HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 87 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 77 85 86 87 88 89 97 137 187 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.581 - 2.610 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #2581
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Lähikaupasta saa parhaiten Surlyn renkaita, kun pyytää tukkurilta tilata. Hintakin saattaa olla sama tai parempi, kuin ulkomailla ja saatavuus saattaa olla parempi.
    Tuo linkkaamani onkin juuri minun lähikauppa. Viimeksi, kun Suomesta ohimennen Budia kyselin runkoa hakiessa oli hinta mallia apteekki.
    Enkä jaksa soitella lähikauppaan, pyytää tiedustelemaan hintaa kumille ym, sitten kysellä vastausta hinnasta, odotella tavaraa ja sitten vielä vaivautua hakemaan, kun sen saa yhdellä enterillä alta viikossa kotiin varmasti kilpailu kykyiseen hintaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  2. #2582
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    No niinpäs onkin, nopesti vaan vilkaisin kun muistelin siellä nähneeni Natea.
    Erikoista muuten jos eivät saa 120tpi versiota jos kerran muita saa, luulis tulevan samasta paikkaa.
    Liikuva shikaani muokkasi tätä : 19.01.2015 at 13.47 Syy: Lisäys

  3. #2583
    zipo Guest
    Tämmöisiä oli ilmestynyt paikalliseen Maxxisien ja Bontyjen viereen:http://www.halowheels.com/products/part/TYHANF64K
    Musta 1110g ja hinta taisi olla 75€.Valkoisella kulutuspinnalla painavampi ja kalliimpi.
    Kapeakehä kuskeille vaihtoehto rengas Larrylle tai Knardille.

  4. #2584
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Tämmöisiä oli ilmestynyt paikalliseen Maxxisien ja Bontyjen viereen:http://www.halowheels.com/products/part/TYHANF64K
    Musta 1110g ja hinta taisi olla 75€.Valkoisella kulutuspinnalla painavampi ja kalliimpi.
    Kapeakehä kuskeille vaihtoehto rengas Larrylle tai Knardille.
    Mieleen tulee larry ja endomorph. Yhtä aikaa.

  5. #2585
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Ground controll, Bud tai Dillinger 5 taka renkaana lumikelillä ajanelta kiinnostas kuulla miten veto, jarru ja rullaus fiilikset erosi eri kumeilla.
    Bud antoi ihan hyvät vibat takana veto/jarru pito riittävä ja sivupito mahtava, mutta Muklukki kaipaa kuitenkin pikkasen kapeempaa taakse. Floater täysin pätevä ominaisuuksiltaan, mutta Budin jälkeen leveyttä olis kuitenkin vailla mahdollisille kantolumille. Lousta en tykännyt se ei vaan rullaa tarpeeksi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  6. #2586
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    450 Schwalben alunastaa tuli kotiovelle. Saas nähdä milloin ehtii alkaa askartelemaan.
    brilleaux muokkasi tätä : 19.01.2015 at 19.07

  7. #2587
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Hassunhauska lumikumi vetävään päähän


  8. #2588
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    48
    Mites on noiden Tikka-nastojen kanssa pelanneet, oletteko käyttäneet jotain näistä?(?)

    http://www.tikkaspikes.fi/fi/tuottee...ttiautonastat/

    Saiskohan Nateen tuollaiset survottua...

  9. #2589
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haaraldi Katso viesti
    Esimerkiksi itseäni kovasti kiinnostava Trek Farley 6 sallii korkeintaan 4 tuuman renkaat; onko jotain syytä miksi en ostaisi tätä fillaria vaan jonkun johon mahtuu 5-tuumaiset?
    Vastaan itselleni. Ostin Kona WO 2015 -fillarin jossa tehdasasennuksena 4,5 tuuman Vee Rubber Snowshoe. Hyvä kompromissi... 5-tuumainenkin tähän fillariin sitten mahtuu.

    Kun nyt olen nöösi, kyselen tyhmiä. Ajelenko näillä hienoilla Snowshoeilla kesänkin, vai kannattaako vaihtaa jotkin toiset halvemmat pyörät kesäksi?

  10. #2590
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    syvä etelä
    Viestit
    1.470
    noi snowshoet on oikeesti 4"maset ja menee ne kesälläkin siinä kun talvellakin,ei kannata vaihtaa pois ei ne mitkään aarteet ole jota tarttis sen kummemmin vaalia.runkoon mahtuu toki ne 5"tumppasetkin haarukoissa on reilusti tilaa.
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

  11. #2591
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Askartelin nyt noi mulefut+bulldozer yhdistelmät tubelessiksi. Homma onnistui ilman isompia ongelmia ja tuntuu pitävän ilmatkin sisällä. Pari kyssäriä jatkosta. Mites tuota litkua pitäisi lisäillä? Nyt laitoin 200ml per kumi. Riittääkö että heiluttelemalla kuulee että sisällä on nestettä? Millaista käyttöikää tuolta uskaltaa odottaa? Pitääkö esim. Gorillateipit uusia kuinka usein?

  12. #2592
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^2DL alkaa olemaan varmuuden maksimointia. Desistäkin jää jo paikkaukseenkin kumin/reunojen tiivistyksen jälkeen. Sitten lisää, kun ei kuulu heiluttaessa olevan nestettä. Kuukausia kestää ennen, kuin kaikki kuivaa reunoille.

    Teipit uusit sitten, kun irtoaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  13. #2593
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Askartelin nyt noi mulefut+bulldozer yhdistelmät tubelessiksi. Homma onnistui ilman isompia ongelmia ja tuntuu pitävän ilmatkin sisällä. Pari kyssäriä jatkosta. Mites tuota litkua pitäisi lisäillä? Nyt laitoin 200ml per kumi. Riittääkö että heiluttelemalla kuulee että sisällä on nestettä? Millaista käyttöikää tuolta uskaltaa odottaa? Pitääkö esim. Gorillateipit uusia kuinka usein?
    Sama juttu tuli tehtyä, etuseen laitoin litkua alkuun vähän niukasti ja piti lisätä venttiilinholkista (sielu pois) spruuttaamalla. Takakumi menikin sitten harjoituksen jälkeen paljon helpommin ja piti ilmat paremmin.
    Ajossa tuntui hauskalta kun pyörä eteni kuin sukkasillaan sisureihin verrattuna. Aika hyvin sai nyt liukkaallakin pitoa sopivilla paineilla.
    Litkua on muissa tubelekseissä tullut lisättyä vain tarpeen mukaan. M&B on kyllä hankala saada vanteelta jos aikoo kurkistaa sisään. Olisikin pitänyt laittaa läpinäkyvä vanneteippi ja valot sisälle.

  14. #2594
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.110
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    ...Olisikin pitänyt laittaa läpinäkyvä vanneteippi ja valot sisälle.
    Loistava idea ! Ihan oikeasti, kuka laittaa ensimmäisenä? Melko päheää olisi vaikka joulun tienoon ajeluissa jotkut Clasohlsonin joululedit omalla akulla kumin sisällä.


  15. #2595
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    133
    Kylläpäs porukalla helpolla toimii Mulefutin ja Bulldozerin tubeless-yhteistyö. Tai on minullakin reilut puoli vuotta toiminut edessä, mutta takana ei vaan toimi. Pari päivää sitten otin jälleen renkaan irti, siistin renkaan huulen vanhoista litkuröpöistä, puhdistin vanteen uran ja leikkasin hieman ylimääräistä gorillaa pois, ettei teippi varmasti pääse uraan tippumaan. Tämän siis tein vain toiselle puolelle (ratas), koska toinen puoli pitää ilmat täydellisesti.

    No eihän se edelleenkään ilmoja oikein pitänyt. Litkua pursusi enemmän tai vähemmän pihalle koko lenkin ajan ja rengas vajui pikkuhiljaa ajaessa. Paikoillaan ollessa ilmat pysyy kyllä, mutta ajossa katoaa. Ja jos painetta on vähänlaisesti, mutta puhutaan kuitenkin vielä ihan ajopaineista, niin sormilla sai puristettua renkaan kylkeä alaosasta "kohti vannetta" sen verran, että ilmaa pöhähteli silloinkin ulos.

    Voisiko renkaassa ollaa kenties jotain vikaa? Vai olenko onnistunut venyttämään renkaan toisen puolen jotenkin, jolloin se ei enää tiivisty?

  16. #2596
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uninen Katso viesti
    Kylläpäs porukalla helpolla toimii Mulefutin ja Bulldozerin tubeless-yhteistyö. Tai on minullakin reilut puoli vuotta toiminut edessä, mutta takana ei vaan toimi. Pari päivää sitten otin jälleen renkaan irti, siistin renkaan huulen vanhoista litkuröpöistä, puhdistin vanteen uran ja leikkasin hieman ylimääräistä gorillaa pois, ettei teippi varmasti pääse uraan tippumaan. Tämän siis tein vain toiselle puolelle (ratas), koska toinen puoli pitää ilmat täydellisesti.

    No eihän se edelleenkään ilmoja oikein pitänyt. Litkua pursusi enemmän tai vähemmän pihalle koko lenkin ajan ja rengas vajui pikkuhiljaa ajaessa. Paikoillaan ollessa ilmat pysyy kyllä, mutta ajossa katoaa. Ja jos painetta on vähänlaisesti, mutta puhutaan kuitenkin vielä ihan ajopaineista, niin sormilla sai puristettua renkaan kylkeä alaosasta "kohti vannetta" sen verran, että ilmaa pöhähteli silloinkin ulos.

    Voisiko renkaassa ollaa kenties jotain vikaa? Vai olenko onnistunut venyttämään renkaan toisen puolen jotenkin, jolloin se ei enää tiivisty?
    Mulla oli sama ongelma ton yhdistelmän kanssa. Alkoi sitten rengas vielä heittämään ja langat irtoili kyljistä. Tuli takuuseen toinen rengas. Luulen että tubeless ongelmat johtui myös renkaan vioista.
    Gravity, what a heartless bitch.

  17. #2597
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    syvä etelä
    Viestit
    1.470
    kyä toi kuullostaa siltä että kumi eioo kunnolla paikoillaan tai että kaapeli on rikki,jos olet montakertaa irrottanu kumin niin toi eka teoria kyä kumoutuu sillä.itsekkin paukautin bulldozerin mulefutille eilen ja se piti heti..eri asia kauanko se kestää.rengas vipottaa reilusti ja muutenkin musta tuntuu ettei noi veetirecon nakit ole kovin pitkäikäisiä takarenkaina mulla repes eilen snowshoe kaapelin reunasta irti..ei kokonaan mutta niin että litkut rupes kuplimaan ulos,rengas kyä paikkaantu ravistelemalla mutta oli mun mittapuulla viimeisen voitelun saanut.
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

  18. #2598
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Mulla nuo piti kohtuullisesti ilman litkuakin ja sain nousemaan pikkukompuralla ihan renkaantäyttölaitteen kanssa. Takarenkaassa mulla on 5-10mm sivuttais heittoa ja tuntui että se jopa paheni vaihtaessa tubelessiksi. Totuus ilman pysymisestä selviää sitten kun kerkiää kunnolla lenkille. Pysyisiköhän teippi paremmin jos käyttäisi niin ohutta vannenauhaa että se juuri ja juuri peittäisi vain kevennysreiät, silloin teippiä olisi paljon suurempi ala itse vanteella? Nythän tuota ei ole kuin se muutama milli siinä vanteen vinolla osuudella.

  19. #2599
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    15
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uninen Katso viesti
    Kylläpäs porukalla helpolla toimii Mulefutin ja Bulldozerin tubeless-yhteistyö. Tai on minullakin reilut puoli vuotta toiminut edessä, mutta takana ei vaan toimi. Pari päivää sitten otin jälleen renkaan irti, siistin renkaan huulen vanhoista litkuröpöistä, puhdistin vanteen uran ja leikkasin hieman ylimääräistä gorillaa pois, ettei teippi varmasti pääse uraan tippumaan. Tämän siis tein vain toiselle puolelle (ratas), koska toinen puoli pitää ilmat täydellisesti.

    No eihän se edelleenkään ilmoja oikein pitänyt. Litkua pursusi enemmän tai vähemmän pihalle koko lenkin ajan ja rengas vajui pikkuhiljaa ajaessa. Paikoillaan ollessa ilmat pysyy kyllä, mutta ajossa katoaa. Ja jos painetta on vähänlaisesti, mutta puhutaan kuitenkin vielä ihan ajopaineista, niin sormilla sai puristettua renkaan kylkeä alaosasta "kohti vannetta" sen verran, että ilmaa pöhähteli silloinkin ulos.

    Voisiko renkaassa ollaa kenties jotain vikaa? Vai olenko onnistunut venyttämään renkaan toisen puolen jotenkin, jolloin se ei enää tiivisty?
    Minulla tuli ongelmia myös Mulefut - Bulldozer yhdistelmällä takarenkaaseen.
    Aloin jo epäilemään rakennevikaa kumissa, mutta huomasin Mulefutin olevan rihtauksen tarpeessa. Liekö lieppaavalla kehällä vaikutusta tubelessiin miten paljon ?

    Käytin kiekon rihdattavana ja nyt on ainakin uusien litkujen kanssa pelittänyt hyvin parin päivän ajan... aika näyttää.

  20. #2600
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    syvä etelä
    Viestit
    1.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Mulla nuo piti kohtuullisesti ilman litkuakin ja sain nousemaan pikkukompuralla ihan renkaantäyttölaitteen kanssa. Takarenkaassa mulla on 5-10mm sivuttais heittoa ja tuntui että se jopa paheni vaihtaessa tubelessiksi. Totuus ilman pysymisestä selviää sitten kun kerkiää kunnolla lenkille. Pysyisiköhän teippi paremmin jos käyttäisi niin ohutta vannenauhaa että se juuri ja juuri peittäisi vain kevennysreiät, silloin teippiä olisi paljon suurempi ala itse vanteella? Nythän tuota ei ole kuin se muutama milli siinä vanteen vinolla osuudella.
    suunnittelin samaa mutta ajattelin sitten että pinnojen nipat kyä hieroo gorillan puhki joten leikkasin nauhan sen mukaan ja hyvin se on pysyny kiinni.
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

  21. #2601
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Loistava idea ! Ihan oikeasti, kuka laittaa ensimmäisenä? Melko päheää olisi vaikka joulun tienoon ajeluissa jotkut Clasohlsonin joululedit omalla akulla kumin sisällä.
    Tässäpä yksi versio aiheesta: http://forums.mtbr.com/fat-bikes/led...ms-941853.html

  22. #2602
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Otetaas sen verran puheita takas että tänään kun oli renkaat ollu vuorokauden tubelessina niin oli takarengas mennyt aika pehmeäksi tallissa. Litkua ei näkynyt missään. Laitoin paineet renkaaseen ja lähin heittämään kilsan testin tohon lähikalliolle, ilmat olivat pysyneet sisällä. Tallissa rengasta tarkastellessa vanteen ja kumin välistä ei litkua ollut tullut yhtään mutta kyljistä noista kohdista jotka hankautuneet kiviin vähän tihkutti. Tuon litku toivottavasti tiivistänee ekoilla kunnon lenkeillä.

  23. #2603
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Nuorena nousee ja vanhana ei ennää niin hyvin, riippuu tietenki renkaasta
    Mun BFLlät ei enää nouse, uutena nousi hyvin.
    Vanha sisurilla väsytetty Nate ei ennää nouse.
    Talvella -18 ja kylmempää niin allaa arpapeli.
    Sisureilla huolettomuutta, tubeleksit taas keväällä alle uusille kummeille.
    Over and Out

  24. #2604
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Ja mä kun kuvittelin saavani huolettomuutta tubeleksella

  25. #2605
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Новосибирск
    Viestit
    520
    Budin nastoitussuunnitelmat taitaa mennä uusiksi. Bike-Components ilmoitti, Ice Spiker Pro nastoja olevan saatavilla vasta 30.1.. Minkä kokoisia Best Grip-nastoja ihmiset on käyttäneet? Tai saako, jostain Helsingin kivijalasta noita Ice Spiker Pro-nastoja?
    Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.

  26. #2606
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    I väntan på ännu dåligare tidet

  27. #2607
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    164
    ^ +1. Tuoltahan mäkin juuri nastani ostin!

  28. #2608
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Kylläpä Bontragerin Hodag on ilmiömäinen rengas (5 chiliä)

    http://reviews.mtbr.com/review-bontr...ubeless-system

    • The rounded profile of the tire makes it very predictable on corners
    Rengas on kyllä kaikin puolin hyvä, mutta lumisessa kaarteessa pyöreä profiili saattaa tehdä tepposet, eli rengas luiskahtaa alta helposti. Itsellä on nyt takana Maxxis Mammoth, jossa on tukevammat reunanappulat, mutta matalat keskinappulat. Käännöksissä pito on parempi, mutta vetopito taas huonompi...

  29. #2609
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Ja mä kun kuvittelin saavani huolettomuutta tubeleksella
    Teethän alku tiivistelyt kunnolla? Ravistelua ympäri rengasta ja lepuutusta kylellään vaikka ämpärin päällä ja sitten toiselle puolelle sama. Toistetaan 2-3 kierrosta ainakin.

    Omat Mulefutit ja kumit (Bud ja Floater) pelaa täydellisesti. Vaihdoin juuri etu ja takarenkaan ristiin pienillä ravisteluilla ja on, niin helppoa.
    Kumit vaan irti, vaihto, sielut pois, sumupullo fairy vettä liuksi, kompuralla poks poks noin 1 bar, sielut takas, pikku ravistelut ja toimii täydellisesti. Itse pistin varmuuden maksimoimiseksi pikku reikiin kumin urassa liimamassaa ja Gorillan kavensin mattopuukolla, ettei mene kumin uraan.

    Jotain on pielessä, jos Mulefuteilla on vaikeuksia. Venttiili tiukassa vantessa, että tiivistyy. Painaa peukulla sisältä ja kiritää tai vetää venttiilistä ja kiristää. Kumit ylhäällä kunnolla tarkista reuna nauhasta.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  30. #2610
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Hodag on myös todellisuudessa jopa leveämpi kuin tuo 3.8" joka on todella harvinaista näin päin, yleensä valmistajat surutta liioittelee renkaansa leveyden.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •