- EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
- EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
- Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta
No nyt on kokemusta itsellä testilenkin verran, toimii kun vertaa entisiin ultegran kiekkoihin, tukevammat , jämäkkä tuntuma, ja kyllä nää 35 km/h vauhdissa alkaa jo aero-ominaisuudet tuntua, itseasiassa menin välillä yli 40km/h kilometrin pätkiä, sopiva sivumyötäinen, ei häirinnyt ajokäytöstä...Hyvä ostos!! ja 860 euron setin sain vielä hintaan 569 ekee...pientä suhinaa suurissa nopeuksissa, aikas äänettömät..
Mistä sait Zippit tuohon hintaan?
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Heipä hei,
fillarini ei ole maantiepyörää nähnytkään, mutta tämä ketju vaikutti olevan paras paikka kysymykselleni. Ostin tuossa jokin aika sitten Canyon Roadlite AL 7.0 fitnesspyörän, linkki -> https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3625
Pyörä toimii aivan loistavasti, on kevyt ja palvelee tarkoitustaan hienosti. Ongelmana, tai pikemminkin ärsytyksen aiheena on ainostaan vapaarattaan pitämä todella kova meteli "rullaillessa vapaalla". Tuossahan on napoina DT Swiss 370 Disc, joten onko kenelläkään tietoa tai ehdotuksia korvaavaksi takakiekoksi hiljaisemmalla vapaarattaalla? Takakiekon painoksi puntaroin ~960g, joten mielellään pysyisin samoissa painon suhteen. Painoa löytyy kuskilta noin 65 kiloa.
Eihän tuo varsinaisesti mikään kovin kummoinen ongelma ole, mutta kevyillä lenkeillä tuo terävä nakutus alkaa porautumaan aivoihin sisälle aiheuttean erinäisiä epämukavia tuntemuksia.
hundis muokkasi tätä : 24.05.2015 at 13.35
Vapaarattaan nakutuksesta on helppo päästä eroon pyörittämällä koko ajan![]()
Tai vaihtaa vapaarattaaseen vähän alkuperäistä tukevammat voiteluaineet. Mutta se voi aiheuttaa turhaa jähmeyttä talvilämpötiloissa.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Edullisia kiekkoja kaipaavalle vois heittää yhdeksi vaihtoehdoksi Vision trimax T30 kiekot. Oon nyt ajellut noilla talven rulilla/trainerilla ja ulkona tämän kevään maantiepyörälenkit. Ei juuri mitään valitettavaa, paino ok ja kivan jäykät. Ainoa pikku kitinä tulee rengashommista, jotka ovat noilla vanteilla vähän työläät. P*rkeleellinen homma kammeta renkaita noiden päälle. Edes kertaalleen vanteella olleet Contin GP24m rinkulat eivät menneet iisisti päälle. Trainerirengas oli ihan yhtä h*lvettiä saada päälle, mutta meni sekin lopulta.
http://www.bike24.com/p250937.html
Mitä tollaisista hiilarikiekoista kannattaa maksaa käytettynä? esim. nuo Syncros mitkä kaupan Fillari lehden torilla.
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
Sopiva hinta on aina myyjän ja ostajan välinen asia. Ei käytettyyn tavaraan ole mitään muuta hintasääntöä kuin, että luulisi olevan halvempi mitä vastaava käyttämätön.
En mä suuttunutihan hyvä pointti sulla...
Tiedossa on mitä kiekot ovat maksaneet uutena tai mitä ne maksavat nyt niin siihen suhteutettuna kaipaisin mielipiteitä. Mä olen ostanut aluvanteita ja runkoja sekä kokonaisia pyöriä käytettynä, mutta en vielä hiilarikiekkoja.
Sent from my iPad using Tapatalk
Die Kanonen von Kauppi
|ex 10k-kerho|
"ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi
Eiköhän niihin sovellu ihan sama hinnoittelupolitiikka kuin muihinkin pyöräpalikoihin. 50%-66% kun on kyse selvästi käytetystä tavarasta. Ehkä jopa 75% jos on kyseessä joku harvinaisempi laatutuote tai muuten erikoishyvässä maineessa oleva.
Sinänsähän hiilarikiekot on aika turvallinen ostos, ainakin jos ne on merkkikiekot ja näyttää edes etäisesti siltä, ettei ole kolaroitu ja on pidetty huolta. Kuluvia osia on käytännössä jarrupinnat ja laakerit, kuten alumiiniversioissakin.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Vuoden vanhoissa Campan Ventoissa takakiekossa klappia eli kun kiekon ollessa paikallaan ja ilmassa kiekkoa ravistaa, tuntuu aavistus välystä. Miten tuo kiristetään? Ei ole minkäänlaista kokemusta kiekkojen huollosta, vienkö liikkeeseen? Jos ei apinan raivolla ylikiristämistä laske, saanko hyvien ohjeiden mukaan kokeilemalla tuhoa aikaiseksi?
Venton takakiekon kiristely on tuttu juttu. Löysää hiukan sellaista pientä kuusiokoloruuvia, pyörittelet sitten sormin kireämmälle sitä osaa jossa tuo ruuvi on. Lopuksi kun klappia ei enää tunnu niin kiristä kuusiokoloruuvi varovasti paikalleen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tänks, kokeillaan!
http://citec.de/mobile/?cat=19&id=71
Nyt on joku satanen tullut ajettua Citec 6000CX kiekoilla ja olen kyllä 100% tyytyväinen noihin. Kerrankin alla on kiekot, jossa mikään ei ole mun näkökulmasta kompromissia. Jarrut pelaa hienosti, ovat riittävän kevyet ja jäykät. 50mm profiilista huolimatta, eivät tunnu oleva kovinkaan herkät sivutuulelle. Jossain vaiheessa tajusin lenkillä, että pyörteilevästä tuulesta huoöimatta filo meni suht vaivattomasti suoraan. Vapaaratas on DT250 navasta, mutta se on ihmeen hiljainen. Mitähän ovat tehneet sille räikälle. Tuntuvat myös rullaavan mukavasti. Jarrupinnan saa vaihdatettua citecillä, kun vanha alkaa olla loppu. Noilla mennään siihen asti, että markkinoille ilmestyy sopivaa aeropyörää levyjarruilla.
Minkälainen näkökulma sulla on, kun mun mielestä alumiininen jarrupinta on hiilarikiekoissa aina kompromissi, ja hintaa sekä painoakin noilla on ihan julmetusti? Mielikuvana Citec on jotain ZZYZX tasoa. Uudet Bora Onet olisi halvemmat?
Ehhehee, ei mee trolli läpi... Alppien eteläpuolelta ei tuu muuta käyttökelpoista, kuin nahkakenkiäJos meni ohi, kirjoitin, että mun näkökulmasta niissä ei ole mitään kompromissia. Noissa on siis ihan hiilikuitukehä, johon on kiinnitetty alumiininen jarrupinta. Omat ovat tuubiversiot, jotka kai vähän avoa kevyemmät. Mulle mikä tahansa alle 1500gr on jo riittävän kevyt ja nuo kyllä alittivat sen kriteerin kirkkaasti. Lisäksi tuo jarrupinta on kyllä hyvä. Ei tarvii kuunnella palojen kiljumista tai ihmetellä sateella, miks ei pysähdy.
Sent from my SM-T315 using Tapatalk
sledgehammer muokkasi tätä : 19.07.2015 at 00.44
^ 1265g on Borien paino kun tuubikiekoista oli tällä kertaa kyse. 3Diamant-käsiteltyjen jarrupintojen tuntuma ja märkäpito Campan punaisilla paloilla on aivan eri asia kuin joku geneerinen alibaba-kehä + korkkipalat... No, jokainen ostaa sitä mistä eniten tykkää.
En oo pinnan vaihtoa selvitellyt. Tuskin sitä ihan ilmaiseksi tehdään, mutta eipä tuota tartte vielä vähään aikaan murehtia. Ihan helposti ei pitäisi pinnojen katketa, kun cyclocrossissakin ovat noita käyttäneet. Voi semmonen tosin silti katketa.
Joku viisaampi varmaan korjaa jos menee mettään mutta muistaakseni noissa Dt240 navoissa on siirrytty 18:sta "stepistä" 36:een. Itselläni on vanhemmat FFWD 4:t joiden 240:set huutaa kuin hyljätty piru, erittäin käyttökelpoiset kelveillä vielä kun polkee taaksepäin tarpeen vaatiessa. Uudemmat cyclossa olevat Wheelsmithin kasaamien kiekkojen 240:et on paljon hiljaisemmat. Itellä alkaa olla kaikki kiekot sekä maastoon että maantielle 240 navoilla. Luotettavat kuin junan vessa ja ei tarvi pitää kuin yhtä kokoa laakereita jemmassa ja voi aina tilailla tuplaparit tarvittaessa kun niitä on neljissä kiekoissa.
Toisessa pyörässä mulla on myös DT240 napa ja se rallattelee iloisesti. Kilikellon puuttuessa voi lopettaa polkemisen hetkeksi, niin jo alkaa tulla tilaa
DT240s hiljenee mukavasti kun nyppäsee vapaarattaan rungon pois ja tiputtaa alla oleviin räikkiin ketjuöljyä.
Mulla on sellainen käsitys, että kun DT240 alkaa rallattaa, on se huollon tarpeessa.
Sille on olemassa oma rasvansa. DT special grease.
http://www.wheelbuilder.com/dt-swiss...ease-20gr.html
Melko kallista tuo rasva, mutta ei sitä nyt hirveästi kulu, joten kestänee vuosia tuo purkki, vaikka pari kertaa vuodessa navan huoltaisi.
Toi mun vanhempi vapaaratas on kyllä aina pitänyt melkoista ääntä. Takakiekko suorastaan soi, kun räikkä rallattaa. Tuttu pyöräkorjaaja on vaihdellut niihin sisäkaluja, kun joitain se meteli on häirinnyt. Tilalle on laitettu tiheämpihampainen paketti. Tää uudempi on kyllä ihan hiljainen. Ei mitään sinnepäinkään, kuin noissa vanhemmissa.
Kirjanmerkit