GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 79 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.341 - 2.370 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Alkuperäinen Snowshoe oli juu kapoinen luvattuun nähden, julkaisivat aika pian Snowshoe XL:n, joka oli lähempänä "totuutta"

Olen melko varma, että joku jo sellaisilla täällä mainitsi ajavansa, mutten tähän hätään löytänyt..

zipo Guest
    PaH suditeli moisella viime kesänä

Juurikin vähän sen takia utelin Snowshoesta että ko kumi on Kona Wo:n ensiasennusrengas. Tässä niinkuin muissakaan keskusteluissa ei oikein löytynyt kokemuksia joten ilmeisesti aika tuntematon täälläpäin. Yhden testiksi itseään kutsuvan jutun löysin netistä mutta se tapahtui pelkästään pakkaslumiolosuhteissa kahden päivän aikana eikä näin edes olosuhteiden puolesta ollut hyvä.
    Kuvahaulla löytyy nastoitettuna, luultavasti teeseitse versio. Eli sopii siis jonkinlaisen nastarenkaan aihioksi. Saattaakin olla että että nastarengasoptio tekee tästä, ei hyvän mutta, kohtuullisen rengasvaihtoehdon ja näin voi sille laskea muutakin käyttöä kuin kesärengas tai energiajäte.

Pyörää ei ainakaan tuon renkaan takia kannata jättää ostamatta, kaikilla pääsee eteenpäin! Mielikuvissa asioista tulee isompia kuin ne ovat, näitä renkaita olen itsekin mielessäni vatvonut ihan liikaa, välillä tuntuu että pitää ehdottomasti saada jotkut tietyt kumit kun ei nykyisillä "pääse mihinkään" mutta kyllä totuus taitaa olla että kelillä ja ajotaidolla on vaan paljon isompi merkitys.

Jepjep.
    Kaikilla kumeilla saa tunkata - toisilla joskus enempi ku toisilla.

Niin ja siis tottakai renkaissa eroa on mutta joskus ne erot saa vaan omassa päässä ihan liian suuret mittasuhteet puhun itsestäni

2015 Kona Wo:ta liikkuu Suomessa useampi kymmenen, mutta ilmeisesti kuskit keskittyvät ajamiseen ja foorumispeksaaminen jää sivuosaan

Itsellä tasan kaksi lenkkiä lumella takana snowshoella, ainut vertailupohja on veerubberin vanha 27tpi mission. Niihin verrattuna jo painon puolesta eri sfääreissä. Mutta oma mielipide renkaista on muutenkin vähän se että niillä mennään mitä on annettu ja sopeudutaan kelin mukaisesti. Shikaani yllä kiteytti asian varsin hyvin. Vähän sama kuin suksien voitelun kanssa, ei jaksa käyttää aikaa aivan joka kelin sähläämiseen. Enemmän ajoa ja vähemmän ihmettelyä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Pyörää ei ainakaan tuon renkaan takia kannata jättää ostamatta, kaikilla pääsee eteenpäin! Mielikuvissa asioista tulee isompia kuin ne ovat, näitä renkaita olen itsekin mielessäni vatvonut ihan liikaa, välillä tuntuu että pitää ehdottomasti saada jotkut tietyt kumit kun ei nykyisillä "pääse mihinkään" mutta kyllä totuus taitaa olla että kelillä ja ajotaidolla on vaan paljon isompi merkitys.
    Asia on pitkälti juuri noin. Kaikki osat kannattaa noteerata, renkaat mukaanlukien. Mutta kokonaisuus ratkaisee ja renkaat tai vaikka vaihtajat on kuitenkin vain pieni osa. Tosi huonohan renkaan on oltava että sillä ei ajaa voisi. Jollain pääsee kovempaa tai pitemmälle aina jossain paikassa tai joissain olosuhteissa tai tuntuu mukavammalta.
    Tietty uusia ostaessa kannattaa asiaan vähän syventyä että rahoille saisi vastinetta mutta ajaminenhan se pitäisi sen jälkeen olla pääasia.

mutanaama Guest
    Erot tulee äärioloissa, tai siinä kun vauhti kasvaa. Reduajelussa erot on aika marginaalisia. Oikein hankalassa maastossa, Siinä missä toinen ajaa, toinen tunkkaa samaa vauhtia.

Suosittelen porukkalenkeille osallistumista jos se vaan omalla paikkakunnalla suinkin onnistuu. Siellä näkee hyvin, että ei sillä renkaalla ole ihan niin suurta merkitystä kuin mitä foorumikeskustelut antaa ymmärtää.

Edit: ja tarviiko sen fillarin olla kaikilta osa-alueiltaan juuri optimi kyseisen hetken tilanteeseen varsinkaan jos ei ole kilpailusta kysymys?

mutanaama Guest
    Juurikin näin. Mutta "hiljainen ois kylätie", jos näistä ei väännettäis

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    PaH suditeli moisella viime kesänä
    Jou. Kaks kumia ajoin roskiskuntoon. Takakumina. Sellaisia orkkisversioita olivat, niitä oikeesti nelituumaisia.
    Kumiseos ja kuvio oli jees sulan maan ajoon. Lumeen tai pakkaseen asti noi ei ehjinä selvinny.
    Noihe vika on kuvion kapeus; jopa 45mm kehällä kylki ulottuu puolisen senttiä reunanappulan ulkopuolelle, joten kyljet on kankailla tai viiltoja täynnä
    kun louhikoissa ajaa. Eikä noista tuon pidempään kestäneen nappuloistakaan paljoa ollu jäljellä reilun parin kk ajojen jälkeen.

Sama ongelma näkyy olevan XL:ssä, parilla 65-80mm kehällä sen nähny ja liika lihava on kylki.

No, ettei nyt ihan sairaan hifistelijän mainetta saa niin kerron että ajatus tähän Snowshoen hyvyyden kyselyyn on semmoinen että: Kona Won hinnan suuruinen osto antaa bikeshopista 10% alennusta ja seuraava ostoraja joka antaa 15% on 2000€ ja tuumin että jos ko kulkineeseen päätyy niin jos noi snowshoet ei ole hyvät niin lisää ostoa saa helposti mm ostamalla Husker Du kumeja(26x4 120tpi 149€/kpl), jos siis orkkikset eli snowshoet on foorumilaisten mielestä huonot. Huskerit taas on ymmärtääkseni esim Mutanaaman porukan hyväksi arvostamat.

Ja hyvää kokemusperäistä tietoahan snowshoesta, ja sen sopivuudesta eri olosuhteisiin, tulikin.

^HuskeDu ihan ok kesä kumi talvella hyvä ainoastaan kovalla pohjalla. Itse en edes 130€ kipale hintaan enään toisia osta edes kesä käyttöön. Maxxis Mammothia ym irtoaa alta satasella ja osuu aika samaan suvikumi genreen. http://www.hi5bikes.fi/~LC4Hx0000001/?Y999=PGR&Y174=183
    Antza44 muokkasi tätä : 05.01.2015 at 19.56
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Talvikumina taitaa loistaa myös Vanhelga jota saa ainakin ulkomailta alle satasella.

mulla on snowshoet alla (tubeleksena) ja ei valittamista,tosin kokemukset muista renkaista on olemattomat,mutta hyvin on joka paikassa pärjänny niin sulalla kun lumellakin ja jos eioo pärjänny niin eioo ollu renkaasta kiinni..valitettavasti tota kona wo:n ostamista ei kyllä kannata epäröidä,rahalle löytyy kyllä vastinetta.
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

^^Linkki mistä?

Mullekin kelpaisi Vanhelga, laitappa linkkiä tulemaan

Nimimerkillä hodag toimii kesäkelissä...

http://r2-bike.com/45NRTH-Fatbike-Ti...tubeless-ready Toi on kyllä 60tpi mutta onko se nyt niin nuukaa..

Yhden lenkin oon ajanut Hodag takana 47mm vanteella lumessa ja ei se mikään huono ollut vaikka oli sisurikin. Floater 70mm vanteella tubelessina oli kyllä parempi pidolta mutta huonompi rullaamaan. Floater on mulle sopiva talvikumi. Huomenna testiä Hodag takana 80mm vanteella. Edessä on Bud 80mm vanteella ja ei oo tarvetta vaihtaa.

BestGripit on Tanskassa tulossa, eiköhän ne viikonlopuksi tänne kerkeä. Edessä olevaan Budiin 120 kpl ja takana olevaan Floateriin 66kpl BässiKuviolla™.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bässi Katso viesti
    Lyhkäsemmät pinnat, oisko myös keskiosa kehästä "matalampi" lisäten ilmatilaa ja helpottaen renkaan asennusta. Mulla 65mm kapeet.

hintaa mulle on tullu...
    sarma 200€, dt comp+nipat 55€, hope eteen 90€, kehät 560€. Diy
    kehiä saattaa olla mutiksella.
    Muuten setti päätetty, mutta vielä leveys ja takanapa mietityttää. Miten päädyit 65 mm vs 80/90mm? Entä Sarma? Melkein vois luntata tuon kokoonpanon.

mutanaama Guest
    65mm on paremmin suojassa kivikossa, ja onhan tuo aika paljon kevyempikin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    65mm on paremmin suojassa kivikossa, ja onhan tuo aika paljon kevyempikin.
    Toimii myös leveimmillä kumeilla?

mutanaama Guest
    Mulla on GC nyt 65mm vanteilla, ja toimii siinä missä 90mm:llä

Tuolla Menopelissä Nextie 90mm hinta kohdillaan, jos teksti pitää paikkansa "vannesetti" http://www.menopelimarket.fi/epages/...nteet_Fat_Bike
    Tosin tuotteen, kun klikkaa auki antas ennemmin ymmärtää, että olis kpl hinta. Kannattaa kyssästä, jos 90mm tarvetta.

90mm painon säästö parilta enään noin 300g vs alu 80mm. 90mm ei ole oikeen 4" kumin vanne.
    100mm CS verrattuna paino säästö parilta 90mm Nextien eduksi 620g
    2 kipaletta 65mm Nextietä painaa aikas saman, kuin 1kpl 80mm aluvanne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Muuten setti päätetty, mutta vielä leveys ja takanapa mietityttää. Miten päädyit 65 mm vs 80/90mm? Entä Sarma? Melkein vois luntata tuon kokoonpanon.
    Minä yritän pärjätä mahdollisimman pienillä ja kevyillä renkailla, ilman jousitusta. 80mm mulefuttikin on mun mielestä liian iso esim 4" floaterille.
    Sarma on ihan uhkapeliä vielä kun kenelläkään ei ole siitä pahemmin kokemusta. Toisen pyörän industry 9 jälkeen orkkis bontragerin harvahampainen kytkentä oli kamalaa. Toistaseks pelannu kuitenkin hyvin ja nykyään on saatavilla kuulemma jo varaosiakin.

Edit.. Mä en harrasta pyöräretkeilyä, kyntöpelloilla ajelemista, suolla rämpimistä, enkä umpihangessa ajamista.
    Bässi muokkasi tätä : 06.01.2015 at 12.55 Syy: Nastarenkaana d5, mutta sen pidän mulefutilla. Tarpeenmukaan sitten alle.

Onko noiden Floatereiden hinnat seilannut ennenkin vai onko vain vuoden vaihteen jälkeen nostettu yleisesti hintoja on-onella?

Olin jo aikeissa tilata Lite Ladaan uudet renkaat, mutta hinnat nousseet £39,90. Oli vielä viime viikolla 29,90. Parin hinnaksi tulisi posteineen n. 125€, ei pysty. Ihan hyvinhän tänäänkin lähemmäs 4 tuntia tuli sudittua V8:seilla.

^Normaalia toimintaa On-Onelle hinnan seilailut. Tais olla halvimmillaan alta 30€.

mutanaama Guest
    Mä luulen että floatereista sais asialliset nastarenkulat. Tänään värkättiin yhdet natet, GC:t ja korjasin viime vuonna nastoja kadottaneen huskerin.
    Tältä se näyttää kun noita duunaa. Vaimo hiukan valitti käryistä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Vaimo hiukan valitti käryistä
    Kyllähän tuon ymmärtää... kaksi Setää nastoittamassa
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •