Puoltoistatonnia ajetut 27tpi Natet alkaneet vuotamaan kyljistä niin paljon, ettei enää kannata pitää tubeleksena. Onko paremmilla kudoksilla odotettavissa pidempi elämänkaari sisärenkaattomassa asennuksessa?
Saman verran tai enemmän ajetut mammutit ei ainakaan ole vuotanu.
Tosi kivoja tuollaiset karvahatun kokoiset kuvalainaukset lisätynä sivistävällä kansanperinnetiedolla.
No mikäs nyt ois vaihtoehtoina jos tuo bulldozer on minimi vaatimus pidossa, rullaavuudessa ja leveydessä? Jumbo Jim?
Kuinkas syviä reikiä noille tylpille perus nastoille kannattaa tehdä? Josko vihdoinkin ehtis alkaa askartelemaan kun on tarvikkeet lojunut jo jokusen viikon hyllyssä. Kiitokset vielä Mutikselle nasta kaupoista!
Gravity, what a heartless bitch.
Semmonen 5mm ja mä käytin dremelin noin 3mm jyrsinterää. Ja terä ainakin mun dremelissä uppoo riittävän syvälle.
MUN kokemuksen mukaan Bulldozeri rullasi huonommin kuin Bud tai Lou, kaikki tubeleksena ja kokeiltuna molemmissa päissä molempiin suuntiin. Ehkä mulla oli sitten joku huonompilaatuinen Bulldozeri. Pitoa siinä oli kyllä hyvin jopa märässä juurakossa, lumella en ajanut.
Ei varmasti yhtään huonompi vaihtoehto
Kyllä. Nostotavalla tuskin on merkitystä. Vuoto-ongelmaa on vain takarenkaassa jolla tiedän ajaneeni ehkä turhankin pienillä paineilla isolla lastilla. Viime kesänä esim. 80km asvalttisiirtymä täydellä retkivarustuksella vuotavalla sielulla. Ei vaan jaksanut vähän väliä pumppailla eikä lähimaillakaan ollut bensiksiä. Renkaan kyljessä on tasaisin välein vinoja säteittäisiä murtumajälkiä.
Rullamitalla noin abaut +-1mm toleranssilla 4" jumbo jimin leveys 100mm nappuloista sekä kyljistä mitattuna 80(en mitannu, mutta pitäisi olla)mm vanteella.
Paut 2 wiikkoa, ~30 h ajoa, kumi (Vee H-billie) pakasta vedetty, litkut just korkatusta Stanin putelista - tässä tulos
![]()
Ihan tollasta sieniarmeijaa ei ole tullut vastaan mutta kerran on Stanin litkupurkkista(ravisteltu huolella että hiukkaset ei olisi paakkuuntuneet) tehdyt 4 settiä erilaisia perus 26 ja 29 renkaita ja jokaiseen ilmestyi kesäkelillä pari sientä renkaan sisälle ropisemaan.Veikkaus:Tehtaalla valmistus tai pakkausvirhe?
Pari viimeistä vuotta menty Stanilla ilman ongelmia.
Btw,Tiivystyikö H-Billien kyljet helposti?
Noeioo. Jokusia kumminkin kun noita kumiloisia on litkuilla nähny.
Hoobillie on tubeless_ready ja samoin ku ne päreiks ajetut snoushuut, pitelee ilmoja myös ilman litkua ainakin noilla parilla kehällä millä sillä oon ajanu. Tai joo, snoushuut piti ilmoja mut vaan niin pitkään kun kyljissä oli kumia enempi kun kudoslankoja.
Kasvaako tuo liemi oikeasti jotain, vai muuten sakannut?
Roots, bloody roots
^Ihan normi kasvustoa Stanille paitsi, että sitä on hitosti liikaa. Yleensä yksi kumi ötökkä löytyy, jos pidempää on kumit paikoillaan siis ajossa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Hieman omakohtaista rengas vertailua.
Edellinen setti 90mm nextit hopen navoilla ja GC:t alla tbl.
Nyt on alla 65mm nextit Fatboyn navoilla ja mammutit tbl.
Ei voi kun ihmetellä noita mammutteja kuin voi noin matalalla kuviolla oleva rengas pitää nuoskalumella noin hyvin.
Tuntuu että tuo mammutti olisi jäykempi runkoinen kuin GC ,on kyllä uusi rengas tie siitä notkistuuko käytössä ,kanttaa voi ihan eri tavalla kuin GC:llä.
Kiekko setin paino putosi 400g per pää ja sen kyllä huomaa ajossa .
Ainoa vika noissa mammuteissa on se ettei niitä saa leveempinä ,ottaisin mielelläni sen 200g painoa lisää renkaaseen jos sen saisi yli 4,5" leveenä.
Tällä vaatimattomalla läskipyöräily kokemuksella en voi kun suositella tuota comboa, kun lumet lähtee ja paikat vähän kuivuu niin on varmasti nopee,kepee ja pitävä setti.
Onko tuo Fatboyn originaali 90 mm kehä liian suuri Mammuteille?
Roots, bloody roots
G-Tubeless done. Jumbo Jim nousi helposti vanteelle kompuralla. 20" sisuri istuu hyvin DD:n vanteelle.
Huomenna koeajo, niin nähdään pysyykö gummi vanteella.
Itse kanssa epäilin mammothia liukkaaksi, mutta erehdyin. Käänsin nyt takarenkaan "väärinpäin" jolloin vetopitoa tuli lisää ja jarrutuspito vähän heikkeni.
Rengas on tosiaan aika matala ja kova, mutta rullaa mukavasti. Nyt olen ajanut loskassa, nuoskassa, puuterilla, kovalla ja pehmeällä polulla, kelkkaurilla sekä jäällä.
Kumpaan suuntaan Colli laitoit takarenkaan?
Mulla on kanssa mammutti takana väärte päi, takana on nyt öbaut 10 lenkkiä joten absoluuttista mielipidettä on vielä paha sanoa, lisäksi en ole vielä uskaltanu tiputtaa paineita tarpeeksi alas kun vielä totuttelen tubeless touhuihin läskillä. Aika näyttää, mutta ehdottomasti yks parhaista jokapaikan renkaasta mitä olen ajanut.
Moro
hajosi vannenauha. Nyt olen tuskaillut että mistä moisia löytyisi. Onko vinkkejä?
Laita Gorilla Teippiä vannenauhan tilalle
http://www.motonet.fi/fi/haku?q=gorilla+teippi
Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.
Onko muilla ollut mitään ongelmaa Lou:n kanssa? Illalla olin varastossa jarruja säätämässä ja huomasin nappuloiden olevan märkiä, aloin tutkia asiaa ja varsinkin reunanappulat ovat alkaneet repeytyä irti ja välistä tihkuu litkua pihalle.
Onkohan kyseessä valmistusvirhe vai mikä lienee syy moiseen? Kenties liikaa voimaa
Renkailla on ajettu pari talvea ja vain talvella, joten kilometrejä ei ihan tolkuttomasti ole.
Surlylle en ole vielä postia laittanut, täytyy napata kuva ja kattoa mitä he tuumaavat asiasta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mammutti on väärin päin, parissa alamäessä tuli mieleen että pitäisikö kumminkin olla toisinpäin.
Niin unohtui tuosta edellisestä että rullaa huomattavasti kepeemmin kuin GC ,paineita oli 0,5 bar tuntui että sais olla vieläkin vähemmän.
Onko tietoa leveästä matala kuvioisesta renkaasta muuta kuin BFL ,runsas ilmatila ei ole mielestäni koskaan liikaa jos vaan haarukkaan mahtuu.
Kirjanmerkit