FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 2 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 52 102 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

  1. #31
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Juu ja tässä mulle mieluinen laji! ajattaa autoilia pikkukadun hidastus korokkeeseen saaden öljypohja kosketuksen.
    Eikös tähän riitä aika pitkälle se, että ajaa 30 km/h alueella tuota rajoituksenmukaista suurinta sallittua nopeutta? Heti on autoa puskemassa ohi millä konstilla hyvänsä.

    Onkohan autoilijoillekin jotkin työmatkarallin säännöt, joissa saa kasan miinuspisteitä jos ei pääse polkupyörästä ohi?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  2. #32
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Herrgårdsforsen
    Viestit
    152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Eikös tähän riitä aika pitkälle se, että ajaa 30 km/h alueella tuota rajoituksenmukaista suurinta sallittua nopeutta? Heti on autoa puskemassa ohi millä konstilla hyvänsä.

    Onkohan autoilijoillekin jotkin työmatkarallin säännöt, joissa saa kasan miinuspisteitä jos ei pääse polkupyörästä ohi?
    Just viime viikolla yks dösäkuski pui mulle nyrkkiä ku ei päässy musta asuinalueella ohi (paljon ympyröitä ja jakajia) kun ajelin sitä rajoituksenmukaista kolmea kymppiä. Kovin tuntui olevan kireällä mielellä se setä. Mutta tosiaan, niillähän saattaa olla oma pisteytys. Säikäytetystä sukkistelijasta 5 pistettä, tiukasta ohituksesta 3 pistettä ja yliajetusta säärikarvattomasta 1 piste...

  3. #33
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    [offaria]
    Aina kun ammattikuski (taksi/bussi/rekka/muu) perseilee fillaristille niin laittakaa eemelillä palautetta ko. firmaan ja yksilöikää se rattipeelo tyyliin kellonaika, pvm, reittinumero ja paikka.
    Vähenee se pyöräilijöitten kyykyttäminen kun ajomestari nuhtelee.

    Kannattaa sit muistaa myös se että bussien aikataulut on epärealistisen piukkoja, rajoitusten mukaan ajamalla ei reitti mene aikataulussa läpi eli käyttäkää vähän pelisilmää jos jarrutatte isompien menoa eikä se oikeassa oleminen paljon lämmitä kun paripyörät menee lantion yli.
    [/offaria]
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  4. #34
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Nyt on unohtunut keskustan pikkukaduilla autojen ohittelu.. mähän ohitan autoja jatkuvasti, kai siitä pitäs vähän pojoja saada.
    Joo,

    http://www.youtube.com/watch?v=W2G0IVHiDn8&feature=player_profilepage#t=3 56s


    ..mää en enää uskalla harrastaa tätä vaikka otin henkivakuutuksenkin
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  5. #35
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Aamun työmatkavarustukselle antoi laskuri 12 pohjapistettä. Mutta entäpä jos olisinkin startannut vaihteistetun täpärin sijasta samanlaisella sinkuloidulla laitoksella?!?
    Laskuri ei antanut tuollaiselle lainkaan korjauskerrointa, vaikka kroppa sitä kovasti tuntuu huutavan...
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  6. #36
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Edeus Katso viesti

    Maantiepyörät ja cc:t voidaan hyväksyä pienin varauksin kunhan varustus on kohdillaan, eikä matkalla ole metriäkään päälystettä, renkaan maximi leveys 25mm.
    Lukkopolkimet pakolliset, mutta ainoat hyväksytyt kengät on perintö kontiot ja klossit kielletty.
    .
    Käsittääkseni kansainvälinen työmatkatempoajoliitto ( LNFITC, Les navetteurs de la Fédération internationale de tempo conduite) on säännöissään nimenomaa kieltänyt
    käyräsarvisten pyörien sekä lukkopoljinten käytön. Sen sijaan aerotanko-hässäkkä viritelmät tulevat luultavasti pakollisiksi ajanmittaa, tosin niiden kulma rajoitetaan n. 45
    asteeseen ...

  7. #37
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Koskeeko tuo käyräsarvien kielto myös 70- ja 80-luvun retkipyöriä?

    Ja sallivatko LNFITC:n säännöt tällä hetkellä nastarenkaat, ja miten ne vaikuttavat pisteytykseen?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  8. #38
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Sallitaanko työmatkatempoajoliitossa apuajajia?

  9. #39
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Käsittääkseni työmatkatempo on perusluonteeltaan puhdas yksilölaji, jossa kaikenlaiseen kanssatempoilijoiden auttamista pidetään kielteisenä ja epäurheilullisena käytöksenä.

    Myöskin toisten tempoilijoiden tervehtimistä pidetään kyseenalaisena toimintana.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  10. #40
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    357
    Ketjua lukiessa tulee iltateet nenästä, jasmiiniteet

  11. #41
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Käsittääkseni työmatkatempo on perusluonteeltaan puhdas yksilölaji, jossa kaikenlaiseen kanssatempoilijoiden auttamista pidetään kielteisenä ja epäurheilullisena käytöksenä.
    Jep, mutta edellä menevän vastustajan peesaaminen salaa ja erittäin lähellä on jopa suositeltavaa.

  12. #42
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Kuitenkin jos salapeesaajan havaitsee, tulee tempoilijan ryhtyä kaikkiin mahdollisiin toimenpiteisiin tämän karistamiseksi kannoilta.

    Valpas työmatkatempoilija vilkuileekin aina säännöllisin väliajoin taakseen nähdäkseen onko perään ilmaantunut peesailijoita taikka ohitusta yrittäviä tempoilijoita. Taustapeilin käyttöä sen sijaan monet katsovat hyvin pahalla.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  13. #43
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo, Kalajavri
    Viestit
    254
    Kuis hyvin bonuspisteitä seuraavista, tänään havaituista mallisuorituksista?

    1. Alamäessä kertyneen liike-energian maksimointi niin että mäen jälkeisessä mutkassa kelvillä pysyminen vaatii vastaantulevia väistämään ojaan/loikkaamaan kaiteen yli.

    2. Oikaisu kadun kautta liikenneympyrä englantilaisittain kiertäen.

    Punaisia päin ajo...
    3a. Varoen pientä väliä odottaen
    3b. Matkavauhtia jatkaen läpi vilkkaan liikenteen
    Irtopyöräilijä

  14. #44
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    917
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Koskeeko tuo käyräsarvien kielto myös 70- ja 80-luvun retkipyöriä?

    Ja sallivatko LNFITC:n säännöt tällä hetkellä nastarenkaat, ja miten ne vaikuttavat pisteytykseen?
    Ei voi koskea ainakaan, jos on sellaiset suoran osan alle ulottuvat lisäjarrukaffamutkat.

    Tohtorilta näyttää löytyvän vielä: JARRUKAHVAT

    Nastojen ropinasta kesällä pitäisi ainakin saada lisäpisteitä. Viimeksi perjantaina yksi suhahti ohitse..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  15. #45
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EePee Katso viesti
    Nastojen ropinasta kesällä pitäisi ainakin saada lisäpisteitä.
    Entäs ilman nastoja ajelu talvisin? Välillä näkee helmikuussakin liikenteessä mummiksia melko slikseiksi kuluneilla renkailla. Saako näistä lisäpisteitä vaiko ainoastaan pääkallomerkin, jonka voi liimata takalokasuojaan?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  16. #46
    Välineistä unohtunut kokonaan työmatkatempoilijan ajohanskat.
    Ehdottomasti näppylähanskat... Nähty livenä eilisellä työmatkalla

  17. #47
    A.A Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Jep, mutta edellä menevän vastustajan peesaaminen salaa ja erittäin lähellä on jopa suositeltavaa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Kuitenkin jos salapeesaajan havaitsee, tulee tempoilijan ryhtyä kaikkiin mahdollisiin toimenpiteisiin tämän karistamiseksi kannoilta.

    Valpas työmatkatempoilija vilkuileekin aina säännöllisin väliajoin taakseen nähdäkseen onko perään ilmaantunut peesailijoita taikka ohitusta yrittäviä tempoilijoita.
    Äkkijarrutus suoralla tienpätkällä silloin tällöin on suositeltavaa. Aina voi väistää esim: toukkaa tarvittaessa.

  18. #48
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.468
    Selvästi amatöörien puuhastelua, pisteitä saa vain ohitettaessa yli 80 vuotiaita raskaana olevia henkilöitä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  19. #49
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2
    Pimeällä ja hämärässä pakollinen varuste on vilkkuva etuvalo mieluiten mahdollisimman kirkas.

  20. #50
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karkko Katso viesti
    Pimeällä ja hämärässä pakollinen varuste on vilkkuva etuvalo mieluiten mahdollisimman kirkas.
    Ja väriltään punainen.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  21. #51
    Videokuvaa työmatkatempoilijasta: http://www.youtube.com/watch?v=IlB7Zgz6KRM

  22. #52
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mjpk Katso viesti
    Punaisia päin ajo...
    3a. Varoen pientä väliä odottaen
    3b. Matkavauhtia jatkaen läpi vilkkaan liikenteen
    Tottakai. Ensimmäisestä vähemmän kuin toisesta. Lisäpisteen saa jos onnistuu ohittamaan juuri edellisessä mäessä ohittaneen vastustajan, joka nysvää valoissa.

  23. #53
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    12.518
    Vaikuttaa mukavalle puuhalle tämä työmatkatempoilu. Pitäiskö mennä oikeesti töihin että pääsee mukaan, vai riittääkö liiton jäsenyys?
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  24. #54
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Hesa
    Viestit
    0
    Lähdöt on tässäkin tosi tärkeitä. Liikennevaloista lähtiessä pitää rynniä takamatkaltakin koko muun porukan ohi - sopu sijaa antaa.

  25. #55
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    FCN 9 kesävarustuksella, ei huono!

    Mites läähätys? Ite luonnollisesti olen sen verran ylivertainen tempoilija etten hengästy, mutta noin yleisesti? Meneekö pojoja, jos joku tielläliikkuja huomaa tempoilijan olevan hengästynyt? Vai saako siitä lisäpisteitä, jos puuskutus on vinkuvaa ja uloshengitykseen sekoittuu verta?

    Nuo valoista lähdöt on kovia paikkoja. Hapot ehtii jysähtää kivasti, kun hetken seisoskelee. Siitä sitten sinkulalla uuteen vauhtiin, mutta kuitenkin olisi ehdittävä keulille ennen suojatien loppua!
    Mud, sweat and beers.

  26. #56
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Ite luonnollisesti olen sen verran ylivertainen tempoilija etten hengästy, mutta noin yleisesti?
    Työmatkatempoa pitää ajaa aina täysiä - jos et hengästy, niin sitten ajat aivan liian hiljaa, tai sinulla on liian hyvin öljytyt ketjut tai liian hyvin rullaavat renkaat!

    Tuo täysiä ajaminen pätee sitten koko matkaan, mitkään lämmittelyt tai jäähdyttelyt eivät kuulu lajiin. Heti kotiovelta lähdetään vauhdilla matkaan, ja vauhtia ei hidasteta ennen kuin aivan työmaan portilla.

    Taktisesti ajattelevan työmatkatempoilijan kannattaa harkita muuttamista mäen päällä olevaan taloon. Tällöin saa heti aamulla lähtiessä vauhdikkaan mäkistartin, jonka turvin voi saada monta ohitusta - erityisesti niistä kanssatempoilijoista jotka ovat uuvuttaneet itsensä siihen edeltävään ylämäkeen.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  27. #57
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Mitä helvettiä täällä amatoöörit taas horisevat, kuin ammattilaisia olisivat?


    Työmatkatempossa on vain yksi sääntö:

    "Jos sinut ohitetaan, olet hävinnyt."


    Jos pitää keksiä jotain lisäsääntöjä, ehtolauseita ja pisteytyksiä, niin kannattaa katsoa peiliin, koska sieltä näkyvät häviäjän kasvot. Ja jos nyt tuntuu siltä, että tuo on epäreilu sääntö, niin aja kovempaa, jumalauta.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  28. #58
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.M.® Katso viesti
    Vaikuttaa mukavalle puuhalle tämä työmatkatempoilu. Pitäiskö mennä oikeesti töihin että pääsee mukaan, vai riittääkö liiton jäsenyys?
    fattatemmossa on joitain eroja, kuten 'lainattu' filo 5p, 'lainattu' lastenfilo 7p, eri pyörällä takaisin 9p jne
    Fucked up and ready to die.

  29. #59
    kivimaa Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Työmatkatempoa pitää ajaa aina täysiä - jos et hengästy, niin sitten ajat aivan liian hiljaa, tai sinulla on liian hyvin öljytyt ketjut tai liian hyvin rullaavat renkaat!

    Tuo täysiä ajaminen pätee sitten koko matkaan, mitkään lämmittelyt tai jäähdyttelyt eivät kuulu lajiin. Heti kotiovelta lähdetään vauhdilla matkaan, ja vauhtia ei hidasteta ennen kuin aivan työmaan portilla.

    Taktisesti ajattelevan työmatkatempoilijan kannattaa harkita muuttamista mäen päällä olevaan taloon. Tällöin saa heti aamulla lähtiessä vauhdikkaan mäkistartin, jonka turvin voi saada monta ohitusta - erityisesti niistä kanssatempoilijoista jotka ovat uuvuttaneet itsensä siihen edeltävään ylämäkeen.
    Sääntö 3245#: Jos ei hengästy työmatkatemmossa vaikka ajaa täysiä, on siirryttävä keräämään UCI pisteitä kilpailuihin.
    Tarkennus sääntöön 3245#: Sääntö 3245# ei koske kuskeja jotka ovat taktikoineet siten että kotiovelta alkanut alamäki päättyy työpaikan ovelle, ja päinvastoin.

  30. #60
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen
    Myöskin toisten tempoilijoiden tervehtimistä pidetään kyseenalaisena toimintana.
    Attanas, meni aamun hyvän ohituksen pistesaalis hylsyyn yhden varomattoman morjenstuksen takia...

    Tästä eteenpäin en kyllä tervehdi enää ketään, nih!
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •