GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 157 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 57 107 147 155 156 157 158 159 167 207 257 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.681 - 4.710 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #4681
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Tänään auraamattomia pyöräteitä vähän pidempään ajellessa se cyclon hehkutus viimein aukesi. Cyclocrosshan on jo lajina tavallaan kurjuuden maksimointia, eli lumessa itsensä haastaminen on vain lajinomaista ja asiaan kuuluvaa
    Nyt ollaan syvällä asian ytimessä kuin Lipponen EU:n ytimissä konsanaan.

    Vaikka en itse olekaan raskinnut cyklolla viimeaikoina ajella. Vanha 18kg hybridi jossa vaihteet toimii aina joskus, yhdistettynä maksimaalisen huonoon keliin on just parasta.

    Kesällä on cyclolla mennyt työmatka minimissään 420kcal ja hybridi talvella max 991kcal.

  2. #4682
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Ehdotan ylistyslaulua ISPlle! Ei niin kummoinen sohjossa, mutta nyt kun täällä etelässä tulivat taas pääkallokelit niin pito ja ohjattavuus ovat kertakaikkisen ilmiömäisiä. Samat gummit kolmatta talvea. Nastoja on lähtenyt, lisäilty ja taas lähtenyt mutta pitää hyvin n. 285lläkin nastalla.

  3. #4683
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.332
    Sama 37mm W106:lla. Tosin jääkin oli suurimmaksi osaksi ns. mattapintaista eli aika lämmintä ja pitävää itsessään.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

  4. #4684
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Ehdotan ylistyslaulua ISPlle!
    Jos ei olis isp:t alla niin tuskin olisin fillarilla ajellu viimepäivinä..

    The end of the road is just the beginning...

  5. #4685
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Jos ei olis isp:t alla niin tuskin olisin fillarilla ajellu viimepäivinä..
    Extremelläkin pärjää hyvin.

    Aamun työmatkalta:


    Mielenkiitoiseksi paikan tekee se, että kelvi tekee tuossa alamäkeen ässämutkan. Kuvaajan jalkojen alla on hiekoitettu paikka. Hiekoittaja on kuitenkin päättänyt kurvata tuonne vasemmalle vievälle sivuväylälle, eli hiekoitus loppuu alamäessä, mutkassa ennalta varoittamatta, sopivati katuvalotopppien välissä olevassa hämärässä paikassa (kuvassa fillarin valo valaisee paikan).

    Kovat jätkät vetää varmaan tuonkin paikan cyclolla kapeilla kumeilla 40 kymppiä ilman nastoja, ainakin täällä foorumilla

    Extremen kanssa vedin muuten tiistaina tuosta ~30 km/h. Pikkasen oli luotto kumiin koetuksella, kun tajusin ensin, että täähän muuttuikin karkeasta jäästä sileäksi ja 20 metrin päästä, että hiekoituskin loppuu, mutta no problem, ei pienintäkään lipsumista

    Oon muuten vuosia sitten vetänyt tuossa kurvissa elämäni vauhdikkaimat lipat. Vauhtia ~40 km/h kun fillari lähti alta. Ei pitänyt olla liukasta, syksyn ekoja lumisateita ja ei vielä jäätä tien pinnassa. Silea auranterä taikoo tuollaisestakin hämmästyttävän liukkaan pinnan pakkasessa, jos renkaan kuvio ja kumiseos ei ole kunnossa. Oli vielä vastaantulijakin, mutta onneksi lähti ekassa mutkassa ja päädyin jalat edellä tuonne oikealla olevaan pöpelikköön. Pelkillä mustelmilla selvisi, edes vaatteisiin ei tullut jälkiä. Sen jälkeen oon ollut vankkumaton nastakumin kannattaja.

  6. #4686
    Tänään oli itse asiassa oikein mukavaa ajella kun kevlit olivat jäätyneet sileäksi ja hiekkakin oli painut jään sisään. Paikoitellen kevli oli jopa parempi ajaa kuin kesäisin (asfaltissa routarailoja parin metrin välein). 35mm swalbe marathon wintereillä mentiin.

    Käyräsarvisella auraamattomilla kelveillä puurtessa olen päätynyt siihen johtopäätökseen, että ei se ole kalustosta kiinni. Menee lumessa kunhan on vauhtia tarpeeksi eli on kuskista kiinni. Sitä vedetään loppuun asti lukot kiinni ja sitten kaadutaan jos vauhti loppuu. Taluttamaan nöyrtyminen kun on pahempaa kuin lumeen kaatuminen.

  7. #4687
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Tampereen takana oleva metsä
    Viestit
    935
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Käsittämätön ero mitä tänä talvena oon seurannut kuinka kelvi muuttuu maasto poluksi toisen kaupunkin rajalla... toinen on oikeastaan pieni maalaiskylä mutta kylän läpi menee 4 km pitkä kelvi joka on tänäkin aamulla aurattu asvalttia myöten
    Joo birkalan pääväylä aurataan hyvin mutta mielummin kuitenki ajan sitä rannan maisemareittiä, muutenkaan jostain syystä tänä talvena ei oo haitannu huonosti auratut väylät Mutta jos täytyy valittaa niin ikurissa on kaikkeis surkein
    auraaja se vaan möyhentää sataneen lumen tasaiseksi tiiviiksi matoksi kelville joka on sitte raskaampi ajaa kun olis auraamatta kokonaan.

  8. #4688
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mankeli Apina Katso viesti
    Käyräsarvisella auraamattomilla kelveillä puurtessa olen päätynyt siihen johtopäätökseen, että ei se ole kalustosta kiinni. Menee lumessa kunhan on vauhtia tarpeeksi eli on kuskista kiinni. Sitä vedetään loppuun asti lukot kiinni ja sitten kaadutaan jos vauhti loppuu. Taluttamaan nöyrtyminen kun on pahempaa kuin lumeen kaatuminen.
    Vähän sama kuin hiekkaisissa paikoissa, siis upottavassa hiekassa. Vauhtia ja täysillä läpi.

  9. #4689
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.440
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Vähän sama kuin hiekkaisissa paikoissa, siis upottavassa hiekassa. Vauhtia ja täysillä läpi.
    Totta sen on oltava
    http://yle.fi/uutiset/laskipyora_ei_...?autoplay=true

  10. #4690
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Neljä vuotta cc:llä ajelleena tiedän jo millainen talvipyörä se on. Nastoitettuna aika kelvollinen. Mutta kyllä se tuo läski vasta kiitääkin kun klv:ää ajaa. Etenkin risteyspaikat jne missä aurauksen laatutaso elää voi läskillä paahtaa kovaa vauhtia. Tietenkin eri juttu olisi joku 60kg orava. Sellainen ei uppoa tohon pöperökelviin niin helposti.

  11. #4691
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Tänään testi ajoo.... maantiepyörä nastoilla erittäin kehveli kelvillä, nasta kumi jäykkäperä maasturi parempi ja joustopyörä likseillä kesä kumeilla hyvä ajettava kelvillä

  12. #4692
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti star trek Katso viesti
    Joo birkalan pääväylä aurataan hyvin mutta mielummin kuitenki ajan sitä rannan maisemareittiä, muutenkaan jostain syystä tänä talvena ei oo haitannu huonosti auratut väylät Mutta jos täytyy valittaa niin ikurissa on kaikkeis surkein
    auraaja se vaan möyhentää sataneen lumen tasaiseksi tiiviiksi matoksi kelville joka on sitte raskaampi ajaa kun olis auraamatta kokonaan.
    maantiepyörä meni komeesti Birkalan kelvillä mutta tyssäs Härmälän puuroon täysin... joustopyörä isoilla kesäkumeilla oli valttia siinä

  13. #4693
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Harvoin voi näin sanoa mutta tänään oli pyörätiet Kaarinassa ja Turussa tasaisemmat kuin ajorata...En ole vieläkään jaksanut vaihtaa eteen nastarenkaita ja tuskin vaihdankaan. Takana marathon winter purasee jäähän ihan tarpeeksi, vaikka joissain kohtia voisi pito toki olla vieläkin parempi.

    Alan muuten epäillä että marmar ajaa mua vastaan aamuisin kun reittikin sama, talvella tulee vähintään aina pari samannäköistä kuskia vastaan . Pitäsköhän alkaa moikkailla? Ainakin parilla vastaantulijalla on hyvät tuikut, näkee jo kaukaa mutta ei ainakaan mun silmään häikäise yhtään. Tuo alikulkutunnelin kohta on muutenkin paha kun aura-autosta jää lumivalleja poikittain ja nepä vasta kivoja ovatkin kun jäätyvät...

  14. #4694
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    ^Johtuukohan fiilikset kalustosta (jos trikellä ajelet yhä?). Tällä puolella talousaluetta kuvio toisenlainen. Tänään ilta-ajelulle lähdettyäni palautui ensimmäisessä alamäessä talviajon ensimmäinen sääntö: älä koskaan ole liian optimistinen olosuhteisiin. (Murhaajaura imaisi eturenkaan vauhdin ollessa jotain lähemmäs 25km/h. Jollain ihmeellä pysyin pystyssä.) Kuvittelin, lämpötilan oltua plussalla koko päivän, kelvien sulaneen hyvään ajokuntoon. Pas*at. Murhaajauria täynnä ja pikanttina lisänä aurauskaluston jäljiltä tampatut paanteet reunoilla. Yltiöoptimistisesti lähdin Marathon Wintereillä varustetulla fillarilla liikkeelle. Karu virhe. Maasturilla/Extremeillä olisi uskaltanut nauttia ajamisesta, tänään meni typistetyksi lenkiksi maastovauhdeilla. Tämä moka tapahtuu kerran joka talvi. En vaan opi.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  15. #4695
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    109
    Olipas melkoinen keli. Pienessäkin ylämäessä eteenpäin pääsi vain keveimmällä vaihteella.
    Yhtään aurattua pätkää ei osunut matkalle. Lähes joka kohdassa upotti sen nelisen senttiä, minkä verran lumi jää pintaa oli kelville kertynyt. Parasta oli ajaa siinä missä kukaan muu ei ollut vielä ajanut, joten harhauduin pari kertaa kelviltä ulos.
    Harrastajasuoritteet http://www.strava.com/athletes/5930290

  16. #4696
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Illalla upee keli tallatuilla jääpoluilla .. WXC rullaa jäällä upeesti.

  17. #4697
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    390
    Oli kyllä raskas keli polkea! Yhtään aurattua tietä ei vastaan tullut. Muina aamuina on kelvit ollut kiitettävästi aurattuina.

  18. #4698
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    273
    Tänään on etelässä hyvä keli tehdä pumptrack lumeen odottamaan pakkasia. Tekee kummuista ja radasta lumikolan levyisiä niin ei ole liian tarkka ajaa.
    routaisten peltojen pehtoori

  19. #4699
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...e171bc84df89fa

    siinä tän päivän työmaa odottaa ja 3 km testirata oli yllättävän...

    pump räkit oli kelvillä tänään ja käyräsarvisia taluteltiin... jäätyy ensi viikolla sopivasti

  20. #4700
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...e171bc84df89fa

    siinä tän päivän työmaa odottaa ja 3 km testirata oli yllättävän...

    pump räkit oli kelvillä tänään ja käyräsarvisia taluteltiin... jäätyy ensi viikolla sopivasti
    Jopas on erikoinen tilannekuva; joku hurja päättänyt lähteä liki kilpapyöräkategorian rengasleveydellä polulle,,,
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  21. #4701
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Raportti Kuopiosta: aamulla oli hyvät sileät pinnat kelveillä. Nyt on koko päivän satanut lunta, kuten 10 edellisenäkin päivänä, joten suurin osa on varmaan kävelty täryradoiksi. Päiväkodin jälkeen on siis odotettavissa äänitehosteita: "ä-ä-ä-ä-ä-ä-ä-ä-ä-ä" (muksusta hauska pitää tärisevällä alustalla äääää-ääntä, kun tulee hieno vibra siihen). Pitäisköhän laittaa se tavaraläskipyörä seuraavaksi?

  22. #4702
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Jopas on erikoinen tilannekuva; joku hurja päättänyt lähteä liki kilpapyöräkategorian rengasleveydellä polulle,,,
    pohja on tuolla kova ja testirata on suurin osa synkän metsän suojassa eikä nuoskalumessa ollut pidon kanssa ongelmaa eikä kävelijät pääse pilaan rataan

  23. #4703
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    160
    Ei ollut tämä päivä kovin suotuisa kippurasarvelle ja 35 mm Marathon Wintereille Helsingissä. Ihme ja kumma, kaikista kiemurteluista huolimatta lipaton tammikuu jatkuu.

  24. #4704
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Hääppönen, joo trikellä ajelen talvet. Sillä on kivan huoletonta päästellä uraisella ja jäätyneellä tiellä, mutta toisaalta sitten taas renkaita ei voi asetella vaihtelevalle alustalle vaan se myös kiskoo vähän joka suuntaan (vaikkei kovin vaarallista olekaan).

    Sen sijaan tänään...voi vinetto mitä p*skaa. Kaarinassa ei löytynyt kuin pieni pätkä aurattua ja loppupätkä ihan uskomatonta puskutraktorin hommaa. Nelin- tai viisinkertainen vastus normaaliin asvalttiin verrattuna. Kokeilin myös 110-tien vartta ajoradalla mutta tais olla viimeinen kerta kun sinne eksyn. Pyörä toki kulki siellä paljon kevyemmin mutta ne ohiajavat autot heitti ohittaessaan kaikki tanan loskat päälle ja kastuin alaosasta täysin. Kivaa olla 6 tuntia märissä housuissa. Yllättäen taas kun Turun raja häämötti niin olikin vedetty aika paljaaksi ja kumma kun harjoitusvastuskin keveni.

  25. #4705
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.040
    on ollu kyllä ikävä talvi ajella tuota työmatkaa, joko paksulti nuoskaa tahi kiiltävälti jäätä. en muista että edelliset talvet olis ihan yhtä vaihtelevia ollut. joku sinne työpaikalle on koko talven tullut maantie pyörällä, kesäkumeilla, itellä sentään maasto renkaat, kun w240 on vienyt kaiken ilon ajelusta edellisinä talvina. toisaalta noina nuoskapäivinä ohkaset nakit voisi olla voittajan valinta?
    Fucked up and ready to die.

  26. #4706
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    voi poijaat nyt ei ois illalla päässyt kukaan Tamperen puolella kelvillä maantiepyörällä mutta Birkalassa ois mennyt komeesti... on se vaan ihan käsittämätön ero tossa kuinka lumi kolataan

  27. #4707
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Minä puolestani sanon, että hiivatin auraajat pilanneet täkäläiset kylätiet täysin. Siis kun ovat auranneet !! Päivän vesisateen jälkeen tiet jäätikkönä laidasta laitaan kun taas auraamattomat pätkät luonnollisesti eivät. Taidan huomenna rypeä läskillä yksinomaan metsässä. Tai sitten otan 29erin jossa on Gazza Extremet alla. Läskiä en kuitenkaan edelleenkään ole piikittämässä


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  28. #4708
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti

    Alan muuten epäillä että marmar ajaa mua vastaan aamuisin kun reittikin sama, talvella tulee vähintään aina pari samannäköistä kuskia vastaan
    Ajan aamulla Turun suuntaan. Kuvan käännyin ottamaan, kun sain hiekkaa jalkojen alle. Illalla sitten Turusta poispäin.

    Aika paljon on ollut jääkelejä tänä talvena. En silti sanoisi että poikkeuksellisen paljon. Pikemminkin muutama talvi oli poikkeuksellisen vähän jäätä.

  29. #4709
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Ne olikin suurimman osan väylistä aurannut toiseenkin kertaan tänään, joten ei niin paha ollut paluumatka kuin arvelin. Kyllä tää Kuopion kelvien talvikunnossapito keskimäärin aika hyvää on. Mitä nyt talven ensimmäiset lumet yleensä yllättää auraajat, kun on suurin osa kalustosta vielä kesäteloilla. Mut toi nuoskalumi tuppas vähän pakkautumaan, kun on aivan liian pieni renkaan ja lokasuojan väli: Kammen sisäpuolella erottuu vielä nippa nappa sähkökitin polkutunnistin (hyvin toimi silti).


  30. #4710
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    Tänään keli oli aika mielenkiintoinen. Toisissa kohtia kelvit olivat kuin tuossa Mikun kuvassa, toisista sulat ja toisista taas voisi luulla asfalttikelviä hiekkatieksi. Ei se sileä jää mitään ole, mutta kun joutuu siihen traktorin jälkeen niin siinä alkaa vähän olemaan usko ajotaitoon koetuksella. Wintereillä & cyclolla kuitenkin pysyi pystyssä, mutta ei se mikään maailman mielekkäin keli ole. Btw. Mites Turun metsäpolkujen kunto? Pärjääkö ilman nastoja?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •