Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
Siinä taisi mennä minun viimeinen unelma sähköisestä maastopyörästä. Olen aina kuvitellut, että vääntöön perustuva avustus tarjoaisi apua välittömästi, kun vääntöä polkimeen tulee, ilman minkäänlaista viivettä… Perinteinen pyörimisanturilla toimiva avustus minulla oli, mutta en tykännyt siitä maastokäytössä. Avustustehon pitää säätää manuaalisesti ja avustus tulee viiveellä mukaan.

Voisi vielä unelmoida, että joku tekisi laadukkaan ja kevyen takanapamoottorin, missä olisi väännön sensori integroituna vapaarattaaseen (tai ainakin pyörimis-sensori pienellä viiveellä).
Kannattaa kokeilla ennenkun tuomitsee. Itse tuomitsin aluks sähköpyörät täysin, mutta kävin kokeileen niin nauratti vielä kotonakin. Et ehkä pääse suossa lähteen paikaltaan sähköllä, mutta kyllä ne Boschin viivevehjeetkin hienosti menee. Kun vauhtiin pääsee niin vauhtia voi pitää yllä hienosti. Ja kyllä silläkin pysty lähteen esim. jyrkkään ylämäkeen aivan mäen alusta ja pääsi silti ylös, kun vaan polkas alussa vähän kovempaa, ettei se maastoajelu kaadu siihen viiveeseen. Pitää vain ehkä vähän *fiksailla* ajotapaa. Mulla se toi aivan näkökannan maastopyöräilyyn, pystyy oikeesti nauttimaan siitä pyöräilystä ja harjottaan tekniikkaa, ilman että kokoajan puuskuttaa huonon kunnon takia..

edit: olitkin jo ajanut, lukuvirhe. Mutta onhan näissä kehitettävää, mutta näillä mennään nyt mitä on tarjolla.