FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 58 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 48 56 57 58 59 60 68 108 158 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.711 - 1.740 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Eipä kyllä kannata kauheaa vaivaa nähdä, mutta vois kuiten vilkaista viikolla nuo minkä näköiset on. Löytyykö noita ihan hylly tavaransa laakeri liikkeestä?

Joo löytyy. Tän ketjun aloitus sivulla on tyyppikin. Sama laakeri käy etu- ja takapyörään.

Osaisitteko sanoa semmoisia yleishyödyllisiä toimenpiteitä mitä kannattaa suorittaa 2Fat Pro:lle? Semmoisia joita noviisikin osaa toteuttaa.
    Ja osaako joku sanoa minkä takia vakiojarrut on niin tehottomat? Ajatellut tässä lähipäivinä koittaa josko jarrupalojen vaihto auttaisi asiaan. Jarrut niin tehottomat ettei saa niitä lukkoon puristettua..

Minä maalasin omani, kuten varsin moni White-kuski jo ennen minua. On se niin törstin näköinen kampe vakioväreissään,,,

Jarruihin ei aio tehdä muuta kuin vaihtaa tilalle aiemmin toimiviksi ja märälläkin kelillä äänettömiksi osoittautuneet Marvin palat. Löytyy ihan Prisman hyllystä parihintaan 9.90 ekua.
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

En ymmärrä mikä tuossa Whiten maalauksessa on niin rumaa? Mun mielestä on ihan tyylikäs väritys. Jarruissa on joko ilmaa tai rasvaiset levyt/palat. Kunnossa olevana noilla saa kyllä heitettyä kuskin sarvien yli.

^ Mä olen katsellut sitä runkoa hieman pidempään kuin sinä, kyllä sinäkin vielä hiffaat

Ja mitä jarrujen tehottomuuteen tulee, niin Bansku81 jo tuon vastauksen antoi. Minähän tilasin omani netistä ja se tuli boksissa himaan. Nuo pyöräthän tulevat minulle Tammiston huoltovastaavan mukaan ei Norjassa vaan Ruotsissa sijaitsevalta keskusvarastolta, jossa nuo esikasataan. Ja siellä sitten tehdäänkin sutta (hieno eläin) oikein huolella. Mullakin todella miedot jarrut ja syyksi paljastui Tammiston ensihuollossa se, että jarruissa oli rutkasti ilmaa. Ilmausta oli ilmeisesti yritetty, mutta turattu siinä yhteydessä etupalat oikein huolella jarruissa olevalla mineraaliöljyllä. Palat olivat niin öljyyntyneet että puhdistuksesta huolimatta niistä ei enää kelvollisia saatu vaan vaihdettiin takuuna uuteen. Lisäksi etuvaihtajan kuori oli liian lyhyt.
    Pyörästä saatiin kaikin puolin hyvä, kunhan se ensin Tammistossa oikeesti viimeisteltiin käyttökuntoon

Tapatalkista iKälättimellä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jarkou Katso viesti
    Osaisitteko sanoa semmoisia yleishyödyllisiä toimenpiteitä mitä kannattaa suorittaa 2Fat Pro:lle? Semmoisia joita noviisikin osaa toteuttaa.
    Ja osaako joku sanoa minkä takia vakiojarrut on niin tehottomat? Ajatellut tässä lähipäivinä koittaa josko jarrupalojen vaihto auttaisi asiaan. Jarrut niin tehottomat ettei saa niitä lukkoon puristettua..
    Jarruissa ilmaa/ jarru palan pinnat lasittuneet jos paljon käytetty. Palojen pinnan hionta voisi auttaa ensi hätään jos paloissa pintaa. keskiö laakerihan kannattaa huoltaa jollei tuolle ole mitään tehty alun perin aika heikosti rasvaa ja heikosti suojattu laakeri. hyvin voideltuna kestänyt kaiken moista rääkkiä.

Jarrut ovat olleet koko pyörän omistuksen ajan heikot. Tänään tein erikoisen huomion, pesin pyörän jonka jälkeen koitin vähän jarrutella. Jarrut pelitti aivan loistavasti. Nyt kun pyörä on kuiva ja jarruttelen niin jarru ei taaskaan pidä. Olisiko nyt järkevintä aluksi vaihtaa jarrupalat ja putsata levyt? Ja onkohan prisman halvat palat mistään kotosin?

Whiten läskipyörät

Noita Marwin jarrupaloja myydään kyllä muuallakin eli ei se pala huono ole, vaikka sitä Prisman hyllystä löytyykin.
    Testaa ihmeessä ja putsaa sitä ennen levyt kunnolla. Itse aion hakea nuo läskiini, koska 29erissä loppui jarrujen märkänä ulvominen samantien eikä muutenkaan ole mitään huonoa sanottavaa noista paloista

Ilmeisen yleisesti käytössä oleva pala, kun Sellon Prismasta just hain viimeiset kaks pakettia pois.
    Muita Marwin paloja sitten olikin vielä runsaasti jäljellä; muistaakseni 5 eri mallia jokaista reilut kymmenen pakkausta.

Itsellä oli ongelmia etujarrun tehottomuuden kanssa ja jarrut piti hirveää meteliä. Suoritin seuraavat toimenpiteet: Palojen ja levyjen putsaus brakecleanerilla, Palojen kuumennus kaasutoholla, kevythionta hiomapaperilla jotta palanut lika lähti pois pinnasta. Nyt jarrut ovat todella hyvät ja tehokkaat. Tuo kuumennus oli se juju koska aikaisemmin kokeilin pelkkä brakecleaneria ja hiontaa ja se ei auttanut asiaan.

Tohokikkaa en tullut kokeilleeksi. No, joka tapauksessa Marwin palat ilman mitään käsittelyjä auttoivat 29erissä että paksussa. Kitkapinnatkin oli paksussa kyllä jo muutenkin sen näköiset, että palojen vaihto ei ollut liioittelua

Saako näitä Whiten läskejä enää mistään? Helekatti. Ei minä mutta appiukko
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

^ Syksyllä tulee "uusi" mallisto myyntiin. Näin mulle talvella vastattiin. Mitään tarkempia tietoja eli speksejä noista ei vielä ollut tuolloin tarjota.
    Käytettyjähän voi kytätä Fillari-lehden torilta tai Fillarifoorumilta

Juuei käytettyä... Canyonin Dudeja saisi viikolla 28, että pitää varmaan sanoa appiukolle että tilaa sen
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Itse juttelin fäteistä XXL:ssä pyöräosaston esimiehen kanssa ja sanoi, että alkusyksystä olisi tulossa 3 eri mallia whitesta. Reippaasti alle tonnin malli, noin tonnin malli sekä noin. 1.5k€ malli. Kun asiasta kyselin lisää @postilla niin eivät osanneet/halunneet kertoa asiasta juuri mitään.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Juuei käytettyä... Canyonin Dudeja saisi viikolla 28, että pitää varmaan sanoa appiukolle että tilaa sen
    Bikeshop vissiin möi ne Stevensit jo.

harmis Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Prismassa järvenpäässä oli ainakin jupiterin pläskiä jos sellainen ankkuri kelpaa.

Samoin nojailee Mongooseja joka Prismassa, jossa käynyt olen, odottamassa ottajaansa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Bikeshop vissiin möi ne Stevensit jo.
    Lauantaina ostin toiseksi viimeisen. Yksi 20 tuumainen jäi.

Whiten läskipyörät

Nythän tästä topicista karkas kirjoittelu otsikosta ohi; minä muiden mukana eksyttämässä jutustelua väärille urille

Myin Interceptorini

LITEen laitoin uudet ketjut ja takapakan. Niin johan rupes rutiseen. Eturattaiden kuntoa olin arvioinut vain isompaa nopeasti vilkaisten. Nyt pienempää tarkemmin katsoen hampaat kuluneet, osassa näkyi jo koukkumuotoa.
    Dremelillä sipaisin hampaita ja rutina väheni.

Mutta kyllähän nuo, tai ainakin pienempi on uusittava.
    Mies nuo kammet ja akseli lähtee purkaantuun?
    Onko rattaiden hankinassa mitään erityistä huomioon otettavaa? Hyviä hankinta paikkoja?.

Haluan pysyä alkuperäisessä koossa, 36/22 (muistaakseni)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jakke81 Katso viesti
    No nii ny on tehty keskiölaakerin huolto toiseen kertaan. Talvellisen huollon jälkeen ei ollut paska/ruoste päässyt Samanlailla valloille kuin ensihuollossa, eli laakerin pesu jarru kliinerillä ja uudet vassut sisään.
    Samalla purkkiin takavaihtajan rullat irti ja puhdistin hiekat väleistä laittoon ripauksen vassua noillekkin.

Uusi keskiölaakeri tilattu hyllyyn viime viikolla samalla tilasin ilmaus sarjan jarruille. Jarrut päivitetty viime viikosta deore xt m785 icetech malleihin jarru levyineen ja voi sanoa että ero on kuin yöllä ja päivällä.
    Alkuperäiset kyllä jokseenkin pelaavat ja menevät työmatka kulkineeseen mahdollisesti ellei sitten löydä tietään myyntiin.

Onkos kukaan purkanut nuita kiekkojen laakereita huoltoa ajatellen? Taitaa noissakin olla veden raiskaamat vaseliinit
    Eipä kestänyt keskiön laakeri kauan enää (250km polku, suo ja lieju ajoa). Alkoi tahmaamaan ja kammista pyörittäen metakka kauhea. Nyt on paikoillaan raceface 100 mm dh laakeri josta oli maininta eka viestissä, kylläpä muuttui smuutiksi käytös.
    Samalla säädetty vaihteisto tikkiin ja voideltu ketjut sekä vaihtajan liikut ynnä vaijeri.

minkähän vaihtajan tuohon hommaisi jos jäsympää haluaa. Nyt käytössä 1x10 systeemi oneupin 42 hampaisella monsteri laajennuksella.
    Takapakkakin kaivanne syksyyn mennessä vaihtoa. Lieneekö olisi järkeä 1x11 systeemiksi rakentaa xt osin. Saisi valmiin pakan jossa 42 suurin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    XXL:n huoltovastaavan toimesta varmistettu: Whiten rungon saa plastidipata tai muutoinkin maalata ilman että takuu sanoo stop. Fat1 Pron umpinaisia vanteita sen sijaan EI saa kevennysrei'ittää mikäli haluaa takuun säilyvän. Tämä siis vannepajan ei XXL:n kanta mutta näillä siis mennään.

Rungon osalta valmistajan vastaus:

"The new paint can get cracks because of movement in the frame. Sometimes it’s hard to see if the cracks are in the paint or in the alloy.
    But if the frame brakes straight of there will still be warranty. But cracks can be hard to tell.”
    Mistäs kautta sait tuollaisen vastauksen? Mä ostin ton Ansiksen valkowhiten ja sen taival päättyi Ruskolle eräälle hakkuuaukealle. Laittelin meiliä asiakaspalveluun ja kävin viemässä rungon Tammiston XXL myymälään. Lopputulema oli se ettei takuu ole voimassa maalauksen jäljiltä. Sain kyllä uuden rungon puoleen hintaan (pieni maalikupru takahaarukassa) joten onneksi ihan kohtuullisesti tästä selvittiin kuitenkin...

Sinne meni minun White, oli kyllä harvinaisen helppo myytävä. 2h myynti-ilmoituksesta jätöstä oli ostaja ilmoittanut hakevansa pyörän pois. 29er täpäri vei minun tapauksessa voiton läskistä, on se niin paljon mukavampi ajaa.

^^ Tuo vastaus on nimenomaan Tammistosta saatu. Englanninkielinen siteeraus on suoraan ns. päämiehen vastauksesta, koska Tammistossa ei osattu siihen ottaa kantaa ilman ylätason vastausta.
    Vaan tuo Ansiksenhan ei ollut vain maalattu vaan myös puhallettu ennen maalausta,,,
    Tuli sitten hintoihinsa sulle tuo pyörä ja lopputuloksena maalaus on taas karu mallia "White" 😳

Tässä vielä 10.2.2015 kopio meilistä, jossa vastaus kysymykseeni.

Terve,

Sain White edustajalta seuraavanlaista infoa. Alla on suora lainaus vastauksesta kysymykseen; voiko loppukäyttäjä maalata White-pyöränrungon menettämättä takuuta?

“Yes and no.
    The new paint can get cracks because of movement in the frame. Sometimes it’s hard to see if the cracks are in the paint or in the alloy.
    But if the frame brakes straight of there will still be warranty. But cracks can be hard to tell.”

Eli pikaisesti Suomeksi meinaa sitä että rungon voi maalata, mutta kannattaa olla tarkkana sen kanssa jos maali halkeaa. Halkeama vaatii tutkintaa ja näin mekaanikon näkövinkkelistä se saattaa vaatia päälle maalatun kerroksen poistoa halkeama alueelta, jotta selviää onko runko poikki vai vain maalissa halkeama. Jos runko menee laakista poikki niin takuut pysyy normaalisti.
    Alkuperäiset maalit ovat yleensä tehty sellaisesta sotkusta etteivät ne ihan heti halkea sääoloista tai rungon taipuilusta johtuvasta rasituksesta.

Eli ei muuta kuin pyörä osiin ja uutta väriä pintaan.
    Muista vain maskittaa kaikki ne alueet mihin maalia ei saa joutua. Esim. Ruuvireiät, keskiön ja ohjainlaakerin pinnat yms.

Ystävällisin terveisin,

Artturi
    Mekaanikko
    XXL Tammisto Huolto

Joo, mä kävin tosiaan aiheesta keskustelemassa Tammistossa. Marssin siihen tiskille ja kun kerroin asian niin korjaamotyöntekijä kävi hakemassa esimiehensä jatkamaan keskustelua. Eipä hänkään sitä osannut / voinut ilmeisesti siinä tiskillä päättää mutta soitteli mulle sitten vielä iltapäivällä perään. Olin firman happeningissa enkä ihan tarkkaan kyllä enää edes muista mistä kautta tuo kielteinen päätös oli tullut. Toi mun runko ei nyt ihan irtipoikki mennyt mutta mielestäni tosta nyt näkee että se hiilikuitu sieltä pohjalta on korkannut eikä pelkkkä maali haljennut. Ei sitä varmaan paljon olis tarvinnut ryskäistä kun sen olis kokonaankin saanut tarvittaessa poikki Yksi "ongelma" tuossa kuulemma oli myös se ettei rungon sarjanumeroa enää löytynyt...

Itsellä kyllä pyörät tulee ajoon mutta olihan tuo valkoisena siistimpi. En nyt kuitenkaan taida tuota viitsiä maalauttaa. Ajelen rumalla rungolla tai sitten teippautan pelkästään jolloin saa teipit revittyä veke jos taas korkkaa jostain...

IncBuff Guest
    Jotenkin tuntuu, että aika isolla prosentilla nuo Interceptorit on levinneet. Lieneekö säästetty materiaaleissa vai valmistuksessa, mene ja tiedä. Tuo alumiininen on toistaiseksi pysynyt nipussa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •