Noihin läskikumien litkutuksiin liittyen.
Omaa kokemusta ei ole kuin vasta kolmesta eri rengasmallista, mutta jokaisessa olen huomannut että renkaan valukohtien hionta on auttanut huomattavasti tiiviyteen. Eli kaikissa kolmessa litkuttamassani rengasmallissa (GC, D5, SBF) on rengas vuotanut kumin ja vanteen välistä enemmän tai vähemmän mikäli kumi on asennettu tehdaskuosissa vanteelle.
Kaksi ensinmainittua olen asentanut Spessun fatboyn kehille, viimeisin tubeless ready hiilikehälle. Ja siinäkin sama homma, litku suorastaan roiskuu renkaan ja vanteen välistä kun laittaa painetta. Hiottuani kumeista valupurseet pois, renkaat pitivät paineen välittömästi.
Uusia vanteita hakiessani kyselin liikkeestä tarvitseeko ko. toimenpidettä tehdä, ja vastauksena oli ettei yleensä. Ehkä näin, mutta omien kokemuksieni mukaan en enää edes yritä laittaa kumeja vanteille ennen purseiden poistoa. Pirun paljon mukavampaa hioa kuivia ja puhtaita renkaita kuin litkuisia