HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 76 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 66 74 75 76 77 78 86 126 176 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.251 - 2.280 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #2251
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Hieno video taas Mutanaamalta. Tuosta ymmärtää mitä tehdään vaikka ei olisi kokemusta.

    Muuten, mitä pidät dillingeristä? Miten vertaisit "tee se itse" nastoitettuihin?
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 31.12.2014 at 11.01

  2. #2252
    Tässä yhteydessä haluaisin todeta, että on aina hyvä jos ei paremmasta tiedä eikä odota mitään niin ei petykkään.
    Mää oon ajanu tyytyväisenä BFL:t edessä&takana, mikä on outoa kun kahtoo kuin sileät ne on. Sivupito eteen olis toki mukavaa, mutta ylläkin jo todettiin ettei sitä ole talvella kuitenkaan. Vetopitoa noissa piisaa keskimäärin tarpeeksi suhteessa tarjolla olevaan voimaan ja keliin, mutta varmaan ei oikea rengas jos ajaa enimmäkseen mäkisillä hoodeilla. Oulussa nyt ne muutamat nyppylät saattaa loppumetrit taluttaa leuka rinnassa jos sutasee tyhjää.

    Bounuksena rullaus kai noissa on kärkipäätä tuossa leveyksissä, itte tykkään ajaa kesällä matkalenkkiäkin kun paksu on (toistaiseksi) ainoa jossa Brooks ja muutenkin mielen rauhaa suitsuttava ohjaamo. Mutta olishan noita hauska vaihdella, eipä vaan osaa perustella tarpeeksi raskiakseen.

  3. #2253
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Noi bulldozerit eivät ole kyllä häävit tampatulla lumella. Eilen ajoin kohtuullisen tampattua polkua minkä olen ajanut noin 100 kertaa kapearenkaisella samoissa olosuhteissa. 2 kertaa lähti pelit aivan totaalisen poikittain paikoissa missä ei ole ikinä ollut mitään ongelmia vastaavissa vauhdeissa kapeilla nappulakumeilla. Taidan tilata noi Jumbo Jimit kokeeksi kun eivät ole kovin pahan hintaiset...
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  4. #2254
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Nottingham
    Viestit
    57
    Huh, kovin näyttää olevan yksilökohtaista tämä Dillingerien tubelesittaminen. Itellä D5 & RD -kombo onnistui todella helposti ja hyvin on paineet pysynyt nyt muutan viikon. Oikeastaan mitään valitettavaa en keksi näistä kumeista. Jäällä pitää paremmin kuin yksikään ei-nastakumi, lumpidosta ja erityisesti sivuttaispidosta olen myös vakuuttunut ja tielläkin rullaa ihan kivasti, jos sinne eksyy.

    Jos nastoja kokee tarvitsevansa niin en kyllä jäisi odottelemaan Schwalben tai jonkun muun ehkä-ensi-talvena-tulevia kumeja.

  5. #2255
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Mulla kun on tuossa Walkossa takana tilaa vain nelituumaiselle niin päätin suorittaa käytännön kenttätestin. Haarukassa on tilaa joten eteen tulossa 4.8" Lou ja taakse 3.8" Nate.
    Saa nähdä kuinka hullunkurinen tuosta tuolla rengastuksella tulee. Onneksi mua ja Walkoa ei täällä korvessa kukaan näe 😉

  6. #2256
    mutanaama Guest
    En ole vielä testaillut kunnon pohjalla, loskassa ei pidä muutenkaan mikään. Jos tänää olis jäitä pohjilla. Liiman kanssa turaamiseen meni kaikkiaan noin minuutti, nauhan leveys onnistui laakista toisella puolella. Ensimmäisessä puolen kun räpelsi yhdellä kädellä, ei jälki ollut ihan niin tasaista.
    Ja tuo yksilöllisyys tulee hyvin esiin, kun katselee dillingerin paketteja, osassa on kankaat esillä osassa ei. Onkos nuo D5:t muuten olleet 120 tpi taittuvakylkisiä? Onko kehä teipattu reunaan asti?

  7. #2257
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^^No ainakin maastopyörässä lumella just etupää tarvii enempi sitä leveämpää ja kantavampaa kumia niin ei ainakaan ajatuksena ole ollenkaan hassumpi tuo; niin leveä eteen kun löytyy ja taakse se mikä mahtuu.

  8. #2258
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuomas H Katso viesti
    Jos nastoja kokee tarvitsevansa niin en kyllä jäisi odottelemaan Schwalben tai jonkun muun ehkä-ensi-talvena-tulevia kumeja.
    Kyllä mä koen tarvitsevani, mutta onhan tässä toinenkin syy takana: (yli)400e fillarin renkaista on vaan yksinkertaisesti mulle liikaa.
    Jo ihan periaatteestakin. Ja lompakosta johtuen.
    Tän talven investointi oli Wölvit(pitkin hampain), jos sit ens talvelle nastat. Oppiipahan kaatuilemaan sillävälin.

  9. #2259
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    ^^No ainakin maastopyörässä lumella just etupää tarvii enempi sitä leveämpää ja kantavampaa kumia niin ei ainakaan ajatuksena ole ollenkaan hassumpi tuo; niin leveä eteen kun löytyy ja taakse se mikä mahtuu.
    Ohikiitävän hetken jo suunnittelin ostavani Floaterit, mutta tuskinpa halpojen VeeRubbereiden tilalle olis ollut mitään järkeä vaihtaa halpoja Floatereita

  10. #2260
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    kun katselee dillingerin paketteja, osassa on kankaat esillä osassa ei. Onkos nuo D5:t muuten olleet 120 tpi taittuvakylkisiä? Onko kehä teipattu reunaan asti?
    Olen nähnyt vain kaksi pakettia eli nuo omat renkaani, ja niissä ei ollut kankaita näkyvissä. Ovat taittuvat 120tpi (onko edes olemassa teräskaapeli 120tpi D5:sta?) ja kehä (RD) on gorillateipattu reunoihin asti. Tosin teippi oli viime talven aikana vähän sieltä reunoilta valunut keskemmälle, en jaksanut teipata uudelleen kun systeemi oli ilmatiivis muutenkin. Teippauskuvaa reilun vuoden takaa: http://vega.kuvat.fi/kuvat/Py%C3%B6r.../_P1000159.jpg ja samasta kansiosta muutama lisää.

    - Tomi

  11. #2261
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Brillen kanssa ehdottomasti samaa mieltä että +400€ fillarin renkaista on vaan liikaa, onneksi löytyi paikka josta saa siedettävään hintaan Bestgrip ruuvattavaa nastaa, ne kellä niitä on ollut ovat hyväksi väittäneet.

  12. #2262
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Olen nähnyt vain kaksi pakettia eli nuo omat renkaani, ja niissä ei ollut kankaita näkyvissä. Ovat taittuvat 120tpi (onko edes olemassa teräskaapeli 120tpi D5:sta?) ja kehä (RD) on gorillateipattu reunoihin asti. Tosin teippi oli viime talven aikana vähän sieltä reunoilta valunut keskemmälle, en jaksanut teipata uudelleen kun systeemi oli ilmatiivis muutenkin. Teippauskuvaa reilun vuoden takaa: http://vega.kuvat.fi/kuvat/Py%C3%B6r.../_P1000159.jpg ja samasta kansiosta muutama lisää.

    - Tomi
    Tuossa se selitys varmasti onkin, gorilla muotoutuu paremmin kuin pelkkä kuitu tai alumiini. Noihin mun kehiin kaikki muut renkaat (1,2.. monta) on menny paikalleen heittämällä ja pitäneet kanssa ilmaan litkuja.

  13. #2263
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Brillen kanssa ehdottomasti samaa mieltä että +400€ fillarin renkaista on vaan liikaa,.
    Tuosta on helppo olla samaa mieltä.

    Samalla itse ihmettelen vähän sitäkin että kun läskien suosio on jo hyvän aikaa näyttänyt vahvalta, eikä ole mitään syytä olettaa muuta, niin miksiköhän meidän kotoinen suomityres ei osoita tähänkään mitään mielenkiintoa. Osaamista on ja pienenä tehtaana on ainakin periaatteessa nopealiikkeinen. Varsinkin kun ko nastarenkaita ei ole pajoa tarjolla ja hinnatkin korkeita. Luulisi pohjoismaissa ja uudella mantereella olevan sen verran läskejä että olisi kohtuullinen bisnes. Samalla talvella hyvin toimiva kohtuuhintaisempi kumi lisäisi edelleen läskien suosiota ja sitäkin kautta markkinoita. Sitten kun on joka halpaliikkeessä halpaa budjettikumia, on kilpailuasetelma huomattavasti vaikeampi.

  14. #2264
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Renkaan valmistuksesta mitään en tiedä mutta uskon että pienelle(Suomi tyres)valmistajalle kokonaan uuden rengastyypin valmistaminen on suht kallis projekti, enempi ihmettelen että esim. Schwalbeltä kestää niin kauan saada omat paksut myyntiin puhumattakaan nastaversioista... kysyntää kun tuntuisi olevan enemmän kuin tarjontaa. No tuskin tahalteen viivyttävät parhaimman sesongin alla tuotteiden saatavuutta joten jokin järkisyy siihen varmasti on.

  15. #2265
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Brillen kanssa ehdottomasti samaa mieltä että +400€ fillarin renkaista on vaan liikaa, onneksi löytyi paikka josta saa siedettävään hintaan Bestgrip ruuvattavaa nastaa, ne kellä niitä on ollut ovat hyväksi väittäneet.


    ISP Fat 2015 ovh. 130e on toivottavasti SE tulevan vuoden uutuus
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  16. #2266
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kyllä mä koen tarvitsevani, mutta onhan tässä toinenkin syy takana: (yli)400e fillarin renkaista on vaan yksinkertaisesti mulle liikaa.
    Vinkki: voit säästää kun nastoitat itse, samalla voit päättää nastakuvion itse. D5 ilman nastoja Saksasta 130-140€/kpl + postit, nastat saat jostain muuten silvotusta vaikkapa vähän ajetusta Ice Spikeristä (laita ostoilmoitus...), sitten vaan pieni askartelusessio ja säästit noin 100€ vrt. kaupan hintaan. En sano että nastoitettu D5 olisi mitenkään järkevän hintainen, mutta tällä tavalla voit säästää ainakin vähän. Hyvällä onnella löydät jopa vanhoja pitkiä Freddie's Revenzin nastoja ja ajat keulien pystysuoria jääseinämiä ylös

    Mitä tubeless-asennukseen tulee, niin markkinoilla on ilmeisesti vasta yksi tubeless ready -leimattu rengas, tuo edellämainittu VanHelga. Seuraamalla tämän ja muiden (mtbr.com) foorumien neuvoja, onnistuu tubeless useimmilla muillakin renkailla ja vanteilla.

    Mutanaaman videolla näkyvä kuplameri ei ole minullekaan mitenkään vieras asia. En silti ole heittänyt toivoa kaivoon noissakaan tapauksissa (vaikka lähellä on ollut). Huolellinen teippaus, tarvittaessa teippikerroksen lisäys, litkun lisäys, ravistelu ja kiekon pito riittävän pitkään kyljellään vaaka-asennossa ovat riittäneet aina. Minusta se, että joissain tapauksissa samantien ei ole voinut lähteä ajamaan, ei ole koskaan ollut vika vaan lähinnä kehittyvän tekniikan ominaisuus, jonka kanssa voi elää.

    - Tomi

    ps. alan ehkä kallistua sille kannalle että en nastoita noita omia D5:ia ollenkaan, siksi rauhallisesti ja ennustettavasti ne käyttäytyvät myös jäällä. (saa myös lähettää pussillisen alurunkoisia nastoja jos jollakulla on hirveästi ylimääräisiä)

  17. #2267
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    296
    Jos ei aseta omalle ajalle mitään hintaa, sillä 500 nastan asentaminen käsipelillä ei ole mikään vartin projekti. Vielä jos joutuu vanhoista kumeista nyppimään niin huh... Muinoin Freddies Revenzeihin parisataa nastaa asentaneena, tuli vähän innostusta niiden tajuttomasta pidosta liian aikaisin ja nastakato oli karmea ne oli muuten mahtavat gummit, vaikka aika kultaisikin muistoja.

  18. #2268
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Tommoset isot Juggernautit mä viritän ens kesänä pinkeille 65mm Nextieille. Nam.


    Miellyttääkö väri?

  19. #2269
    Toi on paras pinkki.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  20. #2270
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    ...Mitä tubeless-asennukseen tulee, niin markkinoilla on ilmeisesti vasta yksi tubeless ready -leimattu rengas, tuo edellämainittu VanHelga. Seuraamalla ...
    Vanhelkan lisäks Hodagista ja kummastakin Snowshoesta löytyy tlr-leimat. Kaikkia saatavilla olevia kummeja en oo nähnykään, mut väitän et kaikki >3.8" tuuman kumit toimii yhtä lailla tubeleksinä. Osa pitää ilman litkuttakin ja osa vaatii paljonkin litkua ja liikettä tiivistyäkseen, mut onnistuu kumminkin. Kehästä ja kumin sovittuksesta siihen se vaan on kiinni kuin helppoo tai hankalaa tubeless-virityksen teko on. Itte en aja virityksellä, joka ei onnistu ilman kompuraa + kiristyskikkoja, maastokelpoinen tubeless on semmonen joka ajetaan mettästä pois tubeleksenä vaikka kumi olis välillä käyny pois kehältä.

    En tiedä paljonko tubeless on säästäny säädöltä mettässä, mut viimeisen 4kk:n aikana (+250 ajotuntia) kai 7 kertaa on tubeless antautunu ajossa niin että litkut on ollu kankaalla ja reikä on ollu tukittava muuten, kerran joutu sisuria käyttämään hätävarana. Ja ykskään noista ei oo ollu burbbi, vaan kunnon reikiä joko nappuloiden väliin tai vekkejä kylkeen.

  21. #2271
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vispe Katso viesti
    ...500 nastan asentaminen käsipelillä ei ole mikään vartin projekti.
    1,5h yhteensä kahteen renkaaseen. Meinasi kyllä tuppi tulehtua...

    Läskikumeista ei ikinä saa Freddyjen veroisia, vaikka samat nastat laittaisikin. Nastalle ei vaan saa tarpeeksi painoa. Best gripit vaikuttavat mielenkiintoiselta, mutta saattaa rajoittaa monikäyttöisyyttä.. Mitä tapahtuu kovan alustan rullaukselle? Dillingerit rullaa kovalla alustalla ihan sairaasti nastoitettunakin, joten vaikka pito vrt. 29er ISP on keskinkertainen peilijäällä, sanoisin että silti huippurengas. Omaan vakkarilenkkiin kun kuuuu 50km tiesiirtymä, on rullaavuudelle annettava jotain arvoa.

    PaH: Kunnioitettava tuntimäärä...

  22. #2272
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Toikkaa, kun taannoin haastattelin Dillinger vitosen hinnasta ja itse nastoittamisesta pikkikärkisellä nastalla ja hinnan halpenemisella versus valmis. Sain vastaukseksi, että ei saa yhtä hyvää pitoa, kuin orkkis reikänastalla matalapaine renkaassa, koska piikkikärkisen piikki taipuu alta ja reikä nastassa on kanttia aina alla. Se, että onko tällä tarinalla mitään tekemistä käytännön kanssa, vai onko mainosmiehen juttuja en tiedä, mutta voihan tuossa olla perää, koska 45Nrth ei käytä piikkinastoja.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #2273
    noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    ...osassa on kankaat esillä osassa ei. Onkos nuo D5:t muuten olleet 120 tpi taittuvakylkisiä? Onko kehä teipattu reunaan asti?
    Eipä omissa ollut kankaita esissä. 120tpi taittuvana, kehät teipattu Stanin 25mm leveällä teipillä kuvan mukaisesti

  24. #2274
    Onkos ketään laittanut On-onen fattyyn 4,8" schwalben jumbo jimejä taakse? Tai muita vastaavan kokosia että mahtuuko? Eteen kyllä menee heittämällä.

  25. #2275
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laurimtm Katso viesti
    Onkos ketään laittanut On-onen fattyyn 4,8" schwalben jumbo jimejä taakse? Tai muita vastaavan kokosia että mahtuuko? Eteen kyllä menee heittämällä.
    Moro Lauri,
    mistä sais noita Jumbo Jimejä ?

  26. #2276
    hibike.com lupailivat että kahden viikon sisään pystyisivät lähettelemään. 15€ tosin kalliimmat tuolla kuin muissa puljuissa, mutta eipä nuille ole tarvetta ennen ensi kesää mutta ajattelin vain pohjustella että minkä levyiset kumit sitä vois hommata.

  27. #2277
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Tuskimpa vielä tulee 2 viikossa. Mielestäni ei edes tuolla ole juurikaan kalliimmat, kun vertaa samoja kumeja. 4 eri variaatiota tulee Jumboista. Alv:tä tuolta joutuu maksamaan 24%, kun on sen verran iso pulju. Toisin, kuin esim. bikecomponents puljusta saa 19% alv
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  28. #2278
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Helppo uskoa että D5:n orkkis nasta pitää paremmin, on se sen verran erikoinen:

  29. #2279
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Vinkki: voit säästää kun nastoitat itse, samalla voit päättää nastakuvion itse. D5 ilman nastoja Saksasta 130-140€/kpl + postit, nastat saat jostain muuten silvotusta vaikkapa vähän ajetusta Ice Spikeristä (laita ostoilmoitus...), sitten vaan pieni askartelusessio ja säästit noin 100€ vrt. kaupan hintaan. En sano että nastoitettu D5 olisi mitenkään järkevän hintainen, mutta tällä tavalla voit säästää ainakin vähän. Hyvällä onnella löydät jopa vanhoja pitkiä Freddie's Revenzin nastoja ja ajat keulien pystysuoria jääseinämiä ylös
    Kyllä mä tuohon projektiin olin jo lähdössä. Mutta ei. Ei ole viitseliäisyyttä+en usko että päästään alkuperäiseen tulokseen.
    Odotan mieluummin kunnes Dillingerin määräävä asema markkinoiden yksinvaltiaana murtuu. Tullee hintakin alas. Tai joltain muulta valmistajalta parempi/edukkaampi rengas.

    Jos olosuhteet käy liian liukkaiksi, maistellaan vaikkapa sohvalla viskiä.

  30. #2280
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Onko nämä fillareihin tarkoitetut nasta yleensä ottaen samanlaisella kannalla, eli onko noiden nastojen halkaisija ja korkeus sellaiset että ne käy "jokaiseen" kumiin missä on valmiit paikat? Lähinnä kysymys koskee Dillingeriä ja vanhoja Nokian WXC:n nastoja joita on hyllyssä yhden renkaan verran. Onko kukaan käyttänyt noita Nokian nastoja läskipyörien renkaisiin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •