Pakettiautosta ei edes pahemmin kurkita olan ylitse, koska takaviistoon katsoessa näkyy vain auton peltiä, mutta vastaavasti peilit on sitten pääsääntöisesti paremmat. Vahinkoja sattuu, mutta mielestäni tämä keissi meni kategoriassa heikkoon suoritukseen, koska tämä paikka oli vielä helppo jos vain ymmärtää katsoa hieman etukäteen pyörätielle. Eihän tuo ihan täydellinen liikennesuunnittelultakaan ole koska välissä on puita ja pensaita, sekä ajorataan on pieni matka jolloin etenkin pikkuautojen peileistä on hankala nähdä kunnolla pyörätietä. Kaistan vaihdot ym myös saattanut huomion hetkeksi pois pyörätieltä, ja huolimaton kääntyminen sinetöi lopputuloksen.
Pyörän selästä katsoen yllättävän pienet asiat riittävät aiheuttamaan suuria vaikeuksia sen suhteen että kuinka herkästi autoiljat näkevät pyöräilijän. Ainakin oman näkemyksen mukaan tuolla on huolestuttavan suuri määrä kuskeja jotka vain passiivisesti havainnoivat pyörätiellä kulkevaa liikennettä, ja jos joku on kriittisellä hetkellä esteen takana, ei autoilija enää tätä havaitse. Aika vähän arvioidaan että paljonko nähdään esim pusikon taakse pyörätien jatkeen kohdalla, tai että jäikö sinne bussipysäkin taakse lähes auton nopeutta ajava fillaristi. Tämä vielä yhdistetään siihen että katsellaan suoraan eteenpäin, ellei tarvitse pelätä kylkeen ajavaa autoa (koska sehän sattuu), niin saadaan aika pitkälti suomalainen suojatien kunnioitus aikaan. Toki, liikennejärjestelyillä homma olisi helpommin korjattu, mutta ongelma on että lähinnä autoilijoiden kohdalla voidaan joskus nähdä asia samaan tapaan kun työturvallisuuden kehittämisessä, eli ongelma kannattaa ratkaista teknisellä tavalla jossa inhimmillinen erehdys tai huolimattomuus aiheuttaa mahdollisimman vähän harmia.
Kirjanmerkit