HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 115 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 65 105 113 114 115 116 117 125 165 215 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.421 - 3.450 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #3421
    markettipyörämies Guest
    Lupaavalta vaikuttaa jämäpala mitä jäi vanteen laminoinnista yli. Telasin vaan en käyttänyt alipainesäkitystä. Aattelin, että parempi vähän lisääpainoa kuin huokoinen laminaatti. Aivan järkyttävän sitkeetä on jo yhden kerroksenkin pala, koitin lyödä kuusiokulma-avaimella läpi reiän päällä, en saanut meneen käsivoimin. Nyt jos vielä pysyy vanteessa kiinni niin hyvä.


  2. #3422
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies Katso viesti
    Lupaavalta vaikuttaa jämäpala mitä jäi vanteen laminoinnista yli. Telasin vaan en käyttänyt alipainesäkitystä. Aattelin, että parempi vähän lisääpainoa kuin huokoinen laminaatti. Aivan järkyttävän sitkeetä on jo yhden kerroksenkin pala, koitin lyödä kuusiokulma-avaimella läpi reiän päällä, en saanut meneen käsivoimin. Nyt jos vielä pysyy vanteessa kiinni niin hyvä.
    Sitä vähän ajttelinkin, että kyllä tuossa tarkoituksessa yksinkertaisen luulisi riittävän, jos paineet vähänkään maltilliset. Jos pinta on puhdas karhennettu, niin luulisi pysyvän kiinnikin aika lujasti.

    Mites pinnat laminoitko nippelit vaan yli ja luotat, että irtoaa nippelistä kun vaan vääntää, vai peitikö jollain nippeleitä?

  3. #3423
    markettipyörämies Guest
    Sain just kiekon saunasta:



    Ton siistimmäksi en saanut folioteippiä asettumaan eli sitä on 25mm levyisenä keskellä yksi suikale. Sitten teippasin sähköteipillä nippelin päät pikkupaloilla. Sen päälle vielä samaa foiliteippiä molemmille reunoille niin että nippelit peitty reilusti, mutta vannetta jäi näkyviin. Sen päälle lasikuitu noin 80mm suikale. Eristysnauhalla (väärinpäin) laminaatti tiiviiksi.

    Muutamasta kohdasta kankaan kudos aukesi laminoidessa, kevennysreikien ja muutaman nippelin kohdalta, vetelin vielä kerroksen pelkkää epoksia päälle. Testasin äsken ja ei kuplinut vanteen rei'istä, joten ainakin pikaisella kokeilulla vaikuttas pitävän. Jahka saan uuden renkaan, niin pääsen kokeilemaan ihan tosissaan. Pistin sisukumen ja reippaat 3 baria painetta perään ja ei räjähtänyt.

    Lasikerros on todella ohut, pyyhkäisin vähän vesihiomapaperilla teräviä pois, niin heti paisto sähköteippi nippelin päästä, varomaton kun olin... Saa nähä alkaa noista vuotaan ajan kanssa.

    76g painoa lisää eli aika kohtuullinen?

  4. #3424
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markettipyörämies

    Lasikerros on todella ohut, pyyhkäisin vähän vesihiomapaperilla teräviä pois, niin heti paisto sähköteippi nippelin päästä, varomaton kun olin... Saa nähä alkaa noista vuotaan ajan kanssa.

    76g painoa lisää eli aika kohtuullinen?
    Eiköhän litku paikkaa mahdolliset pikkuvuodot.

    Jos laminaatti pysyy kiinni, niin on luultavasti varsin kevyt ja kestävä ratkaisu.

    Hienoa että joku jaksaa askarrella.

  5. #3425
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Paljonkohan tollanen vanne joustaa kun rytkii maastossa menemään ja jos joustaa niin joustaakohan lasikuitu samaa tahtia vai rapsahtaako irti? pisteet ennakkoluulottomasta askartelusta jokatapauksessa ja pistähhän raporttia miten tuo kestää.

  6. #3426
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Onko kukaan testannut noita 1Gear/Duro-merkkisiä paksun renkaita, tosin siis vain nelituumaisia ?
    Edelleenkin olen siinä vaiheessa, että noiden täyssusien VeeRubbereiden tilalle pitäis keksiä jotain muuta ja kun taalat on vähissä pitäis saada vielä halvallakin

    Vai ostanko vain yhden eli Naten ja laitan se alle yhdessä takana talvirenkaana olleen kaveriksi ? Ajan (kunhan tästä taas tauon jälkeen alan ajaa) varsin paljon myös ihan maaseutusoratietä että myös pikitietä pitkin eli sitten se olennainen kysymys vielä jatkoksi; miten nopeasti tuosta Natesta sulaa nappulat alta kesäkäytössä eli onko niistä enää sen jälkeen talviajoon ? Kilometreinä tulee olemaan varmaan maltilliset muutama tuhat.

    Sen tuossa talvella kovalla/sulalla pinnalla huomasin, että ei tuo VeeRubberin Vee8/Mission ole kyllä mistään kotoisin Naten rinnalla, vaikka unohdettais talvella tärkeä pito ja keskityttäis vain self steering ja rullauspointteihin
    Niin no; tuo äksäksällän Nate on kyllä painava eli siinä se sitten meikäläisen vanteiden porauksen, norsunkortsujen vaihdon Contin sisureihin ja vannenauhojen tunkiolle heiton kautta saavutettu painonsäästö menetetään,,,

    Varsin hyvin muuten kuvattu jensenusan käyttäjäarvostelussa tuota Veemäistä rengasta, jonka tilalle tyyppi on ostanut testimielessä Naten:

    I bought this tire as a bit of a test - to put on the front of my recently purchased used Charge Cooker Maxi fatbike. The Vee 8's that came stock and the Vee Missions that the previous owner included both tend to grab the trail (road is really bad) when turned or leaned, causing the bike to want to continue the turn into a spiral of crashiness. I understand the most commonly used term is "self steer". This Nate was the cheapest option, with only 27 threads per inch (TPI) and (I think) a metal bead. Nevertheless it did the trick
    Jukkis muokkasi tätä : 19.05.2015 at 13.02
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  7. #3427
    markettipyörämies Guest
    Nyt alkoi veen renkaat pitämään niin kuin ruuvirenkaat jäällä konsanaan, tehtaan tuotekehitysosasto pyörähti Kuusumussa:


    Itseohjauskin väheni hiemat, mutta kyllä sitä vieläkin on ihan tarpeeksi ainakin pienillä paineilla. En tiedä mitä tapahtuisi, jos leikkaisi vielä nuo keskellä olevat nappulat enemmän neliön muotoiseksi.

  8. #3428
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Vaan jäykkäkylkisyyteen ja siitä johtuvaan kovuuteen/epämukavuuteen ei tuo veistely tuo apua ja se näissä rinkeleissä on vähintään yhtä iso vika kuin tuo aivan posketon self steering

    Ei kehuttu noita muuten Fillari-lehdessäkään taannoin ekan Kona Wo-version koeajon yhteydessä,,,


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  9. #3429
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    193
    Riittääkö CO2-patruunapumppu täyttämään 4.8 tuuman läskirenkaan ajopaineeseen ja montako patruunaa pitäisi olla mukana yhtä täyttöä varten? Tää tuli kummasti mieleen kun eilen jouduin ekaa kertaa vaihtamaan sisägummin ja paineistamaan uuden renkulan minipumpulla maasto-olosuhteissa.

  10. #3430
    markettipyörämies Guest
    Ei tossa mun missionissa mikään ihan mahoton tuo kylki ole.

    Sain tuubiliimaa Eikä sitten millään vanteelle suoraksi. Lopulta tajusin, että se pieni lipsaus teräsharja/porakoneyhdistelmällä vanhoja liimoja putsatessa olikin syypää, meni pari reunakarvaa poikki. Vähän harmittaa. Kokeilin siinä hätäpäissäni myös paljonko laminaatti kestää painetta ... 3.5bar ja sitten posahti. Folioteippi toimii varoittavana burst discinä ja vuotokohta on helppo paikallistaa (jatkossa vielä näkee, onko stania sisällä):


    Kävin testaan, heittoa ei huomaa ajossa, mutta harmittaahan se.

    Tässä vielä kuvaa vanteen sisäpuolelta, taidan laittaa takakiekkoon kaksi kerrosta lasia:

  11. #3431
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Nyt kun poluilta on enimmät mutalammikot vähän kuivahtaneet niin hyvin pelittää perus 4" Jumbo Jimit. Ei sudi enää helposti ja etupyörä ei lähde alta tottumattomalla kuskilla.
    Aiempana olleen linkin saksalaislehden näkemyshän oli että ihan ok rengas kun ei mennä märkiin olosuhteisiin. Heidän kanssa on helppo olla samaa mieltä.
    Harmi että saatavuus tökkii. Olisi muuten ihan asiallinen vaihtoehto kohtuuhinnalla.

  12. #3432
    Nyt on 4.8 knardit alla. 10m rullaus huollosta parkkiin tuntui kyllä uskomattoman tasaiselta bud+lou komboon verrattuna.

    Hvetin kallithan nuo oli, mutta sentään pyörän alla, toisin kuin JJ:t olis.

  13. #3433
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hill Katso viesti
    Nyt on 4.8 knardit alla. 10m rullaus huollosta parkkiin tuntui kyllä uskomattoman tasaiselta bud+lou komboon verrattuna.

    Hvetin kallithan nuo oli, mutta sentään pyörän alla, toisin kuin JJ:t olis.
    Menikö samalle kehälle (leveys) kuin B/L oli? Mites koko vs. B/L? Numeroita katsoen sama tuumakoko..

  14. #3434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Menikö samalle kehälle (leveys) kuin B/L oli? Mites koko vs. B/L? Numeroita katsoen sama tuumakoko..
    CS:lle menivät joilta B/L lähti. Visuaalisesti vähän pienemmän oloiset, mutta johtunee nappuloiden mataluudesta. Voin tönärillä mittoa asennusleveyttä. Vertailulukuja ei tosin ole mulla tarjolla.

  15. #3435
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hill Katso viesti
    Nyt on 4.8 knardit alla. 10m rullaus huollosta parkkiin tuntui kyllä uskomattoman tasaiselta bud+lou komboon verrattuna.

    Hvetin kallithan nuo oli, mutta sentään pyörän alla, toisin kuin JJ:t olis.
    Laaturenkaat on kalliit, mutta ei varmaan yhdessä kesässä tai ehkä kahdessakaan loppuun kulu. Hyvästä renkaasta on iloa aina kun ajaa.

    Miten muuten päädyit 4.8 Knardeihin?

  16. #3436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Miten muuten päädyit 4.8 Knardeihin?
    Ainoa isolevee hyvin rullaava mitä oli saatavilla.

    11.8cm oli tosiaan cs:lle asennettuna reunanappulasta reunanappulaan. Kylki ehkä pari milliä kapeemmalla. Hirveästi ei suojaa anna kivikossa kyljelle, mutta sentään vanne on kunnolla suojassa.

  17. #3437
    markettipyörämies Guest
    Tuubiliima piti renkaan vanteella 4 tuntia. Täytyy tehdä itse vahteelle jotain, jos haluaa ajella tubeleksena. Ajattelin isontaa "hyllyä" laminoimalla ja laitan samalla jonkinlaiset tubeless-pomput pitämään renkaan paikallaan.

    Laitoin Floaterit pyörään, on se vaan mukava ajaa kun saa itse päättää mihin päin mennään. VeeMissionien ehkä vaarallisin ominaisuus on pakko-ohjaus liukkailla pitkospuilla. VeeMissioneissa on onnistuneesti yhdistetty, huono veto-ja sivuttaispito ja surkea rullaus.

  18. #3438
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Ison homman teit kyllä renkaiden kanssa kun nappuloita leikkasit. On siinä vähän aikaa mattopuukko oltava kourassa. Noin tietty saa tuntumaa mitä tapahtuu kun jokin muuttuu.

    Yllättävän isoja on näköjään erot renkaissa. Vähän ihmettelen kun ymmärtääkseni ensin tehdään koesarja ja sitten vasta hankitaan sarjatuotantokelpoiset muotit yms niin eipä sitten ilmeisesti protokumeja paljoa koeajeta kun uutta rengasta kehitellään.

  19. #3439
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Laaturenkaat on kalliit, mutta ei varmaan yhdessä kesässä tai ehkä kahdessakaan loppuun kulu. Hyvästä renkaasta on iloa aina kun ajaa.
    Tuohon kyllä vaikuttaa ojotapa/olosuhteet enempi, kuin merkki. Halpa voi kovalla seoksella kestää pidempäänkin. No loppuun ajo on niin suhteellista. Pyöreää nappulaa voi olla jäljellä millä ei tee lumella/huonoissa olosuhteissa mitään ja nappulaa voi olla vaikka kuinka ja kumi on ajettu loppuu kyljistä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #3440
    Chaojang aikoo pistä väriliset kumit markkinoille.



  21. #3441
    markettipyörämies Guest
    Olen pähkäillyt että vee missionin pakko-ohjaus johtuu noista punaisella viivalla merkatuista "urista". Pitkoksilla kun tuo osui lankun reunaa niin ihan tosissaan sai pitää kiinni, sama juttu asfaltin reunassa jne.


    On kyllä melko käsittämätöntä, että tämmöstä paskaa kuitenkin suoltavat markkinoille. Samalla vaivalla voisi tehdä mukin joka ei itseohjaa...

  22. #3442
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Tuohon kyllä vaikuttaa ojotapa/olosuhteet enempi, kuin merkki. Halpa voi kovalla seoksella kestää pidempäänkin. No loppuun ajo on niin suhteellista. Pyöreää nappulaa voi olla jäljellä millä ei tee lumella/huonoissa olosuhteissa mitään ja nappulaa voi olla vaikka kuinka ja kumi on ajettu loppuu kyljistä.
    Toi on varmasti totta. Itsekin tullut koettua että vaikka tosiaan olisi vielä luokkaa 2/3 tai enempikin pintaa mutta jos kaikki kulmat on pyöreänä niin kesällä on ihan kiva ajella mutta kun märät kelit alkaa niin tilanne on ihan toinen. Ainakin vähemmän taitavalla. Siis normimaastopyörässä. Läskissä talvella vaikuttaa luultavasti vielä enemmän.
    Varmasti myös kovuus vaikuttaa kulumiseen(ja pitoon)

    Voisin arvata että moni läskikuski säästää hyvät luottorenkaat lumikeleille ja varoo niillä asfalttia.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 22.05.2015 at 15.17

  23. #3443
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    [QUOTE=VitaliT;2377698]Chaojang aikoo pistä väriliset kumit markkinoille.

    Hyi helvetti, en kyllä ikinä ole ymmärtänyt noiden värillisten kumien päälle. On kyllä paljon muutakin mitä en ymmärrä

  24. #3444
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    [QUOTE=Liikuva shikaani;2377776]
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VitaliT Katso viesti
    Chaojang aikoo pistä väriliset kumit markkinoille.

    Hyi helvetti, en kyllä ikinä ole ymmärtänyt noiden värillisten kumien päälle. On kyllä paljon muutakin mitä en ymmärrä
    Kohta varmaan Ülästön poluilla nähdään punaisia hämähäkkikuvioita.. Hyvä kun ei tullut pinkkinä.

  25. #3445
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Joo, kyllä renkaat voi minunkin puolesta olla mustia. Se on sitten toinen juttu jos mustia ei saa tai muun väriset on paljon halvempia tai parempia.

    Yksi kaverini, joka on tekemisissä kumin ja vähän muidenkin vastaavien matskujen kanssa, kertoi joskus semmoista että musta väri renkaassa estää parhaiten auringonvalon haitallista vaikutusta. No, tuskin kukaan läskiä ulkona säilyttää joten tämä asia on luultavasti vähemmän tärkeä.

  26. #3446
    markettipyörämies Guest
    Ennen ja jälkeen kuvat vanteen tubeless-rediksi projektista. Saa nähä riittääkö kerros lasia vai joutuuko laittaa lisää ja ennen kaikkea auttaako:


  27. #3447
    markettipyörämies Guest
    Jatketaan yksinpuhelua, hyvin toimi tubelessvannekyhäys. Sisäpuolen pitopomppu olisi ehkä saanut tulla pari milliä lähemmäksi vanteen ulkoreunaa.

    Paksukylkisellä Floaterilla testasin, nousi noiden pitopomppujen yli nätisti napsahtaen ja sitten pysyi siellä vaikka laski ilmat pihalle. Pystyisi pumppaamaan takaisin vaikka minipumpulla.

    Pitää ilmat ilman staniä. Ihan pienillä paineilla saa renkaan vieläkin sihahtamaan kun painaa kyljestä, mutta nyt ei tipahda kokonaan keskiuraan kuten aikaisemmin. Stäniä kun saan vielä hommattua, niin tästä taitaa tulla ihan hyvä.

    Painoa en muistanut mitata, mutta noin 90g luokkaa tuli lisää, lasikuitu + styroksi (kuormalavasta, tosi kovaa ja hyvää tavaraa) + epoksi.

    Edit: Kävin ajamassa puolentoista tunnin lenkin ilman litkuja ja hyvin pysy paineet renkaassa. Taidan uskaltaa tehdä takakiekonkin samalla systeemillä, tosin pienillä muutoksilla.
    markettipyörämies muokkasi tätä : 23.05.2015 at 15.59

  28. #3448
    markettipyörämies Guest
    Takakiekko laminointia vaille. Painoa lisää tässä vaiheessa 29g. Vielä arvon pistänkö yksi vai kaksi kerrosta lasia, ehkä suosiolla kaksi, enempi se epoksi painaa, jos joutuu alkaa lisäämään.



    Onko kukaan muuten kokeillut miten erikeepperi toimisi "litkuna"? Vähän vettä sekaan tietty.

  29. #3449
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ En löytynyt mainintaa, miten ja millä teit tämän muodon? Tai lukee siinä, että ”hyvää styroksia kuormalavasta” mutta en kykene yhdistämään tätä kuvaan…

    Kuvassa on muuten tyypillinen ammattikuvaajan ”virhe” – liian valovoimainen linssi, joten tarkennus-syvyys jää olemattomaksi. Huonolla linssillä olisi tullut parempi kuva.

  30. #3450
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mun mielestä kuvat oli hienoja. Niistä hyvin selviää, paremmin kuin tuhannella sanalla, mitä ollaan tekemässä.
    Onneksi itse olen niin huono kuvaaja etten osaa itse kuvan laatua arvostella.
    Minusta on hienoa kun joku vaivautuu ottamaan kuvia ja liittämään niitä viesteihinsä.

    Tulee vaan mieleen semmoinen juttu että jos kuvia tai videoita kärkkäästi arvostellaan, kun pointin pitäisi olla asiasisällössä, niin luultavasti yhä harvempi vaivautuu innovaatioistaan kertomaan. Eli mennään poispäin siitä mikä on foorumin tarkoitus, siis edistää harrastusta. Siis pyöräilyä. Ei valokuvausta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •