ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 86 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 76 84 85 86 87 88 96 136 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.551 - 2.580 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #2551
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Mulla on ollut 2 kiekkosettiä ko takanavalla jotka tuli orkkiksena Muklukissa ja Farleyssa,vapaarattaat kestivät max 3 kuukautta.
    Vaihdoin On-Oneen joka kesti noijn vuoden ajot hyvin,1 kpl laakereita uusittu,nykyjään varastossa varakiekkona 47mm kehällä.
    Viime kesänä sain tehtyä omaan käyttöön parhaiten sopivan setin:I9 takanapa ja Nextie 65mm kehä.Ajettu jonkin verran ja eipä ole moitittavaa,paitsi ehkä surina vapaalla rullaillessa.

    Trek kauppiailta löytyy Formulan ja Salsa kauppiailta Salsan leimoilla sama vapaaratas.
    Tässä viesti johon on koottu kaikki olennainen:http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50545-Virallinen-Fatbike%99-TechTalk-ketju&p=2250984#post2250984


    Mulla kesti 8kk, ensin koko talven ja sitten melkein koko kesän. TREK kauppias Pyörä-Suvala Oulussa hommas tilalle uusia.

  2. #2552
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Nuo Mukluk3 navat ovat huomattavasti surkeampia kuin Mukluk2 navat, oma 2 napaan vaihdoin kynnet ja vapaarattaan laakerit kun oli pientä kuulumaa havaittavissa reilun 2,5vuoden ja n.7tkm jälkeen... osat maksoi 18€.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  3. #2553

  4. #2554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Vähän odottelinkin milloin jokin ameriikan putiikkipuljuista hyppää läskihuumaan mukaan.

  5. #2555
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^Ei mikään halpis läski, 4600 USD valmiina pyöränä.

  6. #2556
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Vähän odottelinkin milloin jokin ameriikan putiikkipuljuista hyppää läskihuumaan mukaan.
    eihän noista kerenny kun turner / foes / ventana ennen pivottia

  7. #2557
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    eihän noista kerenny kun turner / foes / ventana ennen pivottia
    joo, totta. seison korjattuna. kerkesihän ne.

  8. #2558
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Onko kokemusta uuden pyörän takuun säilymisestä jos ja kun pyörää ropeloitu? Esimerkkinä vaikka vapaaratas joihin monikin on itse vaihtanut "paremmat" rasvat, periaattessahan valmistaja voisi evätä takuun kun sieltä on poistettu tehtaan sinne "parhaiten sopivat" rasvat tai ylipäätään se on avattu. Kannattaako omatoiminen huolto tässä?
    Toinen juttu on tuo "ensihuolto", Riittääkö että on jossain liikkeessä käyttänyt vai pitääkö olla "merkkihuolto"? Tässä varmaan merkkikohtaisia eroja?

  9. #2559
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Onko kokemusta uuden pyörän takuun säilymisestä jos ja kun pyörää ropeloitu? Esimerkkinä vaikka vapaaratas joihin monikin on itse vaihtanut "paremmat" rasvat, periaattessahan valmistaja voisi evätä takuun kun sieltä on poistettu tehtaan sinne "parhaiten sopivat" rasvat tai ylipäätään se on avattu. Kannattaako omatoiminen huolto tässä?
    Toinen juttu on tuo "ensihuolto", Riittääkö että on jossain liikkeessä käyttänyt vai pitääkö olla "merkkihuolto"? Tässä varmaan merkkikohtaisia eroja?
    Varmaan on sekä merkki- että kauppakohtaisia eroja. Ensin ajattelin porata tuohon Fat1 Prohon vanteisiin kevennysreiät kun Weinmanneissa sellaisia ei ole. Päätin sittenkin olla poraamatta just tuon takuujutun takia, en tosin asiaan xxl:n kantaa kysynyt. Toisaalta on kivakin, että oma läski poikkeaa näistä värivanteellisista muista paksuista. Ja oikeesti; jos sitä painoa haluaa noista pudottaa, niin rengasvalinnalla sen pystyy ihan oikeesti tekemään.
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  10. #2560
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Aika hyvin näyttänyt foorumin perusteella ainakin XXL takuu pelaavan, vaikka ei täysin takuuehtojen mukaan olla mentykään. Usein näyttää riittäneen että on soitettu, kerrottu murhe ja uusi osa lähtenyt postiin näkemättä koko pyörää.

  11. #2561
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Aika hyvin näyttänyt foorumin perusteella ainakin XXL takuu pelaavan, vaikka ei täysin takuuehtojen mukaan olla mentykään. Usein näyttää riittäneen että on soitettu, kerrottu murhe ja uusi osa lähtenyt postiin näkemättä koko pyörää.
    Mullahan meni orkkisrenkaasta runko rikki ja heittoa oli reilusti. Kännykällä räpsäisin kuvan ja sen perusteella kysyivät, liikunko Tammiston suunnilla vai laittavatko renkaan tulemaan lähipostiin
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  12. #2562
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Onko kokemusta uuden pyörän takuun säilymisestä jos ja kun pyörää ropeloitu? Esimerkkinä vaikka vapaaratas joihin monikin on itse vaihtanut "paremmat" rasvat, periaattessahan valmistaja voisi evätä takuun kun sieltä on poistettu tehtaan sinne "parhaiten sopivat" rasvat tai ylipäätään se on avattu. Kannattaako omatoiminen huolto tässä?
    Ensinnäkin välillä on esim. pakko vapaaratas tai vastaava avata ja todeta vika, jos ei ole täysin rikki. Ottaa mahdollisesti kuvia ja olla yhteydessä myyjään. Minun pyörät on mailmalta tai toiselta paikkakunnalta, niin pakko on tutkia itsekkin, kun ei voi vaan kiikuttaa myyjälle. Rasvat jo pakko putsata kuvien takia. Sopivalla kelillä mulimiskeikkojen suot ym. jälkeen syytä avata vapaaratas ja laittaa uudet rasvat, ei tästä voi takuu raueta. Ei vesi ja ruosteinen rasvakaan välttämättä takuuta helpota.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  13. #2563
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^No terveellä järjellä juuri näin mutta tarkoitus olikin kysyä on näistä omista huolloista ja osien avaamisista tullut sanomista, ainakin monen muun tuotteen kohdalla takuut raukeaa jos selviää että on menty roplaamaan, valmistajan on helppo vedota tähän vaikka todellisuudessa ei olisi mitään tekemistä jonkun rikkoontumisen kanssa mutta hyvä jos pyörien kanssa ei hakemalla haeta syytä takuun eväämiseen. Entä tuo huolto juttu?

  14. #2564
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Yleistäähän ei voi On-onen, Radonin ja Salsan takuita en ole ite rassaamalla menettänyt ja ensi huolto, niin kuin muutkin on tehty meillä asennus siman kanssa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  15. #2565
    Liittynyt
    12/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    22
    Tähän ei tainnu vielä kukaan vastata... itellä on tuo sama "ensimmäisen aallon" Fatty... Kammet on seuraavat:

    Truvativ Holzfeller 1.1 Singlespeed Chainset / Black / 170 mm / 32t

    Olen vaihtanu siihen saman puljun 30 piikkisen RingMasterin:

    http://www.on-one.co.uk/i/q/CROOTHTH...ster-chainring

    "Rinkula" meni ongelmitta paikalle... mutta koska tuote oli taattua OnOne laatua, niin ketujuthan (SRAM PC1051) ei sitten siihen sopinukkaan...
    neljä hammasta oli liian paksuja... kaikki paksut hampaat sattu olemaan kiinnitys reikin kohdilla... liittyiskö jotenki rattaan jyrsintään (?)...
    no mutta me OnOneFattyjen omistajathan ollaan totuttu että mikään ei toimi pakastavedettynä joten viila käteen ja hampaat sopiviksi.

    Hyvin on toiminu... otin samalla ketujunohjarin pois... en muista että ois ketjut lähteny kertaakaan irti... eli toimii paremmin kun vanha ratas+ketjunohjari.
    Takavaihtaja on perus X9 (ei type2).

  16. #2566
    Liittynyt
    12/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    22
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Ilmeisesti vanhempaan Fattyyn, jossa on 1x10 Truvativin kammilla, ei saa 32-piikkistä pienempää eteen vaan pitää vaihtaa koko setti? En löytänyt enää kyseistä kampisarjaa mistään mutta olisiko se jotain sukua noille DH-kammille? Kammet on kiinni neljällä pultilla ja ihan rattaan ulkoreunoilla. X5 varmaan menee suoraan kun on kai sama runko uudessa mallissa kuin vanhassakin?

    https://www.sram.com/truvativ/component/cranksets
    Tähän siis yritin edellisessä viestissä vastata... me WanhanLiitonNörtit ei olla aina niin sinuja näitten nykyaikaisten kommunikointi systeemien kanssa... olen edelleen sitä mieltä että internettiä pitäis käyttää vain siihen mihin se luotiin... Pornoon ja PomminTekoOhjeisiin... no ok... pyöräilykeskuskusteluihin myös... ehkä...

  17. #2567
    Toitoi, Kona WO:ni tuli ja on kasassa. Mutta siitä puuttuu jalka. Onkos väellä tapana lisätä sellainen vai kuuluuko fillarin ollakin ilman? Jos lisätään, sen pitää tietysti olla kevyt, millainen ja mistä niitä saa?

  18. #2568
    mutanaama Guest
    No ei pidä . Duh! Tosin se ratkasis ton fillaritelinepulman

  19. #2569
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Kaks jalka tarvit. Kummallekkin pedaalille omansa.
    Eihän autonkaan takakonttiin parkkiruutua laiteta?!

  20. #2570
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haaraldi Katso viesti
    Toitoi, Kona WO:ni tuli ja on kasassa. Mutta siitä puuttuu jalka. Onkos väellä tapana lisätä sellainen vai kuuluuko fillarin ollakin ilman? Jos lisätään, sen pitää tietysti olla kevyt, millainen ja mistä niitä saa?
    Mulla on ainakin kaks jalkaa ihan omasta takaa Ei siihen fillariin mitään asennella, sillähän ajetaan eikä seisoteta. Tarttuu vaan kiinni joka paikkaan ja painaviakin ne on.

  21. #2571
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Nyt pukkaa läskiä...

    Löysin Pinion ( http://pinion.eu ) vaihteella varustetun läskin ja valmistajakin on ollut varsin aktiivinen sähköpostikeskusteluissa.

    Linkki pyörän sivulle: http://mi-tech.de/fatbike.htm

    Tässä lista hintakyselyyn johtaneesta compliitti pyörästä (paikoin osavalinta jää valmistajalle)

    __________________________________________________ _______________________
    Tyke P1 Fat bike, (Green gear box and similar/suitable Green RAL colored frame)



    Dillinger 5 Tyres, 80 mm RimsBluto front fork
    Shimano SLX brakes
    Reverb Stealth seatpost + any saddle
    Handlebar and Stem (suitable)
    Head set (suitable)
    Rivets for Rack, fender and bottle to the frame

    Plaform pedals
    Shipping to finland
    __________________________________________________ _________________


    Onko kellään ajatuksia/tietoa pyörästä tai itse valmistajasta?

    Muita ajatuksia?

  22. #2572
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kymenlaakso
    Viestit
    59
    Tyke P1 vaikuttaa erittäin asialliselta. Joko selvisi millä numerolla hinta alkaa?

  23. #2573
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    ulkomailla...ex Vaasalainen ja nykyinen Kuusamolainen. :)
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sohvapottu Katso viesti
    Tyke P1 vaikuttaa erittäin asialliselta. Joko selvisi millä numerolla hinta alkaa?
    http://mi-tech.de/pdf/Preisliste/Pre...Rahmen2013.pdf

  24. #2574
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483

  25. #2575
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204

    Lopulliset speksit ja hinta

    Completbike Tyke P1 FAT 26"
    Frame: Tyke P1 FAT 26“ (Hardtail)
    Material: AL 7005
    color: Green
    size: 450mm
    Dropout: Slider with disk
    Disk IS 2000
    Bottle rivets, rack rivets, fender rivets
    Headtube Tappert 1,5“-11/8“
    inner cables

    Parts:
    -Gear: Pinion P1.18, color green, crank 175mm,
    -Chain: Shimano XT
    -Brake: Shimano SLX 180/160,
    -Wheel front.: Hope FAT ,TA15 black, 150mm SapimRace spokes,
    Nippel black, Halo 80, 26"
    -Laufrad HR.:Hope FAT black 170mm, Sapim Racespokes,
    Nippel black, Halo 80, 26"
    -Fork: RockShox Bluto black, TPR, TA15, 100mm-Steam: Ritchey PRO
    -Heandle bar: Ritchey PRO Rizer
    -Seat post : Rock Shox Reverb Stealth, 31,6mm-Satle: Selle Italia X1
    -Headset: Acros tappert
    -Tire: front/rear Dillinger 5
    -Grips: Ritchey
    -Quickrelease: black
    -Crank: Pinion FAT

    3.990,76
    Options: Gates Carbon Drive Centertrack 32 /32/ 118+ 210,- Euro
    Shipping to Finnland: 138,00 €

    Yhteensä: 4.128,76 €

    Plus ALV ja Verot:
    4.913,22 €

    Puolet maksettava tilattaessa ja puolet ennnen toimitusta.

    Taitaa mennä tilaukseen - jahka saan rahat kasaan!

  26. #2576
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Puusilmän kannattaa sitten sonnustautua hyvin varustetulle R-kioskille josko sieltä löytyisi Saksan Mountain Bike. 2/15 numerossa 11 läskiä vertailutestissä, mukana myös Tyke P1.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  27. #2577
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Tuolla lumihangessa polkiessa vängälläkin joutuu välillä jalkautumaan lumeen. Minkälaista suojaa käytätte kengissä, ettei mene lunta sisälle? Itse käytän flättejä, kun en omista tarpeeksi lämpimiä lukkopoljin kenkiä. Sopiikohan lukkopoljin kenkien suojat normaaleihin kenkiin ja jos sopii miten löydän oikean koon?

  28. #2578
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Säärystimet on aika hyvät hangessa tarpoessa.

  29. #2579
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    Nyt pukkaa läskiä...
    Muita ajatuksia?
    Nicolailla on Argon FATista Pinion malli, myös hihnavedolla, http://www.nicolai.net/ . Kataloogista noita optioita http://issuu.com/why_gbr/docs/nicola...og-2015-online .

  30. #2580
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Tuolla lumihangessa polkiessa vängälläkin joutuu välillä jalkautumaan lumeen. Minkälaista suojaa käytätte kengissä, ettei mene lunta sisälle? Itse käytän flättejä, kun en omista tarpeeksi lämpimiä lukkopoljin kenkiä. Sopiikohan lukkopoljin kenkien suojat normaaleihin kenkiin ja jos sopii miten löydän oikean koon?
    Normisuojista ei ole kuin riesaa lumessa tunkatessa, älä ihmeessä käytä. Joko säärystimet tai sitten sealskinzin tai vastaavaa sukkaa alle. Tai molemmat. Näillä on menty kohta kymmenen vuotta ja toimii.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •