Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
Taas isokokoinen proffakuski joka voisi mennä lipputangon taakse piiloon ja vain korvat paljastaisivat. Jos olettaa nettitiedon pitävän paikkansa, niin Kulhavy painaa 75 kg, eli ehkä on kyseessä vähän vankempi kaveri. Tolla painolla olisi ensin pistelty 4 tuntia 4,4 w/kg teholla ja sitten väännetty nupit kakkoon ja tehot 6 w/kg. Ei toi uskomatonta ole, eikä ehkä ennenkuulumatontakaan, mutta tommosta on tehty aikaisemmin tuliliemellä pelanneiden kavereiden toimesta.

Vertailun vuoksi. Floydin hatkapäivä jesuksen vuonna 2006 oli 280 wattia 5:30 ajan eikä yksikään nousu mennyt yli 400 watin teholla.

Froome ei taida olla alle 65 kiloinen kuivimmillaansakaan, mutta Tour-kunnossa varmasti alle 70 kiloa.
Hatkassa ajaminen pitää väkisin tehot tasasempana, eli ei nousuissa joutuu antamaan vähän periksi. Siksi Floydin nousut olivat vaisuja ja siksi ympäriajojen mäkipäivähatkat tulevat niin helposti kiinni kun mennään ylämäkeen. Tuo 280W ei ole mikään mahdoton teho, tais Kwiatkowskilla olla tuota luokkaa jokin etappi viime viikolla, kovilla jätkillä ihan pk:ta tuo teho. Oleellista on se että ajoi miten tahansa, keskitehoa ei tuolla ajalla pidetä ainakaan hirveästi yli pk:n.

Froomen painosta sen verran että itse sentilleen yhtä pitkänä voin peiliin katsoessa sanoa että kundi on selvästi minua kevyempi, vaikka itse painan noin 67kg.

Jos ihan data kiinnostaa niin tuossa on ammattilainen jota vähät kiinnostaa normikisan tehojen salassapito (samalla voi ihmetellä 279W etapin keskitehoa...): https://www.strava.com/activities/268033105