ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 10 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

  1. #271
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Onko rehellisiä haittapuolia? Mitään mikä kränää mieltä? Täytyy koittaa nukkua vielä rauhassa yö ennenkun tilailee innostuksissaan sähkövermeitä.
    Etupyörä ei enää nouse ilmaan voi toki olla kuskista kiinni.. tuli kuitenkin sen verta takapyörän etupuolelle lisää painoa, eikä puhuta ihan niin räjähtävästä kiihtyvyyden lisäyksestä notta se kompensois.
    Ja tarttee olla oikeasti jäätä että liikkeelle lähdettäis kunnolla suditellen.

  2. #272
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pirkkalalainen Katso viesti
    Etupyörä ei enää nouse ilmaan voi toki olla kuskista kiinni.. tuli kuitenkin sen verta takapyörän etupuolelle lisää painoa, eikä puhuta ihan niin räjähtävästä kiihtyvyyden lisäyksestä notta se kompensois.
    Ja tarttee olla oikeasti jäätä että liikkeelle lähdettäis kunnolla suditellen.
    Nuo miinukset korjautuu välityksiä vaihtamalla


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Onko rehellisiä haittapuolia? Mitään mikä kränää mieltä? Täytyy koittaa nukkua vielä rauhassa yö ennenkun tilailee innostuksissaan sähkövermeitä
    No otetaampa tähän vielä yhteenveto tuosta 350W48V mallista.
    - Ainakin puhtaassa kiinan versiossa, oheiskilkkeet huonolaatuisia
    - Jos rungossa on ISCG 05 kiinnikkeet, ne joutuu rälläköimään pois edestä -> jonkun verran hommaa
    - Mukana tuleva eturatas epäkäytännöllisen iso. välitykset tuolla sellaiset, jotka riittäisivät 60+ nopeuksiin. ilman avustusta polkeminen siksi raskasta. Korjattavissa vaihtamalla ratasta
    - Ketjulinja muuttuu mukana tulevalla eturattaalla niin, että takapakan kevyimpiä vaihteita ei voi käyttää. Korjattavissa vaihtamalla ratasta
    - Moottorin asennuksen jälkeen keskiön kohdalla about 5cm vähemmän maavaraa
    - Takarengas syöpyy melko nopeasti

    Sitten niitä hyviä puolia:
    - Uskoisin että silti markkinoiden paras hinta/laatu suhde
    - Käy runkoon kuin runkoon. Tunnin homma heittää motti rungosta toiseen
    - Vaihteet käytössä, eli kulkee todella kevyesti kulmassa kuin kulmassa, vaikka moottorin nimellisteho pieni
    - Todella hiljainen ja moottori huomaamaton. Kun tätä on muille esitellyt, niin ensimmäinen kysymys yleensä on, että: "Missäs tässä se moottori on?"
    - Kitistä todella paljon tietoa ja muiden valmistajien varaosia netissä

  3. #273
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sparta Katso viesti
    Bafangin setissä saa tuon nopeusrajoituksen nostettua 50km/h asti. 350w jaksaa vetää tasaisella tuommoiset 35km/h kaasulla ja kaasu pohjassa jos vielä itse poljet, niin 40km/h keskinopeus on aika vakio.
    Oletko mitannut, paljonko siinä on oikeasti tehoa? Siis akun ja noparin välistä. Oma jaksaa vetää 38 km/h kaasulla, tyynessä, ja mulla on piikkitehoa 900W. Vastatuuleen ei lähellekään tuota. "40 km/h keskinopeus"? Ei nyt ehkä ihan kuitenkaan. 30 km/h keskari on jo joutuisaa menoa 100km matkalla. Yleisestihän noissa "250W"-vehkeissä on noin 500W, joissain enemmän mitattuna.
    49kg Helkama Raisu 50kg kuskilla kulki juuri sen 45 km/h 1,5 hevosella eli noin 1200 watilla, jota oikeasti oli hieman enemmän, ja siinä oli vaihteisto.
    E-Cruiser muokkasi tätä : 05.02.2015 at 09.21

  4. #274
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Oletko mitannut, paljonko siinä on oikeasti tehoa? Siis akun ja noparin välistä. Oma jaksaa vetää 38 km/h kaasulla, tyynessä, ja mulla on piikkitehoa 900W. "40 km/h keskinopeus" Ei nyt ehkä ihan kuitenkaan. 30 km/h keskari on jo joutuisaa menoa 100km matkalla. Yleisestihän noissa "250W"-vehkeissä on noin 500W, joissain enemmän.
    Silloin joskus kun mulla oli Goldenmotorin "250W" suoravetopiirakka, niin 300W akusta antoi tasaisella 35 km/h kyydit. Pikkitehoa otti akusta liikkeellelähdössä 800W, jos kontrollerin käski syöttää täydet ulos. Mutta suoravedossa on aika heikko hyötysuhde liikkeellelähdössä.

  5. #275
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Silloin joskus kun mulla oli Goldenmotorin "250W" suoravetopiirakka, niin 300W akusta antoi tasaisella 35 km/h kyydit. Pikkitehoa otti akusta liikkeellelähdössä 800W, jos kontrollerin käski syöttää täydet ulos. Mutta suoravedossa on aika heikko hyötysuhde liikkeellelähdössä.
    Sullahan oli se 500W-piirakka, ainakin aikaisemmin kerroit. Niin kuin mullakin. Kyllä 300W voi ideaali-olosuhteissa jaksaa ylläpitää kolmeakymppiä hetkellisesti moottoriwatteina.
    Näissä sähkövehkeissä on hauska tilanne kun "250W"-tarralla varustetut kulkee lähes yhtä lujaa kuin tuhatwattiset. Sitten ihmiset saa sen käsityksen, että tuhatwattinen on hirveä ohjus.
    Nuo tehorajathan ovat termodynaaminen käsite. "350W" tarkoittaa että teoriassa, siis teoriassa, kyseinen moottori kykenee johtamaan ulkoilmaan laboratorio-olosuhteissa tuon tehomäärän tuottaman lämpöenergian.
    Näin moottorivalmistaja ei riko lakia, jos "250W"-tarralla varustetussa on 600W akusta mitattua tehoa, jolla on vielä edessään monta häviötä ennen kuin se päätyy tiehen.
    Se tosiasiallinen "rajoitin" on siis moottorin kyky kestää tehoa.
    E-Cruiser muokkasi tätä : 05.02.2015 at 09.18

  6. #276
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Oletko mitannut, paljonko siinä on oikeasti tehoa? Siis akun ja noparin välistä. Oma jaksaa vetää 38 km/h kaasulla, tyynessä, ja mulla on piikkitehoa 900W. Vastatuuleen ei lähellekään tuota. "40 km/h keskinopeus"? Ei nyt ehkä ihan kuitenkaan. 30 km/h keskari on jo joutuisaa menoa 100km matkalla. Yleisestihän noissa "250W"-vehkeissä on noin 500W, joissain enemmän mitattuna.
    49kg Helkama Raisu 50kg kuskilla kulki juuri sen 45 km/h 1,5 hevosella eli noin 1200 watilla, jota oikeasti oli hieman enemmän, ja siinä oli vaihteisto.
    Kontrollerissa on 15A virtalimiitti ja "48V" lifepo (16s) antaa yli 52V jännitteen. tosta laskettuna maksimi ottoteho olis yli 780W plus omista jaloista vielä rapiat päälle. Pyörä + moottori + akku painaa alle 24kg + kuski 72kg. Vieläkö kuulostaa mahottomalle?

    EDIT:
    Sen verran vielä lisäyksenä, että keskiömoottorilla saat helpommin sen maksimitehon irti moottorista vaikka kulma vaihtelee. ja tuo 40km/h keskinopeus pätee tietenkin vain silloin, kun ei tarvitse jarruihin koskea muun liikenteen tai liukkauden takia.

  7. #277
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sparta Katso viesti
    Sen verran vielä lisäyksenä, että keskiömoottorilla saat helpommin sen maksimitehon irti moottorista vaikka kulma vaihtelee. ja tuo 40km/h keskinopeus pätee tietenkin vain silloin, kun ei tarvitse jarruihin koskea muun liikenteen tai liukkauden takia.
    Suoravedon hyötysuhde on paras suuressa nopeudessa. Ei synny voimansiirtohäviöitä, jotka ovat jo huomattavat jos joku 800W välitetään polkupyörän voimansiirron läpi.
    Ok. Tuo 40 km/h keskari yhä hieman kyllä raavituttaa päätä Se on todella kovaa vähänkään mäkisessä maastossa. Itse pääsen aivan maksimissaan johonkin 34 km/h-keskariin, ja silloin poljetaan lujaa ja virrankulutus on suuri. Keskiömoottori on tietysti parempi mäkisessä maastossa ja metsässä.

  8. #278
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Bafangin keskimoottorikittiä saa muuten Suomestakin, Greencycle ainakin myy sitä. Hinta 599, että kalliimpi varmasti kuin ulkomailta.

  9. #279
    Ei ne häviöt voimansiirrossa nyt niin suuria ole. Ei mulla rattaat höyryä, kun ajo päättyy Enemmän häviöitä tulee siitä, että moottori ei pyöri optimi kierroksilla.

  10. #280
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Näissä sähkövehkeissä on hauska tilanne kun "250W"-tarralla varustetut kulkee lähes yhtä lujaa kuin tuhatwattiset. Sitten ihmiset saa sen käsityksen, että tuhatwattinen on hirveä ohjus.
    Nuo tehorajathan ovat termodynaaminen käsite. "350W" tarkoittaa että teoriassa, siis teoriassa, kyseinen moottori kykenee johtamaan ulkoilmaan laboratorio-olosuhteissa tuon tehomäärän tuottaman lämpöenergian.
    Näin moottorivalmistaja ei riko lakia, jos "250W"-tarralla varustetussa on 600W akusta mitattua tehoa, jolla on vielä edessään monta häviötä ennen kuin se päätyy tiehen.
    Se tosiasiallinen "rajoitin" on siis moottorin kyky kestää tehoa.
    Mielenkiintoista! Itselläni on siis "250W"-tarrainen etunapamoottori tavarapyörässä, ja jos laittaa tehoasetuksen 5/5, olen saanut näytössä näkymään n. 340 W tehoja optiminopeudessa, joka on n. 15 km/h, silloin kun mennään isoa mäkeä ylös. Ja tämäkin vajaalla akulla. Täydellä akulla, jolloin 36 V -akun jännite on lähes 40 V, en ole uskaltanut koskaan kokeillakaan täyttä tehoasetusta. Täydellä akulla 4/5 teholla moottori antaa jo 245 W.

    Keskinopeutta tuo ei toki anna talvikeleillä arkiajossa näytön mukaan kuin 20 km/h, mutta pyörä on raskas, kuski mukaanluettuna kokonaismassa n. 140 kg, ja matkalla on isoja mäkiä. Moottori lakkaa avustamasta n. 27 km/h:ssa akku täynnä, vajaalla akulla 25 km/h:ssa. Nopeus on sikäli huima, että itse polkien tuskin pääsisin edes 15 km/h:iin, ja normityömatkapyöräilijät tulevat kyllä selkä edellä vastaan jatkuvana jonona. Mitä pahempi keli, sitä hitaammaksi muiden ajo menee, itsellä vauhti pysyy vakiona lumipöpperössä ja vastatuulessakin.

  11. #281
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Keskimoottorissahan hienoo on just se että se on ihan kun normifillari. Vaihteet yms, kaikki on normaalia. Toi liikkellelähtö kuulostaa hyvältä.
    Nimittäin ajoin noita Boschin vehkeitä niin niissä on sillain että esim. metsäpolulla sai ihan pari kunnon polkasua tehdä että sai kadenssin riittäväks jotta sähkö tuli mukaan. Eli hitaalla kadenssilla ei tehnyt mitään, esim. liikkellelähdöissä.
    Siinä taisi mennä minun viimeinen unelma sähköisestä maastopyörästä. Olen aina kuvitellut, että vääntöön perustuva avustus tarjoaisi apua välittömästi, kun vääntöä polkimeen tulee, ilman minkäänlaista viivettä… Perinteinen pyörimisanturilla toimiva avustus minulla oli, mutta en tykännyt siitä maastokäytössä. Avustustehon pitää säätää manuaalisesti ja avustus tulee viiveellä mukaan.

    Voisi vielä unelmoida, että joku tekisi laadukkaan ja kevyen takanapamoottorin, missä olisi väännön sensori integroituna vapaarattaaseen (tai ainakin pyörimis-sensori pienellä viiveellä).

  12. #282
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Siinä taisi mennä minun viimeinen unelma sähköisestä maastopyörästä. Olen aina kuvitellut, että vääntöön perustuva avustus tarjoaisi apua välittömästi, kun vääntöä polkimeen tulee, ilman minkäänlaista viivettä… Perinteinen pyörimisanturilla toimiva avustus minulla oli, mutta en tykännyt siitä maastokäytössä. Avustustehon pitää säätää manuaalisesti ja avustus tulee viiveellä mukaan.

    Voisi vielä unelmoida, että joku tekisi laadukkaan ja kevyen takanapamoottorin, missä olisi väännön sensori integroituna vapaarattaaseen (tai ainakin pyörimis-sensori pienellä viiveellä).
    Kannattaa kokeilla ennenkun tuomitsee. Itse tuomitsin aluks sähköpyörät täysin, mutta kävin kokeileen niin nauratti vielä kotonakin. Et ehkä pääse suossa lähteen paikaltaan sähköllä, mutta kyllä ne Boschin viivevehjeetkin hienosti menee. Kun vauhtiin pääsee niin vauhtia voi pitää yllä hienosti. Ja kyllä silläkin pysty lähteen esim. jyrkkään ylämäkeen aivan mäen alusta ja pääsi silti ylös, kun vaan polkas alussa vähän kovempaa, ettei se maastoajelu kaadu siihen viiveeseen. Pitää vain ehkä vähän *fiksailla* ajotapaa. Mulla se toi aivan näkökannan maastopyöräilyyn, pystyy oikeesti nauttimaan siitä pyöräilystä ja harjottaan tekniikkaa, ilman että kokoajan puuskuttaa huonon kunnon takia..

    edit: olitkin jo ajanut, lukuvirhe. Mutta onhan näissä kehitettävää, mutta näillä mennään nyt mitä on tarjolla.

  13. #283
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Joo, olen ajanut sähköavusteisella. Tosin en Boschilla, vaan "perinteisellä" systeemillä. Liikkeellelähtö ei ollut ongelma, kun siinä oli lisäksi ”kaasukahva”, mutta en tykännyt kokonaisuudesta silti. Olen vaan kuvitellut, että Bosch olisi ratkaissut kaikki ongelmat…

  14. #284
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Tällä vehkeellä kurmuutin:
    http://www.rtechsuspension.fi/pyorat...ybrid-pro.html

    En tiedä onko ihan viimesintä Boschia, mutta tossa tosiaan tuntuva viive. Äsken kävin kokeileen Bafangia, ja viive on lähes identtinen. Joten Boschille ei ainakaan tässä erävoittoa.

  15. #285
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Se S-pedelec-Bosch, mitä viime kesänä testasin toimi kyllä hienosti verrattuna halpis-sensoreihin. Viivettä oli, mutta paljon vähemmän. Laadukkaan tuntuinen.
    Nämä halpis-sensorithan ovat lähinnä vitsi. Vaarallisia ja tökkiviä. Poljinsensorin täytyisi toimia viiveettä ja momentintunnistimella että sellaisessa olisi järkeä. THUN lienee yksi vaihtoehto mutta maksaa kai Analystin kanssa tulleineen joku 600 euroa? Kaasuvivussa on niin monta hyvää puolta sellaiselle joka sitä osaa käyttää, eli ei lopeta polkemista. Oikein käytettynä kaasuvipu on ylivoimainen voiman annostelija, viiveetön ja tarkka. PAS on kyllä hyvä olla katkaisimen takana back-uppina.
    On suorastaan hämmästyttävää kuinka huonoja poljinsensorit ovat nykytekniikan oloissa. Alle sekunnin viiveen saavuttaminen ei ole rakettitiedettä pyörivän liikkeen tunnistamisessa. Kärjettömän sytytyksen virranjakajatkin ovat jo vanha juttu, viive ehkä millisekunnin luokkaa. Kiinanpoika kun tekee poljinsensorin sitten niin viive on monta sekuntia. Vai onko se viive tehty tarkoituksella, voi olla niinkin.
    E-Cruiser muokkasi tätä : 06.02.2015 at 08.18

  16. #286
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Minulla ei ollut käytössä halpaa kiinalaista, vaan Oxydrive. Mutta onhan pyörän sähköavustus kivikautista eikä se siitä paremmaksi muutu, kun ei tähänkään asti ollut mitään esteitä parempaa kehittää. Vertauksena vaikka auton sähköinen ohjaustehostus. Mutta totuus on, että ehkä 1% käyttäjistä osaisi arvostaa nykyistä parempaa polkupyörän sähköavustusta kun taas yli 99% käyttäjistä ei hyväksyisi nykyistä huonompaa auton sähköistä ohjaustehostusta.

  17. #287
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Tällä vehkeellä kurmuutin:
    http://www.rtechsuspension.fi/pyorat...ybrid-pro.html

    En tiedä onko ihan viimesintä Boschia, mutta tossa tosiaan tuntuva viive. Äsken kävin kokeileen Bafangia, ja viive on lähes identtinen. Joten Boschille ei ainakaan tässä erävoittoa.
    Tuo "tuntuva viive" ei oikein vastaa omia kokemuksia Boschista, vaan mielestäni se on pikemminkin saumattomasti mukana, ainoastaan joskus hitaassa vauhdissa kovasti runtatessa se tuntuu empivän hetken, ja siitä tuli mieleen seuraava: Manuaalin mukaan Max. torque at drive = 60 Nm, ja jos tuo "at drive" tarkoittaa että sen verran annetaan maksimissaan avustettaessa ulos eturattaalle, niin silloinhan voi käydä niin että avustus tulee mukaan vasta kun kuskin tuottama vääntö laskee sen alle. Ja koska teho on vääntömomentti x kulmanopeus (eli pohjimmiltaan kadenssi), niin siitä saattaa syntyä tuo pmw:n tuntemus, että avustus tulee mukaan vasta riittävällä kadenssilla, vaikka se todellisuudessa tulee vääntömomentin laskettua raja-arvon alle kadenssin kasvaessa.

    Kellään tarkempaa tietoa tästä? Hyvä puoli tuossa olisi se, että siihen voi jonkin verran ajotavalla vaikuttaa.

  18. #288
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Jurikin liikkeellelähdössä ja matalalla kadenssilla teholla ei ole mitään merkitystä vaan avustusvääntö on pyöräilijän tarjoama vääntö x tietty kerroin (max. 60Nm), aivan niin kuin esim. ohjaustehostimessa. Jos ei haluta max. avustustehoa ylittää, niin on reilusti aikaa laskea, kun kadenssi alkaa kasvaa.

    Liikkeellelähtöhetkellä kun avustusvääntö on 60Nm ja kadenssi on 0rpm, niin avustusteho on 0W. Vasta tietyllä kadenssilla (n. 40rpm) saavutetaan 60Nm väännöllä maksimi avustusteho 250W ja vääntöä pitää ruveta rajoittamaan.
    ealex muokkasi tätä : 06.02.2015 at 18.27

  19. #289
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Ihmiset reagoikin viiveeseen eri tavalla, kaikki ei edes huomaa eikä välitä. Itsellä varmaan sitä taustaa kun tulee ajettua kunnon kaasarilla varustettua enduropyörää niin kaasuvaste on lähes olematon. Tottunut siihen, ja kun polkee sähkömankelilla niin se viive vaan löytyy sieltä. Joskin, vetelin tolla Boschilla 45min lenkin ja siinä tottu aika äkkiä siihen viiveeseen, osaa pelata sen kanssa. En koe sitä ongelmaksi, aluks vaan vähän erikoinen se. Pitää vaan vähän muuttaa ajotapaa, mutta äkkiä löytää pelisäännöt sille.

    Ja pistin muuten tälle brittifirmalle viestiä joka myy Bahangia. 750W kitti keskiöön kaikkine lisävermeineen, akut, laturit yms liipadaapa yhteensä 1077 euroa. 250W(ohjelmoituna 350W) kitti pyöri 900 euron tuntumassa. Ero on niin pieni että taidan pistää tilaukseen tän 750W kitin, kunhan saan vielä varmistuksen rattaanvaihdon mahdollisuudelle. Tuppasi oleen melko iso ratas noissa edessä.

  20. #290
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Jurikin liikkeellelähdössä ja matalalla kadenssilla teholla ei ole mitään merkitystä vaan avustusvääntö on pyöräilijän tarjoama vääntö x tietty kerroin (max. 60Nm), aivan niin kuin esim. ohjaustehostimessa. Jos ei haluta max. avustustehoa ylittää, niin on reilusti aikaa laskea, kun kadenssi alkaa kasvaa.

    Liikkeellelähtöhetkellä kun avustusvääntö on 60Nm ja kadenssi on 0rpm, niin avustusteho on 0W. Vasta tietyllä kadenssilla (n. 40rpm) saavutetaan 60Nm väännöllä maksimi avustusteho 250W ja vääntöä pitää ruveta rajoittamaan.
    Niin tuolla teholla tarkoitin siis pyöräilijän tuottamaa tehoa, ja kaavalla yritin havainnollistaa sitä, että vaikka 60 Nm on helppo saada aikaan ihan vain kammen päällä seisomalla, niin se vääntömomentti alkaa siitä äkkiä pienenemään kadenssin kasvaessa. Moottorin tehohan puolestaan on enempi jäähdytystekninen käsite niin kuin E-Cruiser tuossa aikaisemmin jo kirjoittikin, ei sotketa sitä tähän vääntökysymykseen ollenkaan.

    Kysymys oli siis se, että onko Boschin spekseissä mainittu 60 Nm maksimivääntömomentti sellainen, jonka moottori voi tuottaa avuksi periaatteessa tilanteessa kuin tilanteessa, vai jonka järjestelmä suostuu antamaan ulos avustettuna. Itse veikkaan jälkimmäistä, mikä selittäisi omia ja pmw:n kuvailemia tuntemuksia, mutta en ole varma asiasta. Joka tapauksessa oon samaa mieltä siitä, että tuon avustuksen luonteeseen tottuu ja yhteispelin sen kanssa oppii hyvin pian.
    jussitre muokkasi tätä : 07.02.2015 at 12.27 Syy: kirjoitusvihreitä

  21. #291
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Ja pistin muuten tälle brittifirmalle viestiä joka myy Bahangia. 750W kitti keskiöön kaikkine lisävermeineen, akut, laturit yms liipadaapa yhteensä 1077 euroa. 250W(ohjelmoituna 350W) kitti pyöri 900 euron tuntumassa. Ero on niin pieni että taidan pistää tilaukseen tän 750W kitin, kunhan saan vielä varmistuksen rattaanvaihdon mahdollisuudelle. Tuppasi oleen melko iso ratas noissa edessä.
    Nuo eri tehoversiot eroaa käytännössä vain kontrollerin osalta, siksi hintaerot on pieniä. Tuo 750W on kyllä hyvä vaihtoehto, jos aikoo nojata vain pas-anturiin.

    Rattaan pystyy vaihtamaan, se on varma. Kannattaa harkita tätä: http://endless-sphere.com/forums/vie...p?f=31&t=65946
    Omakohtaisia kokomuksia tuosta ei vielä ole, mutta näyttäisi juuri sellaiselta, joka ratkaisisi kaikki omat tämänhetkiset ongelmat. Hinta on aika suolainen, mutta kitin mukana tuleva ratas ei kuitenkaan montaa tonnia kestä ja rattaan vaihto on edessä joka tapauksessa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Nämä halpis-sensorithan ovat lähinnä vitsi. Vaarallisia ja tökkiviä. Poljinsensorin täytyisi toimia viiveettä ja momentintunnistimella että sellaisessa olisi järkeä. THUN lienee yksi vaihtoehto mutta maksaa kai Analystin kanssa tulleineen joku 600 euroa? Kaasuvivussa on niin monta hyvää puolta sellaiselle joka sitä osaa käyttää, eli ei lopeta polkemista. Oikein käytettynä kaasuvipu on ylivoimainen voiman annostelija, viiveetön ja tarkka.
    Aamen!

  22. #292
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Vedämpä muuten takaisin hieman. Hintaero 350W ja 750W välillä on pieni, mutta painoero suuri. Ja kun on poljinavusteisesta voimasta kyse...en usko että 750W:stä saa koskaan hyödynnettyä metsässä kunnolla. Boschin laillista 250W/25kmh kun kokeilin niin tuntu olevan jo riittävä. Toi 350W on niin paljon kevyempi (ja no vähän halvempi) että taidan silti kallistua siihen. Ja ratashomma siis varma Bafangiin?

    Onkos näissä minkä mittanen toi keskiöhomma. En ole oman fillarin keskiötä vaihtanut koskaan tahi availlut, onko niissä paljon eri standardimittoja? Kyseessä ihan perus Konan Hoss -maastopyörä vuodelta 2005, joten luulisi olevan hyvin pitkälti *täysin* standardikamaa. Rattaatkin varmaan ihan standardia? Onko fillareissa yleensä edes suuria jakoeroja?

  23. #293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Vedämpä muuten takaisin hieman. Hintaero 350W ja 750W välillä on pieni, mutta painoero suuri. Ja kun on poljinavusteisesta voimasta kyse...en usko että 750W:stä saa koskaan hyödynnettyä metsässä kunnolla. Boschin laillista 250W/25kmh kun kokeilin niin tuntu olevan jo riittävä. Toi 350W on niin paljon kevyempi (ja no vähän halvempi) että taidan silti kallistua siihen. Ja ratashomma siis varma Bafangiin?

    Onkos näissä minkä mittanen toi keskiöhomma. En ole oman fillarin keskiötä vaihtanut koskaan tahi availlut, onko niissä paljon eri standardimittoja? Kyseessä ihan perus Konan Hoss -maastopyörä vuodelta 2005, joten luulisi olevan hyvin pitkälti *täysin* standardikamaa. Rattaatkin varmaan ihan standardia? Onko fillareissa yleensä edes suuria jakoeroja?
    Mistä katsoit nuo moottorien painot? Mulle on jääny käsitys, että esim. kaikki 48 voltin bbs-01 moottorit on saman painosia. bbs-01 on bbs-02 mallia n. 0,5kg kevyempi. Tuolla jopa puhutaan, että kontrollerin virtalimiittiä vois nostaa tiettyyn rajaan saakka ihan vain uudelleen ohjelmoimalla: https://www.electricbike.com/bafang-...50w-mid-drive/

    Koska tosiaan tuo bafangin kontrolleri hukkaa julmetusti tehoja pelkästään poljinanturia käytettäessä, niin sen takia tuo tehokkaampi malli voisi olla mielekkäämpi.

    Toi normi kitti käy korkeintaan 73mm bsa keskiöön. Kannattaa kattoo youtubesta joku bafangin asennus video.

  24. #294
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Täältä katselin painoa:
    6.2kg: http://www.custom-ebikes.com/bafang-...d-drive-motor/
    3.9kg: http://www.custom-ebikes.com/bafang-...d-drive-motor/

    Akut saman painoset 36/48V.
    Ja keskiönä mulla juuri tuo 73mm, joten eiköhän se siihen käy.

    En ole 750W:llä polkenut, mutta 250W tuntuu jo aivan riittoisalta tiukoilla metsäpoluilla, on vaikea nähdä hyötyä 750W:lle _poljinavusteisena_. Kaasukahvalla varmaan sitten on jo ihan ero meno, tai poljinavusteisena isommalla baanalla.
    Mutta toki isommassa on aina enemmän kapasiteettia ja voi aina alentua pienimpiin tehoihin, jolloin ollaan sen 250-350W tienoilla. Mutta _jos_ painoerot on tota luokkaa niin se näkyy jo jonkun verran mun 17kg fillarissa.. Tiedä häntä. Tekisi mieli ostaa 750W, mutta jotenkin taas on kutina että 350W. Ehkä ostan 350W ja ens vuonna mummopyörään 750W.

  25. #295
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Vaikuttaa, että tuo ylempi on koko kitin paino, alempi taas motin paino. 6,2kg vastaisi jo suoravetomoottorin painoa..
    Sitten. Jos siinä setissä lukee että "250W" tai whatever, niin ei se tarkoita että se on sen ottoteho. Se "250W" voi ottaa akusta vaikka 500W, ja se "750W" vaikkapa 700W. Ero pieni.
    Se tarkoittaa että sen verran tehoa se kestää tietyissä labra-olosuhteissa ylikuumenematta tunnista toiseen. Se on muistaakseni laskettu jollekin 25C-lämpötilalle. Mikä tarkoittaa että esim 15C-lämpötilassa se kestää enemmän. Nämä ovat sähkömoottoreita, näitä ei pidä ajatella polttomoottori-logiikalla, että teho on se mikä kyljessä lukee. Teho voi olla lähes mitä vaan, minkä moottori kestää.
    Pienen motin haitta on se että jos nyt sittenkin tuntee tarvetta saada lisää tehoa, näin usein käy, niin se pikkumotti ei oikein kestä sitä vaan palaa kesäkuumalla sitten.

  26. #296
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Niin no. Tekniikkana varmaan noin, mutta kyllä näissä väkisinkin jotain rajotuksia on. Eli ne erot käytössä on aika isoja. 250W tuntuu menevän pelkällä kaasukahvalla melko hitaasti, kun videoissa taas 750W menee 35mph. Joku hieno viritelmä on ilmeisesti rajottajana. Josta voidaan tulla siihen että verrataan 250W ja 750W kulkupuolta sellaisinaan, ei teknisenä ajatuksena. Nämä siis Bafangin mallien välillä.

  27. #297
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    Niin no. Tekniikkana varmaan noin, mutta kyllä näissä väkisinkin jotain rajotuksia on. Eli ne erot käytössä on aika isoja. 250W tuntuu menevän pelkällä kaasukahvalla melko hitaasti, kun videoissa taas 750W menee 35mph. Joku hieno viritelmä on ilmeisesti rajottajana. Josta voidaan tulla siihen että verrataan 250W ja 750W kulkupuolta sellaisinaan, ei teknisenä ajatuksena. Nämä siis Bafangin mallien välillä.
    No 750W ei kyllä mene 35mph kiinni maastopyörässä 100kg ukko selässä. Ehkä 25mph. Vastatuulessa reilusti vähemmän. Se rajoittaja on se kontrolleri, mitä se kestää ja akun jännite.
    Mitä enemmän laitat akkuun kennoja, sitä lujempaa menee. Kontrollerin rajoissa tietenkin.

  28. #298
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    En ole koeajanut niin ei pysty varmaksi sanoon, mutta interweb on täynnä noita 35-45mph vetoja noilla. Mutta se on mun kohdalla irrelevanttia, koska haen vaan poljinavustusta. Auttaa toki jos ei paina 100kg...

  29. #299
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pmw Katso viesti
    En ole koeajanut niin ei pysty varmaksi sanoon, mutta interweb on täynnä noita 35-45mph vetoja noilla. Mutta se on mun kohdalla irrelevanttia, koska haen vaan poljinavustusta. Auttaa toki jos ei paina 100kg...
    No netissä nyt on vaikka mitä hehkutusta, mutta mikä akku ja nopari niissä on?. Siitä akusta se vauhti riippuu, ei moottorista. Kontrolleri on helppo vaihtaa.
    "250W"-motilla pääsee hetkellisesti vaikka kuuttakymppiä, ja voi ottaa videolle, jos tarjoaa sille virtaa.

  30. #300
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Ok no hieno juttu niin.
    Täytyy tilata toi 350W ens viikolla ja päästä koeajaan mettään. Ilmeisesti täällä foorumilla on enemmän sähköt maantieajossa, joten saa nähdä miten toi sit mettässä suoriutuu. Britit ei ilmeisesti tykkää käydä kauppaa viikonloppuna.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •