Ja mitäs ne ovulaat...siis ovaali ratas kustantaa?
Ja mitäs ne ovulaat...siis ovaali ratas kustantaa?
Ei niistä alennusta saa, jos alle 500kpl tilaa, mutta rahdissa säästää. Tilaa sitten yhden tai 10, niin rahti on sama 15€, tosin en mäkään niitä ilmaseksi jakele, muutaman euron ryöstän omasta postituksesta ja rahti jaetaan tilattujen rattaiden kesken. Taisi olla 60,49€ jos joku maltto noutaa ite meiltä tai lenkin alusta. Hirveetä vaivaa ei viitsi noiden kanssa nähdä.
@ tankki, kaunis räikeä musta 32t vois olla passeli.
Semmonen si. Olikos ne satanelosia?
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Juu satanelosia ja sitten löytyy vielä SRAM GXP
http://absoluteblack.cc/chainrings.html
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Osaisko joku fillariorienoituneempi ja valistuneempi henkilö valaista että sopiiko joku noista AB:n ovaaleista tohon spessun Sram X01. - Race Face Next SL, PF30 BB, 100mm spindle, 30T, spiderless - kombinaatioon?
Otin asian puheeksi ihan Spessupyöräliikkeessäkin eikä ne osanneet sanoa juuta eikä jaata kun katsoivat AB:n sivuja.
Näin aloittelijana on noi standardit vielä hieman hakusessa sen suhteen minkä voi panna mihinkin![]()
Mistä löytyisi presta venttiilille painemittariin pää? Olisi laadukas mekaaninen karting käyttöön tehty mittari itsellä mutta kun siinä on auton venttiili pää.. Normaali presta-auto adapteri ei toimi kun pitäisi olla sellainen joka painaa venttiilin auki.
Pumpun ylipaine painaa sen tapin pohjaan. Vai olenko ollut väärässä kaikki nämä vuodet?
https://www.bike-components.de/en/Sc...ruefer-p19556/ Muusta en tiedä, mut tuolla mittarilla, kun mittaa prestasta painetta, sen pitää pikkasen ainakin painaa aukastua prestan sielua, että paine vapaituu ja mittaus onnistuu. Auton ventiilille ruuvataan tuo messinki pois ja siellä on pien nasta mikä vapauttaa painetta venttiilistä mittariin.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Ei taida Sramin GPX standardilla oleva direct mount ratas sopia Race Facen Next SL kampiin. Kaikissa uusissa RF:n kammissa käytetään niiden omaa cinch liitäntää spiderin/dm rattaan liittämiseen joka ei käsittääkseni ole yhteensopiva Sramin kanssa. Tarkistaisin valmistajalta ennen tilausta.
To ride, shoot straight and speak the truth
Et ole ollut väärässä mutta kun kyse ei ollutkaan paineen lisäämisestä pumpulla vaan miittaamisesta mittarilla. Täytyy tutkia adapteria paremmin jos sen pystyy lyhentämään tarpeeksi niin sittenhän toimisi. Paras olis kuitenkin jos tuohon mittarin saisi vaihdettua prestalle sopivan pään niin ei tarttis adaptereita väliin kierrellä. Miksiköhän tuo presta on niin suosittu näissä leveissäkin vanteissa? Ymmärrän kyllä jotkut ultrakapeat maantiepyörän vanteen.
Mä tein juuri niin, että viilasin adapteria lyhyemmäksi niin, että mittari pääsi painamaan prestan sielua. Aika epävarmaa oli saada mittaustulos, koska mittarin asento vaikutti siihen. Tosin mulla oli mittarina sellanen Bilteman lelu. Nyt ostin SKS:n mittarin jossa presta pää.
^^ Joo, Sramin direct mount ja RaceFace CINCH direct mount ovat erilaisia.
^ Mitäs jos liimaisi pehmeän “holkin” autoventtiilin liittimen sisälle? Minun mittarin presta-pää näyttäisi olevan näin tehty.
Mullakin on tuo sks digitaalinen mittari mutta kun on alkanut ärsyttämään tuo ominaisuus että pitää odottaa mittarin sammumista ennen kuin voi tehdä uuden mittauksen. Karting mittari soveltuis hyvin käyttötarkoitukseen kun on riittävän tarkka matalilla paineilla mutta ei viittis ruveta tuhoamaan sen auto päätä. Mittauspää on siinä lyhyen letkun päässä joten olis helppo laittaa letku poikki ja siihen uusi presta pää kun sellaisen vaan jostain löytäis.
Tähän saat vastauksen, kun lumihangessa tai mutapaskassa tyhjentelet rengasta, että saisit pitoa, että matka jatkuisi muutenkin, kuin tunkkaamalla. Venttilin hatut vielä, kun heittää roskiin on aika nopea ja helppo hanskat kädessäkin säätää paineita alemmas. Eikä tarvi etsiä puutikkua tai jotain muuta apuvälinettä tyhjentääkseen auton venttiilistä ilmoja.
Ps.Schwalben mittaria ei tarvi odotella.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Letkun päähän ei mitään ongelmaa:
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...9147/wg_id-326
http://www.bike-discount.de/en/buy/p...8881/wg_id-326
Tuolta löytyy lisääkin: http://www.bike-discount.de/en/shop/accessories-326
^ Presta taitaa olla ainoa venttiili, mitä voi kierteillä sulkea. Autoventtiili sulkeutuu jousella ja ilmapaineella, läskipyörässä kun ilmapaine on matala, niin vain jousella, pölyhiukkanen väliin – ja se vuotaa.
Venttiilin hatuista en luovu, en halua roskia venttiilin sisään enkä mittariin tai pumppuun.![]()
Kona Wo -14 Vaihtokeula painaa 959g kävyn kanssa ( sama mittausmetodi oli alkuperäisenkin kanssa).
Nopeaa toimintaa konalta ja bikeshopilta. Kiitos
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
"Presta taitaa olla ainoa venttiili, mitä voi kierteillä sulkea. Autoventtiili sulkeutuu jousella ja ilmapaineella, läskipyörässä kun ilmapaine on matala, niin vain jousella, pölyhiukkanen väliin – ja se vuotaa." Tuossa on kyllä järkeä ja kiitos noista linkeistä, jotain tuollaista juuri hain ja varmaan löytyy jostain kivijalastakin, tilaamalla taitaa postikulut olla enemmän kuin tuote..
Mun sks toimii ilman välisammumisia.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Toi SKS vaikutti niin helvetin kököltä käyttää, että ensipuraisun jälkeen tilasin samantien tämän:
http://www.singlespeed.nl/catalog/pr...oducts_id=1431
Voi kutsua jo mittariksi. Ja toimivaksi sellaiseksi.
"The Meiser Pressure Gauge offers durable steel construction with a polished brass bezel that resembles some of the finest watches in the world."
Messinkiäkin siis on.![]()
Minulla on samanlainen 30psi versio, erinomainen tarkkuusmittari.
All of our dial tire gauges are ANSI Commercial Grade B gauges (meets ANSI B40.1 Grade B specifications). Unlike piston-plunger-type gauges, the bourdon tube movement is not affected by changes in temperature, humidity, altitude or air stream contaminants.
The mechanical accuracy rating is ± 2% from 30% to 60% of scale and ± 3% below 30% and above 60%.
Pakko vielä tähän todeta että eihän noi käy juurikin sen takia kun ovat tarkoitettu pumppuun eikä niissä ole todennäköisesti sitä tappia joka avais sielun! Mietinkin että joku tossa nyt mättää kun ilalla tätä tallissa pohdiskelin ja sovitinkin yhtä jalkapumpun päätä. Noh, kokeillaan nyt ensiksi sitä adapterin lyhennystä, ei tämä asia nyt mailmaa kaada.
Kirjanmerkit