GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 75 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 65 73 74 75 76 77 85 125 175 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.221 - 2.250 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #2221
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    haukipudas
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti


    Ei mulla muuta.
    Siihenhän tuo on jämähtänyt paikalle,muutama sentti lunta... ainakaan mun ruudussa ei liiku!!

  2. #2222
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Joku taliaivo oli jollain tuon kaltaisella jaellut täällä pitkin latupohjia, ihan lämpimikseen ruopinut hajalle muutamat mutapaikat polun vierestä ja tuhonnut latupohjalta siltoja.

  3. #2223
    No, tässä kuvassa ollaan ihan omassa metsässä. Polun päällä tosin, mutta mitään ei rikottu. No ok, yhden kiven kiillotin sammalista. Ostin isot Diltsut. Saas nähä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  4. #2224
    mutanaama Guest
    Pikku D:t siivottu valuroippeista, hiottu ylimääräiset reunat pois. Nousi sisurin avulla vanteelle parissa minuutissa... Videota lopputuloksesta myöhemmin.

    [edit]Aina ei voi onnistua
    mutanaama muokkasi tätä : 31.12.2014 at 16.50

  5. #2225
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    ^Juu samalta näytti mullakin täyttö, mutta niin ne vuodot vain ravistelemalla alkoi lopulta tukkeutua.

    Ps. Hieno talli!

  6. #2226
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Joku taliaivo oli jollain tuon kaltaisella jaellut täällä pitkin latupohjia, ihan lämpimikseen ruopinut hajalle muutamat mutapaikat polun vierestä ja tuhonnut latupohjalta siltoja.
    Joku samaa sarjaa oleva harrastaa kertaalleen Hollolan Tiirismaan latupohjilla samaa rallia. Näin tapahtui viime vuonna ja tänäkin vuonna, no ajo sentään ennen, kun latukone on käynyt ekaa kertaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  7. #2227
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Floateria ajettu taas lisää 80mm vanteella takana ja se toimii, ku junanvessa. Vetää ja jarrutta oikein päin asennettuna kivasti. Rullaus on mitä on HuskeDu olis tampatuilla/kelkka pohjilla rullauksen suhteen ok mut pehmosessa onneton takana. Laittasin Floaterin eteenkin, mutta On-Onen huippu vanne rikkoi reunaa, sen verran toisesta, että ei kehtaa enään ajaa. Vois ostaa uudenkin, mutta 40€ halvasta kumista tulee uusilla ylihinnotetuilla 20€ toimituskuluilla 60€ kumi ja se on jo liika lähellä muita tarjous "laatu kumeja". Onkos ajo kokemuksia Lou :sta edessä?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  8. #2228
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Hyvä nastoitusvideo. Ei näyttänyt hommana vaikealta. Siis tuon Mutanaaman tubelessvideon loppusivulla. Hyvä oli tubeless-esityskin.

  9. #2229
    mutanaama Guest
    Litkutus ei pitänyt ilmaa sisällään, vaikka pari desiä oli jo kulunut. Toisaalta siperia on osoittanut.. Että jos alussa on paljon ongelmia, ne saattaa kostautua myöhemmin. Reuna tuossa yksilössä nyt vain on hiukan turhan horo ja reunanauhan kohdalla ei ole riittävästi kumia tiivistämään. Suuremmalla litkumäärällä voisi onnistuakin tai vaikka teippaamalla vanteen reunat. Mutta taas toisaalta kun lähes kaikki muut kumit tiivistyy ilman litkuja, niin menee renkaan vaihto turhan hankalaksi, sen kun on tottunut tekemään muutamassa minuutissa

  10. #2230
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Kun olet ymmärtääkseni ollut varsin paljon tekemisissä tubeless asennusten kanssa niin oletko huomannut eroa erilaisten vanteiden tai vannetyyppien välillä että mikä sopii hyvin ja mikä taas huonosti tubeless käyttöön?

  11. #2231
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Minusta olennaisinta vanteessa on se, että kumi pysyy vanteella 0 paineellakin käytti sisuria tai ei. Silloin voi odottaa, että kumit pysyy ylhäällä ajossakin. Itse en henkkoht osta enään vanteita ilman tubeless, tubeles ready lupauksia tai varmaa faktaa kumin ylhäällä pysymisestä, koska tulee kumeja litkuteltua. Kumin tiivistymiseen ja ylhäällä pysymiseen vaikuttaa tietty kumikin, niin kuin Mutiksen opeista selviää.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #2232
    mutanaama Guest
    Just näin. Noille kehille on noussut tähän mennessä kaikki kumit ja saatu pitäväksi. Tänään tehdy tarkemman tutkinnan perusteella kaikki dillingerit, niin 4 kuin 5 ovat tehty niin, että vannetta vasten oleva osa on lähes pelkkää reunanauhaa, kumia ei toisissa kohdissa ole ollenkaan. Vastaavasti taas van helga näyttäisi olevan välittömästi valmis tubeless ilman litkutteluja.

    Sitten mitä tulee näihin RD-tms-tubeleksiin, niin niissä on turhan paljon muuttujia, etten mitään varmaa voi sanoa. Sopivan paksuinen teippi laidasta laitaan näyttäisi olevan paras ratkaisu, mutta sekään ei estänyt omalla kohdalla BFL:n burppaamista pienillä paineilla. Vastaavasti taas Bud pysyi samoilla paineilla paikallaan ilman mitään ongelmia.

    Tällä hetkellä helpoin tubeless on tullut nextien kehillä, reilu kierros stanin teippiä, ja se olis sitten siinä. Niin ja pitkä stanin vena. Todennäköisesti kaikkien muidenkin valmistajien tubeless kehät on yhtä nopeita asentaa, eivät vaan ole olleet mun lompakon kanssa yhteensopivia-.

  13. #2233
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Ahaa. Eli vaikkapa uutta fillaria katsellessa kannattaa tuo "tubeless ready"-ominaisuus selvittää. Tuostahan ei monen kulkineen spekseissä puhuta yhtään mitään.
    En tiedä vielä mutta ainakin "ei niin kalliita" läskejä katsellessa toi tubelessready tjsp voi pudottaa monta pois pelistä. Eikä syyttä koska huonot vanteet ei ole kovin kiva juttu.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 29.12.2014 at 18.08

  14. #2234
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Mulefut kehät on tubeless ready. Vanteen reuna Stanin lisenssillä tehty. http://sun-ringle.com/mtb/rims/mulefut-80sl/
    Tuota löytyy Whiteistä, Trekin 6 ja Konasta. Trekin 8 on Bontragerin eli Trekin omat tubeless vanteet mihin tarvitsee ainoastaan kapean esim. Stanin teipin. Mulefut tarvitsee Gorilla teipin tai vastaavan ja vaikka kevyen heijastin teipin ensin reikien kohdalle.

    Omat Mulefutit vielä sisureilla, mutta kumit on napakasti ylhäällä 0 paineellakin ja nousi napsahtaen ylös.

    On-Onen vanteet on mallia hankalat kaikilla tekniikoilla, mutta silti toimivat Ghetto systeemillä ihan ok jahka saa kumin ylös. Kumin tippumisen riski on olemassa löysillä paineilla, koska ei pysy ollenkaan vanteella kun paineet pudottaa lähelle 0.

    Feltin, ym uusien vanteista ei ole lupauksia ja käytäntö näyttää toimivuuden, niin kuin Spessun, Canyonien DT tekemistäkään ei ole luvattu tubeless readya.

    Napojen lähinnä vapaarattaan laatu valmiissa pyörissä on sitten kiva lisä tähän soppaa. Näissä on monesti säästetty ja varaosa saatavuus/nopeus osien saannille on?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  15. #2235
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    Mainitsen tästä sivusta:

    Kumikeijon hommista en mitään tiedä. Mutta White liten kehissä taitaa myös olla maininta tubeless ready, mutta se ei sikäli tee autuaaksi, kun kumi putoaa pois vanteelta, ainakin mulla, ihan itsestään, kun paineet päästää pois.

    Eli kumit merkkaa varmaankin litkutushommisssa vähintään yhtä paljon kuin se, että kehissä on tubeless ready -maininta.

    Mutanaaman video on ainakin tämmöselle nörvelille aikas opettavainen audio-visuaalinen presentaatio. Lisää näitä!

  16. #2236
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Vastaavasti taas van helga näyttäisi olevan välittömästi valmis tubeless ilman litkutteluja.
    Niin todellakin näyttäisi:



    Mutta asiaan palatakseni: tsemppiä dillingereiden kanssa! Itselläni ei ollut D5 + RD -yhdistelmän kanssa kummoisiakaan ongelmia: Vanteelle noston tein sisurilla, toinen puoli nousi sitten kompressorin avustamana. Naps naps ja tiivistä on ollut sen jälkeen, ainakin ihan yhtä tiivistä kuin BFL:ienkin kanssa.

    - Tomi

  17. #2237
    noniinno Guest
    Omat Dillinger vitoset menivät ilman ongelmia ihan vaan pumppaamalla ilman sisurivirityksiä ja pitivät ilmaa mukavasti ilman litkujakin. Litkujen laittamisen jälkeen ei ole tarvinnut pumppailla kertaakaan.

  18. #2238
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Joo, kyllä näyttää sen verran monta muuttujaa näyttää olevan että ei ainakaan kovin helppo ole tehdä valintoja. Nuo tiedot vanteista on kyllä hyvä juttu. Tuntuu vähän kummalliselta että DT:n, sehän tekee monen merkin kalliimpien mallien vanteet, tuotteet ei ole tubelessreadyjä. Itse esimerkiksi virheellisesti kuvittelin että Canyonin vanteet, DT:n kun kerran ovat, tietysti on tubelessreadyt varsinkin kun ei pyörätkään mitään ihan halpiksia ole.

    Harmillisia noi vapaaratasongelmat. Niistä on ollutkin juttua foorumilla aika paljon ja moneenkin merkkiin liittyen, eikä ole vähän kalliimmatkaan vehkeet säästyneet niiltä.

  19. #2239
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Canyonin DT vanteissa on sentäs DT Swiss Ratchet System freehub vapaaratas. Eli eri navat, kuin Spessussa. Onhan noita Spessunkin ilmeisesti vastaavat DT kehät paitsi 90mm leveitä tehty onnistuneesti tubelekseksi. 0 paineella ylhäällä pysymisestä ei ole kukaan tainnut mainita.
    Eli DT 2250 voi olla oikeasi hyvätkin kehiltään aika näyttää.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #2240
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    109
    Hei,

    Mites jos tuohon renkaan reunaan sivelis sitä litkua jo edellisenä päivänä jotta sais siihen pienen tartuntareunan muodostettua, ja sit kun se on kuivunut niin tekis tubeles asennuksen?
    - en meinannut saada takarengasta millään tiiviiksi, mutta eilen onnistui (toivottavasti on vielä illalla ilmaa) ja silloin tuo reuna tuntui tahmealta kun siihen oli vuotanut tuota litkua.

    - Vanteen katko-kohdan tiivistin sisäpuolelta sikaflexillä ja teipinpala päälle, eipä enään vuotanut.

    T. Simo

  21. #2241
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Simo Ahtola Katso viesti
    Hei,

    Mites jos tuohon renkaan reunaan sivelis sitä litkua jo edellisenä päivänä jotta sais siihen pienen tartuntareunan muodostettua, ja sit kun se on kuivunut niin tekis tubeles asennuksen?
    Mitäpä jos kokeilisi tuubirengasliimaa? Liimausohje oli jo 90-luvulla kaikkien lumirenkaiden esi-isän eli Nokia Boazobeanan kylkeen prässätty.

    http://www.allweathersports.com/winter/winter.html

    - Tomi

  22. #2242
    mutanaama Guest
    Mihinkäs ihmeeseen ja kummaan se mun vastaukseni oikein katosi. Wiisaan ohjeen mukaan ohut kerros kontaktiliimaa vanteen reunaan, rengas paikalleen ja se olis sitten niinkuin siinä. Testaan tuon vielä tänään, tunnustan suoraan nöössiyteni ja nostan gummin sisurilla paikalleen.

    Litku tuskin pysyy reunanauhassa, vaikka kuinka olis kuivattu.

  23. #2243
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Vielä arvon Floatereiden tilaamista. Nyt muutama lenkki V8:lla ja suurin ongelma tuntuisi olevan sivuttaispidossa irtolumella. Olisikohan jollain kokemuksia asiasta? Varmaan ollut jo aiemmin mutta jos joku jaksaisi kommentoida, ei jaksa lukea koko ketjua läpi. Eli onko Floaterit siis siinä suhteessa paremmat.

  24. #2244
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    80
    Nyt on pakko avautua tänne koko kansan voorumille!

    Pysyykö joku muka pystyssä Husker Du -rengastuksella jos on vähänkin satanut uutta lunta poluille ja kallioille? Tuntuu, ettei noilla vaan uskalla ajaa mistään paikasta, joka on kallellaan sivulle yli 5 astetta. Tänään porukkalenkillä meni talutteluksi tutuissa paikoissa ja kaverit edellä Dillingereillä ja kapeilla ISP:llä etenee ajaen. Menee vähän fiilis koko hommasta, kun renkaisiin ei luota ja ajo tökkii. Pakkautuneella kovalla lumellahan HuDu toimii ok ja sulalla maalla varsinkin, muttakun läskipyörällä pitäisi päästä nimenomaan hangessa - eikä vaan päästä, vaan jättää nyt vähintään nämä kapearenkaiset kanssakuskit sutimaan paikoilleen!!

    Ehkä en vaan osaa... ja varsinkin siksi tarvitaan jotain parempaa alle! Eli mitäpä raati suosittaa tilalle? Pyöränä Salsa Beargrease Carbon, johon mahtunee 4.8" renkaat myös taakse 80mm kehille.

    -Mikko-

  25. #2245
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    ^Paljon sinulle on noissa painetta? Itsellä nimittäin hieman samaa vaivaa noiden hyvin pyöreäprofiilisten Bulldozereiden kanssa, jso on liikaa painetta. Niissä kun on aika pienet ne reunanappulat ja profiili vaatii tuollaisella kelillä toimiakseen kohtuullisen maltilliset paineet..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  26. #2246
    mutanaama Guest
    Huskeri ei imo ole lumelle sopiva koskaan. Nastoitettuna toimii jäällä jotenkuten

    Alla ala-arvoista itsensä häpeensä laittamista:

  27. #2247
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    Natet toimi eilen kuin unelma .
    Läskipyärä!

  28. #2248
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^^Jospa onkin niin, että ajan tämän talven GC:lla. Tai niin kauan kuin joku muu valmistaja (esim. Schwalbe) tekee nastagummin jolla pääsee asennuksen suhteen hiukka helpomalla.
    Vai että liimalla pitäis turailla...

    Ite en moiseen painiin lähde. Kaatuillaan sit.

  29. #2249
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Länsikontu
    Viestit
    610
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmikko Katso viesti
    ... Tuntuu, ettei noilla vaan uskalla ajaa mistään paikasta, joka on kallellaan sivulle yli 5 astetta. ....
    Lähtökohtainen tuntumani on, että mikään rengas ei tarjoa talvikeleillä hyvä sivuttaispitoa. Minulla Vee Bulldozer ja tulipahan todettua kahdella eri lenkillä tämä, ensimmäisellä kerralla reilusta kahden kympin vauhdista mutkassa kauniisti kyljelleen ja toisella kerralla muuten vain juurakkopolulla havainto että lipsuu enemmän kuin kesäkelillä. Mika K:n ehdotus paineiden alentamisesta saattaa tepsiä, itselläni vain sen verran agressiivisempi ajotyyli jotta kovin alas ei paineita uskalla laskea, etteivät hakkaa vanteelle töppyrät. Ehkä sitten kun on oikeasti paljon lunta, niin voisi kokeilla.

    Vanhalle 26" täysjoustolle oli aikoinaan Continentalin Gravity -kumit, jotka olivat silloiseen kokoonpanoon ihan loistavat talvirenkaat loistavalla sivuttaispidolla. Jospa tekisivät samalla konseptilla mutta kertaluokkaa isomalla nappulakuviolla joskus 4.5" renkaan niin johan olisi loistavaa

  30. #2250
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    98
    Toisinpäin ajatellen taas kun on nyt ajellut pakkaslumella kävellyillä poluilla jyrkkiä ylämäkipaikkoja, joissa ennen vanhastaan kesäkelillä ajaminen on jäänyt pidosta ja tekniikasta kiinni, niin nyt jää lähinnä uskosta kiinni. Ei voi olla näin helppoa, sen kun pyörittelee vaan loppuun asti. Lumi on tukkinut kaikki koloset ja juurakot, sen kun rulluttelee vaan. Floater ja matalat paineet ruopivat sen mitä ruopivat, mutta jos kiekkoa nyt jaksaa pyörittää ja tasapaino pitää niin ylös mennään.

    Pexxi kyselit Floaterien järjellisyydestä veekasien tilalle. Halpa rengas ominaisuuksiinsa nähden kun on kyseessä ja mitä sivusta kuuntelin kyseisen peliliikkeen tehneen läskikuskitoverin juttuja, niin siinä määrin monella tavalla ajettavuus parani, että voisin suositella vaihtoa. Enemmän siinä Floaterissa on varmaan vetopito ollut suunnittelussa mielessä, mutta nappulat ovat siinä määrin harvassa verrattuna veekasiin, että varmasti myös sivuttaispito on parempi. En osaa muuta sanoa, kun en ole kaseilla ajanut. Kehuja niistä en ole vain kuullut. Floatereista olen ja kehun itsekin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •