FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 111 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 61 101 109 110 111 112 113 121 161 211 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.301 - 3.330 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Bud ja Lou nousee Fatboyn kehille suht helposti kun käyttää sisuria tai kuormaliinaa + kompuraa. Pysyy sitten ylhäällä nollapaineillakin. Budissa en huomannu self steeringiä lainkaan. Nyt kun edessä BFL niin ero on kuin yöllä ja päivällä, BFL:ssä melkoinen self steer ainakin alle 0,3 bar paineella niin maastossa kuin asfaltilla, yli sen ei ole kovin paha. Väittävät Loun rullaavan huonosti, mutta en itse huomannut sellaista 0,35 - 0,4 bar paineilla. Tosin mähän oon tällanen kuivan kesän orava, noin 70 tai vähän päälle ajokamoissa kun vettä on kyydissä 2 litraa. Bud ja Lou painavat reilu 1600 g kappale.

Mullahan asennuksen kanssa samaanaikaan osui teippien vaihto, joten kumit tuli nostettua sisureilla paikoilleen kun sisuri laitettiin painamaan Gorillat paikoilleen.
    Toinen reuna nousi sitten molemmissa todella helposti kerralla Bilteman tornipumpulla.

Hyvin noi mun mielestä toimii myös kovalla pinnalla. Itseasiassa yllättävänkin hyvin.
    Maastossahan noi sitten onkin omaa luokkaansa. Ja siellä mä yleensä ajan.

Bulldozerit kaivettu varastosta esille josko nuo ensi viikolla heittäisi whiteen takaisin alle. Saa taas totutella ohjaus ongelmiin, jos noilla ainakin alkukesän kärsis. Odotella mihin nuo nuo tulevat uutuus renkaat hinnaltaan asettuvat ja miten mitäkin mallia saa ja kokemuksia porukalla alkaa kertyä.

Mistä ootte Bud & Lou -comboja ostelleet?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Missä päin asut? Menopelimarket myy netin kautta ympäri suomeen toimitettuna. Pääkaupunkiseudulla Shock Therapy, jossain länsirannikolla on kuulemma joku foxcomp. Bike-components.de saksassa myy myös. Tuossa nyt muutama mitkä tuli heti mieleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Itse tilasin tuolta. 230e Fedexillä kotiin.

http://www.bike-mailorder.de/

Shock Therapy on Foxcompin jälleenmyyjä Helsingissä ja Turussa on Foxcomp Turku molemmissa on hyvin kamaa, mutta mun mielestä on jonkinlainen puute tänä päivänä kun netistä ei selviä kuin päämiehet ja muutama tarjous pyörä ja runko.

Nykypäivänä henkilökohtainen palvelu on vissiin yliarvostettu....

Se että sama henkilö tekee kaikki huollot, kasaukset, ostot, myyntityöt yms. firman pyörittämiseen liittyvät asiat, niin kauppiaalla ei kertakaikkiaan riitä vuorakaudessaan tunteja Internetin päivittämiseen.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Palvelu on tärkeää, mutta kun en itse asu Helsingissä tai Turussa niin ostaisin ko. liikkeestä enemmänkin tavaraa, mutta jokaista osaa ei viitsi erikseen spostilla tai puhelimella tiedustella. Helpompi sitten vain tilata suoraan sellaisesta verkkokaupasta josta näkee saatavuudet suoraan, kuten vaikka hi5bikesta, mutta jos liikevaihtoa tulee nykyiselläänkin tarpeeksi niin eipä siinä mitään. Varsinkin kun näitä läskipyörän osia ei saa Suomesta kovin monesta paikasta niin kauppa voisi käydä.

Itsekin asioin ihan mielellään naamatusten, mutta ei täällä maalla oikein saa ostettua kuin syötävää.

Soittelu ja sähköpostikysely tuntuu menevän suomikaupoissa ihan käsi kädessä nettisivujen ylläpidon ja saldojen kanssa. Joko ne toimii kaikki, tai sitten ei toimi mikään. Mutta sehän on tietenkin kauppiaan oikeus keskittyä vain siihen tiskipalveluun, jos ei osaa/ehdi nettiä päivitellä, eikä halua asiaan apuja. Asiakkaalle jää sitten vain valinta ostospaikasta.

Aika vahvoja näkemyksiä kaupan pyörittämisestä. Oletteko toimineet yrittäjinä ja tienanneet sillä leipänne?
    (kysymys osoitettu viesteihin 3312 ja 3311)

Satusetä kiteyttikin asian jo aika selkeästi. Yksi mies pyörittää sitä liikettä ja tekee kaiken itse. Muistaakseni Shock Therapyn sivuilla mainitaankin että ensisijaisesti palvellaan kaupassa asioivia asiakkaita, sen jälkeen vastaillaan sähköposteihin ja puheluihin mahdollisuuksien mukaan. Itse olen pariinkin otteeseen ollut liikkeessä ostamassa runkosettiä ja edellä on jonottanut muita asiakkaita. Kaikkia palvellaan samalla tarkkuudella.

Itse olen tainnut jossain toisessa ketjussa mainitakkin että Shock Therapystä saa paikan päällä erinomaista palvelua ja muuten ei. Noooo, kun on ollut hieman pelisilmää mihin aikaan sinne soittaa niin hyvää palvelua sieltä on tullut myös puhelimitse ja asiat saa hoidettua. Mutta kun muutamat kerrat paikan päällä jonottaessani olen huomannut että tuon putiikin vahvuus on siinä henkilökohtaisessa palveluksessa, niin en ole pahemmin jaksanut asiasta enää välittää. Helpointa asiointia on koukata duunimatkalla pikku huopalahden kautta. Ei toimi kaikille, tiedän. Jos netistä haluaa tilata heti niin sitten pitää käyttää muita liikkeitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Oletteko toimineet yrittäjinä
    3312
    Kyllä. Vain nettikaupan kautta. Eikä sekään ole pyörä-alalla.

Sanomani on asiakkaan puolelta muodostunutta. Nettilaiskat usein vastailevat sähköposteihin ylimalkaisesti aiheen ohi, että tuu käymään. Jotkut eivät vastaa ollenkaan, jotkut vasta kun osa on jo muualta saatu kotiin asti. Puhelimella jää monesti kokonaan ilman vastausta, jos ehtii soitella vain ruokatunnilla.

Uskon, että molempien elämä on helpompaa, kun ei turhaan vaivaile näitä paikkoja ja antaa heidän keskittyä palvelemaan liikkeessä käyviä asiakkaita. Asiakkaana sitä vain toivoisi, ettei edes tarjottaisi yhteydenottotapoja, joita ei ehditä hoitaa.

HUOM! Itsehän en kommentoinut mitään tiettyä liikettä, enkä varsinkaan tätä ainittua shokkiterapiaa, jonka kanssa en ole koskaan asioinut.

Asiakashan se nimenomaan on pätevin arvioimaan yrittäjän onnistumista, sillä hän on palkanmaksaja. Jopa parempi kuin yrittäjä itse, sillä yritys ei ole olemassa itseään vaan asiakkaitaan varten.

Bud Clownshoella on mielenkiintoinen ajettava umpimärässä turvemuhjussa, hiukan oli semmoista self-steering meininkiä. Rengas oli välillä sitä mieltä että mää meen nyt tuohon suuntaan.....
    Pitää kokeilla 65mm kehällä, joskus.
    Shimaani muokkasi tätä : 06.04.2015 at 20.58 Syy: Oho. Eksyinkö mää kaupat -ketiuun? :-D

Vaimo on yrittäjä ja itse olen myynti töissä, mutta raskaan teollisuuden parissa. Jokainen yrittäjä toimii miten haluaa ja tekee kauppaa kuten haluaa. Omasta kokemuksesta vain kommentoin ja olisin euroja kyseisille yrittäjille jättänyt enemmänkin, mikäli kauppa olisi helpompaa muuten kuin tiskillä asioimalla.

Miksi kaikki kommentointi otetaan aina negatiivisena tai hyökkäävänä? Luulisi yrittäjiä kiinnostavan miten kauppaa voisi kasvattaa? Ehkä joku osa-aikainen lisä työvoima hoitamaan verkkokauppaa saattaisi olla hyvinkin kannattavaa. Varastot kiertäisivät nopeammin ja voluumin kasvaessa voisi hankintahintojakin saada alas.

Hei camoon, tää on rengastopikki, kaupat on erikseen omissa säikeissään..

Asentelin omaan läskiin Surly Endomorphin taakse, jäsen mutanaaman huolella sisäänajaman, juumankekka että tämä rengas lunastaa lupauksia! vaikka rengas on melko kalju kuvioltaan, mitä nyt reunanappuloita on kivasti jäljellä, kertaakaan ei kumi yllättänyt, nousukyky ihan uskomaton (varsinkin kuvion sileys huomioon ottaen) ja rullaa pienelläkin paineella ihan törkeen hianosti.. ei sovi niille, ketkä hakee kaikkein paksuinta, mutta kesärenkaana takan aevan loistava!
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Hmm. Surly julkaisi uudet MDS dropoutit jossa läpiakselitkin saavat horisontaalista säätövaraa. 14mm säätövara, ehkä niillä saisi XXL -jättikumin myös taakse.

http://surlybikes.com/blog/post/breaking_news

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Hmm. Surly julkaisi uudet MDS dropoutit jossa läpiakselitkin saavat horisontaalista säätövaraa. 14mm säätövara, ehkä niillä saisi XXL -jättikumin myös taakse.

http://surlybikes.com/blog/post/breaking_news
    "Known side effects when using the new MDS chips include better tasting bacon, increased desire to ride, a compulsion to wear wool, and uncontrolled vocal outbursts. Thirst for alcoholic beverages may be increased for children over the age of 21."

Kuinka iso kumi sopii Ict runkoon? Tekisi mieli laittaa jotkut polkukeijun kumit ens talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Kuinka iso kumi sopii Ict runkoon?
    Leveyden puolesta noin 130mm tilaa.

No niin, nyt on läskiladan (mule fut + bulldozer) renkaat litkutettu. 440g lähti painosta veks per rengas. Sellainen vinkki, että vannenauhaa kannattaa hieman kaventaa, jotta gorillateipille tulee reunoille enemmän tarttumapintaa. Eturenkaassa en kaventanut ja vaikka teippi oli hyvin paineltu, sekä ajettu pitkä reissu sisurin kanssa teippien asentamisen jälkeen, niin eturenkaan kevennyskoloista tihkutti litkua. Takarenkaasta kavensin nauhan ja se piti täydellisesti.

Yritin käydä koko ketjua läpi hauilla, mutten oikein löytänyt kommentteja millainen kumi toi Bulldozer on. Enempi siittä millainen operaatio on Mulefutin ja Bulldozerin tubeless rakentelu. Kysymys siksi että mulle tulee toi supin pyörä ja siinä ovat päätyneet ko kumiin. Ajattelimpa vain että saattaisko sitä päästä vielä vaikuttamaan kokoonpanoon. Ja erityisesti jos toi ei ole hyvä kumi. Saman valmistajan missionilla tässä tosin jokunen maili tullut tahkottua, ja puutteistaan huolimatta on isommat puutteet ajamisessa selvästi enempi ukossa kuin rengastuksessa.
    Tietysti voisin välillisesti tulkita Bulldozerin kelvolliseksi, kun kerran sen kanssa askarrellaan niin paljon, eikä ainakaan kaikki ole ensimmäisenä vaihtamassa. Ja jos tätä kumia on ominaisuuksiltaan jo ruodittu, niin yritän löytää itseni sinne.

Ihan kelvollinen kumi se Vee Bulldozer minusta on. Rullaa kohtuullisen hyvin ja pitoakin löytyy eritoten vetosuunnassa, vaikka sitten hieman terävän profiilin ja pienten reunanappuloidensa kanssa jättää erityisesti lumessa ja pehmeällä alustalla hieman toivomisen varaa esim. kaltevilla pinnoilla ja mutkissa. Itselle tulossa nyt uuteen fillariin jotain muuta, mutta voisin toki ottaa tuollaisetkin, jos olisi helposti ja asialliseen hintaan saatavana.

http://fat-bike.com/2014/08/six-weeks-with-a-bulldozer/
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Thnx. Riittää rauhoittamaan yöuneni :-) Täytyy sitten rauhassa pohtia ajan kanssa onko tarvetta päivittää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    Ihan kelvollinen kumi se Vee Bulldozer minusta on.
    Tota Bulldozeria on kai erilaisia, 72tpi ei taittuva ja 72tpi&120tpi taittuvat. Mistä mallista kokemuksesi on?

IncBuff Guest
    Mä en nyt muista kummat noista taittuvista siinä Whiten 2Fat Prossa on vakiona. Omat kokemukset on niistä ja Mika K:n kokemukset lienee myös.

Bulldozeri on kelvollinen kumi kuten Mika sanoi, paitsi että selfsteering on vähän turhan vahva tämmösen luuviulun käyttämillä paineilla.

Jes taittuva malli Bulldozerista oli kyseessä, mutten muista kumpi versio ja kumet ei enää hallussani, että vois tarkistaa. Tosiaan itselle >100kg kategoriassa ei ollut tuota ongelmaa self steeringin kanssa, mutta paineiden laskiessa riittävän alas aika moni on raportoinut sen kynnyksen renkaan käyttäytymisen heikkenemisessä olevan aika selkeä.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Proossa on 72tpi taittuvat. Itse tykkäsin kumeista koon ja rullaavuuden puolesta ja hyvän veto pidon. Laadun vaihtelua noissa on ja omasta takarengas vaihtui takuuna uuteen Surly Lou kumiin kun XXL ssä ei ollut Bulldozereita saatavilla. Vaihdoin sitten toisenkin Surly Nateen kun tuo Lou ja Bulldozer oli kuviolta jotenkin niin eri paria. Mutta erittäin hyvä yleisrengas varsinkin alkuun jos ei osaa sanoa mitä ominaisuuksia renkaalta tulee haluamaan.

Enpä itsekään kuulu keijukaiskuskeihin, mutta saman valmistajan Missionissa (120) on selfsteering aikalailla voimakasta, ja siitä on sen verran paljon maileja alla, ettei varmaan pääse ongelmaksi asti muodostumaan. Vaikkei toi tietysti mitenkään toivottava ominaisuus olekaan, varsinkaan täällä rannikolla jossa ajoreiteillä paljon paljaita kalliorinteitä. Siellä toi ominaisuus tuntuu oikein kertautuvan.
    Talvi menikin D4:lla (27) ja se oli sitten aivan toisenlainen, monessakin suhteessa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •