HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 14 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 1317

Aihe: Cyclocross VOL. II

  1. #391
    Kokeillaanpas pistää tänne viestiä jos vaikka hieman neuvoja saisi.

    Pyörää etsiskelen ympärivuotiseen käyttöön, työmatkoille ja kuntoiluun. En ole juurikaan perillä pyörä asioista, joten päätin kysyä viisaammilta. Vaihtoehtoina tällä hetkellä on Merida Cyclocross 500 tai Kona Jake, mutta kumpikohan noista olisi järkevämpi vaihtoehto? Molemmilla hintaa on sen 1100e pintaan. Pyörän joudun ostamaan kivijalkaliikkeestä, että tulee varmasti oikean kokoista, joten vaihtoehdot on lievästi sanottuna rajalliset.

    Vaihtoehtoisesti jos on tiedossa jotain liikettä, jossa on parempia vaihtoehtoja, ja joka on 160km säteellä Joensuusta voi asiasta mainita. Ajamaan joudun Joensuun ulkopuolelle joka tapauksessa koska täällä liikkeiden valikoimat ovat varsin heikot.
    Revvit muokkasi tätä : 07.06.2015 at 01.44

  2. #392
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    98
    Näiden pitkien cyclocrossiketjujen vakiovieraasta eli Pickenflickistä; nyt sitä saisi Euro-tyylin kahvoilla. Missähän kuussa alkavat kunnon alennusmyynnit kuluvan vuoden malleista?

  3. #393
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jullikka Katso viesti
    No tätä vastausta vähän vähän odottelinkin.... Taitaa vaan mennä yli budjetista niin että heilahtaaa
    Tiagranhan ovh. on selvästi alle sinun budjetin yläreunan ja 105:senkin pystyy varmaan tinkimään tuohon budjettiin.
    http://www.sportax.fi/product/708/ca...agra-disc-2015

    Hydraulisia levareita ei taida muuten olla kovin monessa cyclossa johtuen kahvojen mallista.

    Itse olen ollut todella tyytyväinen CaadX:ään. Ostin sen aika nopealla aikataululla aikoinaan ja kaikki muut pyörät ovat vaihtuneet tässä välissä, mutta ei tuosta CaadX:stä vain löydä parannettavaa, etenkään nyt kun vaihdoin eteen 50/34 kammet ja taakse 12-32 pakan. Nyt pyörällä voi ajella myös hissukseen metsässä tai talvella.

  4. #394
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikkoVe Katso viesti
    Näiden pitkien cyclocrossiketjujen vakiovieraasta eli Pickenflickistä; nyt sitä saisi Euro-tyylin kahvoilla. Missähän kuussa alkavat kunnon alennusmyynnit kuluvan vuoden malleista?
    Tilaa vaan heti, koot loppuvat.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avokid Katso viesti
    Hydraulisia levareita ei taida muuten olla kovin monessa cyclossa johtuen kahvojen mallista.
    Ööö... mitä tarkoitat?


  5. #395
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ööö... mitä tarkoitat?
    No siis säiliölle ei ole sellaista tilaa kuin maastojarrukahvoissa. Shimanolta taisi tulla vasta tälle kaudelle "edullisempi" jarrukahva droppitankoon jossa on hydrauliikka kahvassa.

  6. #396
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.180
    Jaa sitä muutaman vuoden takaista tilannetta tarkoitit. Nykyään on ihan helposti saatavilla Shimanolta tahi Sramilta hydrauliset jarrut maantiekahvoilla.

    Ajattelin jos tarkoitit jotain sellaista, ettei hydraliset maantiekahvat jotenkin soveltuisi crossariin. Onhan ne vähän möhkömmät.


  7. #397
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jaa sitä muutaman vuoden takaista tilannetta tarkoitit. Nykyään on ihan helposti saatavilla Shimanolta tahi Sramilta hydrauliset jarrut maantiekahvoilla.

    Ajattelin jos tarkoitit jotain sellaista, ettei hydraliset maantiekahvat jotenkin soveltuisi crossariin. Onhan ne vähän möhkömmät.
    Helposti kyllä, mutta on niissä vielä sen verran hintaeroa mekaanisiin levyjarruihin, että taitaa harvassa cyclossa vielä olla sellaiset.

  8. #398
    Mietin tässä ensimmäistä kunnon pyörän ostamista ja Cannondale CAADX 105 näyttää erittäin houkuttelevalta, mutta toisaalta olen kyllä enemmän sunnuntaipyöräilijä ja tiagara versio on noin 300e halvempi, että olisko sittenkin järkevämpi säästää vai onko niissä nyt niin paljon eroa? En myöskään asu lähellä kaupunkeja missä voisin käydä kokeilemassa, niin 180/84 mitoilla varmaan 54 runko on sopiva? Mietteitä ja ehdotuksia otetaan myös vastaan noin 1300e budjetilla.

  9. #399
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Ahmed Ahne mainitsee nyt ensin, missä sattuu asumaan, niiin homma voi helpottua.

  10. #400
    Pahoitteluni, asun täällä lahden ja jyväskylän seudulla paikkakuntaa sen enempää erittelemättä. Löysinkin juuri lahdesta kaupan missä myydäänkin Cannondalea mikä on jäänyt jostain syystä aikaisemmin huomaamatta. http://www.jarvisenpyora.fi/polkupyo...yclocross.html

  11. #401
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.120
    2016 uutuuksista sen verran, että Giant TCX Advanced Pro 2 spekseihin kuuluu 12x142 akseli, shimanon nestelevyt ja 105 osaa. Hinnasta ei ole vielä tietoa, mutta melko hyvä paketti.
    6.7 WTF/kg


  12. #402
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Tuota Canyonia olen katsellut, siis lähinnä Inflite al 9.0, joka näyttäisi olevan loppuunmyyty. Kysynkin nyt, että mahtaakohan tätä 2015 mallia enää tulla markkinoille vai onko syytä odotella vuoden 2016 mallia? Kauhia kiirus ei ole, ja toiseksi ainoa seikka joka ei tuossa pyörässä innosta on minun silmääni kertakaikkisen kelvoton värimaailma. Inflite al 9.0 s-mallia näyttäisi olevan tarjolla, mutta sen ratastus ei kiinnosta.

  13. #403
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    152
    Ei tule enää Canyonia 2015 mallisena jos on loppu. Tekevät tietyn määrän ja se on sitten siinä. Itse tilasin oman AL9 mallini joskus viimevuoden lopulla ja hyvä niin kun tuo M koko loppui jo joskus helmi maaliskuussa, joten kannattaa olla ajoissa liikkeellä.

  14. #404
    Mikähän tuossa Canyonin myyntimiehillä on ollut ideana, että näitä crossareita tehdään vuosittain niin pieni määrä, viime vuonna oli sama homma.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    ja toiseksi ainoa seikka joka ei tuossa pyörässä innosta on minun silmääni kertakaikkisen kelvoton värimaailma.
    Täysin samaa mieltä, ei oikein kurkkusalaatin vihreä innosta ja halvempaa ei ole punamustana

  15. #405
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Juu, on kyllä ihme meininki kun ei ihmisten raha kelpaa. Ei ole ainoa potentiaalinen vaihtoehto, mutta olen päättänyt vakaasti, että seuraavassa cyclossani painotan vähäistä massaa. Ja sehän on tässä pyörässä kyllä hintaan nähden käsittämättömän alhainen. Milloinkahan näitä 2016 malleja voisi ruveta odottelemaan?

  16. #406
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Kaksi kertaa olen lähettänyt sähköpostilla kysymyksiä Canyonille, kummallakaan kerralla ei ole vastattu. Jatkossakin hankin pyöräni sieltä, missä saan kommunikoida myyjän kanssa.

  17. #407
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Untis Katso viesti
    Mikähän tuossa Canyonin myyntimiehillä on ollut ideana, että näitä crossareita tehdään vuosittain niin pieni määrä, viime vuonna oli sama homma.
    Eräänlaista markkinointia, ylläpidetään kysyntää ja hypeä. Tämänkin foorumin perusteella toimii hyvin.


  18. #408
    Heipä hei ja heinäkuu

    Onko jollain käyttökokemusta tuosta Kona rove Al pyörästä. http://www.bikeshop.fi/Kona_Rove_AL/ekauppa/pKOROVAL/ Hinta on niin kutkuttelevan lähellä jo perus hybridipyörää, että pyörän laatu epäilyttää. Pitäisi olla 40mm nastarenkaiden yhteensopivuus ja lokasuoja mahdollisuus. Pyörää olisi helppo testata kun bikeshop on Turussa. kiitos.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  19. #409
    Tilanne: omistan täysjäykän alfinenapaisen inbredin jota käytän ympärivuotiseen työmatka-ajoon sekä feltin tripyörän treeniajoon ja vähäisiin kisoihin. Tripyörällä on melko nihkeää lähteä Helsingissä lyhyelle lenkille kun menee noin 20 min että pääsee edes maantielle. Ulkoajokausi on myös melko lyhyt kun ei sillä viitsi huonolla kelillä lähteä sotkemaan. Jos pistäisin inbredin myyntiin niin mahtaisiko tilalle löytyä cyclo, jolla hoituisi työmatkojen lisäksi lyhyemmät treeniajot?

    Cyclossa saisi olla levarit, ok tason vanteet suoraan tehtaalta jotka kuitenkin kestävät aikuisen painoisen miehen ympårivuotiset ajot, tilaa leveille kumeille talveksi ja kuitenkin riittävän iso satulakulma että sillä saisi maantiellekin sopivan ajo-asennon. Metsässä en sillä aja joten kovin crossimainen geometrian ei siis tarvitse olla. Ajatuksena jopa laittaa clipon aerotangot kiinni. Samalle vanteelle tietenkin vaikea saada leveää kumia talveksi ja nopeaa kesäksi joten jonkinlaista kompromissia joutuu nielemään. Helvetin nopea se saisi olla...

    Löytyyköhän tuohon tarpeeseen monitoimivehjestä alta parin tonnin 183/87sisämitta ukolle? Runkomateriaali toissijainen ja ulkomailta tilaaminen ei haittaa.

  20. #410
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    ^ Voin kertoa vain oman valintani: Stevens Vapor. Taipuu metsäpoluille ja maantielle. 1500-2000 -haarukassa. Ok palikat, hiilarikeula, alurunko, ei lokari-, eikä takapakkarikiinnikkeitä.
    Talvella takana Maraton Winter 37mm, edessä 42mm. Takana 42 oli hilkulla raapia chainstaytä, joten otin varman päälle.
    Tänään kävin polkaisemassa 100km maantietä. Syksymmällä menen mutaisille poluille ajamaan kisaa.
    http://www.radsport-smit.de/

  21. #411
    Vaporin olinkin noteerannut jo aiemmin tästä ketjusta ja satuit antamaan juuri sen tiedon mitä kaipasinkin eli paljonko on tilaa kumeille. Tuollainen 37/42mm on kyllä hiukan niukka. Olen nyt ajellut scwalben ice spikereilla talvella ja tuollainen leveä kumi on kyllä paikallaan lumisilla keleillä ainakin etusena. Cyclo kun on varmaan lumessa luonnostaan jo valmiiksi maasturia vaikeampi ohjata niin ei viitsisi hirveästi tinkiä kumin leveydestä. Meniskö Vaporiin eteen yhtään isompaa?

    On one / planet x on oikeastaan ainoa minkä olen huomannut tuottavan runkoa jossa on annettu reilusti tilaa kumeille. Dirty disco / Pickenflick. Teräsrunkoja sitten esim surlylta. Jotenkin noi krostsekit ja vastaavat ei vaan tuo mieleen mitään vauhdikasta tempoilua mutta tämähän on vain oma mielikuvani. Onko muita?
    Onhan valtavat rengastilat vähän hassunnäköiset kesällä kun painelee jollain 23mm kumilla mutta eipä sen suorituskykyyn pitäisi vaikuttaa.

    edit:
    Tossakin ois sopuhintaan semmonen rossari että ikenet kuivuu katsoessa mutta nämä "kisatason" vehkeet taitaa kaikki olla rakennettu niin ottavat maksimissaan sen kisastandardin kokoisen renkaan
    http://www.bikeshop.fi/Felt_F5X_2014...14/&listpos=13

    Vaikuttaisi siis siltä että pyörä mitä haen olisi ns monstercrossari jolla olisi hyvä painella kuitenkin maantienlaitaakin oikealla rengastuksella.
    runttaa-ja muokkasi tätä : 22.06.2015 at 17.15

  22. #412
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    En ole eteen kokeillut isompaa. Mittasin mittanauhalla: runsaat 50mm edessä tilaa.

  23. #413
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    ^ Voin kertoa vain oman valintani: Stevens Vapor
    Tämän noteerasin minäkin. Tarjolla Saksanmaalla ja näköjään meilläkin. Mutta mitenkäs se on noiden kiekkojen kanssa elämä ja ajelu onnistunut? Tällaista tarjoavat tarkempaa kyselyä tehtäessä.
    Hubs Scorpo Sealed-Bearing
    Rims Oxygen Scorpo SL-D

  24. #414
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    ^ Noista en osaa sanoa. Mun settini oli Easton XC Disc 29", 24-pinnaiset, jotka ovat kaupunkikikottimessani olleet suht' vähällä käytöllä. Hieman kevyemmät kiekot otin sitten Vaporiin. Yritin Eastoneista ostamisen jalkeen etsiä tietoa ja tehtaalta paljastui, että niitä ei tehdä "vapaaseen myyntiin", myydään vain kokonaisten pyörien mukana.

    Tanko ja satulatolppa mulla on Oxygen Scorpoa, ei mitään pahaa sanomista niistä. Satulakin oli saman valmistajan, ok tuntuinen, vaan myin liian kapeana eteenpäin.

  25. #415
    Mitä mieltä harrastajat ovat näistä budjettiluokan CX pyöristä ? Mielessä ovat pyörineet erityisesti Pinnacle : http://www.evanscycles.com/products/...071305#reviews Jamis: http://www.evanscycles.com/products/...-bike-ec073009 sekä Kona: http://www.bikeshop.fi/Kona_Rove_AL/ekauppa/pKOROVAL/ sekä fuji: http://www.bike-discount.de/en/buy/f...65561/wg_id-40 tiedän, että pyörät eivät vedä vertoja 2keuron hiilikuitu cyclolle mutta kukkaroystävällisyys raja menee tuossa Pinnaclessa. Jos joku viitsisi vähän jopa perustella niin olisi huikeaa. Kiitos!

    Mustana hevosena pyödälle voisi löydä velä fixie:n http://www.bikester.fi/379510.html pyörän käyttö olisi lähinnä työmatkaa ja iloajelua.
    seppo_taalasmaa muokkasi tätä : 23.06.2015 at 09.03
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  26. #416
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    356
    ^Edellä mainituista ei ole kokemusta, mutta nostetaan listalle vielä yksi vaihtoehto, eli Charge. (http://www.wiggle.co.uk/charge-plug-3-2015/). Suunnilleen vuoden päivät olen ajellut vastaavalla pyörällä ja pitänyt teräsrungon tuntumasta. Renkaat olivat ensimmäiset, jotka menivät vaihtoon, koska alkuperäiset Kendat eivät ole todellakaan kovin rullaavat. Vaikka kyllä niilläkin ajelee, jos ei paremmasta tiedä. Tälle vuodelle vaihdoin vaihdesarjan Sorasta 105:seen, mutta kyllä sillä Sora-sarjallakin ajaa. Tuntuma on vähän lepsumpi 105:seen verrattuna, mutta ihan kelvollinen arkiajoon. Chargen hyviä puolia ovat mielestäni ulkonäkö, runko, riittävät kiinnikkeet lokareille ja tarakalle, hyvä satula (makuasia tietysti) ja kohtuullinen hinta. Lisäksi vastaavaa pyörää ei tule heti vastaan, jos sille laskee jotain arvoa. Ostin Chargen muuten juuri Evansilta viime vuoden heinäkuun alesta (-20%). Ei ole toki varmaa, että samat aleprosentit tulevat tänä vuonna, mutta melko varmasti loppukesää kohden tulee hyviä tarjouksia.

  27. #417
    ^^ Täytyypä perehtyä tuohon chargeen paremmin. Myös nishikin löysin hintahaarukkaan. http://www.nummenpyora.fi/tuotteet/c...iki-giro-2014/
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  28. #418
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ^ Turusta löytyy Raisposta esim. Genesiksen CdA millanen on itelläkin työmatkapyöränä jos etsit edukkaampaa vaihtoehtoa crossariksi. Srammin vaihteistossa yllättävän hyvä ja napakka tuntuma ja ok jarrutkin pyörässä, kuitunen keula ja alle mahtuu 40+mm gummit..
    The end of the road is just the beginning...

  29. #419
    IncBuff Guest
    Mä ottaisin tuon Chargen, mutta minä olenkin minä. Runko on aivan eri tasolla ajaa kuin esim. Rove AL:n kauhea alumiinikanki. Onhan tuolla toki hintaakin enemmän.

  30. #420
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    ^ Turusta löytyy Raisposta esim. Genesiksen CdA millanen on itelläkin työmatkapyöränä jos etsit edukkaampaa vaihtoehtoa crossariksi. Srammin vaihteistossa yllättävän hyvä ja napakka tuntuma ja ok jarrutkin pyörässä, kuitunen keula ja alle mahtuu 40+mm gummit..
    Genesiksessä näyttää olevan vakiona 42mm, mutta mahtuuko yhtään isommat lokareiden kanssa?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •