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oho, menny ohi mulle osoitettu kyssäri.

    Siis Cyclo Bicycles. Eikä mitään lelumiinia vaan titskua tai terästä voi valita. Kilpailukykyiset hinnat.
    Hyvännäköistä putkea.

    Päädyin kuitenkin tilaamaan pickenflickin. Melko kuumottava puukotus lompakolle mutta luotto on ettei tarvitse katua. L kokoa suosittelevat ja 110mm stemmi. Nyt alkoi pitkältä tuntuva parin viikon odotus.

  25. #445
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    hienoa.

    Vaikket aiokaan metsäpoluille mennä, niin käy ihmeessä kokeilemassa.

  26. #446
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    http://www.focus-bikes.com/gb/en/bik...x-40-disc.html

    Pirkkapyörän speksaajalle on joko sattunut nukahtaminen pöytänsä ääreen tai sitten on umpihullu. Sattuipa siis focuksen mares ax koossa xs intersportissa eteen ja istutin 160 cm junnun sen selkään. Piti kaivaa oikein rillit taskusta, kun kammet olivat niin julmetut. Luulin ensin että maantiesetti mutta olivatkin "vain" 52/36

    Siinä sitä riittää cyclolle vauhtia, kun xs koon kuski painaa hiekkatiellä pölisemään.

    Suostuukohan esim. Larun pyörä oikeasti tollaisia (tietämättömille) myymään....

  27. #447
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    22
    Minkäslaisia cyclocross pyöriä ne giantit on? Tässä olis hinta ainaki kohillaan? http://www.cyclecenter.fi/product/13...draulic-brakes

  28. #448
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    15
    Moi

    Nöösi/newbie kyselee, aikasemmin omistin fitness hybridin ja sillä ajaessa hartia/niska seutu meni täysin jumiin. Nyt olisi hakusessa cyclocross pyörä. Pyörä tulee lähinnä kesä käyttöön ja riippuen keleistä sitten kuinka aikasin/myöhään ajellaan. Tarkoitus olisi ajella maantiellä enimmäkseen ja tilanteesta riippuen hiekkateitä pitkin.
    Tänään testasin hiilikuiturungoista ja alumiinirunkoista, molemmat tuntui hyviltä. Jäin miettimään että mahtaako tuo hiilikuiturunkoinen olla liian "ammattimainen"? En ole mikään aktiivipyöräiliä mutta kuitenkin kesän aikana tulee osallistutta erilaisiin pyörä kuntotapahtumiin. Vaikeuksia tehdä päätös asia suhteen, eli saisko kokeneemmilta plussia/miinuksia rungoista?

  29. #449
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Etelä
    Viestit
    463
    [QUOTE=omitas;2400081]Moi

    Nöösi/newbie kyselee, aikasemmin omistin fitness hybridin ja sillä ajaessa hartia/niska seutu meni täysin jumiin. Nyt olisi hakusessa cyclocross pyörä. Pyörä tulee lähinnä kesä käyttöön ja riippuen keleistä sitten kuinka aikasin/myöhään ajellaan. Tarkoitus olisi ajella maantiellä enimmäkseen ja tilanteesta riippuen hiekkateitä pitkin.

    Myitkö sen fitness pyörän pois? Oliko se liian iso/pieni tai esim. Huonolaatuinen halpis tms. ?

    Vuonna 2008, kun ostin 1. Cyclon (tilasin Saksasta) osui hankinta sen verran nappiin, että sama ratsu palvelee vieläkin työmatkakäytössä 29 sinkulan ja 29 jäykkäperän ohella. Välillä ajan työmatkaa myös suoralla tangolla joko a) talvella tai b) jos tekee mieli kierrellä keskuspuiston polkujen kautta kotiin.

    Siitä meneekö sun niskat, selkä tms. jumiin/ kipeytyy ei kukaan voi antaa takeita. Itse aloitin pyöräilyn, kun 30 vuotta kestänyt kamppailulajihistoria alkoi käymään vanhalle miehelle liikaa (jatkuvina murtumina, venähdyksinä jne.) paikkojen päälle. Väärä lajivalinta, asfaltti on nimittäin kovempaa kuin tatami ja nyt ne paikat vasta paskaksi ovat menneet

    Urheilet mitä urheilet- aina on vain ajan kysymys, milloin sattuu, paikat kuluu ja edessä on uusi vamma...

    Speksaa pyörää asiantuntevan pyöräilykauppiaan avustuksella.

  30. #450
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Omitas, ajoasentoa saa säädettyä vanhassa pyörässä suhteellisen helposti. Oletko lukenut ajoasennon säätämisestä, onko satula oikeassa paikassa, oletko kokeillut eri mittaisia stemmejä?
    Tietty cc on hieman eri peli, variaatiota on enemmän, mutta siinäkin täytyy ajoasento saada kohdilleen, jottei hartiat jumiudu.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •