HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 156 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56 106 146 154 155 156 157 158 166 206 256 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.651 - 4.680 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #4651
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    16
    Hienosti meni fät auraamattomilla tie-osuuksilla. Ainoa stoppi tuli, kun jouduin pysähtymään muusta syystä ja koitin lähteä liikkeelle suojalumessa (oisko 15cm ollu). Oli sen verran raskasta se lumi että sutimaan jäin. Vähän jos olisi vauhtia ollut, niin olisi mennyt hienosti. Paras puoli tässä on ehkä se, ettei paksu rengas kovin helposti lähde kulkemaan uraa pitkin. Ihan vapaasti voi tehdä omaa uraansa mihin sen sitten haluaakaan vetää

  2. #4652
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dr.J Katso viesti
    Täytyypäs tässä välissä kehaista speksaamani monstercrossarin soveltuvuutta Lounais-Suomen talvikeleihin. Tänään oli toistaiseksi kovin testi: auraamatonta sohjoa liukkaaksi kiillottuneen jään päällä. Ei jalkautumisia, pari kertaa toki horjumista 10cm loskassa.
    Eihän tuo tietysti läskille pärjää etenemiskyvyssä, mutta 29x2,35 45NRTH nastoitetuilla Nicotineilla varustettuna veto- ja kaarrepitoa on riittävästi, ja ennen kaikkea ei kiemurtele pahasti sohjossa. Maantiekuskina arvostan droppitankoa vastatuuleen puskiessa. Nopeudessa tulee takkiin cyclolle, mutta sellaista 25-27km/h keskaria tuolla on pystynyt pitämään varsin kevyesti nyt talvikeleilläkin, samoilla tehoilla ja reitillä jolla maantiepyörä kulkee 33km/h.

    Joo, vähän tuontyyppistä olen mielessäni speksaillut, mutta haaveissa, että menisi 3 tuumaa leveät kumit eli 29+ koossa, kun tuota vastatuulta tuntuu riittävän, niin droppitanko olisi varmasti ihan hyvä.

    Miten hihnaveto pelittää pakkaantuvassa nuoskalumessa?

    Vaihteistona rohoff olisi varmasti hyvä, mutta mulla taitaa mennä ketjuvaihteiseksi, että saa 29 kiekotkin käyttöön.

  3. #4653
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Taitaa vain se kateus asustaa tässäkin säikeessä. Toiset vaan on niin paljon parempia käsittelemään pyörää . Aina ei vaan voi voittaa.
    Vaikka hidas oonkin, niin oisin kyllä mielelläni ottanut Eilen illalla tai tänä aamuna TMT kisan jonkun Cyclokuskin kanssa, mutta eipä näkynyt yhtään cycloa vaikka olin parhaaseen työmatka-aikaan liikenteessä. Autotiella näyti sen sijaan autoja riittävän tavaomaista enemmän. Kaikki kippurasarvisten kuskit siirtyneet sinne nelipyöräisten rattiin? Jos ne kerta on niin jokakelin fillareita, niin miks ne sitten katoaa tosipaikan tullen liikenteestä

  4. #4654
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    Mä olin cyclolla lenkillä about klo 18-19.30. Lunta sato taivaan täydeltä ja maassakin loppulenkistä varmaan 5cm. Olisi se maasturi varmaan vikkelämpi ollut, mutta pääsihän cyclollakin eteenpäin....

  5. #4655
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    26
    Meikäläinen oli liikenteessä teräskiiturillani, jossa 30mm nastarenkaat. Se nyt ei oikeestaan cyclocross ole vaan joku tommonen retrohenkinen maantiepyörä. Pystyssä kyllä pysyi täällä keski-uudellamaalla mut aika raskasta oli tuo työmatka. Kyllä maasturin hankinta kiinnostais mutta en tiedä kestääkö talous ja että haluanko läskin vai kaksysin vai jonkun muun. Hybridi on mutta ei oikein sillä ajaminen nappaa. Ja n+1 vai mitenkä se oli?

  6. #4656
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.440
    Talvipyöräilyssä on lumikelillä paras läskirengas ja jääkelillä paras leveä maasturin nastarengas.
    Muilla "pärjäilee" sinnitellen, mutta noilla pystyy pitämään hauskaa.
    Eikä tarvitse reittejä valita lumiauran ja suola/hiekka kylvökoneen perässä.
    Yhden pyörän taktiikalla hankkisin kahdet kiekot 29+ pyörään.

  7. #4657
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Sitä olen joskus miettinyt, että jos on levyjarrullinen cyclocross tai joku vastaava, niin meneekö siihen heittämällä maasturin 559 kiekot? Ei nyt ole suunnitelmissa heti alkaa uusia nykyistä crossari / retkipyörää mihinkään, mutta tulevia ajatellen vaan tuumailen. Tuo voisi olla ainoa järjellinen perustelu levyjarruille crossarissa, jos niiden kanssa saisi ilman muiden osien vaihtoa paksummat talvirenkaat monstercross-tyyliin. Jos navan leveys, pakka ja jarrulevy ovat samanlaiset, niin onko tuossa vielä muuta huomioitavaa?
    -

  8. #4658
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Yhden pyörän taktiikalla hankkisin kahdet kiekot 29+ pyörään.
    Mä taas fattiin yhden pyörän taktiikalla lisäkiekoiksi ne 29" ,olisi mielestäni monipuolisempi kuin 29+ kaksilla kiekoilla.

  9. #4659
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Mä taas fattiin yhden pyörän taktiikalla lisäkiekoiksi ne 29" ,olisi mielestäni monipuolisempi kuin 29+ kaksilla kiekoilla.
    Voi olla, mutta sitten fätti pitäis kai olla kaposella perällä vai kuinka?

    29 on jo kaksilla kielkoilla, niin tarttis ne kiekot saada tehokkasti hyödynnettyä. 29 kantavuus riittää melkein joka paikassa, joten 29+ vois olla kuitenkin tarpeeksi mun ajoihin. Saako muuten 29+ koossa ostaa nastakumeja vai meneekö diy hommiksi?

    Fatti olisi todellinen monstercross

  10. #4660
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Taitaa vain se kateus asustaa tässäkin säikeessä. Toiset vaan on niin paljon parempia käsittelemään pyörää . Aina ei vaan voi voittaa.
    joo tänään harjoittelin tasapainoo sähkö joustopyörällä lumipuurossa synkässä metsässä ja pikkasen erinlaista ajaa ennen kuin alkaa löytyyn tasapaino

  11. #4661
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Fatti olisi todellinen monstercross
    On ollut 29 kiekkosetti käytössä joskus Muklukissa (170mm perä) Joustokeulaa olisin kaivannut 29" viritykseen kesäkelillä.
    Ai joo valmis 29 franken fat myynnissä :http://www.on-one.co.uk/i/q/CBFRKFAT...-ordinary-bike

  12. #4662
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Sitä olen joskus miettinyt, että jos on levyjarrullinen cyclocross tai joku vastaava, niin meneekö siihen heittämällä maasturin 559 kiekot? Ei nyt ole suunnitelmissa heti alkaa uusia nykyistä crossari / retkipyörää mihinkään, mutta tulevia ajatellen vaan tuumailen. Tuo voisi olla ainoa järjellinen perustelu levyjarruille crossarissa, jos niiden kanssa saisi ilman muiden osien vaihtoa paksummat talvirenkaat monstercross-tyyliin. Jos navan leveys, pakka ja jarrulevy ovat samanlaiset, niin onko tuossa vielä muuta huomioitavaa?
    Meneehän toki, sama etu ja takahaarukan leveys ja jos ovat molemmat perinteisillä pikalukoilla. Ja/tai samat systeemit pyörien etu- ja takahaarukoissa. 26" renkaitten mahtuvuus jää sitten kokeilun puolelle.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #4663
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Leveydestä se lähinnä voi ottaa kiinni, haarukoiden mallista riippuen. Halkaisijahan jää esim. 57-559 rengaskoolla pienemmäksi, kuin 37-622
    -

  14. #4664
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Tuommonen tuli just naamakirjassa vastaan:

  15. #4665
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Leveydestä se lähinnä voi ottaa kiinni, haarukoiden mallista riippuen. Halkaisijahan jää esim. 57-559 rengaskoolla pienemmäksi, kuin 37-622
    maantiekumi taitaa olla saman korkuinen 57 - 559 kumin kanssa suurin piirtein

  16. #4666
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Naantali
    Viestit
    63
    Marmar: minulla on ollut Rohloff-Gates -voimansiirto käytössä v.2009 lähtien, alkuun jäykkäperämaasturissa ja nyt Murussa. Päivitin 2012 centertrack -hihnaan; vanhan hihnan sai satunnaisesti tukkeutumaan sohjosta niin että se pyrki navan puolelta pois paikoiltaan. Centertrackin kanssa ei ole ollut ongelmaa pahimmissakaan sohjokeleissä, sellaisissa jotka ketjuvaihteisessa muuraisivat takapakan tyystin umpeen. Samaten Rohloff on ollut talvikäytössä täydellisen huoltovapaa - öljynvaihto kerran vuodessa ja muuten vain ajoa. Omalla Rohlolla ajettu 17000km, lähinnä talvi- ja kurakelillä. Vaihdevaijerit olen tainnut vaihtaa kahdesti ja napaan kiinnittyvän vaijeriboksin kerran. Painavahan se on, mutta Muru jää tuolla kokoonpanolla kuitenkin juuri alle 10kg:n rajan.

  17. #4667
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK
    Sitä olen joskus miettinyt, että jos on levyjarrullinen cyclocross tai joku vastaava, niin meneekö siihen heittämällä maasturin 559 kiekot? ...
    Jo vain menee. Runko on katossa roikkumassa ja torilla.

  18. #4668
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Toi pivot Oijoi 😊

  19. #4669
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Aiemmin olleeseen marmarin kuvaan kommenttina sen verran, että auraajalta reilu ratkaisu nostaa aura kokonaan ylös, eikä Lietsalantien auraajan tapaan nostaa hieman pieniä pätkiä. Ei kiva kokemus ajaa vauhdilla pätkälle (yleensä n. 5-10m) joka näyttää lanatulta, mutta varsinkin cyclolla/hybridillä liikkeellä ollessa löytääkin itsensä yllättäen lähemmäs kymmenen sentin lumipatjassa kiemurtelemassa.
    Tämän päivän ajelulla allekirjoitin taas vanhan näkemykseni talvisen kelviajelun ja maastopyöräilyn liukumisesta samaan lajiin. Muutaman kerran kaltevalla jääpinnalla oli usko Extremeihin koetuksella, mutta vastasivat luottamukseeni.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  20. #4670
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Käsittämätön ero mitä tänä talvena oon seurannut kuinka kelvi muuttuu maasto poluksi toisen kaupunkin rajalla... toinen on oikeastaan pieni maalaiskylä mutta kylän läpi menee 4 km pitkä kelvi joka on tänäkin aamulla aurattu asvalttia myöten

  21. #4671
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kyllä täällä kaupungin puolellakin lähelle on päästy, parhaimmillaan vain 5 senttiä möykkyistä lunta asvaltin päällä.
    Runsas sepelöinti tuossa lumen päällä kruunaa koko komeuden.

  22. #4672
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Käsittämätön ero mitä tänä talvena oon seurannut kuinka kelvi muuttuu maasto poluksi toisen kaupunkin rajalla... toinen on oikeastaan pieni maalaiskylä mutta kylän läpi menee 4 km pitkä kelvi joka on tänäkin aamulla aurattu asvalttia myöten
    Vähäiset rahat tuohon väylien ylläpitoon ammennetaan loppupeleissä kuitenkin kaikki yhteisestä laarista ja kiireellisyysluokitukset kunnossapidolle on määritelty, mutta käytännön toteuttamisessa on aina vähän pelivaraa. Yhteenvetona: maalaiskylän kunnossapidosta vastaava on cycloilija !!
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  23. #4673
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    117
    Eilen tuossa joku näytti menevän maantierenkaisella fixillä. Auraukset oli hoidettu ihan siedettävästi, mutta kyllä oli silti aika huojuvaa menoa.

    Itse olen nyt kulkenut työmatkat 29 maasturilla, jossa on kunnon nastarenkaat edessä ja takana, kun sekä säät että kunnossapito ovat olleet niin vaihtelevia. Mutta jos pyörätiet alkaa olemaan paremmassa kunnossa, vaihdan kyllä vakiokulkineeseen (ns. citypyörä) kun nuo karkeat nastarenkaat rullaa niin huonosti kovalla pinnalla.

  24. #4674
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    29" jäykkäperä rullasi eilen ihan mukavasti 90km pitkin maakuntaa, alla 2.20" melko matalanappulaiset renkaat. Pari pienempää tietä oli aurattu nokkelasti siten, että pehmeän pohjan päältä oli siivottu vähän uusinta lunta pois. Siellä olisi tarvinnut ehkä nastoja tai läskipyörää tai jotain, mutta toisaalta niillä ei olisi menty jäisimpiä pätkiä @ 40km/h.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  25. #4675
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Olihan eilen melkein 5/5 pukeutuminen suhteessa säähän. Nollan tuntumassa oli kun lähdin illalla läskeilemään ja 210g pitkät merinojussit pitivät jalat lämpiminä kuorihousujen alla ja teknisen kerraston yläosa riitti Diadoran todella ohuen ajotakin kanssa. Kengänsuojat kun olisi vielä heittänyt maiharien päälle niin ei olisi kerennyt varpaat kylmettymään, mutta lämpesiväthän nuokin ajan kanssa lopussa vähän. Tuolla todella ohuella rotsilla kaipaisi tosin ehkä kaulan ja rinnan päälle jotain Windstopperia vaikka kypärähuppu kaulan suojaa muutenkin, mutta läpihän nuokin tuulen päästää.

    Mitä nyt oli paikoitellen tallotussa nuoskalumessa vähän raskasta edetä, mutta taas maiharin syvyisessä koskemattomassa umpihangessa kulki läski kuin juna, vaikkakin melko hitaasti, mutta varmasti.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  26. #4676
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Tänään auraamattomia pyöräteitä vähän pidempään ajellessa se cyclon hehkutus viimein aukesi. Cyclocrosshan on jo lajina tavallaan kurjuuden maksimointia, eli lumessa itsensä haastaminen on vain lajinomaista ja asiaan kuuluvaa

  27. #4677
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Tänään auraamattomia pyöräteitä vähän pidempään ajellessa se cyclon hehkutus viimein aukesi. Cyclocrosshan on jo lajina tavallaan kurjuuden maksimointia, eli lumessa itsensä haastaminen on vain lajinomaista ja asiaan kuuluvaa
    joo oon mäkin ollut cyklolla Nuuksion kivikko juurakko kura rännissä kilpa numeron kanssa kun muilla maasturit

  28. #4678
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.181
    ^oothan sä Tahkollakin ollut kyklolla kun muilla on ollut maasturit. Mä näin.

    Mut sehän nyt onkin sellainen maantiekisa eikä edes talvella.


  29. #4679
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^oothan sä Tahkollakin ollut kyklolla kun muilla on ollut maasturit. Mä näin.

    Mut sehän nyt onkin sellainen maantiekisa eikä edes talvella.
    jossain vaiheessa lopussa tuntui 34 piikkinen liian isolta ja kädet oli kuin makaroonia loppulaskussa... matkassa vietetty aika kai ihan ok vaikka maantie kisassa on sitä kivikkoo ja juurakkoo

  30. #4680
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Tänään auraamattomia pyöräteitä vähän pidempään ajellessa se cyclon hehkutus viimein aukesi. Cyclocrosshan on jo lajina tavallaan kurjuuden maksimointia, eli lumessa itsensä haastaminen on vain lajinomaista ja asiaan kuuluvaa

    Kuin omasta näppiksestäni. Harjoittelua on monenlaista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •