ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 84 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 74 82 83 84 85 86 94 134 184 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.491 - 2.520 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

^Schwalben nasta tulee toivottavasti, mutta 100% varmasti ei tänä talvena.
    Nastaton D5 on tainnut olla halvimmillaan 139€ ja Bud 109€ Saksassa. Monessa Bud 120 ja yli. Ero ei hirveä, jos kuitenkin nastoittaa.

Onhan Budia kehuttu molemmissa päissä ja onhan se iso D5 verrattuna. Uskosin, että nasta Budit Rockaa ja rullaakin vielä. D5 tuskin Budia lumella päihittää.

Itse koitin Louta takana, mutta huono rullaus on peestä kovemmilla pohjilla. Pehmeässähän sitä ei huomaa. Pitoahan tuossa riittää. Lumi paineilla Floater rullaa jotenkin vielä kovalla, mut Lou ei. Floaterin jarru vetopito riittää minulle hangessakin. Joten nyt ostin yhden Budin ja laitoin taakse testiin ja sitten eteen. Sitten näkee ontanko toisen Budin vai mennäänkö Floater/Budilla tämä talvi. Itselleni puoltaa isompaa taakse kantavuuden suhteen, kun painoa on selkeästi enemmän taka kumilla minun setupissa, jos toisen pitää olla kaposampi. No testaillaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Askartelua duunin jälkeen ennen metsään lähtemistä: Käänsin läskin eturenkaan Surly Lou 4.8 " toisin päin. Asennusvaiheessa katsoin tarkkaan, että renkaassa on nuolet kahteen suuntaan eli toisessa lukee propulsion ja toisessa cornering. Propulsion tietty oikea pyörimissuunta jos rengas on takana eli vetävä ja rullaavana laitetaan asentoon cornering. Lopputuloksena kun sitä irtovannetta ja rengasta tossa pesuhuoneessa lattialla sunnuntaina pyöritteli, niin tiistai-iltana huomasin, että väärinpäinhän se tuli vanteelle laitettua. No, nyt on käännetty ja 350 kertaa marketin pikkupumpulla pumpattu, jotta paineet möyrimiseen sopivat 0.4 baria

Mitä muuten tarkoittaa se, kun toiset joutuu tekeen hirmusti hommia saadakseen renkaan "nousemaan" vanteelle ? Teenkö mä jotain väärin vai onko tuo Weinmannin vanne vaan profiililtaan sellainen, että idioottikin osaa

Tapatalkista iKälättimellä
    Jukkis muokkasi tätä : 16.01.2015 at 14.27
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Jos en nyt aivan väärin muista niin kyllä se normi paristo oli merkintojen puolesta ja oli tyhjä muutaman kk. jälkeen. vaihdoin sen ja sen jälkeen mittari oli aivan sekaisin, oliko syy sitten asentajassa vai missä mutta sellainen mielikuva jäi että kertakäyttökamaa...
    Ok, tuuppaan tänne kyllä raporttia mitä tapahtuu, jos ja kun tuohon joudun paristoa jossain vaiheessa vaihtamaan. Shitmano Europe tossa näkyy yhdessä kohtaa paketissa lukevan, vaikka pro-bikegear.com saitin katalogista itse mittari löytyy

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Käänsin läskin eturenkaan Schwalbe Lou 4.8 " Mitä muuten tarkoittaa se, kun toiset joutuu tekeen hirmusti hommia saadakseen renkaan "nousemaan" vanteelle ? Teenkö mä jotain väärin vai onko tuo Weinmannin vanne vaan profiililtaan sellainen, että idioottikin osaa

Helppoahan se on retostella kun sä olet ainoa jolla tuollainen rengas.

^^^^Kiinnostavaa kuulla mihin päätelmään tulet tuon Floater/Bud - 2xBud testauksessa. Itselläkin samantyyppinen painojakauma.

Toi Schwalben jossain vaiheessa tuleva nastakumi voi olla hinnaltaankin kova juttu. Kun katselee nettikaupoissa Jumbo Jimin hintoja niin ne ei ole hirveästi saman merkin kalliimpia maasturin kumeja arvokkaampia joten voisi ajatella että tuleva "Jumbo Spiker" ei ehkä olisi paljoa hinnakkaampi kuin kalliimmat Ice Spikerit. Tämä tietysti vain hajatelmaa.

Käyköhän niin, että Schwalbe heti keväällä esittelee nastarenkaan ja se tulee myyntiin jo seuraavana keväänä Eli ei varmaan kannata pidätellä hengitystä odotellessa...

Asiasta kolmanteen: onko porukalla kertynyt kokemuksia Maxxis Mammothin talviominaisuuksista. Olen lukenut sekä kehuja että haukkuja. Paikallisessa olisi renkaita ja mietin, että pitäisikö ottaa kokeeksi semmoinen Farleyn takanakiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    ^^^^Kiinnostavaa kuulla mihin päätelmään tulet tuon Floater/Bud - 2xBud testauksessa. Itselläkin samantyyppinen painojakauma.
    Tupla Bud testi ei tule ihan lähiakoina tapahtumaan, mutta Bud etu/taka vertailu saattanee tapahtua parinviikon sisällä.
    Lou takana ja Floater edessä kannatteli ihan kivasti kiikunkaakun kantavalla lumella tällästä satakilosta kamoineen. Paineet oli alle 0.2 suo etapilla ja kovalla pohjalla ei voinut ajaa, kuin leijumalla ja pumppua kaiveli aikas äkkiä loistavan rullauksenkin johdosta.
    Antza44 muokkasi tätä : 15.01.2015 at 23.31 Syy: Lisäilyä

Kyllä sekin jo hyvin asiaa valaisee.

Mikähän mahtanee olla selityksenä eiliselle tapahtumalle:
    Vein läskipojan parvekkeelta kylppäriin kuivumaan, kolmisen tuntia se siellä seinään nojaili.
    Takarenkaan viereen oli pukannu litkua teelusikallisen. Paineet oli kyllä pysyny lähimain samoissa.
    Vanteen ja renkaan välistä näyttäisi tulleen.

Kuukautisvuotoa?

No sepä lämpenemisen johdosta muodostunut "ylipaine" oli tullunna saumasta pihalle, siksi ~sama paine eikä enemmän..

^^Esim. Huono vanteen reuna voi olla syynä. Kumi ei pysy hyllyllä täydellisesti ja elää ajossa pikkasen ja litku joutuu töihin. On-Onen ghetto tubeless vanteilla ainakin litkua tuli välillä ghetto sisurin ja vanteen välistä lenkkien jälkeen. Huomasi hyvin, kun oli lähdössä seuraavalle ajolle nuo kuukautiset.
    Mulefuteilla en ole kuukautisia vielä nähnyt, mutta ne onkin, niin nuoret vielä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Helppoahan se on retostella kun sä olet ainoa jolla tuollainen rengas.
    Vai liittyvätkö nuo "nousuongelmat" vain litkujen kanssa puljaamiseen? Mullahan on tuossa sisurit.

mutanaama Guest
    Luulen, että johtuu, toinen on tuo shwalben Lou, jota ei muilla ole

mutanaama Guest
    Nastoitettiin eilen pari D5:sta tikan nastoilla, vain ne keskimmäiset reiät, noin sata nastaa/rengas. Molemmat renkaat paikoillaan, fillari nurin, reiät puhtaaksi hiekoista ja paineilmalla kuivaus. Ilman liimaa oli turha yrittää nastaa paikalleen silleen kevyesti, mutta tippa kontaktiliimaa, ja itse nastoitus sujui kymmenessä minuutissa/rengas.

Kumpaa pidät parempana yleisrenkaana talveen; Bud vai D5, molemmat itsenastoitettuna just noilla tikan tylppäkärkisillä.

mutanaama Guest
    Mulla ei Budista ole mielipidettä, se kun ei mahdu pyörimään takana. Eilisen perusteella väittäisin noiden olevan sen kokoluokan renkaita, että kannattaa opetella renkaan ominaisuudet ja ajaa sen mukaan. Kuskin painollakin on hitonmoinen merkitys, mikä näissä keskusteluissa tuppaa välillä unohtumaan. Mä painan ajokamoineni fillarin kanssa pitkälti yli sata kiloa. Toinen kuski saa 80kg rikki vasta tankkaamalla lisää vettä reppuun.

Ethän sä multa kysynyt, mutta vastaan silti. Uskallan väittää, että D5, jos hinta ei ole olennaisin tekijä. Rullaa hyvin ja kuvio toimii lumella. Nyt kun MCarbonissa vielä nastoitettiin keskirivit, niin on vielä selkeästi parempi. Pysy peilijäisellä kelvillä normiajelussa täysin hanskassa, enkä edes kaivannut reunalla nastoja. Täytyy jatkaa empiirisiä tutkimuksia jäisten metsäpolkujen ja kallioiden puolella.

Hyvät kommentit. Noi on aina paljon parempia kuin "myyjän asiantunteva opastus".

Voi oikeasti vähän tuumia mitä hankkii.

Suuri Fatbike rengas keskustelu.

Nasta-Budit tuloillaan, rakko kämmenessä ja kourat mustina Loctite 480:sta.

Nastan reikien syvyys tuli testattua muutamalla koeporauksella, ja säädin ulkoneman MaraWintereiden mukaan. 15.000 kierrosta Dremeliin, 3mm terä ja syvyyden rajoitus karaan kiinnitetyllä hylsyllä ja sitten nauttimaan kuminkärystä.
    Budin nappulassa oleva ura aiheuttaa sen, että nastan jalustan saaminen kokonaan kumin alle piiloon ja silti riittävän ulkoneman säilyttäminen on millin kymmenesosista kiinni. Eteen tulee vielä ulompaan riviin lisää, taakse ei taas senkään vertaa mitä kuvassa näkyy...

Loctiteä löytyy muuten Saksan eBaystä puoleen hintaan suomen ovh:sta.

Plus muokkasi tätä : 16.01.2015 at 13.41

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Luulen, että johtuu, toinen on tuo shwalben Lou, jota ei muilla ole
    Onhan noita nyt ja ainakin Natea, joka mulla on toisena. Ja sen asentaminen yhtä helppoa ja nopeeta. En tiedä nouseeko vai laskeeko, mutta kun peukuilla painan vanteelle ja pumppaan tuolla marketin muutaman euron muovipumpulla sopivan täyteen, niin sitten voikin lähteä ajelemaan

mutanaama Guest
    Eikäku se rengas ei ole Shwalben vaan Surlyn valmistama

Shwalbe-merkkisiä renkaita ei toisaalta taida markkinoilta löytyä laisinkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuupo Katso viesti
    Shwalbe-merkkisiä renkaita ei toisaalta taida markkinoilta löytyä laisinkaan.
    Kyllä Alibabasta varmaan löytyy. Kaiken ne kopioi vaikka kirjoitustaito olis heikko.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

^^^^^Plus, kun saat kokemusta niin kerro miten itse nastoitettu Bud-Bud rengastus toimii.

mutanaama Guest
    Miten mä katoin, että siinä oli vielä panovirheholopainen. Vieläkö mun piti lukihärjöiseksin tulla

Hah-hah, joo tosiaan. Ja mitä Schwalben tulee niin neverrrrrrr

Ei kai näiden juttujen kanssa ihan noin tarkkaa ole?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Ei kai näiden juttujen kanssa ihan noin tarkkaa ole?
    On. Jos muuta luulet olet väärällä foorumilla.

Schwalbe on Schwalbe ja Porsche on Porsche.

mutanaama Guest
    No ei, mutta huumoria se on huonokin

^^^^^^ Nastakokemuksia tulossa kunhan keli on sellainen että niistä on jotain hyötyä, nyt ei ainakaan siltä vaikuta... 180 nastaa sisässä ja noin 180 minuuttia käytetty, on siinä ihan mukavasti hommaa...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •