GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 64 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 5185

Aihe: harjoitusvastus??!!

  1. #1891
    noniinno Guest
    Joku taisi jossain kirjoittaa, että ainoa tarkka wattidata saadaan venymäliuskalla. Kaikki nuo nopeuteen ym. perustuvat ovat hippasen epätarkkoja, mutta se ei tarkoita, etteikö niitä voisi menestyksekkäästi käyttää harjoittelussa. Wattien vertailukelpoisuus vs. muut systeemit ei liene se ensisijainen tavoitekaan.

  2. #1892
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    109
    Sehän tuossa kuvailemassani tilanteessa ongelmaksi juuri tuleekin: Anturi antaa eri arvoja riippuen siitä, missä lämpötilassa jarruneste sattuu olemaan, vaikka kaikki muu pysyisi vakiona. Esim. treenin alussa (kylmä neste) jarrutusteho on suurempi kuin treenin lopussa (lämmennyt neste), vaikka pyörimisnopeus pysyisi juuri samana. Tietysti tuota voi yrittää kompensoida jollain konstilla, mutta helppoa se ei ole, koska treenitkerrat eivät ole toistensa kopioita.
    duudi muokkasi tätä : 22.01.2015 at 08.28 Syy: typo

  3. #1893
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Jotenkin tuntuu että Eliten watit eivät ole realistisia vaan antavat parempia lukemia.
    Turbo Muinilla ajettuna kyllä ainakin Eliten watit tuntuu olevan omiin reisiin täysin linjassa rasitustason kanssa mitä ulkonakin. Eli tuokin kait sit riippuu trainerista?

  4. #1894
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duudi Katso viesti
    Sehän tuossa kuvailemassani tilanteessa ongelmaksi juuri tuleekin: Anturi antaa eri arvoja riippuen siitä, missä lämpötilassa jarruneste sattuu olemaan, vaikka kaikki muu pysyisi vakiona. Esim. treenin alussa (kylmä neste) jarrutusteho on suurempi kuin treenin lopussa (lämmennyt neste), vaikka pyörimisnopeus pysyisi juuri samana. Tietysti tuota voi yrittää kompensoida jollain konstilla, mutta helppoa se ei ole, koska treenitkerrat eivät ole toistensa kopioita.
    Kyllä ainakin Wahoon antureilla (speed/cadence) pelkästään toi Eliten softa tuntuu osaavan hyvin mukautua tuohon trainerin lämpenemiseen? Eli vastus nousee watteinakin kyllä sitä mukaan kun laite vähän lämpenee. Tosin Turbo Muinissa tuntuu se lämpeneminen olevan ainakin värkin ulkokylkeä hyväilemällä paljon vähäisempää mitä aikaisemmassa Eliten trainerissani oli. Siinä se vastus menee niin kuumaksi ettei kunnolla muistaakseni kestänyt koskea siihen. Mutta TM:ssä värkki on aivan haalea viidenkin tunnin ajon jälkeen. Ja tosiaan näyttää siltä kyllä että watit Eliten softan ruudulla kasvaa sitä mukaan aavistuksen kun laite lämpenee --> vastus nousee aavistuksen. Eli itse en ongelmaa tuossa näe. Tiedä sitten millä kaavalla Misuro+ mittaa dataa laitteesta verrattuna noihin Wahoon speed/cadence sensoreihin. Ja tämä lämpeneminenkin ja sitämyöten tuo vastuksen nousu ekan tunnin ajon aikana on TM:ssä radikaalisti vähäisempää mitä edellisessä Eliten trainerissani oli. Siinä oli huomattava ero vastuksessa kylmänä/kuumana. Tässä TM:ssä se ei kovin montaa wattia ole!

    Nooh, itselle ainakin täysin riittävä tarkkuus ja toiminta tuolla. Loistava laite ollut! Ja kun nyt nähnyt mitä tämä Eliten softatietotaitotaso on, olen ihan tyytyväinen etten investoinut Real Turbo Muiniin vaan pelkästään tavalliseen. Hermo olis mennyt kyllä jos niiden videosoftienkin taso olis samalla tasolla mitä tuon My-E-Training softankin jo. Nyt voi reteesti vain laittaa Jaska Bauerin räiskimään ruudulle, ajella itse ihan niillä vastuksilla kuin haluaa ja katsoa vain watteja Eliten softan ruudulta (kunhan sen on ensin poistanut ja asentanut uudelleen jotta saa ylipäänsä koko paskan päälle) tarpeen mukaan.

  5. #1895
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Kurt Kinetic Road Machine tuottaa mielestäni sen verran vertailukelpoista vastusta että pidän sillä ajettua matkadataakin ihan kuranttina. Keskinopeuksien ja keskisykkeiden suhde on hyvin lähellä ulkolenkkejä. Mutta ei sillä matkadatalla tietenkään erikoisempaa seksuaalista merkitystä ole, vähän voi seurailla kokonaismääriä ja kierrättää ketjuja yms. sen perusteella. Fiksumpaa laskea tunteja, sekä ulkona että sisällä.
    Mulla kanssa KK tiekone ja inRide. Nyt ei pyörässä ole kiinni toimivaa varsinaista wattimittaria. Olettamalla, että wattidata on oikein, ei toi matka- ja nopeusmittaus ihan tarkka ole, joten komppaan CamoNia siinä, että tunnit on hyvä volyymin mittari. Pulmahan tässä on, ettei traineri pysty koskaan ottamaan huomioon laskennassa ilmanvastuksen voittamiseen tarvittavaa tehoa - ainakaan jokaisessa erilaisessa olosuhteessa, jota simuloitaisiin. Tehon ja nopeuden suhde perustuu vastuksen tehokäyrään.

    Nopsasti poimien esimerkkejä omasta (setupeissahan saattaa olla eroa, esim. kiristys tai rengas voi vaikuttaa) inRidestä:
    144W -> 24.7 km/h
    195W -> 28.1 km/h
    241W -> 31.2 km/h
    314W -> 35.2 km/h
    436W -> 40.4 km/h

    Oman Excel- laskurini mukaan 94kg kokonaispainolla, 3% voimansiirron häviöllä, 0.342 CdA:lla, +20 asteen tuulettomassa säässä, merenpinnan tasolla (ilman tiheys 1.2kg/m3) tasaisessa maastossa ja erittäin hyväpintaisella tiellä, kun kädet on kahvoilla, vaaditaan näihin em. nopeuksiin 101W (-43W), 138W (-57W), 179W (-62W), 244W (-70W) ja 353W (-83W). Joo, tehontuotannon tappioksi olisi voinut laittaa 5 %, mutta onko hyvin voidellulla voimansiirrolla niin isoa hävikkiä (kun pitäisi olla SRM/ voimapoljin ja Powertappi samassa pyörässä, niin tuonhan saisi testattua)? Priimat tietä ja muut jutut, jotka vaikuttavat vierintävastukseen noin muuten tekevät tietenkin tästä laskennallisesta tilanteesta hyvin erikoistapauksen, mutta näiden voimien voittamiseksi nopeudella ei pitäisi olla vaikutusta.

    Sitten mikä tuossa saattaa vielä selittää eroja on se, että tuo Excel-laskuri kertoo vaadittavan tehon, joka vaaditaan ko. nopeuden säilyttämiseen ja inRide-poiminnat on keskiarvotuloksia ajallisesti eri pituisista suorituksista. Etenkin 436W voi osa tehosta olla selittyä kiihdyttämiseen kulutetusta tehosta, koska se on 10 sekunnin keskiteho. Mutta kuten tavallista, rupesin pilkkua hyväilemään tässä asiassa. Lopputulemahan on joka tapauksessa, että aika on parempi muuttuja kuin nopeus ja matka.

  6. #1896
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    109
    Turbo Muinin lämpenemisen pitäisi löysentää jarrua, elleivät ole keksineet jotain mullistavaa ainetta jarrunesteeksi. Todellisten wattien pitäisi siis pudota treenin edetessä. Tai sitten en vain ymmärrä koko asiaa, vaikka haluaisinkin

  7. #1897
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Tein oikein Strava tunnukset nyt itselleni ja yritin sinne uploadata yhden traineritreenin jotta olis voinut katsoa tuon wattidatan kehittymistä ekan tunnin aikana. Mutta näköjään Eliten softa kulkee tässäkin omia polkujaan, eikä Strava tajua wateista mitään...

    http://www.elite-real.com/en/forum/e...e-training-app

    "
    This leads to another issue. The TCX format is incorrect. The <Watts>xx</Watts> field is missing the "s" ie you have <watt>xx</watt> and so is being ignored by strava. Can you fix this please
    "

    Täytyy kokeilla notepadilla muuttaa kaikki WATT sanat WATTS, ja kokeilla sit toimiiko...

    Edit: No paskat toimi silloinkaan. Mikä tässä formaatissa on vielä vikana? Tuommonen allaoleva pätkä näyttää olevan yksi kohta aina seurannassa. Noita toistetaan sit 7.5 megatavun verran esimerkiksi näköjään 3h traineroinnin aikana. Sory karsee offtopicci väärässä ketjussa:

    <TPX xmlns="http://www.garmin.com/xmlschemas/ActivityExtension/v2" CadenceSensor="Bike">
    <Speed>14</Speed>
    <WATTS>66</WATTS>
    </TPX>
    </Extensions>
    <HeartRateBpm xsi:type="HeartRateInBeatsPerMinute_t">
    <Value>89</Value>
    </HeartRateBpm>
    </Trackpoint>
    <Trackpoint>
    <Time>2014-12-21T15:05:28</Time>
    <DistanceMeters>15</DistanceMeters>
    <Cadence>78</Cadence>
    <Extensions>

    EDIT2: Näköjään pitää olla "Watts" eikä "WATTS". Nyt sain watit näkyviin...
    VesaP muokkasi tätä : 22.01.2015 at 11.34

  8. #1898
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ
    Mulla kanssa KK tiekone ja inRide...

    Nopsasti poimien esimerkkejä omasta (setupeissahan saattaa olla eroa, esim. kiristys tai rengas voi vaikuttaa) inRidestä...
    Trainerin rullan kireys renkaaseen, itse rengas ja rengaspaine vaikuttavat selkeästi InRiden antamiin teholukemiin. Siitä syystä InRide kannattaa kalibroida riittävän usein: vähintään silloin, kun pyörä irrotetaan/kiinnitetään, rullan kireyttä rengasta vasten muutetaan, tms. InRiden kalibrointi onnistuu esim. Kineticin omalla softalla (iPhone/iPad), josta kalibrointia tehdessä näkee myös renkaan hidastuvuuteen kuluvan ajan. Tuo aika elää sen mukaisesti, kuinka kireällä rulla on renkaaseen jne. Itse en jaksa kalibrointia jokaiselle treenikerralle tehdä, mutta yleensä muutaman treenikerran välein. Noiden kalibrointikertojen välillä huolehdin, että rengaspaine on aina täsmälleen sama, joten vastuksen pitäisi myös pysyä samana.

    InRiden kalibrointitieto tallettuu sinne itse anturiin, joten Kineticin ohjelmalla tehty kalibrointi on käytettävissä muissakin ohjelmissa, esim.TrainerRoadissa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duudi
    Turbo Muinin lämpenemisen pitäisi löysentää jarrua, elleivät ole keksineet jotain mullistavaa ainetta jarrunesteeksi...
    Ennen jokaista treeniä kannattaa traineria lämmittää ajamalla 10 minuuttia: ainakin Kineticin trainereissa käytetty neste toimii tuon jälkeen vastuksen muuttumatta.
    Rule #1: Obey The Rules

  9. #1899
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    ^ Näin juuri. Mä taas kalibroin joka treenikerralla. Joka kerralla tuntuu kuitenkin tulevan kutakuinkin sama "hidastuvuuden aika". Niin kevyeksi en saanut kiristystä laitettua, että ulko- ja sisänopeudet vastaisivat toisiaan eri tehoilla, mutta ettei tässä kalibroinnissa samalla tulisi epäonnistumista sutimisen vuoksi. Renkaana Tacxin sininen, jossa kiiltävää pintaa. Toisella renkaalla voisi tilanne olla toinen samalla kiristyksellä.

  10. #1900
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti duudi Katso viesti
    Turbo Muinin lämpenemisen pitäisi löysentää jarrua, elleivät ole keksineet jotain mullistavaa ainetta jarrunesteeksi. Todellisten wattien pitäisi siis pudota treenin edetessä. Tai sitten en vain ymmärrä koko asiaa, vaikka haluaisinkin
    Tuossa ekat minuutit miten käyttäytyy:



    Eka tunti:


  11. #1901
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    109
    Teho näyttää stabiililta, vaikka nopeus hiukan vaihteleekin, eli jonkinlaista suodatusta tuo softa siis tekee raakadataan. Tasot pysyvät kuitenkin samana, eli eipä tuo mihinkään näytä vaeltavan. Ehkäpä se jarrunesteen viskositeetti pysyy suht vakiona riittävän isolla lämpötila-alueella. Jos näin on, ei siinä Misuro-anturin teossa pitäisi olla yhtikäs mitään eksotiikkaa.

