Joo..ensitöikseen lähden kaventaan kun kotia pääsen!
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Vaihdoin just 660 mm leveään. Sopii mulle paremmin. Kapeutta voi kokeilla siirtämällä hilut sisään päin ensin. Ei tartte heti ruveta sahaamaan ja välttyy takaisin liimaamisen vaivalta, jos ei tykkääkkään.
^^Tuohon laitoin Control Techin 20mm jatkopalat niin on ollut kokolailla jees.
Mulla on 810 ja yksinkertaisesti kädet väsyy..pitää ottaa 2 senttiä kerralla päistä pois! Kokeilla sen jälkeen uudestaan.
Sulla taisi kanssa olla Fatty? Itse kavensin 810 -> 720 ja aika sopivalle tuntuu. Muutama sentti enemmän kuin maasturissa. Alkuperäinen tuntui kanssa melko kauhealle. Tota Juhan kikkaa taisin kanssa tarjota jo aiemmin.
Niinkuin huomasit on aika monen levyistä tankoa käytössä porukoilla ja itselle sopiva taitaa löytyä vaan kokeilemalla mutta johtuneeko käsien väsyminen kuitenkaan liian leveästä tangosta? Teoriassa kyllä leveämpi tanko vie painopistettä eteenpäin mutta käytännössä taitaa stemmin pituus/nousu enempi vaikuttaa asiaan. Tuo Answer 20/20 on kyllä mullakin käytössä ja tykkään!
Ilmeisesti vanhempaan Fattyyn, jossa on 1x10 Truvativin kammilla, ei saa 32-piikkistä pienempää eteen vaan pitää vaihtaa koko setti? En löytänyt enää kyseistä kampisarjaa mistään mutta olisiko se jotain sukua noille DH-kammille? Kammet on kiinni neljällä pultilla ja ihan rattaan ulkoreunoilla. X5 varmaan menee suoraan kun on kai sama runko uudessa mallissa kuin vanhassakin?
https://www.sram.com/truvativ/component/cranksets
Ymmärsinköhän nyt oikein mitä ajat takaa mutta esim Raceface 30T NW ratas tulee hieman irti kammista jotta ketju mahtuu rattaalle.
Uskoisin näin, jostain vaan luin että pulttien etäisyys ei mahdollistaisi pienempää kuin 32 mutta jos se kiinnitys on saatu jotenkin siirrettyä sinne piikkien "päälle" niin sittenhän se kai periaatteessa onnistuisi. Tosin tarve olisi kai jotain tasoa 24-26 ja semmoista ei taida sitten enää löytyä?
http://www.hi5bikes.fi/~gVqpx0000001...F-RRSNNW104X30
Joko carbon fatty on noteerattu täällä?
http://instagram.com/p/xo8_41I-Jd/
Haarukka herätti kiinnostusta, näyttää leveältä?
Kävin tänään ensimmäisen lenkin Answer korvikkeella (oneone og) ja täytyy sanoa ettei mennyt rahat hukkaan.
Sain ajo-asentoa pysymmäksi ja jotenkin tuntuu että saa helpommin siirreltyä painopistettä pyörän päällä, varmaan kun ei ranteet enää ahdista samalla lailla kun suoralla tangolla.
http://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOOG/on-one-og-handlebar
Alumiini ja kuitu versiot ,itse otin kuidun.
Pari onnistunutta päivitystä tuli laitettua pyörään, Bestgrip nastat renkaisiin josta enempi juttua rengas osioon ja OneUp pakan muutos eli laitoin ehkä yleisemmästä 42t poiketen 40t+16t muutossarjan takapakkaan. Ensimmäinen yritys tyssäsi siihen kun Farley6:ssa takapakan lehdet on yhtäpuuta eli hommasin XT pakan josta pystyi poistamaan 15 ja 17 rattaat ja tilalle 16. Homma oli helppo ja vaihteiden säätäminenkin tuntuisi onnistuneen laakista, ei rutise ja vaihtaa nätisti kaikki vaihteet. Mitään mullistavaa kevennystä polkemiseen ei 40t tuonut mutta sopivasti kuitenkin, tuolla jos ei jaksa polkea niin kuskissa vika!
Näyttää noita pupulooppeja olevan irtomyynnissä... http://www.alltricks.com/mtb/wheels-...=true&keyword=
noniinno muokkasi tätä : 12.01.2015 at 07.03
Mukluk 3:n vapaaratas sanoi sopimuksen irti. Mistäs sais uuden ja onko tuohon napaan saatavilla laadukkaampaa kuin alkuperäinen?
^onko läskeissä jotenkin kovemmat rasitusarvot kun tuntuu täpäreissä yms. kestävän nuo paremmin?
Roots, bloody roots
Toinen kysymys: joku joskus puhui jostain extensiopaloista gripsiftien jatkoksi vai muistanko omiani?
Roots, bloody roots
Mulla on ollut 2 kiekkosettiä ko takanavalla jotka tuli orkkiksena Muklukissa ja Farleyssa,vapaarattaat kestivät max 3 kuukautta.
Vaihdoin On-Oneen joka kesti noijn vuoden ajot hyvin,1 kpl laakereita uusittu,nykyjään varastossa varakiekkona 47mm kehällä.
Viime kesänä sain tehtyä omaan käyttöön parhaiten sopivan setin:I9 takanapa ja Nextie 65mm kehä.Ajettu jonkin verran ja eipä ole moitittavaa,paitsi ehkä surina vapaalla rullaillessa.
Trek kauppiailta löytyy Formulan ja Salsa kauppiailta Salsan leimoilla sama vapaaratas.
Tässä viesti johon on koottu kaikki olennainen:http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50545-Virallinen-Fatbike%99-TechTalk-ketju&p=2250984#post2250984
zipo muokkasi tätä : 12.01.2015 at 20.40
^^kiitos, tuo viesti on tuttua asiaa. Useamman DIY-työkalun olen vääntänyt propeliksi avausta yrittäessäni. Pitäisi jostain hankkia tarpeeksi vahvaa raaka-ainetta.
Tällainen oli nähtävillä Tampereen xxl:ssä http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorat/fa...105303_1_style
Kirjanmerkit