Mites jos opiskelija/työtön tai eläkeikäinen tempoilee paikasta toiseen, niin voiko hän osallistua tähän loistavaan TMT:hen? Vai onko tällainen yhteiskunnan alaluokan yksilö jo tuomittu häviöön ja hänen on täten turha tempoilla?
Mites jos opiskelija/työtön tai eläkeikäinen tempoilee paikasta toiseen, niin voiko hän osallistua tähän loistavaan TMT:hen? Vai onko tällainen yhteiskunnan alaluokan yksilö jo tuomittu häviöön ja hänen on täten turha tempoilla?
Niin, siis periaattessa jos pohditaan näitä kahta ainoaa työmatkatemmon sääntöä (1. jos sinut ohitetaan, hävisit. 2. Jos epäilet että sinut ohitettiin tai tarvitsee selitellä, hävisit) niin eikö periaatteessa sitten homma mene seuraavalla tavalla:
työmatkaa ajavan pyöräilijän ei auta päästää ketään ohi, sillä muuten tulee hävinneeksi. Taas aamulenkkiä ajava työtön ei voi kärsiä tappiota koska ei ole työmatkalla, mutta ohittaessaan edellämainitun työmatkatempoilijan aiheuttaa hänelle kyllä tappion.
Näin mä tän ainakin näkisin.
Ehkäpä noinkin, mutta eiköhän työtön lenkkeilijä ole jo lähtökohtaisesti kärsinyt luovutustappion, koska ei ole työmatkalla. Vertaan tilannetta siihen, että työmatkailija jättää tempoilut väliin menemällä autolla töihin tai jäätyään lomalle, mistä seuraa automaattisesti luovutustappio.
Ämmien sarjassa on toki noin - että kaikesta, siis ihan kaikesta mitä vain voi kuvitella tai olla kuvittelematta tekevänsä tai jättävänsä tekemättä, häviää. Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseesi tempoilevista opiskelijoista/työttömistä tai eläkeikäisistä, niin toki ovat mukana - ainahan sitä tykinruokaa tarvitaan. (miksi V-*-T-U-S-S-A en saa tähän tekstiin kappalejakoja?) Kevät on muutenkin tuonut liikenteeseen huomattavan määrän paisteja, joita on ilo ohitella. Täysillä.
Autolla töihin ajaessa edelleen tempoillaan toisia autoja vastaan.
Rennosti paikat jäykkänä
Ehkä autoilijat ovat tuon vuoksi niin ärtyisää porukkaa. Tappioita on mahdoton välttää, kun jumittaa ruuhkassa ja toinen kaista vetää paremmin.
Ehkä vain yksi sääntö, mutta tuo toinen lisäys on asbin muotoilema, joten eiköhän sekin ole virallinen. Itsehän lasken myös tappiot busseille, jotka kulkevat työmatkalinjaani.
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Nii. Oon ymmärtänyt, että TMT on mielentila. Jos tuntuu, että häviän bussin ohittaessa minut, niin sitten olen hävinnyt, eikä sille oikein mitään voi. Tuosta ajattelusta on aika vaikea päästä eroon, kun siihen on kerran lähtenyt.
AINA kun toinen polkupyöräilijä ohittaa toisen samaan suuntaan ajavan pyöräilijän, on tuo ohitetuksi tullut luuseri tuomittu häviäjäksi.
Ja tähänhän riittää jo se, että ainoastaan toinen osapuolista on työmatkalla.
Minä ajan pääni jäädyksiin
Miten säännöt suhtautuvat sähköavusteisiin pyöriin? Ajelin eilen työmatkaa tuollaisella vempeleellä ja ohitin pari pyöräilijää. Toinen näistä kyllä kuittasi minut liikennevalojen jälkeen, joten hävisin siinä toki itsekin.
Säännöt ei ota kantaa sähköpyöriin. Joitakin harmittaa erityisesti se, että he häviävät sähköpyörälle, joten he yrittävät keksiä verukkeita. Verukkeet eivät tosin auta, sillä jos häviötä joutuu selittelemään tai kyselemään että hävisikö, niin silloin häviää aina.
Siten eilen hävisit ja myös nuo kaksi muuta hävisivät.
Jos on niin avuton vauhti, että sähköavusteinen menee ohi, tappio on selvä ja nolo. On syytä piiskata itsensä ankaraan mäkitreeniin, kunnes jerkkua on tarpeeksi.
Setä ajoi yksivaihteisellä pappapyörällä +10 kelissä koko toppakerrasto buutsien kera päällä. Kengänkärjet ulospäin, kantapäillä polkien aivan täysiä ja keskellä tietä. Pirikelloa, paniikissa oikeaan reunaan ja minä siitä sitten ohi. No menin hieman pitempää reittiä niin siinähän se on taas ohitettavana. Taas keskellä tietä, kunnes huomas paniikissa minut ja meni reunaan. Ohitin taas. Pitkässä ylämäessä taas pettämätön AINA PAKKO SURVOA TÄYSILLÄ -tekniikka toimi tempoilijan hyväksi, ja veti ylämäessä TAAS ohi. Rupesi jo naurattamaan. Ei se mitään, minä siitä sitten taas ohi ja sitten tiet erkanivatkin jo.
Hävisin toki, mutta kyllä mua sit huvittaa tuo ajotyyli, etenkin yksivaihteisella pyörällä, että 100% teho ylämäkeen ja tasaiset löysästi ja alamäet tietty vapaalla. Täysin päinvastoin miten itse ajan; ylämäet pikakävelyvauhtia ja alamäet muna-asennossa niin että lähtee kunnes vaihteet loppuu kesken. Kyllä minun tekniikalla ollaan huomattavasti vähemmän soijassa perille päästyä.
"Mitä helvettiä täällä amatoöörit taas horisevat, kuin ammattilaisia olisivat"?
En ymmärrä tuota lausetta. Siis voiko joku olla TMT ammattilainen? Sehän tarkoittaa, että TMT pro on töissä kun TMT tilanne iskee päälle, jolloin ei voi enää olla työmatkalla siinä merkityksessä minkä TMT neuvottelu lautakunta on manifestissaan määritelly.
Oot vaan katkera, kun sun kuvitteelista ohitusta (valettahan sekin oli, kyllä me tidedetään) ei hyväksyttykään? Hus hus. Mene ajamaan kovempaa.
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Aamulla ohitin savuketta polttelevan pyöräilijän, joka ajeli hissukseen ja karisteli välillä tuhkaa. Noin kilometri myöhemmin sama tyyppi ajaa ohitseni (ilman savuketta). Tappio nikotinisitille!
Note to self: talven jäljiltä olevat, kuran ja suolan raiskaamat ketjut pitää rasvata. Nyt ketjujen nitinän kuulee jo kaukaa ja nyt paistit hyppivät tieltä lähteäkseen muka eri suuntaan ennen kuin ehdin ohittamaan ne.
"Jos sinut ohitetaan, olet hävinnyt"
eli näin:
"Nopein määrää tahdin"
Ei mulla muuta![]()
Pentele, taisin hävitä eilen. Kirvelee.
Kirjanmerkit