  12. #1902
    Onko porukalla kokemusta kuinka kovaa ääntä Tacxin Flow pitää? Meneekö hermo? Toinen kysymys Tacxiin liittyen: onko noita ajovideoita ilmaisia vai onko kaikki noita maksullisia? Tulee hyvin lisähintaa nimittäin noista. i-flown sais 50e lisä satsauksella mutta jos siihen päälle pitää ostaa noita reittejä niin eipä kannata.

  13. #1903
    r.a.i Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Mulla kanssa KK tiekone ja inRide. Nyt ei pyörässä ole kiinni toimivaa varsinaista wattimittaria. Olettamalla, että wattidata on oikein, ei toi matka- ja nopeusmittaus ihan tarkka ole, joten komppaan CamoNia siinä, että tunnit on hyvä volyymin mittari. Pulmahan tässä on, ettei traineri pysty koskaan ottamaan huomioon laskennassa ilmanvastuksen voittamiseen tarvittavaa tehoa - ainakaan jokaisessa erilaisessa olosuhteessa, jota simuloitaisiin. Tehon ja nopeuden suhde perustuu vastuksen tehokäyrään.

    Nopsasti poimien esimerkkejä omasta (setupeissahan saattaa olla eroa, esim. kiristys tai rengas voi vaikuttaa) inRidestä:
    144W -> 24.7 km/h
    195W -> 28.1 km/h
    241W -> 31.2 km/h
    314W -> 35.2 km/h
    436W -> 40.4 km/h

    Oman Excel- laskurini mukaan 94kg kokonaispainolla, 3% voimansiirron häviöllä, 0.342 CdA:lla, +20 asteen tuulettomassa säässä, merenpinnan tasolla (ilman tiheys 1.2kg/m3) tasaisessa maastossa ja erittäin hyväpintaisella tiellä, kun kädet on kahvoilla, vaaditaan näihin em. nopeuksiin 101W (-43W), 138W (-57W), 179W (-62W), 244W (-70W) ja 353W (-83W). Joo, tehontuotannon tappioksi olisi voinut laittaa 5 %, mutta onko hyvin voidellulla voimansiirrolla niin isoa hävikkiä (kun pitäisi olla SRM/ voimapoljin ja Powertappi samassa pyörässä, niin tuonhan saisi testattua)? Priimat tietä ja muut jutut, jotka vaikuttavat vierintävastukseen noin muuten tekevät tietenkin tästä laskennallisesta tilanteesta hyvin erikoistapauksen, mutta näiden voimien voittamiseksi nopeudella ei pitäisi olla vaikutusta.

    Sitten mikä tuossa saattaa vielä selittää eroja on se, että tuo Excel-laskuri kertoo vaadittavan tehon, joka vaaditaan ko. nopeuden säilyttämiseen ja inRide-poiminnat on keskiarvotuloksia ajallisesti eri pituisista suorituksista. Etenkin 436W voi osa tehosta olla selittyä kiihdyttämiseen kulutetusta tehosta, koska se on 10 sekunnin keskiteho. Mutta kuten tavallista, rupesin pilkkua hyväilemään tässä asiassa. Lopputulemahan on joka tapauksessa, että aika on parempi muuttuja kuin nopeus ja matka.
    Mun mielestä tässä nyt on paha ajatusvirhe, vai käsitänkö nyt jotain väärin? Siis jos ei sulla ole tehomittaria, niin tuo sun systeemi mittaa nopeutta, jonka perusteella arpoo tehon? Ja mielestäni aika pahasti yläkanttiin...

  14. #1904
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Tuohon edellä esitettyyn laskelmaan en ota kantaa, mutta niinkuin täällä on jo useaan kertaan kerrattu, kineticin inride tuottaa kalibroituna yhtä tarkkoja teholukemia kuin oikeat tehomittarit.
    Ja perään taas tämä sama linkki: http://www.dcrainmaker.com/2012/12/k...th-review.html
    Rule #1: Obey The Rules

  15. #1905
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Mun mielestä tässä nyt on paha ajatusvirhe, vai käsitänkö nyt jotain väärin? Siis jos ei sulla ole tehomittaria, niin tuo sun systeemi mittaa nopeutta, jonka perusteella arpoo tehon? Ja mielestäni aika pahasti yläkanttiin...
    Siis just nyt ei ole toimivaa tehomittaria, mutta marraskuussa vielä oli ja ei noissa inRiden teholaskennassa näyttänyt olevan isosti heittoa. Esim dc rainmakerin testauksessa luotettavuus oli ihan ok.

    http://www.dcrainmaker.com/2012/12/k...th-review.html

    Sen sijaan yritin tuoda esille, että nopeuden ja sitä kautta matkan kohdalla inRiden ja todellisuudessa ajetun nopeuden ja matkan välillä yhteys ei ole mitenkään yksioikoinen. Eli Kurt Kineticin roadmasiinan kohdallahan tää menee niin, että miten isommalla välityksellä ja kadenssilla polkee, sitä enemmän traineri lyö vastusta. Mutta kuitenkin enemmän kuin mitä ilmanvastus saisi aikaan. Siksi samoilla wateilla pääsee ulkona oikeasti kovempaa.

    Ja vielä toisinpäin. Kurt Kinetic on onnistunut hyvin määrittämään laitteen tehokäyrän, joten sen tekemä inRide on tarkka. Sen sijaan se ei ole onnistunut luomaan traineria, jossa nesteen ja magneetin ja vauhtipyörän avulla pystyttäisi simuloimaan täydellisesti ilmanvastusta.



    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  16. #1906
    r.a.i Guest
    Ok, muistelin tässä vain omia nopeus/tehotietoja ja pikaisesti katsottuna noissa sun yo esittämissä tiedoissa olis niihin verrattuna noin 10-15 prosentin heitto tehoissa ylöspäin verrattuna omiin tietoihin. Mulla on siis kk roadmachine ja powertappi g3.

    Kuitenkin ainoa asia mitä tuo inride mittaa on trainerin rullan pyörintänopeus?

    Voihan tuo mun powertappi olla pielessä ja mää oonki ihan prkleen kovassa iskussa

  17. #1907
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Ok, muistelin tässä vain omia nopeus/tehotietoja ja pikaisesti katsottuna noissa sun yo esittämissä tiedoissa olis niihin verrattuna noin 10-15 prosentin heitto tehoissa ylöspäin verrattuna omiin tietoihin. Mulla on siis kk roadmachine ja powertappi g3.

    Kuitenkin ainoa asia mitä tuo inride mittaa on trainerin rullan pyörintänopeus?

    Voihan tuo mun powertappi olla pielessä ja mää oonki ihan prkleen kovassa iskussa
    Jos sulla on powetappi ja kk roadmasiina, niin voisitko pistää muutamia nopeus-watti lukuja? Siis eikös toi g3 laske virtuaalinopeuksia, jolloin saisi siis ton rullan pyörimisnopeuden?


    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  18. #1908
    r.a.i Guest
    Eiköhän tuo onnistu, voin vaikka "tarkkuuden vuoksi" testata nuo aikaisemmin mainitut nopeudet. Tuo g3 nopeuden mittaus pitäisi olla aika tarkka, mulla on kyllä ollu Garminin nopeus/kadenssisensori kiinni, mut ei oo tällä hetkellä.

  19. #1909
    r.a.i Guest
    Ok, kävin äkkiä tallissa pyörittelemässä nuo nopeudet:

    24,7 120w (144)
    28,1 170w (195)
    31,2 220w (241)
    35,2 280w (314)
    40,4 395w (436)

    Tässä pikatestissä on se ongelma, että mitä enemmän tehoa huutaa, sitä hankalammaksi tuo aivan tasainen tehontuotto käy. Yritin pitää mahdollismman tasaista nopeutta noin 30 sekkaa, mutta se osoittautui hankalammaksi kuin tasaisen tehon ylläpitäminen. Noita ko. tasoja pitäis tietysti ajaa pari minuuttia, ja katsoa keskiarvoteho. Tuo hetkellinen teho vaihtelee aina jonkin verran, mutta tässä tämmönen erittäin epätieteellinen empiirinen koe.

    Ainakin tuntuman mukaan tuo mun g3 olis ihan linjassa. Itse en normaalisti treenissä katso nopeutta, eikä sitä ole edes näytöllä ku ei sillä oo mitään merkitysta.

    Jonkin verra tuossa sun kokeilussa näyttäisi antavan enemmän tehoja, karkeesti 10 prossaa. Skaala vaikuttaisi olevan ihan linjassa tuon powertapin kanssa, että sen mukaan inride toimii. En tiedä sitten mistä tuo ero johtuu?

  20. #1910
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    harjoitusvastus??!!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Jonkin verra tuossa sun kokeilussa näyttäisi antavan enemmän tehoja, karkeesti 10 prossaa. Skaala vaikuttaisi olevan ihan linjassa tuon powertapin kanssa, että sen mukaan inride toimii. En tiedä sitten mistä tuo ero johtuu?
    - Mittaustavat, PowerTapissa venymäliuskat (?) ja inRidessä vastusrullan nopeus
    - Mittausvirheet, pitäisi keskiarvoistaa pidemmältä ajalta ja tarvittaessa kasvattaa otantaa
    - Kalibrointiheitot ihan kummassa vehkeessä vaan.

    Pitäisin tuollaista 10% heittoa ihan ymmärrettävänä jos/kun nuo kaikki virhelähteet painottuu samaan suuntaan. Eikä mittalaitteiden välisellä erolla ole edes mitään merkitystä, kunhan kummankin vehkeen virheet/häiriöt pysyvät samanlaisina eivätkä muutu päivästä toiseen. DC Rainmakerhän on jo todistanut että kumpikin laitos hoitaa hommansa.

    Edit: No okei, mittalaitteiden välisellä erolla on vaikutusta jos esimerkiksi sama käyttäjä ajaa vastuksella treenitakakiekolla ja inRidellä mutta ulkona PowerTap-takakiekolla. Sitten tehodatassa on jo merkittäviä eroja, mutta niitä nopeustietoja tuskin saa koskaan täsmäämään minkään vastuksen tai mittarin kanssa, koska ulkona ajaessa on niin paljon muuttujia.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  21. #1911
    r.a.i Guest
    No tuo oli multa vähän retorinen kysymys, kun en oikein usko noihin trainersoftien tehomittauksiin. Väittäisin, että jos todellista tehoa halutaan mitata tai siihen jotain verrata, niin tehomittari on silloin välttämätön. Mikäli verrataan omia suorituksia toisiinsa aina samalla vehkeellä, niin tommonen trainersoftakin ajaa asiansa. Tosin onhan noita täysin pielessä olevia oikeitakin tehomittareita ihmisillä käytössä....

  22. #1912
    Kun en ole kiinnostunut näistä anturoista ym hienouksista niiden minulle monimutkaisuuden takia. Tiedustelen, onko mahdollista harjoitusvastukseen saada sellainen mittari, joka ilmaisee samat asiat kuin polkupyörän mittari eli matkan, keskinopeuden ja suurimman nopeuden. Kalorit ja sykkeet saan Suunnon Questilla ja sykemittarilla. Nämä tiedot riittävät minulle.

  23. #1913
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    109
    Kyllähän nuo numerot saa näytölle vaikkapa laittamalla tavallisen pyörämittarin anturin takakiekkoon. Nuo lukemat vaan eivät ole verrattavissa ulkona ajettuihin nopeuksiin ja kilsoihin. Toki siitä saa arvokasta vertailutietoa omien sisätreenien kesken.
    Itse taipuisin suosittelemaan noilla kapineilla treenimetodia, jossa päätät itsellesi sopivan kadenssin, syketason ja kellonajan. Nopeutta ja kilsoja voi seurailla treenin jälkeen sen verran, että mahdollisen kunnon kasvun voisi huomata 😊

  24. #1914
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.506
    Kiitos. Mun pitää yrittää vielä pienemmällä kiristyksellä


    Time is an illusion. Exercise time doubly so.

  25. #1915
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    VesaP jatkaa Misuro+ missiotaan... Nyt avauduin suoraan Eliten foorumilla. Tuo foorumisofta tuolla aivan yhtä bugisen paska mitä niiden treenisoftatkin. Kankeuden huipentuma! Tämä f-foorumin softa on mitä parasta parhautta verrattuna tuohon Eliten foorumisoftaan.

    No, anyway:

    http://www.elite-real.com/en/forum/m...eal-turbo-muin

  26. #1916
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    VesaP jatkaa Misuro+ missiotaan... Nyt avauduin suoraan Eliten foorumilla. Tuo foorumisofta tuolla aivan yhtä bugisen paska mitä niiden treenisoftatkin. Kankeuden huipentuma! Tämä f-foorumin softa on mitä parasta parhautta verrattuna tuohon Eliten foorumisoftaan.

    No, anyway:

    http://www.elite-real.com/en/forum/m...eal-turbo-muin

    Eikö TrainerRoad antama virtuaaliteho käy? Trainerroadin saat myös Ipadiisi. En ole varma onko ipad versiossa ant+ trainer relay-täppää jolla saat välitettyä datan garminiisi. Pc-versiossa se on.
    <- Wasa Natural Born Riders ->

  27. #1917
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nailoni Katso viesti
    Eikö TrainerRoad antama virtuaaliteho käy? Trainerroadin saat myös Ipadiisi. En ole varma onko ipad versiossa ant+ trainer relay-täppää jolla saat välitettyä datan garminiisi. Pc-versiossa se on.
    En ole harkinnut moista mahdollisuutta kyllä ollenkaan. Haluaisin että TurboMuin välittää datan suoraan Edgeen, josta sitten sen saa siirrettyä minne kukin haluaa, omassa tapauksessa WKO+:aan. En tarvitse mitään hienoja kilkkeitä, ainoastaan riittäisi treeniaika/nopeus/kadenssi/matka/syke/watti -datan siirto Garminiin. Ajoaika, syke ja watit noista tärkeimpänä.

  28. #1918
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    VesaP jatkaa Misuro+ missiotaan... Nyt avauduin suoraan Eliten foorumilla. Tuo foorumisofta tuolla aivan yhtä bugisen paska mitä niiden treenisoftatkin. Kankeuden huipentuma! Tämä f-foorumin softa on mitä parasta parhautta verrattuna tuohon Eliten foorumisoftaan.

    No, anyway:

    http://www.elite-real.com/en/forum/m...eal-turbo-muin

    Wuhuu!!! Tuloo Misuro Blu +

    "
    @vesaP

    Misuro + won't be produced anymore but it will be produced directly its upgrade, the Misuro blu + (which has both the transmission protocols). It should be out in february 2015.

    About any problem with the app, please contact the customer care using the contact form you can find in the app.
    "

    Eli tulee laite missä on molemmat protokollat. Vähän sama kuin ostaisi luksus valkoviinin ja punaviinin samassa pullossa! Fabulous!

  29. #1919
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Wuhuu!!! Tuloo Misuro Blu +

    Eli tulee laite missä on molemmat protokollat. Vähän sama kuin ostaisi luksus valkoviinin ja punaviinin samassa pullossa! Fabulous!
    VesaP:llä on yllättävän luja usko siihen, että Eliten lupaus pitää tällä kertaa kutinsa. Kaiken sen lykkäämisen yms jälkeen.

    Minulla on muuten Eliten softa on toiminut täysin ongelmitta sekä iPhonessa että iPadissa. Käyttökertoja ei toki varmasti ole lähellekään niin paljon kuin VesaP:llä, mutta kuitenkin ne kerrat mitä olen käyttänyt niin on pelannut hyvin.
    twitter: @Myrkkykieli

  30. #1920
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Minulla on muuten Eliten softa on toiminut täysin ongelmitta sekä iPhonessa että iPadissa. Käyttökertoja ei toki varmasti ole lähellekään niin paljon kuin VesaP:llä, mutta kuitenkin ne kerrat mitä olen käyttänyt niin on pelannut hyvin.
    Nyt alkaa olla että joka ikinen kerta kun alan ajamaan niin joutuu ensin poistamaan Eliten softan iPadista ja asentamaan uudelleen. Muuten jää vain loopissa pyörimään käynnistys eikä koskaan käynnisty! Harvinaisen ärsyttävää! Ja kun en itse osaa iPadissa edes killata jotain prosesseja, niin ei voi kattoo jos ko softan killaisi muistista niin josko käynnistyisi taas automaattisesti. Ja kun softan poistaa, ei se minnekään poistu silti, vaan menee "cloudiin" Aplelle? Harvinaisen veemäistä sekin. Kaikki ohjelmat mitä joskus kokeillut ja poistanut, roikkuu pilvessä. Joo, tiedän, en vain osaa.

    Ja joo, luotto on aika vähissä tuon Eliten anturin tulon suhteen. Semmoista vetkuttelua ollut tuon Misuro+:an kanssa jo että en usko ennenkuin laite on käsissä (toimivana) että ne vihdoin on julkaisseet sen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •