GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 112 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 162 212 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.331 - 3.360 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #3331
    Onko läskipyörään saatavissa täysin sileää rengasta?

  2. #3332
    IncBuff Guest
    Ei. Black Floyd lienee lähimpänä.

  3. #3333
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Ja sitten on tämä On-onen semiläski B.S.C 3,5 tuumainen.

  4. #3334
    Tarkotus olis lähteä läskipyörällä ajeleen kisoja ens kesänä, nyt on alla 4,25 renkaat (merkkiä en nyt muista ja kokemusta ei muista renkaista ole), kisasäännöissä läskipyörälle näyttäs olevan 3,75" minimikoko. Minkäslaisia renkaita porukka suosittelee nuin niinku kisamielessä? Eli rullaavuus ja pito tärkeää, kesäkelin renkaita siis haeskelen. Varmaan se vauhdin kannalta olis tuo minimikoko aika oleellisin.

  5. #3335
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mulla on suppein mahdollinen kokemus läskirenkaista, Schwalben nelituumaisilla Jumbo Jimeillä olen vaan ajellut. Mutta ne rullaa hyvin. Ei pahasti jää 29:n Rr:lle. Ja on muutenkin mukavat ajella. Ei vetele 0,5-0,6 barin paineilla ja sisärenkailla ainakaan. Muta- tai savipito voi olla heikko kun on niin pienet nappulat keskellä. Lite skinit jotka mulla on ja ei tietty missään kivikoissa raapimista kauaa kestä mutta jos itsellä olisi kisaaminen kesäolosuhteissa mielessä niin Jumbo Jimejä pitäisin ainakin varteenotettavina vaihtoehtoina.

    Varmaan kokeneet läskikuskit tietää myös muita vaihtoehtoja.

  6. #3336
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    146
    Hmmm. Onko kumi ollut heikko, vai olenko tehnyt jotain väärin, vai peräti täysin normaalia? Kiville on kyllä kumin reunoja hangattu, mutta tää repeämä oli vähän yllättävä. Samalla puolella toisessa kohtaa pienempi alku. Kilsoja näillä vasta jotain päälle 500. Vee Rubber Mission 4" 120tpi kumes. Ja varsin pehmeinä noita on tullut ajettua.

    cahtty muokkasi tätä : 25.04.2015 at 17.13

  7. #3337
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Täytyy taas kehua Budia ja Louta; lauantain fiilistelyllä pukkasin heittämällä ylös kivikko-/juurakkomäen, jota en ole koskaan millään pyörällä ylös ajanut.
    Läskilläkin GC:lla homma tyssäsi aina takapään sutimiseen(perse penkissä).

    Nyt sai mäen yläosan ajaa putkelta ylös, ei sutimisia.

  8. #3338
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Staara Katso viesti
    Tarkotus olis lähteä läskipyörällä ajeleen kisoja ens kesänä, nyt on alla 4,25 renkaat (merkkiä en nyt muista ja kokemusta ei muista renkaista ole), kisasäännöissä läskipyörälle näyttäs olevan 3,75" minimikoko. Minkäslaisia renkaita porukka suosittelee nuin niinku kisamielessä? Eli rullaavuus ja pito tärkeää, kesäkelin renkaita siis haeskelen. Varmaan se vauhdin kannalta olis tuo minimikoko aika oleellisin.
    Jos foorumin kokeneisiin kuskeihin uskaltaa luottaa ( En puhu itsestäni) niin voisi kuvitella että tuo Maxxiksen Mammoth EXO voisi olla paras kumi tuohon tarkoitukseen.
    http://www.hi5bikes.fi/~CNkQx0000001...4=M-TB72650000

  9. #3339
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Mammutti varmasti hyvä mutta en huonona vaihtoehtona pidä Bontrager Hodagiakaan, kevyehkö, tubeles ready, nimellis leveys 3,8" joka todellisuudessa on sama kuin monen ilmoittama 4,0"
    Kuivalla kesäkelillä pito tuskin on ongelma millään läskikumilla.

  10. #3340
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Onko Knardi unohettu kokonaa ?

  11. #3341
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Larry, Huske Du, onhan noita XC kelpoisia 4" jo valinnan vaikeuteen asti.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #3342
    Mikä mahtaisi olla CS:lmeen hyvin rullaava kesärengas. Nykyinen bud+lou tuntuu hivenen överiltä kesäksi ja 4.8 JJ ja 4.8 knard tuntuvat olevan yksisarvisia.

    4" kategoria taitaa olla turhan kapea jos jotain suojaa haluaa vanteelle? Onko GC ja BFL ainoat hyllystä löytyvät vaihtoehdot?

  13. #3343
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Itse odottelisin hetken JJ ja 4.8 knardia, nehän olisi juuri hyvät CS. Minusta nuo jälkimmäiset ei ole hyvä vaihto-ehto, jos vannetta haluaa suojata saatika 4".
    Antza44 muokkasi tätä : 28.04.2015 at 00.12
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  14. #3344
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Jos foorumin kokeneisiin kuskeihin uskaltaa luottaa ( En puhu itsestäni) niin voisi kuvitella että tuo Maxxiksen Mammoth EXO voisi olla paras kumi tuohon tarkoitukseen.
    Hetki sitten väänsin Mammoth EXOt Mulefuteille. Nätisti nousivat vanteelle sisäkumittomana pienen leipomisen jälkeen pikkupikkukompuralla. Litkuja on sisällä sen verran mitä vanhoista kumeista jäi vanteisiin. Koeajot huomenna jos näyttävät pitävän ilmat sisällä.

  15. #3345
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Yön aikana oli toinen kumi tyhjentynyt. Laitoin molempiin päihin yhden ruiskullisen litkua ja ajelin töihin, saa nähdä pääseekö iltapäivällä pumppaamaan.

    Sitten niitä fiiliksiä. Kovinkaan syvällisesti en osaa kumeja arvioida, mutta hyvin tuntuivat kulkevan. Peräpäässä minulla oli aiemmin Lou ja vähemmän yllättäen tuntuma on kovempi esim. juurien yli ajellessa, johtuen huomattavasti pienemmästä ilmatilasta. Paineita olisi kyllä vielä vara laskea. Kevyen tuntoisesti rullasivat asvaltilla, mutta voi hyvänen aika millainen self steer tuossa on! Ihan tosissaan sai kammeta vastaan, että pyörä kulki sinne minne oli tarkoitus. Polulla ja sorapätkällä tuota ei huomaa ja kyseisillä renkailla on tarkoitus kuitenkin ajella suurimmaksi osaksi muualla kuin asvaltilla, joten eipä tuo mikään suuri ongelma ole.

    Jatkan testailua.

    [edit]Kuva tönärin kera vielä:

  16. #3346
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Oletan, että on 80mm Mulefutilla onko reunimmainen nappula ulompana, kuin kylki?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  17. #3347
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Oletan, että on 80mm Mulefutilla onko reunimmainen nappula ulompana, kuin kylki?
    80mm Mulefutilla juu. Reunanappulat ovat noin puoli milliä kapeammat kuin renkaan runko, eli kylki on neljännesmillin ulompana kuin nappulan reuna.

  18. #3348
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    kg
    Viestit
    304
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hill Katso viesti
    Mikä mahtaisi olla CS:lmeen hyvin rullaava kesärengas. Nykyinen bud+lou tuntuu hivenen överiltä kesäksi ja 4.8 JJ ja 4.8 knard tuntuvat olevan yksisarvisia
    4.8 JJ on hyvä yleisrengas kesäkäytössä ja jos ei malta odottaa saksan/kotimaan hyllyille ilmaantumista niin tuolta niitä saa:
    http://nextdaytyres.co.uk/details.as...IM-MTB-26/1789

  19. #3349
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jahvetti Katso viesti
    4.8 JJ on hyvä yleisrengas kesäkäytössä
    Kyllä. 4.0 JJ:llä olen ajellut ja sekin ihan mukavalta tuntuu. Mutta niinkuin pienistä nappuloista voi arvata niin märässä pito vaikuttaa heikolta. Niin vetopito kuin sivuttaispitokin. Eli ihan niinkuin totesit, kesäkumina varmaan hyvä. Mutta välikausirenkaana joku karkeampi on parempi.

  20. #3350
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Paljonko on 4" JJ leveys 80mm vanteella? Tuleeko reunanappulat ulommas, kuin kylki?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  21. #3351
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    4" JJ, 80mm vanteella, orkkissisureilla ja n. 0,55bar on leveys 100,4mm

    Reunanappulat tulee noin 1mm tai karvan alle ulommaksi kuin renkaan kylki.
    (Alumiinikulmaraudan laitoin renkaan yli ja sovittelin 1,0mm poranterää renkaan kyljen ja kulman väliin niin aavistuksen nihkeästi meni)

    Joten ei paljon reunanappulat kylkeä suojaa kun ovat vielä aika harvassakin. 4,8" JJ:ssä voi tämä olla parempi.

  22. #3352
    Spessun GroundControl renkaaseen tuli kulutuspintaan noin 20mm viilto. Viilto ulottui sisärenkaaseen asti. Onnistuuko päälirenkaan korjaaminen esim. liimalla tms.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  23. #3353
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mvk_nurmi Katso viesti
    Spessun GroundControl renkaaseen tuli kulutuspintaan noin 20mm viilto. Viilto ulottui sisärenkaaseen asti. Onnistuuko päälirenkaan korjaaminen esim. liimalla tms.
    Kokeile Liquid Solella tai muulla vastaavalla. Ei siitä varmaan uutta saa mutta voi kestää jonkun aikaa.

  24. #3354
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Kokeile Liquid Solella tai muulla vastaavalla. Ei siitä varmaan uutta saa mutta voi kestää jonkun aikaa.
    Kiitos vinkistä. Tokmannissa näköjään 9,99€



    Sent from my iPad using Tapatalk

  25. #3355
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Noihin läskikumien litkutuksiin liittyen.
    Omaa kokemusta ei ole kuin vasta kolmesta eri rengasmallista, mutta jokaisessa olen huomannut että renkaan valukohtien hionta on auttanut huomattavasti tiiviyteen. Eli kaikissa kolmessa litkuttamassani rengasmallissa (GC, D5, SBF) on rengas vuotanut kumin ja vanteen välistä enemmän tai vähemmän mikäli kumi on asennettu tehdaskuosissa vanteelle.
    Kaksi ensinmainittua olen asentanut Spessun fatboyn kehille, viimeisin tubeless ready hiilikehälle. Ja siinäkin sama homma, litku suorastaan roiskuu renkaan ja vanteen välistä kun laittaa painetta. Hiottuani kumeista valupurseet pois, renkaat pitivät paineen välittömästi.
    Uusia vanteita hakiessani kyselin liikkeestä tarvitseeko ko. toimenpidettä tehdä, ja vastauksena oli ettei yleensä. Ehkä näin, mutta omien kokemuksieni mukaan en enää edes yritä laittaa kumeja vanteille ennen purseiden poistoa. Pirun paljon mukavampaa hioa kuivia ja puhtaita renkaita kuin litkuisia

  26. #3356
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Noihin läskikumien litkutuksiin liittyen.
    Omaa kokemusta ei ole kuin vasta kolmesta eri rengasmallista, mutta jokaisessa olen huomannut että renkaan valukohtien hionta on auttanut huomattavasti tiiviyteen. Eli kaikissa kolmessa litkuttamassani rengasmallissa (GC, D5, SBF) on rengas vuotanut kumin ja vanteen välistä enemmän tai vähemmän mikäli kumi on asennettu tehdaskuosissa vanteelle.
    Kaksi ensinmainittua olen asentanut Spessun fatboyn kehille, viimeisin tubeless ready hiilikehälle. Ja siinäkin sama homma, litku suorastaan roiskuu renkaan ja vanteen välistä kun laittaa painetta. Hiottuani kumeista valupurseet pois, renkaat pitivät paineen välittömästi.
    Uusia vanteita hakiessani kyselin liikkeestä tarvitseeko ko. toimenpidettä tehdä, ja vastauksena oli ettei yleensä. Ehkä näin, mutta omien kokemuksieni mukaan en enää edes yritä laittaa kumeja vanteille ennen purseiden poistoa. Pirun paljon mukavampaa hioa kuivia ja puhtaita renkaita kuin litkuisia
    Olet 100% oikeassa. Kaikkia renkaita ei varmaankaan tarvitse tuunata, mutta itse napsaisen valujätökset pois kaikista, vaikka kuinka olis tubeless kehät ja kumit.

  27. #3357
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Alla Bud 65mm Mcarboniitin ja 100mm Pellenkengän yllä:
    Shimaani muokkasi tätä : 03.05.2015 at 12.48 Syy: leekerin asennan aina alasylöisin :-D

  28. #3358
    Onpas pieni ero. Höhöö!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  29. #3359
    zipo Guest
    Onko noi renkaat propulsion suuntaan etusena?

  30. #3360
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Imo propulsion taitaa toimia paremmin edessä, harmi, kun älysin vasta vikalle lumilenkille kääntää Budin. Ei lähde sivuttain alta noinpäin, niin herkästi. Kesä ajon pito on kyllä aikas messevä ja noin 0.45bar tuntuu oleva oikea paine minulle seka rymyymisiin. On siinä kivasti epätasaisuuden syönti ominaisuuksia. Vaikka ei ole ehkä niin sähäkkä ohjailla, kuin 4". Tuolla jotenkin uskaltaa yrittää ylöspäinkin ihme kivikoita tai sitten talven salaharjoittelemattomuus on tuottanut tulosta. Täytyy ajaa taas jahka kerkii jotain 4" verokiksi, niin eron huomaa taas paremmin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •