ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 95 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45 85 93 94 95 96 97 105 145 195 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.821 - 2.850 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #2821
    IncBuff Guest
    Talvella voi ollakin ihan ok. Kesäksi en laittais. Kerran sulla ilmeisesti on Fatboy niin miksi muutenkaan laittaa alamittaista kumia. Laita Bud.

  2. #2822
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Mulla mammutti on toiminu loistavasti 82mm kapealla vanteella, alle 0,5barin paineilla on ollu pientä burppailua, muuten jees.

  3. #2823
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Kysytään vielä kerran: onko järkevää kokeilla esim. mammuttia 90 mm vanteisiin? Joskus luin, että 3-4" kumi toimii parhaiten 65mm vanteissa, mutta tästä varmaan jollakin on omaa kokemusta. Uudet kehät voivat konkretisoitua aikaisintaan syksyllä.
    On se ehkä turhan kapea noin leveälle kehälle.

    Jackalope kehällä (75mm sisäleveys) renkaan leveys on n. 98mm



    Laita isoonläskiin talveksi iso kumi kun tilaa kerran on!

  4. #2824
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    402
    Jäykkäperä vaihtunee tässä läskimpään ja läskinöösinä tuli mieleen muutama kyssäri renkaista.


    Onko raadilla ollut tarvetta vaihdella kumeja matkalla vai kestääkö nuo kumit kaikki sepelistä ja lasinsiruista lähtien? Jos on tarvetta vaihdella, niin kuinka helposti (vaikeasti) tuo onnistuu?


    Entäs onko kuskin painolla väliä renkaan leveyden osalta? Eli aiheuttaako esim. 4" rengas 50 kg ja 100 kg kuskin alla samanlaisen ajokokemuksen, vai tarvitseeko jompikumpi leveämmän renkaan? Vaimo painaa alle 50 kg ja Trek Farley 6 kiinnostaisi (ja on melkein ainut fillari josta löytyy tarpeeksi pieni koko), mutta tuohon ei ilmeisesti leveimmät renkaat mene. Mutta onko noilla kiloilla tarvettakaan? Umpihangessa ei varmaan tule kauheasti ajeltua.
    Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.

  5. #2825
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Farley kutoseen mahtuu tarvittaessa mm. Spessun GC 4.6 mutta vaimosi pärjää varmasti 4" kumeilla. Farleyn orkkis Hodag on hyvä ja kevyt yleiskumi ja pitäisi olla helppo tehdä tubeles.

  6. #2826
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Renkaan vaihto todella helppoa, harjoittele kotona ensin ja Farley 6 loistava vaihtoehto vaimollesi.

  7. #2827
    mutanaama Guest
    Eipä juuri ole vaihdeltu mastossa, mutta noin muuten tullu kokeiltua kymmenkunta erilaista rengasta eri komboilla. Rengasleveydestä sen verran, että tuskin tulee tilannetta, jossa ei 4" riittäisi, ellei sitten joku kantohangen rajatapaus.

  8. #2828
    zipo Guest
    Sepelit ja lasinsirun kestävät renkaat?Huhuja:Sörliin Fakiiri 5.8" tulossa kaudelle 2020
    Renkaanvaihdosta saa tehtyä juuri epätoivoisen tai helpon kun oma järki ja sorminäppäryys antaa myöten.
    Harvalla kai paino on heitellyt 50-100kg välillä joten kaikki on arvailua.....
    Farley oiva fillari ja kevyt kuski ei 4.8" leveitä renkaita tartte jos ei suolla möyri.

  9. #2829
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    402
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Sepelit ja lasinsirun kestävät renkaat?
    Schwalbe Marathon Plus. Eivät tosin läskit muuta kuin painon suhteen Mutta joo, eipä tuota hirveästi tarvinnut googlettaa, kun kävi jo ilmi että kyllähän ne läskitkin paukkuu varsinkin pienten paineiden ansiosta.
    Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.

  10. #2830
    zipo Guest
    Super hyvä talvirengas?
    Just joo melko mahdotonta kun lumi/lämpöolosuhteet vaihtuu jopa saman päivän/viikon aikana 2cm-25cm puolikuivasta pydästä umpimärkään nuoskaan.
    Tuskin hiihtoniilolla olisi ollut helpompaa valita optimi set-up eiliselle kelille.
    Hyvän kesärenkaan tekeminen on lasten leikkiä.

  11. #2831
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    402
    Ja kiitoksia muistakin vastauksista. Pitänee matkustella hi5bikesiin testaamaan tuota Farleyta, kun pitäisi olla hyllyssä kärpäskoossa. Pitää vielä soittaa ja varmistella.
    Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.

  12. #2832
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Onpas rajoittunut näkökanta, että paksumpia renkaita tarvitaan vain ja ainoastaan kantavuuden lisäämiseksi. Minkäköhän takia kesällä, kun syklokrossirengas kantaa erinomaisesti esim. DH-radalla, niin silti suurin osaa käyttää leveitä DH-renkaita ja täysjoustopyöriä, eikä cc-pyöriä? Samasta syystä itsekin valitsen kesät-talvet mahdollisimman paksuja renkaita läskipyörään, haluan enemmän joustoa (ja kaupan päälle pitoakin) enkä halua ajaa metrin pidemmälle hangessa tai suolla.

    Ihan varmasti 4” rengas 65mm vanteella on todella hyvä ja ihan varmasti se on huomattavasti useammalle sopivampi vaihtoehto, kuin 4,8” 100mm vanteella, mutta kyseessä on kuitenkin eri laji:

  13. #2833
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Toikalta kannattaa kysyä myös XS Muklukkia vastaa tosin 15.5" Trekkiä, mutta haara korkeus on huomattavasti matalampi 6.5cm, kuin 14.5" Trekissä. Trekki on varmasti hyvä valinta, jos koko natsaa.
    http://www.shocktherapy.fi/
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  14. #2834
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Eipä juuri ole vaihdeltu mastossa, mutta noin muuten tullu kokeiltua kymmenkunta erilaista rengasta eri komboilla. Rengasleveydestä sen verran, että tuskin tulee tilannetta, jossa ei 4" riittäisi, ellei sitten joku kantohangen rajatapaus.
    Mutiksella varmasti vinkkejä kuivuneen litkun irroittamiseen renkaasta? Vai onko muutaman tunnin sorminäpertely ainut vaihtoehto?
    Tuossa käytettynä hankkimassani Budissa kun on kaiketi kilo litkua seinämillä.

  15. #2835
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    ...tuskin tulee tilannetta, jossa ei 4" riittäisi, ellei sitten joku kantohangen rajatapaus.
    Kun on rajatapaus ja 4" upottaa niin vituttaa kun miettii että 4,8" ei ehkä upottaisi... Ja silloin kun 4,8" upottaa, ei kuitenkaan vituta kun tietää että 4" upottaisi varmasti pahemmin.

    Johtopäätös: Talvella niin isot kumit alle kun vaan mahtuu.


  16. #2836
    IncBuff Guest
    Hupasaa kyllä tää keskustelu. Tovi sitten se oli, että 4" ei tee mitään ja kaikilla pitää olla läskimmät mahdolliset kumit. Nyt se taas on kääntynyt siihen että mitä kapeampi läski niin sitä parempi

  17. #2837
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    No itse kannatan edelleen mahdollisimman isoja kumeja. Sillä mä kai läskin ostin.
    Mutta kukin tavallaan ja kokemuksen karttuessa ne minunkin omat tarpeet saa selkeämmän kuvan.

    Mutta jos mielin kapeampaa kumia, ajan normimaasturilla.

  18. #2838
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Eniten täälä taitaa koko asiota hämmentää edestakas kuskit jotka tietää vaikka ei ole kokeillutkaan.
    Mutta minun kulkine on ainakin ketterämpi 4" kuin 4.8".
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  19. #2839
    mutanaama Guest
    Lämmin vesi ja tiskiharja vois olla kova sana.

    @ealex, tarkoitus oli lähinnä sanoa, että Läski kuin läski toimii mollaamatta sen enempää kumpaakaan. Itsellä ollut alla kaikennäköistä, 3.8-4.8", omat suosikki on sieltä kapeammasta päästä, vaikka nyt ajelenkin 4.6" ja 4" yhdistelmällä.

  20. #2840
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    ***tu.. Ei sitä vauvaperheessä ikinä löydä aikaa noiden nastareikien dremelöintiin. Löytyykö jostain nettikaupasta isompaa Dillingeriä ilman nastoja,eikös niissä ole reiätkin valmiina? Itse en löytänyt. Pääsis helpommalla
    Gravity, what a heartless bitch.

  21. #2841
    IncBuff Guest

  22. #2842
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    ***tu.. Ei sitä vauvaperheessä ikinä löydä aikaa noiden nastareikien dremelöintiin. Löytyykö jostain nettikaupasta isompaa Dillingeriä ilman nastoja,eikös niissä ole reiätkin valmiina? Itse en löytänyt. Pääsis helpommalla
    Täältä tuli nopsaan!

  23. #2843
    mutanaama Guest
    Oliskohan tuo GC:n rinnalla rengas...

  24. #2844
    zipo Guest
    Ihan OK tälleen vierestä seuranneena D5 ja D4 toimivuutta metsäpoluilla.
    Melko hintava ja hieman haasteelisempi tehdä tubessvireeseen.

  25. #2845
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Hupasaa kyllä tää keskustelu. Tovi sitten se oli, että 4" ei tee mitään ja kaikilla pitää olla läskimmät mahdolliset kumit. Nyt se taas on kääntynyt siihen että mitä kapeampi läski niin sitä parempi
    Nusnus... Eipä yleistetä, täällä on moni vanha läskijäärä yrittäny viime vuoden aikana kertoa että suurempi kumi ei välttämättä ole oikotie onneen. Läskikumi on vähän niinq mulkku, koko ei välttämättä aina ratkaise, vain miten sitä käytetään.

  26. #2846
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Melko hintava ja hieman haasteelisempi tehdä tubessvireeseen.
    Kuitukehälle D5 muljahti n. 5 minuutissa tubeleksiksi, mutta eipä tietenkään voi yleistää. Hintava kyllä. Tai mihin sitä sitten vertaa. Jos ei niin älyttömän kallis, pikkuisen vaan, niin sittenhän se on hintahtava. Ok, huono, pitäisi kai miettiä välillä muuta tekemistä.
    noniinno muokkasi tätä : 02.02.2015 at 20.11

  27. #2847
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Oliskohan tuo GC:n rinnalla rengas...
    Onko tuossa takana ehkä semmoista ajatusta että hankkimalla Dillingerit ja nastoittamalla itse sopivasti, olisi tuloksena semmoinen gummi jolla voisi mukavasti ajella talvikauden tarvitsematta välttämättä vaihtaa renkaita muuten kuin rikkoutumisissa?

  28. #2848
    zipo Guest
    Tarkennusta: D4 ja ML:lle.Sisurilla ja kompressorilla.Pari kertaa joutui säätämään kun reunanauha ei asettunut tasaisesti koko kehän mitalta.
    5min kuitukehälle?Mä en pidä enää röökitaukoja.

  29. #2849
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Läskikumi on vähän niinq mulkku, koko ei välttämättä aina ratkaise, vain miten sitä käytetään.
    Ja kukapa ei haluaisi itselleen isoa mulkkua?
    Kaikkihan me luullaan osaavamme sitä käyttää. Läskikumia siis...

    Kyllä mä arvostan konkareiden kokemusta ja vinkkejä. Silti olen aina halunnut kokeilla asiat itse. Muodostaa oman mielipiteeni, omien kokemusteni kautta.
    Ehkä kokeilen pienempiä kumeja joskus, ehkä en. Tällä hetkellä en näe sille tarvetta.
    Musta on kivaa kun on isoa jalkojen välissä.

  30. #2850
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Kyllä sitä D5:a piti ravistella reilusti enemmän kuin Hodagia. Renkaan reuna on "rypyläinen" ja aina paineen noustua yli 0,5bar ilmat tupsahti vanteen ja renkaan välistä ulos. Litku tukki vuodot kun aikansa ravisteli, joten kyllä se tubelesointi imo oli haastavampi. Tämä siis Bontrager Jackalope kehän kanssa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •