Samaa mieltä. Nyt on väritkin kohdallaan. Ei pelkkää synkkää mustaa.
Olen myös koeajanut tuollaista ja vallan mainio peli myös tekniseltä toimivuudeltaan.
Kaikenkaikkiaan jos kattelee valmistarjontaa, niin nyt tarjonta alkaa (ainakin ulkomailla) olla kohdallaan. Itse rakentamisessa on suunnilleen saman verran järkeä, kuin fillarinkin kasaamisessa.
Takana ovat ne ajat, kun itse tehden sai paljon paremman ja 1/4 hintaan. Dollarin nykykurssi syö vielä tätä etua.
Jos teet itse, niin päätät budjetista, osista ja kaikesta itse. Säästät tai saat kalliimman. Ja fillarista tulee sellainen, kuin haluaa (tai sattuu tulemaan).
Molemmissa on järkeä, valmiin ostossa ja itse rakentelussa.
Hienoa, että ko tekniikka on tulossa laajamittaiseen käyttöön. Sähkössä on tulevaisuus ja toivo suurten massojen saamiseksi liikkeelle fillarilla.
Luin jonkun työryhmän raportin, joka on pohtinut lainsäädännön muutoksia nopeammille sähköfillareille. Mopoluokkaan menisivät ja mopokypärä tulisi pakolliseksi. Samalla sallittaisiin käsikaasu (mahdollisesti 2 luokaa sähköavusteinen nopea ja käsikaasulla oleva nopea)
Samassa yhteydessä on mietitty sähköttömien fillareiden jakamista kahteen luokkaan, nopeat (maantiepyörillä ajavat) ja normaalit. Ja maantiepyörille osoitettaisiin paikka ajoradan reunasta siellä missä pyörätiella ei saa ajaa mopolla, eli käytännössä laillistettaisiin nykykäytäntö ja nopeat sähköfillarit tuupattaisiin samoille väylille.
Odotan mielenkiinnolla pääseekö ideat lainsäädäntöön saakka, vai kuoleeko ne alkuunsa.
Kirjanmerkit