ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 14 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

  1. #391
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Erittäin huonolta kuulostaa. Voiko perua?
    Siis en ole vielä saanut edes tilattua. Piti tilata, mutta olivat moottorit loppuneet. Piti tulla jo kuukausi sitten lisää. Nyt ei kuulu ko. puljusta. Täytyy tutkia muita firmoja josta saisi näitä. Tuolla vaan oli hyvä kun oli koko setti tilattavissa, akut yms, varman päälle yhteensopivia.

    bmsbattery.comissa näyttäisi olevan paljon tavaraa. Mutta ilmeisesti jenkkikauppa? Mites nuo verot ja alvit sun muut meni näissä, onko kannattavaa tilata jenkeistä? Helpottaa jos joku osaa sanoa suoraan, kännykällä tullisivujen plärääminen koituu vielä kohtaloksi.

    EDIT: näemmä kiinalainen kauppa tuo, ja ilmeisesti säästää EU-hintoihin nähden koko setissä 100-300EUR. Kovasti kyllä kritiikkiä tuosta puljusta ympäri interwebbiä..pirulauta on vaikeeta tämä nettikauppailu.
    pmw muokkasi tätä : 10.03.2015 at 21.39

  2. #392
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Siis en ole vielä saanut edes tilattua. Piti tilata, mutta olivat moottorit loppuneet. Piti tulla jo kuukausi sitten lisää. Nyt ei kuulu ko. puljusta. Täytyy tutkia muita firmoja josta saisi näitä. Tuolla vaan oli hyvä kun oli koko setti tilattavissa, akut yms, varman päälle yhteensopivia.

    bmsbattery.comissa näyttäisi olevan paljon tavaraa. Mutta ilmeisesti jenkkikauppa? Mites nuo verot ja alvit sun muut meni näissä, onko kannattavaa tilata jenkeistä? Helpottaa jos joku osaa sanoa suoraan, kännykällä tullisivujen plärääminen koituu vielä kohtaloksi.

    EDIT: näemmä kiinalainen kauppa tuo, ja ilmeisesti säästää EU-hintoihin nähden koko setissä 100-300EUR. Kovasti kyllä kritiikkiä tuosta puljusta ympäri interwebbiä..pirulauta on vaikeeta tämä nettikauppailu.
    Mun kokemukset perustuu muutamaan tilattuun settiin ja aina on tullut tilattua tavaraa kohtuullisessa ajassa. Mielestäni kiinalainen perustoimija, joka toimittaa mitä pitää. Tutulla oli väärä tieto iloituksessa ja tuli tavallinen Lithium akku LiFepo4 akun sijaan. Sopivat korvaukseksi yhden ylimääräisen moottorin. Varsinaisia takuuasioita ei ole tarvinnut käsitellä. Muistanko oikein, että jollekin toisellekin tuli tavarpyörän sähköosia täältä.

    Hintahan menee muistaakseni karkeasti niin, että kun klikkailet ostoskoriin ja saat rahdillisen hinnan, niin sen jälkeen kerrot rahdillisen summan n. 1,27:llä. (25% ALV ja n.2%tulli).

  3. #393
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Ai nytkö niillä sun stanssauksilla ei enää olekaan mitään merkitystä, joita olet hehkuttanut pitkään? Sulla vaihtuu jutut koko ajan. Menee ihan huumorin puolelle.
    Lisäksi olet yhä väärässä. Laki puhuu nimen omaan moottorista. Noista sun koeajoista sen verran, että kerroit ajaneesi 500W-piirakalla 20 000km. Se on perusteellinen koeajo
    Lopuksi postisi on täysin ristiriitainen. Jos ottoteholla akusta ei ole mitään merkitystä, niin ainoa jäljelle jäävä raja on moottori. Se, mitä se kestää, mikä onkin lain näkemys.
    Jos ottoteholla akusta ei ole väliä, kuten sanot, niin mikä sen tehon sitten rajoittaa muu kuin moottori?
    Laki puhuu, moottorista mutta ei ota kantaan miten moottori ja sen teho määritellään. Ottoteho, nimellisteho, antoteho, vai todellinen tehonkesto. Asia on sen verran monimutkainen ja laki erittäin epämääräinen, että lopullinen ratkaisu tiukan paikan tulee todennäköisesti vasta korkeimmassa oikeudessa. Asia on pitkä ja monimutkainen, sekä sähkötekniikkaa ja sen termistöä tuntemattomalle vaikea. Koitan kuitenkin avata edes hiukan tätä problematiikkaa:

    Tehoja on monenlaisia
    1. Nimellisteho
    2. Moottorin ottoteho
    3. Järjestelman ottoteho
    4. Antoteho
    5. Moottorin tehonkesto


    Laissa voidaan mielestäni tarkoittaa kohtia 1,2 tai 4, itse tulkitsen sen tarkoittavan kohtaa 4. Tässä hiukan perusteluja tulkinnalleni, joka siis on pelkästään minun tulkinta. Jokainen tehkööt oman tulkintansa.


    1. Nimellisteholla, eli moottorin kylkeen stanssatulla lukemalla on siinä mielessä merkitystä, että jos viranomaisvalvonnassa ajoneuvoa tarkastellaan, niin yli 250W lukema kiinnitää valvovan viranomaisen huomion, Mutta ei ole mitään järkeä että tätä lukemaa käytettäisiin laillisuuden pohjana, koska laissa ei oteta kantaa moottorin tyyppihyväksyntään tai merkintäsäädöksiin.
    2. Moottorin ottoteho on se, mitä moottori ottaa tehoa. Ei ole loogista, että tätä käytettäisiin säädöksen pohjana, koska ei autojenkaan tehoja muutoskatsastuksissa arvioida sen perusteella paljonko ne kuluttaa polttoainetta. Tehon tarkkaan mittaamiseen tarvittaisiin vähintään 6-kanavainen riittävän suurella näytteenottonopeudella ja bittimäärällä toimiva oskilloskooppi. Ei löydy ihan joka kylästä.
    3. Järjestelman ottoteho on se mitä moottori+kontrolleri ottaa tehoa akusta. Tämän mittaaminen on suhteellisen helppoa. Tarvitaan vain 2-kanavainen oskilloskooppi, jossa on riittävä näytteenottonopeus. Kahdella yleismittarillakin saa jo sinnepäin lukemia. Koska laissa ei oteta teknisiin ratkaisuihin kantaa, niin en näe perusteita miksi tätä käytettäisiin. Epäsuorasti tästä voidaan laskea myös moottorin ottoteho. Ero kohtaan 2 on lähinnä mittaustekninen
    4. Antoteho on se teho, mikä moottorista tulee ulos. Oman tulkintani mukaan laissa tarkotetaan tätä tehoa, koska näin toimitaan moottoriajoneuvopuolellakin. Dynolappujen toimittaminen konttorille on monelle rakentelijalle aika tuttua puuhaa
    5. Moottorin tehonkesto kertoo moottorin laadukkuudesta. Laadukas moottori kestää kuormittaa täyteen tehoonsa jatkuvasti myös helteellä pitkissä nousuissa. Suomen olosuhteissa tällaista laadukasta moottoria voi ajaa huomattavilla ylitehoilla, koska yleensä on kylmää ja pitkiä nousuja ei juurikaan ole. Ei ole mitään järkeä että lainsäädännössä tarkoitettaisiin täta tehoa, koska ei moottoriajoneuvoissakaan katsota sitä paljoko moottorista voi teorissa lastuttaa ulos.


    Ilmeisesti perustat väitteesi että olen ajnut 500W piirakalla tuohon kohdan 5 väitteeseen, jossa ei ole mielestäni mitään järkeä, mutta omalta osaltani lopetan tämän tähän, tästä on turha vääntää. Saat olla sitä mieltä, että olen ajanut 500W tai yli 1 kW moottorilla tai mitä tahansa. Sopivasti yhdistelmällä kohtia 3 ja 5 saat moottorista yli kilowatin piirakan.


    Syitä miksi tämä kysymys on mielenkiintoinen ja päädyin ajamaan kuitenkin alkuperäisellä 250W teholla oli

    Mitä jos tapahtuu jotakin, vaikkapa kolari auton kanssa ja olen laittomalla pelillä liikenteessä? Kuka maksaa viulut?

    Vaihtoehtoja on minä, minun vakuutusyhtiö, vastapuolen vakuutusyhtiö. Jos olen syyllinen ja ajoneuvoni on laiton, niin vastuuvakuutus ei välttämättä korvaa. Vaikka olisin syytönkin, niin vastapuoli voi yrittää vedota pelin laittomuuteen.

    Koska en nähnyt lyhentyneen akunkeston takia isommassa tehossa käytännön hyötyä, niin oli paljon mukavampaa ajella laillisella pelillä (tai ainakin omasta mielastäni laillisella pelillä) ja olla luottavinen siihen, että vakuutkset on voimassa. Täällä foorumilla saa olla asiasta mitä tahansa ja vakuutusyhtiön kanssa ei tarvinnut otella

    Jokainen punnitkoon rakennelmiensa laillisuuden, riskit ja hyödyt itse. Olen koittanut antaa vain päätöksenteon pohjaksi yhden mielipiteen, joka on sen verran pitkälle mietitty, että olisin itse ollut tiukan paikan tullen valmis hakemaan lain tulkintaan ennakkopäätöksen korkeimmasta oikeudesta.

  4. #394
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    "Ilmeisesti perustat väitteesi että olen ajnut 500W piirakalla tuohon kohdan 5 väitteeseen, jossa ei ole mielestäni mitään järkeä, mutta omalta osaltani lopetan tämän tähän, tästä on turha vääntää. Saat olla sitä mieltä, että olen ajanut 500W tai yli 1 kW moottorilla tai mitä tahansa. Sopivasti yhdistelmällä kohtia 3 ja 5 saat moottorista yli kilowatin piirakan."

    Anna mun nauraa sun kanssas. Iso mies, ja höpisee ihan mitä sattuu. Kuten jo olen aiemmin maininnut, ja linkannut, ihan itse kerrot ajaneesi 500W-moottorilla 20 000km tällä foorumilla.
    Jokainen voi asian tarkistaa lukemalla vanhoja postejasi. Intosi väittää itseäsi vastaan huvittaa.
    Sitten siitä laista vielä. Se 250W on pitkän ajanjakson jatkuva maksimiteho joka perustuu moottorin kokoon. Lyhyen aikaa saa olla vaikka 1000W.

    Vaikka tuosta:

    http://www.atob.org.uk/electric-bike...chnical-guide/

    " thought the legal limit for electric bikes was 250 Watts in the UK?

    Well, yes and no. The legal limit refers to the continuous power output, whereas the figures above are for absolute maximum power. Most motors can give maximum output for a minute or two, but they’d melt if asked to do it all day – just like a cyclist. Obviously, maximum power is more useful than continuous power as a guide to the way a bike will climb a hill. Look at the spec of bikes on sale and you may see 200 watts, 250 watts or (illegally) 400 watts. These figures are only a rough guide to the true maximum power output."

  5. #395
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Kannattaakos näihin 48V vehkeisiin ottaa minkälaisia akkuja? Kun on 48V9Ah 200 eurolla ja aina 400 euron 18Ah asti. Voiko halvempaa puolustaa jotenkin?
    EDIt:

    Hintatasolla 48V10Ah näyttäisi olevan kaikkein keskimmäinen. Onko väellä mielipidettä tästä? Itsellä suunnittelussa polkuralli ja matkojen pituus ~10km. Luulisi riittävän..
    pmw muokkasi tätä : 11.03.2015 at 15.21

  6. #396
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Kannattaakos näihin 48V vehkeisiin ottaa minkälaisia akkuja? Kun on 48V9Ah 200 eurolla ja aina 400 euron 18Ah asti. Voiko halvempaa puolustaa jotenkin?
    EDIt:

    Hintatasolla 48V10Ah näyttäisi olevan kaikkein keskimmäinen. Onko väellä mielipidettä tästä? Itsellä suunnittelussa polkuralli ja matkojen pituus ~10km. Luulisi riittävän..
    Kyllä se siihen riittää hyvin normitehoilla, jollei sitten väännätä metsässä kaasu pohjassa kävelyvauhtia koko matkaa, jolloin virtaa menee paljon suhteessa matkaan.
    Itsellä 48V/10Ah riittää cruiserilla noin 40km kaupunkiajoa, stop and go koko ajan. Matka-ajossa ennätys on Kalliosta Riihimäelle 10 ampeeritunnilla, täydessä retkilastissa. Joku +70km.
    Toisaalta joku mäkien kiipeily metsässä vie sitten paljon.
    Pienempi akku kuluu hieman nopeammin, koska rasittuu enemmän.

  7. #397
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Sillä joo taidan mennä. Näyttäs tuolta kiinasivulta olevan ~1100EUR koko setti 750W koneella ja tolla 10Ah akulla.. pistetään semmone tulemaan mikäli kiinan pojjaat osaa kommunikoida, toisinkuin britit.

  8. #398
    Vaimolle tuli Bilteman lady pyörä tänään.. kotiovelle saakka. Laitoin jokunen tunti sitten tangon ja polkimet paikalleen. Lataan akun ja viikonlopulla pitää jo päästä testaamaan. Ainakin viikko sitten ajettu testiajo liikkeessä oli juuri sitä mitä pyörältä toivottiinkin.

  9. #399
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Erx: onnea uudelle! Kerrohan sitten kokemuksia tännekin.

  10. #400
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643

  11. #401
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Noni nyt on tilattu 750W-kitti. Nyt vain odottelemaan ja miettimään asennushommaa.. Saas nähdä joutuuko eri rattaan pistämään, ettei ole liian pitkät välitykset.

  12. #402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tilley Katso viesti
    Erx: onnea uudelle! Kerrohan sitten kokemuksia tännekin.
    Toki kerron! Nyt tässä odotellaan rauhassa, että pyöräteitä peittävä jääkerros sulaa pois. Näin siis vielä täällä pohjoisessa.

  13. #403
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Caterham tekee uuden aluevaltauksen! Hieman hassua, että runko on tollanen hifin näköinen hiilikuituhässäkkä, ja sitten vaihteistona Shimano Nexus-8! Jep jep. Ei nyt olis kuvitellut että voimansiirrosta olis kannattanut se pari sataa säästää niin että Alfinea ei voitu laittaa. Vai liekö vain pintakoreutta muutenkin koko pyörä. Edes painoa ei ole ilmoitettu.

    Toinen jännä, että sitä kutsutaan "moottoripyöräksi", vaikka sähkömoottori on vain katulaillinen 250 W. Ehkä kohdeyleisö on siis joku muu kuin polkupyöräilijät. Runko ja keskiöhän tossa on hillittömän leveät, että ei ole kovin ihmeellisen hyvä polkea. Reidet ottaa kiinni tohon pyörylään satulan alapuolella.

  14. #404
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Omasta mielestäni se Caterhamin toinen malli on paljon hienompi, kuin tuo futuristinen avaruuspyörä. Noistahan oli pikku juttu Fillari-lehdessä about vuosi sitten.
    Tänään voisi ladata akut ensimmäistä kertaa tänä vuonna, on jalat niin sökönä kinnerillä revittelystä. Kiinasta tuli taas pari pakettia 4mm-bulletteja, pääsee kolvaamaan toisen quattron johtoja ja toisen watt meterin.
    Se tässä läskipyörä-invaasiossa on hyvä juttu, ettei jengi enää sano 57mm-renkaista että näyttää moottoripyörältä

  15. #405
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tilley Katso viesti
    Erx: onnea uudelle! Kerrohan sitten kokemuksia tännekin.
    Tänään ensimmäinen testiajo ja kuten linkin lyhyestä pätkästä näkyy, niin jäinen pyörätien pinta hieman hidasti menoa. Mutta, kokemus oli kyllä mukava ja sai aikaan hymyn huulille. Moottori käynnistyi muutaman polkaisun jälkeen ja sen jälkeen polkeminen olikin niiiin kevyttä.
    Jos jotakin sanottavaa, niin vaimo totesi että penkki ja ehkä tanko olisi hyvä vaihtaa, jotta ajo tuntuu vielä mukavammalta.

    Eiköhän tällä työmatka taitu vaimollakin niin, että pääsee ilman suihkussa käyntiä asiakaspalvelutiskille

    https://www.youtube.com/watch?v=Gq4i...ature=youtu.be

  16. #406
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Hienoa katsoa video ensimmäisistä metreistä Se ensimmäinen vuosi on paras. Sitten sähköpyörään alkaa tottua, ja se alkaa tuntua täysin tavalliselta.
    Omalla aloitin kevään äsken, 16,8km. Talven ja kinnerillä nitkuttamisen jälkeen se oli taas huima vehje. Lentää. Syksyllä sitä on sitten taas että hoh hoijaa.
    Mielestäni yli 500W-suoraveto on kyllä täysin tarpeeton, jollei kuskilla ole vakavia liikuntarajoitteita.
    Ihannemoottori olisi sellainen erittäin kevyt about 250-350W suoraveto, joka pyörisi täysin vapaasti ilman sähköä.

  17. #407
    ^^ Talven ajaneena etumoottorilla samoja fiiliksiä. Ihanne tosiaan olisi oikeasti täysin vapaarullaava kevyt moottori jolla voisi pelastaa ne päivät kun tulee aliarvioitua paluumatkan vastatuulen raskaus, tai jos muuten vaan pitää päästä määränpäähän reipasta vauhtia kiskomatta itseään piippuun samalla. Pyöräretkeilyssäkin tuollainen ja pienehkö LiPo-akkusetti olisi kätevä päivämatkan varmuudenvuoksi-hienosäätäjä vaikka moottorivetoa ei edes joka päivä käyttäisi, mutta se vaatii oikeasti täysin nollakitkan virrattomana aiheuttavan moottorin.

    Onko muuten olemassa (keskiö)settejä joissa moottorin raskaimpana osana (+ toki akun) saisi irroitettua sillon kun sille ei tarvetta ole? Vähän niinkuin ne wanhojen aikojen takarenkaaseen kitkavedolla kytkeytyvät + satulaputkeen kiinnittyvät apumoottorit jotka saa helposti irti.

  18. #408
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cobbo Katso viesti

    Onko muuten olemassa (keskiö)settejä joissa moottorin raskaimpana osana (+ toki akun) saisi irroitettua sillon kun sille ei tarvetta ole? Vähän niinkuin ne wanhojen aikojen takarenkaaseen kitkavedolla kytkeytyvät + satulaputkeen kiinnittyvät apumoottorit jotka saa helposti irti.
    Nykyaikaisia kompakteja helposti irroitettavia kitkavetoyksiköitä on ainakin markkinoilla, kuten tämä:

    http://designtaxi.com/news/359593/Sm...Electric-Bike/

  19. #409
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830

  20. #410
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Oho.
    Akut voivat tosiaan syttyä palamaan. Sähköfillariinkin asennettuna.

  21. #411
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Olisko joku foorumilta tuttu kyseessä?


  22. #412
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Kuulostaa ihan siltä että taas joku opettelee käyttämään lipoja. Voi tietysti olla muukin akku.
    Lipoja käyttäessä ei saa luottaa mihinkään. Lennupuolella kävi äsken just saman tyyppinen tulipalo, kun käyttäjä luotti siihen että laturi tunnistaa akun kennomäärän kyllä oikein vaikka itse olisi antanut väärän kennoluvun, ja tasuriliitin oli irti.
    No väärinhän se tietenkin sen tunnisti, ja taas soi puhelin paloasemalla.
    E-Cruiser muokkasi tätä : 18.03.2015 at 18.06

  23. #413
    ^jep akku on tärkeä! Mä ajan LiFePO4 akulla, joka on yks turvallisimmista. No ohessa vanha fiilistelyvideo, kun pyörässä oli paikallaan Magic Pie3 takaprutku. Eipä ole enään ollu vastaavia kelejä, että sais jäällä ajaa. Oli se huippua silloin...

  24. #414
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Tuohon nopeuskeskusteluun vielä: talvella toi laillisen setin 26 km/h tuntuu tosi kovalta vauhdilta, kun muiden pyöräilijöiden nopeus on ehkä puolet siitä. Nyt kesäkelillä se ei enää olekaan kovin kova vauhti. 30 km/h avustetuna ei olisi kesäisillä kitkakertoimilla mielestäni ollenkaan liikaa. 35 km/h menee kyllä jo vähän yli tuollasten tavallisten kevyenliikenteenväylien geometrioille ja risteysten järjestelyille. Eivät lenkkiä ajavat maantiepyöräilijätkään (keskinopeus 30-35) aja edes taajamassa kevyenliikenteenväyliä, nopeuserot kävelijöihin ja teiden kunto eivät anna myöten.

  25. #415
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    ^Joo, nyt kun tullut nöösille vähän maileja lisää niin into hakkeroida rajoitinta hiipunut, ja tosiaan tuo 30km/h tuntuisi nyt luontevalta, kohta varmaan kannatan nykysäädöksiä Asiaan kyllä vaikuttaa että ajamiset toistaiseksi pääasiassa metsäjumppaa, rajoitin tulee harvoin vastaan.

  26. #416
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Jos ajelee vähänkään pidempiä matkoja niin keskustelu huippunopeudesta on lähinnä akateemista. Oli se mikä tahansa, niin sitä ei voi käyttää kuin hetkellisesti koska muuten kuluu liikaa virtaa.
    Muutenkin puhuminen pelkästään huippunopeudesta on kuin puhuisi vain siitä, mikä oli Tour de Helsingin voittajan huippunopeus. Se oli jotakin, mutta ei sinällään hirveän kiinnostavaa paitsi tietylle pienelle porukalle jolle huippunopeus on aina kaikki kaikessa. Paljon oleellisempaa on mihin keskinopeuteen pyörä pystyy maltillisella rasituksella sanotaan nyt vaikka sadan kilometrin matkalla. Pysyykö sillä 25 km/h-keskaria ajavan retkiporukan mukana? Jos mennään vaikka 28km/h-keskaria, niin välillä mennään neljää-viittäkymppiä. Kykeneekö pyörä siihen? Kykeneekö pyörä siihen alhaisella virrankulutuksella ilman että sitä täytyy polkea kuin Lance?
    Kyllä tuolla kelveilläkin joskus mennään aika haipakkaa...Kaksi kertaa olen peesannut maastopyöräilijää joka puksutteli sellaista 32 km/h-keskaria radan varrella. Hurjia sällejä. Siinä lennettiin peräkanaa jatkuvasti muita ohittaen, ja heppu polki tavallista maasturia. Luovutin muutaman kilometrin jälkeen. Kelvi on yksi ajoympäristö, maantienlaita toinen. Itse ajan paljon sitä maantienlaitaa yksin ja retkiporukoiden mukana.

  27. #417
    Ite ostin Nakamuran Mammut- fatbiken sähköistettynä. Hetkellinen max- teho +1000w. Vauhti aika haipakkaa. Ja katulaillisuudesta sitten voidaan puhua. Ja onko se vaihteellinen moottori sitten lailinen jos säätää tehot 250 wattiin? Tuo uusi sammakkoakku painaa vain 2.2 kiloa, eli toisen voi laittaa sitten reppuun pidempiä matkoja varten. Mutta on tuo yllättävän kevyt polkea ilman sähköjä. Edellinen (Pyrkijä e250) oli 15kg painavampi ja tosi raskas polkea ilman moottoria.

  28. #418
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Jos ajelee vähänkään pidempiä matkoja niin keskustelu huippunopeudesta on lähinnä akateemista. Oli se mikä tahansa, niin sitä ei voi käyttää kuin hetkellisesti koska muuten kuluu liikaa virtaa.
    Mutta jos puhutaan maanlaajuisesta laista, niin eikö siinä pitäisi huomioida kaikki?

    Ei nykyään tarvitse kuin muutaman klikkailun netistä, niin pihassa on parin kilowatin sähköpyörä, millä pääsee reilua viittäkymppiä muutaman kymmenen kilsaa polkimiin koskematta. Jos se olisi laillista, varmasti niitä olisi. Minulla ainakin.

    http://www.electricrider.com/urban-e...escape-2kw.htm

  29. #419
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Alottelia-14 Katso viesti
    Mutta jos puhutaan maanlaajuisesta laista, niin eikö siinä pitäisi huomioida kaikki?
    Mutta kun ei puhuta. Keskustelen teknisestä näkökulmasta, siitä, mikä on mielestäni kohtuullista, järkevää ja teknisesti mahdollista. Sähköpyörässä on muutakin puhuttavaa kuin juristiikka. Lakijaarittelua on joka foorumi täynnä. Jokainen toimii kuten parhaaksi näkee. Minä puhun teknisestä näkökulmasta subjektiivisesti, joka on laajempi.
    Rahalla saa vaikka mitä, mutta se ei liity tähän mistä minä puhuin. Jos teillä on kysymyksiä laista niin täällä on niihin parempia vastaajia kuin minä.

  30. #420
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Mutta kun ei puhuta. Sähköpyörässä on muutakin puhuttavaa kuin juristiikka.
    Ok, pahoittelut. Tahtoo mennä vähän ajatus sekaisin, kun jokainen puhuu mistä puhuu ja noista nopeuksista ja säädöksistäkin oli taas puhe.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •