HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 218 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 118 168 208 216 217 218 219 220 228 268 318 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.511 - 6.540 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nalho Katso viesti
    Nuo oikealle kääntymiset ovat monelle autoilijalle liian vaikea rasti. Kun samaan aikaan pitäisi puhua kännykkään, kääntyä ja huomioida vielä siellä kelvillä liikkuvat pyöräilijät.

Jos aikoo autolla kääntyä oikealle, niin sitähän täytyy jo hyvissä ajoin alkaa skannailemaan sitä vieressä kulkevaa pyörätietä ja mielessään arvioda mikä on siellä liikkuvan pyöräilijän kohta silloin kun itse on kääntymässä sinne oikealle. Jos sen homman jättää siihen vaiheeseen kun ollaan jo kääntymässä, niin aina vaikeammaksi menee. Siinä joutuu pahimmassa tapauksessa kurkkimaan olkansa yli ja jäykkäruotoisella papparaisillahan se on tunnetusti vaikeata. Lisäksi se liki kohti tuleva pyöräilijä on jollain pikaisella vilkaisulla vaikea havaita kun hän helposti sulautuu taustaan, vallankin jos hän on pukeutunut joihinkin tummiin vaatteisiin.
    Pakettiautosta ei edes pahemmin kurkita olan ylitse, koska takaviistoon katsoessa näkyy vain auton peltiä, mutta vastaavasti peilit on sitten pääsääntöisesti paremmat. Vahinkoja sattuu, mutta mielestäni tämä keissi meni kategoriassa heikkoon suoritukseen, koska tämä paikka oli vielä helppo jos vain ymmärtää katsoa hieman etukäteen pyörätielle. Eihän tuo ihan täydellinen liikennesuunnittelultakaan ole koska välissä on puita ja pensaita, sekä ajorataan on pieni matka jolloin etenkin pikkuautojen peileistä on hankala nähdä kunnolla pyörätietä. Kaistan vaihdot ym myös saattanut huomion hetkeksi pois pyörätieltä, ja huolimaton kääntyminen sinetöi lopputuloksen.

Pyörän selästä katsoen yllättävän pienet asiat riittävät aiheuttamaan suuria vaikeuksia sen suhteen että kuinka herkästi autoiljat näkevät pyöräilijän. Ainakin oman näkemyksen mukaan tuolla on huolestuttavan suuri määrä kuskeja jotka vain passiivisesti havainnoivat pyörätiellä kulkevaa liikennettä, ja jos joku on kriittisellä hetkellä esteen takana, ei autoilija enää tätä havaitse. Aika vähän arvioidaan että paljonko nähdään esim pusikon taakse pyörätien jatkeen kohdalla, tai että jäikö sinne bussipysäkin taakse lähes auton nopeutta ajava fillaristi. Tämä vielä yhdistetään siihen että katsellaan suoraan eteenpäin, ellei tarvitse pelätä kylkeen ajavaa autoa (koska sehän sattuu), niin saadaan aika pitkälti suomalainen suojatien kunnioitus aikaan. Toki, liikennejärjestelyillä homma olisi helpommin korjattu, mutta ongelma on että lähinnä autoilijoiden kohdalla voidaan joskus nähdä asia samaan tapaan kun työturvallisuuden kehittämisessä, eli ongelma kannattaa ratkaista teknisellä tavalla jossa inhimmillinen erehdys tai huolimattomuus aiheuttaa mahdollisimman vähän harmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Pyörän selästä katsoen yllättävän pienet asiat riittävät aiheuttamaan suuria vaikeuksia sen suhteen että kuinka herkästi autoiljat näkevät pyöräilijän.
    Tässä on Helsingistä yksi paikka, missä oman kokemuksen mukaan pyöräilijän kannattaa olla todella varovainen. Linkki aukeaa autoilijan näkökulmasta. Siitä voi "ajaa" eteenpäin ja tien päässä kääntyä vasemmalle. Käytännössä auto ei silloin ole kohtisuorassa suojatietä kohden, vaan melko viistossa. Mitä isompi auto, sitä selvemmin. Jos ei hytistä näe takaviistoon, niin pyörätietä ei vain näe oikealle. Samalla sieltä suunnasta on pyöräilijän kannalta oikein mukava alamäki ja vapaa tie.

Henkilöautolla tuo ei ole mikään ongelma, mutta tulin tuohon kerran vuokrapakulla ja vaikka osasin paikkaa varoa, niin näkyvyys oli oikeasti nolla, vaikka miten yritti kurkkia ikkunasta.

Tuossa näkee aivan liian usein osumia. Ihmettelen, ettei asialle tehdä mitään, vaikka sama ongelma on ollut siinä iät ja ajat.

https://www.google.fi/maps/@60.19160...gSng!2e0?hl=en

^ En muista onko tuossa kuollut ketään, loukkaantuneita on.

Hieno lenkki tänään kaikesta huolimatta. Päivän saldoa:

1. Vihreillä valoilla takaa vasemmalta suoraan eteen kääntyvä auto
    2. Taas takaa vasemmalta suoraan eteen kääntyvä auto, kääntyi huoltoaseman pihaan - en mennyt keskustelemaan vaikka mielessä kävi
    3. Ajoin yhdistetyllä klv:llä pyöräilijöiden puolta. Kaksi jalankulkijaa tulivat vastaan puoliksi jalkakäytävällä ja puoliksi pyöräilijöiden kaistaa. Kun he näkivät minut, he päättivät siirtyä vielä enemmän pyöräkaistalle?? Tuli siinä huomautettua asiasta koska ei tuossa nyt ollut mitään järkeä. Mikseivät kävelleet jalkakäytävän puolta!
    4. Ehkä eniten adrenaliineja nostattava tapaus oli se kun ennen alikulkutunnelia vasempaa reunaa kävelivät kaksi jalankulkijaa ja olin siis kohta ohittamassa heidät oikealta. Onneks en kerennyt kohdalle koska alikulkutunnelista sohotti TÄYSILLÄ vastaan väärää puolta pyöräilijä. Voi jumankauta mikä siinä tilannenopeudessa on niin vaikeaa? Ymmärrän että tuossa kohtaa on toiseen suuntaan kivaa ajaa kovaa alamäen takia mutta jos näkee että vastaan tulee kaksi kävelijää ja tunneli kaartaa vasemmalle aiheuttaen huonon näkyvyyden, ratkaisu ei liene se että ajetaan täysillä vastapalloon näkemättä tuleeko sieltä joku!

Lopputulos: kyllä näitä on joka lähtöön, joka ryhmässä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    alikulkutunnelista sohotti TÄYSILLÄ vastaan väärää puolta pyöräilijä.
    Sillä oli varmaan ajanotto päällä? Myönnän itsekin ajaneeni tarpeettoman kovaa (lue: täysiä) moneen paikkaan, kun hidastamalla hävisi sekunteja. Nykyään kun lenkkeilen ilman kelloa, niin meno on paljon rauhallisempaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Sillä oli varmaan ajanotto päällä? Myönnän itsekin ajaneeni tarpeettoman kovaa (lue: täysiä) moneen paikkaan, kun hidastamalla hävisi sekunteja. Nykyään kun lenkkeilen ilman kelloa, niin meno on paljon rauhallisempaa.
    Jaa, siitä en kyllä tiedä mutta ei se mikään perinteisen urheilijan näköinen ollut, ei mitään erikoisia pyöräilyvaatteita ja mahtoko olla kypärääkään. En kauheasti katsonut kun tuli kiire väistää mahdollisimman oikealle ettei kolahtaisi. Kyllä parista millistä oli kiinni, tai sekunnista. Jos olisin ollut vähän nopeampi, en nyt varmaan kirjottas tätä tässä ja olisi varmasti sattunut tosi pahasti, koska keulat olis mäsähtäneet yhteen. Jälkeenpäin vasta tajuaa mitä olisi voinut oikeasti käydä .

Kyllä mäkin voin myöntää ajaneeni tänään monella tieosuudella ns. täysiä mutta teenkin sen muita tienkäyttäjiä vaarantamatta. Jos on muuta liikennettä niin silloin hidastan koska mulla ei ole mitään mielenkiintoa aiheuttaa edes sitä riskiä että törmäisin toisiin. Siinä sattuu itseenkin.

Wappu terveisiä oululaisilta autoilijoilta! Nämä saa kyllä aina tunteet pintaan. http://youtu.be/L1Hn3A_68DA

Joo tollaista se on Turussakin. Ei ne mitään tietä anna paitsi siinä tapauksessa että on jo itse keulan edessä eivätkä pysty väistämään viereiselle kaistalle, joten jos eivät nyt halua yli ajaa niin pakko se sitten on pysähtyä. Tosi hienoa kunnioittamista liikenteessä, mun mielestä niiden ainakaan ihan turha valittaa sääntöjä rikkovista pyöräilijöistä jos eivät itsekään kunnioita sääntöjä...

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Tänään tulikin kevään ennätys: lähemmäs kymmenen kolmion takaa pyörätien jatkeen tukkijaa ja pari vain vasemmalle katsovaa risteykseen ajajaa (itse tulossa oikealta näihin kolmion takaa tulijoihin nähden) parin tunnin ajelulla.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

^ Noihin saattaisi auttaa se sumu- tai joku muu torvi. Itekin tässä mietin vakavissani jonkinlaisen kunnon töötin asentamista pyörään kun alkaa kärsivällisyys loppua noiden "et ole olemassa, en katso" -kuskien kanssa..

Lievä OT. http://www.hs.fi/kaupunki/a143053362...rt-uusimmat-#1

Silminnäkijä: Bussikuski löi ajotyylistä valittanutta miestä päähän Helsingin Sörnäisissä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Lievä OT. http://www.hs.fi/kaupunki/a143053362...rt-uusimmat-#1

Silminnäkijä: Bussikuski löi ajotyylistä valittanutta miestä päähän Helsingin Sörnäisissä
    On se nyt ihme, ettei bussikuski saa rauhassa kaahata kuralammikkoon, ilman että on kaiken maailman viisastelijat on heti arvostelemassa ja mitätöimässä! Ennen bussikuskeja sentään kunnioitettiin...

Taitaa olla Pohjolan Liikenteen kuskeilla tapana kastella immeiset lätäköillä. Mä sain kelvillä ison lätäköllisen päälleni helmikuussa ja samana päivänä antamaani palautteeseen tuli vastaus jo huhtikuun lopussa.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VilleW Katso viesti
    Wappu terveisiä oululaisilta autoilijoilta! Nämä saa kyllä aina tunteet pintaan. http://youtu.be/L1Hn3A_68DA
    Normisetti. Oululainen ajaa ennemmin yli kuin hidastaa.

Urpoilijoita löytyy aina, joten kellosta on huomattavan usein iloa alikulkutunnelien yhteydessä.

Toisinaan tuntuu jopa siltä, että jalankulkijaan suhtaudutaan välinpitämättömämmin kuin fillaristiin. Niin monesti on saanut seistä suojatien reunassa ja kukaan ei pysähdy, mutta toisinaan fillarilla liikkuessa autoilijat pysähtyvät silloinkin kun niiden ei edes tarvitsisi eli eivät ole väistämisvelvollisia. Olen jo miettinyt johtuuko se succiksista. (Täytyy alkaa tehdä empiirisiä testejä.)
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Tällä kertaa ei ollut itsellä sukkikset jalassa mutta tytär oli peräpyörässä ja poitsu vielä omallaan että isompikin porukka oli tien yli pyrkimässä mutta ei niin ei. Huoh...

Tällä kertaa ei ollut itsellä sukkikset jalassa mutta tytär oli peräpyörässä ja poitsu vielä omallaan että isompikin porukka oli tien yli pyrkimässä mutta ei niin ei. Huoh...
    Oon ehkä optimisti, mutta tässä saattaa vaikuttaa tiemerkintöjen puute. Laita palautetta kaupungille, että maalaavat ne uudelleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Oon ehkä optimisti, mutta tässä saattaa vaikuttaa tiemerkintöjen puute. Laita palautetta kaupungille, että maalaavat ne uudelleen.
    Tiessä on kyllä tosiaan aika heikot merkinnät mutta suojatien kyltit hyvinkin näkösällä kummallakin puolen tietä. Pitänee varmaan laittaa palautetta.

Itse kannan mukana pumpattavaa barbaraa jonka heitän tollaisten mulkkujen tuulilasiin. (en oikeesti mut tahtotila olisi)

Vakiotouhua Rovaniemellä. Sen lisäksi täällä ajetaan lähes poikkeuksetta ylinopeutta 40km/h alueella koulukompleksin edessä ja tietä ei anneta kenellekkään, oli kyseessä pikkulapsi tai aikuinen. Hirveä nastojen rapina ja lukkojarrutus alkaa kuulua vasta kun joku on suoraan edessä. Sitä ennen koitetaan kiihdyttää ohi.

Tiessä on kyllä tosiaan aika heikot merkinnät mutta suojatien kyltit hyvinkin näkösällä kummallakin puolen tietä. Pitänee varmaan laittaa palautetta.
    Kannattaa. Autoilijan näkökulmasta maalaukset on paljon helpommin havaittava merkki suojatiestä, kuin joku merkkiviidakon keskellä, kaukana tien sivussa pönöttävä surkea lätkä. Tässä tosin näytti, että ainakaan autojen tulosuunnasta ei tuota ongelmaa ole, toisesta suunnasta olis jos vähän haastavampaa. Itsekin paikkaa tuntemattomana jouduin videosta pitkään etsimään, että missäs kohtaa se suojatie nyt edes menee...

Miten sen vihreen jopon olisi pitänyt menetellä?

Olisit näyttänyt enemmän päättäväisyyttä suojatielle kävellessäsi:
    - Kävelet reipasta vauhtia
    - Katsot oikealle ja vasemmalle vain silmiä kääntämällä
    - Kävelet suojatielle ja pysähdyt vasta, jos näyttää, että kuolema tulee

Harvoinpa kukaan ajaa yli ainakaan Etelä-Suomessa. Jos noin ei toimi, saa jäädä pönöttämään suojatien eteen kunnes koko autoletka on mennyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santerius Katso viesti
    Olisit näyttänyt enemmän päättäväisyyttä suojatielle kävellessäsi:
    - Kävelet reipasta vauhtia
    - Katsot oikealle ja vasemmalle vain silmiä kääntämällä
    - Kävelet suojatielle ja pysähdyt vasta, jos näyttää, että kuolema tulee

Harvoinpa kukaan ajaa yli ainakaan Etelä-Suomessa. Jos noin ei toimi, saa jäädä pönöttämään suojatien eteen kunnes koko autoletka on mennyt.
    Itsellä ainakin itsesuojeluvaisto pelaa vielä sen verran ettei uskalla lähteä oululaista autoilijaa haastamaan. Tässä ko tapauksessa oli vielä tytär peräpyörän kyydissä ja poitsu omalla pyörällä ettei sitä ihan noin vain lähde ottamaan sitä tilaa. Sääntöjen mukaanhan autolijoiden tulisi pysähtyä tuossa oli itselläni eturengas ajoradalla tai ei. Aikomus on kuitenkin selvä.

Sen mitä olen liikenneympyrään kärkikolmion takaa liian kovaa tuleville tai ympyrästä poistuville nostanut kämmentä pystyyn sen merkiksi, että seis, aion mennä yli, niin harvalle sillä tuntuu olevan vaikutusta. Pari kertaa olen saanut auton äkkipysähtymään, useammin ovat yrittäneet tappaa. Suurin osa ajoradan käyttäjistä näyttää vauhtia sovittamalla ymmärtävänsä väistämisvelvoitteensa ilman käsimerkkejäkin.
    Love the Ride!

En tiiä onko korrektia tuoda julki tälleen, mutta perjantaina Ruoholahdessa tapahtu. Popcornit saa halutessaan hakea jo valmiiksi esille.

Ajoin linkin
    https://www.google.fi/maps/@60.16333...NFbCxPdgMA!2e0
    oikean puoleista pyöräväylää ja auto tuli ajorataa (Itämerenkatu) pitkin mun ohi ja kääntyi oikealle. Tietenkin niin, että ei katsonut tuleeko ketään, joten mun piti ottaa vauhti pois ja töötätä torvella vähäsen ja taisin jonkun käsimerkinkin näyttää. Huom! En koskenu autoon, kun se kuulemma on niin pyhä. Auto meni siis ennen minua. No, tämähän olisi ollut ihan normitilanne Suomessa ja olisin normaalisti jatkanu tästä vain eteenpäin, ja todennut mielessäni, että taas yksi törppö. Mutta ei.

Kun pääsin jatkeen yli niin heti saman tien joku heebo (= hän) hyökkää mun kimppuun (sanallisesti).
    "Mä näin kun sä tulit, sä et voi tollee soittaa torvee autolle etkä näyttää käsimerkkiä. Sulla ei ole oikeutta ajaa auton eteen tuolta." Ja mitä muuta blaa blaa blaa. Totesin, että autoilija oli väistämisvelvollinen ja pyysin lukemaan lakia.
    Hän: Mä luen sulle nyt lakia, mä olen puhunu poliisin kanssa.
    Mä totesin uudestaan, että autoilija oli väistämisvelvollinen.
    Hän: Mitä väliä sillä on. Ihminen ei voi nähdä sua, kun sä tulet tuolta tuhatta ja sataa.
    Totesin, että en tullu.
    Hän: Mä varta vasten katoin miten sä tulit tuolta.
    Totesin, että jos törmätään (tarkoitan siis jos minä ja heebo ajamme kolarin vastaaanlaisessa risteyksessä niin katotaan sit kuinka käy = kuka on syyllinen). Sit alkaakin uhkailusyytös ja kun käyttäydyn vastoin lakia. Tässä vaiheessa paikalle on pysähtynyt pyöräilijä, joka jää seuraamaan tilannetta. Aattelen, että jes, saan vähän taustatukea tähän risteysnäkemykseen (mahdollisesti). Jotain hän siinä sanoi, ja kysyinkin mahtoiko nähdä tilanteen. Vastaus oli, että ei, joten pyysin ettei puutu tähän asiaan sittenkään (itse asiassa kahteen kertaan). Pyöräilijä vetikin ohituskortin hihasta ja alkoi syyttämään minua aikasemmin tapahtuneesta ohituksesta kun ajoin kuulemma niin kovaa. Totesin, että en ajanu. Tässä aiheessa heebo halus kovasti tietää mun nimen.
    Heebo alkaa uudestaan sanomaan, että hän näki sen ja että tällainen on tapahtunut hälle 100 kertaa. Ja jotain jatkoja. Totesin, ties kuinka monennen kerran, että autoilija oli väistämisvelvollinen tässä.
    Hän: Eihän sillä ole hyvä ihminen mitään väliä. Sulla ei ole oikeutta ajaa sieltä auton eteen.

Tässä kohtaa mä totesin, että nyt mää ymmärrän ja lähin pois. Aattelin kuitenkin kysyä tältä pyöräilöijältä ihan oikeesti (kahdestaan) miten hän sen risteysalueen näkee, eli jäin odottaan häntä. No, seisoin siinä sit varmaan 3 minsaa odottamassa mutta kaveria ei kuulu. Sen kuulen, että jälkipuinti oli käynnissä. Katoin taakse ja havaitsin, että siihen oli ilmestyny kolmaskin kaveri keskustelemaan aiheesta. Pakkohan mun oli sit mennä paikalle, että jes, jos siltä sit sais sitä taustatukea.

Menin paikalle ja kysyin ihan rehdisti tältä pyöräilijältä ja nro 3:lta, että kuka väistää tässä tapauksessa.
    Nro3: Riippuu vähän tilaneesta.
    Totesin, että ei riipu.
    Nro3: Mitä vauhtia sä tulit?
    Tässä kohtaa mä jo vähän naurahdin.
    Nro3: Ei voi arvioida tilannetta jos sä tulet sieltä ihan älytöntä vauhtia.
    Kysyn uudestaan ja painotan, että otetaan ihan perustilanne tuohon risteykseen, kumpi väistää?
    Nro3: Mitä vauhtia sä tulit?
    Tässä kohtaa totean, että tulin rauhassa. Ja jos se teille nyt on nii tärkeetä se vauhti, niin rauhassa.
    Nro3: Onhan se tärkeetä jos sä tulit yli 4kymppiä.
    Mä yritän korostaa, että ei puhuta nyt vauhdista vaan ihan perustilanteesta.
    Hän: Mutta nyt puhutaan kun sä tulit tuolta tuhatta ja sataa.
    Minä totesin taas, että en tullut.
    Hän: Hän voi todistaa (tarkoitti varmaan pyöräilijää, vaikka pyöräilijä ei tapahtumaa nähnyt).
    Tässä kohtaa totesin, että mulla on vauhdit noilla koneilla, että voidaan kyllä myöhemmin katsoa ne sieltä.
    Hän toteaa, että olen aikuinen mies, ja sanon, että niin olen ja tiedän tasan tarkkaan miten tossa risteyksessä ajetaan.
    Hän: Ymmärrät sä, jos se ihminen (autoilija) ei olis vaikka nähny sua ja kääntyny sun eteen?
    Minä: Sitten mä olisin jääny auton alle.
    Hän: Sä olisit jääny alle ja se olis ollu sun vika.
    Minä: Eihän olis ollu.
    Hän: Pyöräilijällä on velvollisuus pysähtyä siihen suojatielle. Sä et saa tulla sieltä.

Tässä kohtaa kysyn hiljaiselta pyöräilijältä mitä mieltä hän on.

Pyöräilijä: Toi on vähä semmonen, mä ymmärrän säännöt okei, sul on etuajo-oikeus.
    Minä: Miten sä voit ymmärtää säännöt jos et sä heti voi sanoa kumpi väistää?
    Hiljaisuus.
    Nro3 yrittää vetää auton koko -kortin hihasta, mutta se tavallaan vesittyy siihen koska heebo isolla autolla ei ollutkaan tilanteessa. Heebo kyllä heti totesi, että hän törmää päivittäin vastaavanlaisiin tilanteisiin.
    Nro3 jatkaa, että se, että on vain oikeuksia.
    Tähän totean, että en puhu oikeudesta yhtään mitään vaan väistämisvelvollisuudesta.
    Hän: Siitähän sä just puhut.
    Minä: En puhu, minä puhun väistämisvelvollisuudesta, kumpi väistää.
    Hän: Se on sulla yhtä lailla.

Tässä kohtaa heebo haluaa saada luvan kysyä minulta mitä työtä teen. Totean, että et saa kysyä.

Sit mulle alkaa pikku hiljaa riittä tää skeida, ja sanon että jos tossa tapahtuu kolari (se tilanne mistä kaikki lähti liikenteeseen) niin sä (autoilija) olet maksumies.
    Pyöräilijä herää henkiin ja toteaa, että molemmat saavat sakon liikenteen vaarantamisesta. Tähän totean, että voi saadakin, mutta syypää on se autoilija.

Jotain heebo juputti taas ja siihen totesin, että voit vaikka saman tien pysäyttää poliisin niin voidaan katsoa videolta mitä tapahtu.
    Hän: Ei mulla ole aikaa semmoseen.
    Minä: Hyvin sulla nyt on ollu aikaa tässä.

Minä: Musta on ihan uskomatonta, että te ette osaa sanoa, miten tuossa risteyksessä käyttäydytään.
    Pyöräilijä: Mä vaan, että sä käyttäydyt hirveen agressiivisesti.
    Minä: En mä käyttäydy, kuunteletko sä tota (heeboa) kaveria ollenkaan?
    Pyöräilijä: Mä tasapuolisesti kuuntelen kumpaakin.

Tässä kohtaa uhkailu-kortti vedetään uudestaan esiin, mihin totean, että jos minä ja heebo kolaroidaan tuossa risteyksessä niin tiedetään tasan tarkkaan mitä tapahtuu, hän on korvausvelvollinen..
    Nro3: Ei se ihan mee niin. Jos se auto on jo risteysalueella...
    Yritän taas kerran, että sen autoilijan pitää katsoa tuleeko sieltä ketään (väistämisvelvollisuus). Ei se voi kääntyä tuohon katsomatta.

Hän: (taas kerran) Jos sä tuut tota vauhtia.
    Minä: Mä en tullu kovaa, usko nyt jo.
    Hän: Mä näin kun sä tulit.
    Nro3: Meidän pitää nyt päätyä tän jutun kanssa korkeimpaan oikeuteen.
    Hän: Ei tässä päädytä mihinkään.
    Pyöräilijä: Tehään kompromissi...
    Minä: Näitä tapauksia on tapahtunut jo ihan riittävästi, sen takia autoilijan pitäs hiljentää...
    Hän: Tolla asenteella mitä sä oot, niin hopeeta tulee sulle, valitan.
    Minä: Niin, hopeeta tulee siitä, että kumpi loukkantuu, se olen minä varmasti, minähän sen riskin otan.
    Hän: Minkä takia sä ehdoin tahdoin tuut tommoseen risteykseen tuhatta ja sataa.
    Minä: Emmä tule.
    Hän: ja soittelet torvee siinä. Sä olet väistämisvelvollinen.
    Minä: Nyt sää puhut taas paskaa, koska se autoilija oli väistämisvelvollinen.
    Hän: Te molemmat olitte väistämisvelvollisia. Ja sun pitää pysähtyä siihen.

Tässä kohtaa toivottelin hyvää vapun jatkoa ja jatkoin matkaani kohti baanaa naisia kattoon.

Katoin videon tässä näin (syy suht sanatarkkaan selvitykseen vaikka osa sanoista hukkuikin muun melun sekaan):

En ohittanu sitä pyöräilijää liian kovaa.
    En tullu tuhatta ja sataa.
    Hän (heebo) käveli minusta ja kääntyvästä autosta pois päin kun insidentti tapahtui ja hän kääntyi vasta sitten kun kuuli mun töötin, joten ei seurannu yhtään mun tuloa, saati nähnyt kuinka lujaa tulin.
    Missään kohtaa en ollu ajamssa auton eteen vaan olin auton takana ja pakosti hidastin vauhtia.
    Ihan samalla äänenvoimakkuudella puhuin kuin heebokin.
    Heebo sai kyllä hyvin nää kaksi jannua messiin. En ymmärrä miksi Nro3 jankutti niin monasti siitä että tulen kovaa/4kymppiä siihen risteykseen vaikkei nähnyt koko tapahtumaa (oletettavasti).

Ja tää kaikki lähti liikkeeseen ihan normiperusautoilijameiningistä ja mun reaktiosta, johon heebo tarttui. Ja mä menin mukaan.
    Olis vissiin vähän remonttihommia...

Onhan kelvit keljuja, mutta mitä ihmettä se idiootti ajatteli, joka ajoi tänään Hämeenlinnan väylän reunassa (Vt3) paluuliikenteen aikana ja viittoi innokkaasti merkkinä aikomuksesta jatkaa suoraan yli Kehä I:lle menevän liittymän. Toki nopeusrajoitus on vain 80 km/h.

Tällainen tapaus pilaa mielestäni pyöräilijöiden maineen (jos sellaista perusautoilijoiden mielestä positiivisessa mielessä onkaan).

Kumma kyllä, torvet eivät soineet eikä tullut hätäjarrutuksia. Miten hän kuvitteli kaikkien näkevän hänet tai tuon viittoilun korkeamman auton takaa.
    Kuvitteliko hän autojen jarruttavan 80 km/h nopeudesta antaakseen tietä - kaipa sitten annettiin.

Minä satuin näkemään. Pyörää en ehtinyt huomioida, mutta releet viittasivat pro-kaveriin.

Valitettavasti tällainen kommentti avauksena.

On Tassulla ollut episodi. Jos kerran tilanne oli niin herkullinen, että se oli videolla, niin olisit vetäissyt samantien poliisikortin ja ehdottanut, että soitetaan poliisi paikalle, niin saadaan asiaan selvyys ja valtion kassaan täytettä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Ja mä menin mukaan.
    Tuli vähän semmoinen mitä vittua mä oikein luin -fiilis tuosta sun transkriptiosta. Ja pointsit sulle kärsivällisyydestä, elämä on liian lyhyt idioottien kanssa väittelyyn...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •